Turizm Öğrencileri Kurultayı Diğer Konular Sorunlar ve Çözüm Önerileri 16-17-18 Nisan 2009.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
2013 Tanıtım Sunumu Tanıtım Sunumu Üntaş A.Ş. dinamik yapısı, kaliteli, hızlı ve kusursuz organizasyonlarıyla sektöründe Türkiye’nin önde gelen.
Advertisements

SAĞLIK TURİZMİ DEVLET DESTEKLERİ
“Perakendecilerin Veteriner Hekimlikten Beklentileri” Şeref SONGÖR Türkiye Perakendeciler Federasyonu Genel Başkanı.
Prof. Dr. Aysel Aziz İstanbul Arel Üniversitesi
«KÜRESEL YAŞLI BAKIMI VE YAŞLI TURİZMİ BULUŞMASI» SONUÇ BİLDİRGESİ
“Küçükçekmece Perakende Balık Pazarı’nda AB Standartlarının Uygulanması” Projesi
TÜRKİYE’DEKİ TURİZM SORUNLARI
Hazırlayan Yard.Doç.Dr. Cihan SEÇİLMİŞ
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI:
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
KONGRE VE FUAR ORGANİZASYONU
ÇALIŞMA GRUBU: DERS KİTAPLARI TURİZM ÖĞRENCİLERİ KURULTAYI.
PAZAR RAPORLARI_2013.
AİLE HEKİMLİĞİ UYGULAMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÇALIŞTAYI 15 – 16 KASIM 2011 GRUP 3 UYGULAMA VE MEVZUAT HAKKINDA SORUNLAR VE ÇÖZÜM.
Temel Bilişim Eğitiminde Enformatik Bölümlerinin Rolü
Mardin’de Sürdürülebilir Turizmin Geliştirilmesi için Teknik Yardım Otel Temsilcileri Odak Grup Toplantısı No: Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye.
ÇORUM İ L İ OSMANCIK İ LÇES İ TUR İ ZM DANI Ş MA KURULU TOPLANTISINA HO Ş GELD İ N İ Z OSMANCIK KÜLTÜR TURİZM VE TANITMA DERNEĞİ (OKTUD)
KONAKLAMA İŞLETMELERİ
SAĞLIK TURİZMİ VE ÜNİVERSİTELER
TANITMA NEDİR Turizmde tanıtma; yurt içinde veya yurt dışında insanların ilgilerini bir ülkenin bölgenin ya da turistik bir yerin turistik ürünleri üzerine.
ANKARA’DA SA Ğ LIK TUR İ ZM İ Ankara Valili ğ i İ l Sa ğ lık Müdürlü ğ ü Dr. Dursun AYDIN (Sa ğ lık Müdür Yardımcısı)
SPOR ENDÜSTRİSİ BÖLÜMLEME MODELİ
Doç. Dr. Mehmet Cihan YAVUZ
İKİNCİ HAFTA SEYAHAT ACENTACILIĞI
1. 2 E-Ticaret Neden Ç evrecidir?  4 © Elif Dural Dünya iklim koşullarındaki değişiklik, kaynakların azalması ve canlı türlerinin yavaş yavaş yok olması,
Bodrum Yarımadasında yer alan turistik işletmelerin çalışma süreleri ortalama olarak 6 aylık bir dönemde sıkışmış kalmıştır. Bu sürenin uzatılması için.
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
YİYECEK VE İÇECEK HİZMETLERİ BÖLÜMÜ
ATÇA MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALAN TANITIMI
Ali Güven Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi 19/06/2003 tarih ve 1998 sayılı Makam Olur’ ları ile Hızırbey Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi olarak.
DÜNYA’DA YÜKSELEN DEĞER
SEYAHAT ACENTALARI PROFİL ARAŞTIRMASI
HOŞGELDİNİZ FUNDA KÖROĞLU REHBERLİK SERVİSİ.
Yükseköğretim Sisteminin Uluslararasılaşması Çerçevesinde Türk Üniversitelerinin Uluslararası Öğrenciler İçin Çekim Merkezi Haline Getirilmesi Araştırma.
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği 81 İLE 81 AKADEMİK DANIŞMAN PROJESİ 6 EKİM 2015, İZMİR İZMİR YEREL KALKINMA SİNERJİ TOPLANTISI.
BESYO.
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ
SPOR ETKİNLİK ENDÜSTRİSİNİN ÖZELLİKLERİ
GİRİŞ Ülkenizde ya da coğrafi bölgenizde turizm ne kadar önemlidir? Şehrinizde ya da kasabanızdaki mevcut istihdamın ne kadarlık kısmı turizm ile.
Yönetim Danışmanları Derneği Sun Danışmanlık. Kar Amacı Gütmeyen Kurum ve Kuruluşlara Yönelik Destek Programları Mevcut durumda kamu kurumları başta olmak.
1. M.I.C.E.Meetings (Toplantı) - Incentives (Teşvik Gezisi) - Congress (Kongre) - Exhibitions (Sergi) sözcüklerinin baş harflerinden oluşur ve tüm bu.
TERME MESLEK YÜKSEKOKULU PAZARLAMA PROGRAMI 2
KONAKLAMA İŞLETMECİLİĞİ
ETKİLEŞİM ve İŞBİRLİĞİ
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
FUAR PAZARLAMA & TANITIM SÜREÇLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER
KKTC TURİZM VE ÇEVRE BAKANLIĞI TURİZM YATIRIM POLİTİKALARI Doç. Dr
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ DERSİ KAPSAMINDA
HOŞGELDİNİZ.
TÜRKİYE’NİN KONGRE ve FUAR TURİZMİNE İLİŞKİN SORUNLARI
KONGRE TURİZMİNİN DİĞER TURİZM TÜRLERİ İLE İLİŞKİLERİ
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
KÜLTÜR TURİZMİ.
ÖZEL İLGİ TURİZMİ (Alternatif ve Sürdürülebilirlik Kavramları)-2
Prof. Dr. İge Pırnar Yrd. Doç. Dr. Ferika Özer Sarı Yrd. Doç. Dr
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
YENİŞEHİR EVLİYA ÇELEBİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
GASTRONOMİ UZMANLIĞI, TURLARI VE REHBERLİĞİ
Erasmus Staj Hareketliliği
2008/2 TASARIM DESTEĞİ TEBLİĞ VE GENELGE
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Öğr. Gör. Dr. Dİdar sarI çallI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ turizm mevzuatı
2008/2 TASARIM DESTEĞİ TEBLİĞ VE GENELGE
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ turizm mevzuatı
TEZ SUNUMU AVRUPA YAKASINDA BULUNAN ULUSLARARASI OTEL VE OTEL ZİNCİRLERİNDE SOSYAL MEDYA KULLANIMI Hazırlayan Gizem KEÇECİ Danışman Dr. Meltem T. Kayhan.
Sunum transkripti:

Turizm Öğrencileri Kurultayı Diğer Konular Sorunlar ve Çözüm Önerileri Nisan 2009

Başlıklar Tanıtım-Pazarlama Diploma Her Şey Dahil Sistem Denetim Türkiye’de Alternatif Turizm Otellerde Türk Mutfağı Sorunu Turist Davranışları Personel Sorunları Okullar

Tanıtım Tanıtıma kendimizden başlamalıyız; çevremizi turizme katmalıyız, turizm bilinci kazanmalıyız. Yerel bilinçlenme sağlamalıyız. Yerel halk, şehrinin/bölgesinin değerlerini tanımalı, bilmeli. Destek: Sivil toplum örgütleri; yeni dernekler, vakıflar kurulması; gönüllülerle çalışılması. Ortaöğretimde turizm dersi (seçmeli/zorunlu) Hedef kitleye uygun tanıtım Ülke ya da bölge olarak genel pazarlama yerine yerel tanıtım. İl/ilçe yönetimleri tarafından bütçe.

Fuarlara devlet desteği İnternete ağırlık verilmesi (her şehir/bölgeye özel internet siteleri- belediye tarafından- ilgi çekici, standart siteler; eskisehir.com,bolu.com vs.) Tur operatörleriyle anlaşmalar (standartlık) Turizm gelirlerinin, turizm gelişimi için yeni yatırımlara/projelere harcanması Film çekimlerine vb. destek verilerek turizmin canlandırılması Seyahat acentaları pazarladıkları ürünlere göre sınıflandırılmalı. Ör: kültürel turizm için yalnızca bu turizmin pazarlamasını yapan acentalar olmalı

Diploma Turizmin bir meslek dalı olduğunu kabul ettirmeliyiz Haklarımızı bilmeliyiz ve kanundaki diplomalı eleman oranını arttırmaya çalışmalıyız. Özellikle üst düzey pozisyonlar için eğitimli personel olmalı. Bakanlık personel alımı için: Çoklu katılımla dilekçe verilebilir (çevremizi, hocalarımızı, arkadaşlarımızı, basını bu konuda bilinçlendirip turizm öğrencileri olarak bakanlık kadrosuna alınabilmemizi sağlayabiliriz).

Her Şey Dahil Sistem Alternatif 1: Uzun vadede yavaş yavaş bu sistemi kaldırıp, Türkiye’nin daha farklı özelliklerini ön plana çıkarabiliriz (ör: kültürel turizm). Alternatif 2: Sistem muhafaza edilir ancak yerel turizm açısından turistin otelden dışarı çıkması sağlanabilir. Otellerin bünyesinde dükkanlar (halıcı, derici vs) yerine, bir yerel turizmi tanıtma ofisi açılabilir. Destinasyon tanıtımlarında otelin yer aldığı bölge hakkında da bilgi olursa turistlerde merak uyandırabiliriz.

Denetim Yıldız için denetim: Denetimlerde otel personeli habersiz olmalı, denetimler düzenli yapılmalı. Ciddi yaptırımlar olmalı. Yıldız kriterlerine eğitimli personel maddesi eklenmeli, varsa da %si yükseltilmeli. Çevreci otel: Yöneticileri ve işletmecileri çevre konusunda bilinçlendirmeliyiz. Çevreci otelleri desteklediğimizi tanıtımlarımızda kullanabilir, talep arttırabiliriz. Ödüllendirme ya da bayrak sistemiyle teşvik. Kültürel değerlerimizi korumak öncelikli olmalı. Yalnızca yapıların bakımı değil, tüm doğayı korumaya yönelik çalışmalar olmalı.

Alternatif Turizm Kumarhane, golf, spor, ekoloji, sağlık, eğitim, avcılık, kuş gözlemciliği alışveriş, kongre vb. Tüm Türkiye’de altyapı çalışmaları olmalı. Projeler yerel yönetimlere sponsorluk / vakıflar. Kültürel çeşitlilik ön plana çıkarılmalı, buna göre paket turlar hazırlanmalı. Yerel ürün pazarları ön plana çıkarılmalı ve alışveriş turizmi bu alana yönlendirilmeli.

Sağlık turizmi için özel tur paketleri Kaplıcalar revize edilmeli ve bunlar da dış pazara açılmalı. Yayla (ekoloji) turizmi desteklenmeli (Doğal yaşama dönüş). Türkiye içerisinde yeni destinasyonlar ortaya çıkarılmalı ve bunlar pazarlanmalı

Türk Mutfağı Gelen turistlerin Türk Mutfağı’nı doğru bir şekilde tanıması amaçlanmalıdır. Tüm turizm okullarda Türk Mutfağı eğitimi verilmeli Yurtdışı pazarına açılmalıyız Otellerde Türk şeflerle çalışılmalı Türk mutfağı & içecekleri (özellikle kahve) sunumun güzelleştirilmesi, hepimizin sahip çıkmasıyla, yatırımcı yardımlarıyla markalaştırılmalı. Yemek isimleri Türkçe kalmalı, insanların yemeklerimizi kendi isimleriyle bilmesi sağlanmalı

Turist Davranışları Turistlere Türkiye’ye gelmeden önce kültürel bilgiler verilmeli: Yurtdışındaki seyahat acentaları Türkiye imajıyerel tur operatörleri kontrolü. Yerel halkın turistlere bakış açısını değiştirmek için uğraşılmalı. Bilgilendirme ofisleri arttırılmalı. Turist profillerinin incelenmesi ve bu grupların kültürleri hakkında bilgilenmeli/bilgilendirmeliyiz.

Personel Sorunları Konaklama sorunları: İşletme konaklama sağlıyor olsa bile konaklama şartları iyi olmalı. Konaklama şartlarını iyileştirmek amaçlı personel toplu bir harekette bulunabilir. Personel ayrımcılığı yapılmamalı. Çalışma saatleri: 8 saati aşmamalı. Aştığı takdirde ek ücret olmalı. Maaşlar zamanında ödenmeli.

Personel yemekhanesi, personele yönelik sosyal aktiviteler, tesisler. “Turizm Sendikası” oluşumuyla personelin hakları korunabilir, personel bilinçlenir. Stajlar: Stajında verim alamayan öğrenci okuluna durumu bildirir ve üniversiteler o işletmeyle (otel/acenta) anlaşmasını bitirir. Hukuki anlamda (yasa/yönetmelik çıkarılabilir) tüm personelin hakları korunabilir. Turizm eğitimi almış personellerin hakları için de, bazı departmanlar için kanun çıkarilabilir.

Okullar Uygulamalı dersler Ders programı çerçevesinde otel/acenta gezileri, turistik yerlerin tanıtımı Branşlaşma ve ders programları tüm turizm bölümlerinde standartlaştırılmalı Turizm Meslek Lisesi öğrencileri, turizm eğitimine devam etmeye teşvik edilmeli. Öğretim görevlileri: turizm kökenli olmalı, güncel olmalı, öğrencilerin gelişimine yönelik dersler işlemeli. Turizmcilerin bir araya gelmesi sağlanmalı (Örneğin bu birliğin kopmaması için bir mail grup ya da ortak bir internet sitesi hazırlanması).

Bizi Dinlediğiniz İçin Teşekkür Ederiz..