TÜRKÇE PERFORMANS GÖREVİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
NEREDE VE NASIL YAŞIYORUZ
Advertisements

ADIM ADIM TÜRKİYE Yurdumuzu Dolaşırken.
İZMİRİN İLÇELERİ İZMİRİN YEMEKLERİ DOĞAL GÜZELLİKLERİ İZMİRİN TARİHİ .
BATTALNAME Seyyid Battal Gazi'ye ait kahramanlık hikâyelerini içine alan bir eserdir. Battal Gazi, 8. yüzyılda Emevilerin Anadolu'da Bizanslılara karşı.
TURİZMİN GELİŞMESİNE ETKİ EDEN UNSURLAR
Çanakkale
ANADOLU.
TARİH ÖNCESİ DEVİRLER Hazırlayan BARIŞ KIRCALI ÖZEL MERVE KOLEJİ.
Balkanlar Balkanlar güneyde Akdeniz,kuzeyinde Tuna, Sava ve Kupa nehirleri, doğusunda Karadeniz, güneydoğusunda Ege ve Marmara Denizi ve güneybatısında.
Değerli Dostlar, 2008 tatilimi Doğu Anadoluyu gezerek değerlendirmiştim. Bu sunumun konusu Ahlat, Van Gölünün batı kıyısında Bitlis.
ÇALINAN HAZİNELERİMİZ
Değerli Dostlar, ne demiştik, Tarih budur... “ Hasankeyfe Sadakat ” denince genelde Diclenin üzerindeki yeni köprü ile eski köprüden geriye kalan kalıntıların.
KAPADOKYA.
Kapadokya
EGE BÖLGESİ.
İZMİR COĞRAFYASI Genel Bilgiler Yüzölçümü: km²
Avrupa Hun Devleti.
Terakki Vakfı Özel Şişli Terakki Lisesi Sosyal Bilimler Bölümü
NERMİN KAMACI.  Orta Karadeniz'de, Yeşilırmak vadisi Harşena Dağı eteklerine kurulmuştur.  7 bin yılın üzerindeki eski tarihi boyunca krallık başkentliği.
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
NEVŞEHİR COĞRAFYASI HAZIRLAYANLAR BAHAR KİRŞAN
TÜRK TARİHİNDE YOLCULUK 1.KONU ANADOLU’NUN TÜRK YURDU OLMASI
MARDİN ŞEHRİM.
ANADOLU SELÇUKLU DEVLETİ VE BEYLİKLER DÖNEMİNDE KÜLTÜR VE UYGARLIK
EGE’NİN İNCİSİ İZMİR EEE.
ADIM ADIM TÜRKİYE.
ÜLKEMİZDE NÜFUS ÖZGÜR GÜVERCİN 7.Sınıf SOSYAL BİLGİLER.
ANADOLU UYGARLIKLARI.
ÜLKEMİZDE NÜFUS.
GENEL BİLGİLER Yüzölçümü: km²  Nüfusu: (2007)  Nüfus Yoğunluğu: 58  Şehir Nüfusu: (2007)  Köy Nüfusu: (2007)  Yıllık.
ALACAHÖYÜK.
Hitit Kaya Anıtları, Hititlerce kutsal sayılan su kaynaklarının ve doğal geçitlerin yakınında bulunan stratejik noktaların çevresinde yer almaktadır. Hitit.
İSKENDER İMPARATORLUĞU
Hazal Simge Engez 7-A 1413 ÖĞRETMAEN:Aygün BIYIKSIZ
ANADOLU MEDENİYETLERİ
TOPKAPI SARAYI. TOPKAPI SARAYI Osmanlı sultanlarının ikametgahı, devletin yönetim ve eğitim merkezidir. Fatih Sultan Mehmed Han tarafından
KIRŞEHİR DULKADİRLİ İNLİMURAT YER ALTI ŞEHRİ PROJESİ R
ESKİŞEHİR SALİH ZEKİ ANADOLU LİSESİ
TÜRKİYE SELÇUKLU LARINDA KÜLTÜRÜ VE UYGARLIĞI
Ülkemizdeki Doğal ve Tarihi Güzellikler
TÜRKİYE TARİHİ (11-13 YÜZYIL)
GEZEGENİMİZ DÜNYA.
Hazırlayan Muhammed ARTUNÇ
TAVŞAN VE YILANIN DOSTLUĞU
GEZİ YAZISI GEZİ YAZISI.
FatImi Tarihi Berat Köse.
COĞRAFYA PROJE ÖDEVİ:.
TÜRKİYE-KUSADASI KUSADASI YARDIMSEVENLER DERNEĞİ.
FINDIKLI-RİZE-TÜRKİYE.  Fındıklı, Rize İlinin 60 Km doğusunda yer alan bir sahil ilçesidir. Yüzölçümü 409 Km2 olan ilçenin doğusunda Arhavi, batısında.
TARİH ÖNCESİ DEVİRLER TA®İH NOTLA®I.
Anadolu ve Mezopotamya
Büyük selçuklu devletİ
LOGO Öğrenciler: Beyzanur Akdağ Songül Pulat Nazlı Doğan ADIYAMAN Danışman Öğretmen Haşim Taş.
ÜNİTE: TÜRK TARİHİNDE YOLCULUK KONU: OSMANLIDA BİR MERKEZ
EDİRNE’NİN KÜLTÜR VE TURİZM POTANSİYELİ Balkan Yarımadası'nın güneydoğu kesimindeki Trakya Bölgesinde yer alan Edirne, Doğu-Batı ulaşım yolları üzerindeki.
Çin düşünürü Lao Tzu'nun öyküsü
TARİH ÖNCESİ DEVİRLER Hazırlayan BARIŞ KIRCALI ÖZEL MERVE KOLEJİ.
Efsane (söylence) nedir?
TÜRK TARİHİNDE YOLCULUK / OSMANLI DEVLETİ’NİN KURULUŞU / Osmanlı Devleti’nin Hızlı Yükselme Sebepleri.
Batı Karadeniz-2.
Büyük Selçuklu Devleti Kaan Tuvanç 7/D 219. Kurulduğu Yer: Horasan. Kurucusu: Tuğrul Bey. * Selçuklular, Oğuzların Üçok kolunun Kınık boyundandır. * Büyük.
SELÇUKLU DEVLETİ SİYASÎ TARİH
MAĞARADAN BÜYÜK ŞEHRE İNSANIN SERÜVENİ. TARİH’İN TANIMI:Toplumların geçmişteki yaşayışlarını, oluşturdukları kültür ve uygarlığı, yer ve zaman göstererek,
Türkiye(Anadolu) Selçuklu Devleti
ANKARA ETİMESGUT Etimesgut.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Anadolu Türk kültürünün yüzlerce yıllık mirası 1930 yılından beri faaliyet gösteren Etnografya Müzesi'nde, Türk Sanatının Selçuklu Devrinden günümüze.
-Çocuklar içinizde beni tanıyan var mı? -Ben Neşet ERTAŞ bu gün öğrenecek olduğunuz güzel şehirlerimizden KIRŞEHİR’de doğdum büyüdüm. -Şimdi hep birlikte.
GAZİANTEP KÜLTÜRÜ VE TIP EĞİTİMİ
OSMANLI KURULUŞ.  Osmanlı Devleti’nin Doğuşu  Malazgirt Savaşı’ndan sonra birçok Türk boyu ile beraber Anadolu’ya gelen Kayılar, Türkiye  Selçuklu.
Sunum transkripti:

TÜRKÇE PERFORMANS GÖREVİ İllerin Efsaneleri Özgür Çetin

Kastamonu Kastamonu'nun bilinen tarihi Hitit İmparatorluğu ile başlar Hititlerden sonra sırası ile Frigoya ve Lidya Krallıklarının egemen olduğu Topraklara.Ö.6 y.y. da Perslerin eline geçmiştir.M.Ö.4.y.y.da Büyük İskender Anadolu ile birlikte Kastamonu topraklarını da Makedonya'ya katmıştır.İskender'den sonra yöreyi ele geçiren Pontus Krallığı M.Ö.1.y.y. da Romalılar tarafından ortadan kaldırılmıştır.Uzun yıllar Roma İmparatorluğu sınırları içinde kalan Kastamonu M.S.395 yılında İmparatorluğun ikiye bölünmesi ile bütün Anadolu gibi Bizans İmparatorluğu.'na kalmıştır.

Kastamonu

karaman Karaman oğullarıyla, Osmanlı Devletinin kıyasıya savaşa tutuştuğu yıllarda, Karaman halkı savaşlardan çok çekmiş; ezilmişler, evleri, barkları, malları çok zarar görmüş. O devrin uluları toplanıp, "Bu kardeş kavgasını tatlılığa bağlayalım" diye kurultay kurmuşlar. Karaman Beyi ile Osmanlı Beyi'ni Konya'ya çağırmışlar, her iki tarafın şikayetini dinlemişler. Sözü tatlıya getirip, her iki beye de, bir daha savaş yapmamaları için yemin ettirmişler.

Karaman Beyi yemin ederken, elini koynunda götürerek: "Bu can burada kaldıkça, Osmanlı'yı kardeş bilip, kılıç çekmeyeceğime söz veriyorum" demiş. Fakat kurultaydan çıkan Karaman Beyi, kaftanının altından bir kuş çıkarıp salıvermiş ve "İşte can çıktı söz bitti" demiş. Karaman Bey'inin koynundan kuş çıkarıp salıvermesinden sonra bu darb-ı mesel halk arasında yayılmıştır.

karaman Göksu

Kars Kars’ın Kağızman İlçesi’nin Kızılköküz köyünde, taş kesen bir çobanın efsanesi anlatılır. Bu çoban geçimini köy halkının koyunlarını otlatıp çobanlık yaparak sağlarmış. Yazın en sıcak günlerinde bu çoban, koyunlarını en güzel ve en yüksek otlağa çıkarak otlatmaya koyulmuş. Ancak o civarda bir damla su bulunmazmış. Hem hayvanlar hem de çoban çok susamış. Susuzluktan bağrı yanan çoban ‘Ya rabbim, sana yedi kurban keseyim, yeter ki şuradan su çıkartıp, şu kulunun ve aciz hayvanların susuzluklarını gider’ diye yakarmış.

Ancak o civarda bir damla su bulunmazmış Ancak o civarda bir damla su bulunmazmış. Hem hayvanlar hem de çoban çok susamış. Susuzluktan bağrı yanan çoban ‘Ya rabbim, sana yedi kurban keseyim, yeter ki şuradan su çıkartıp, şu kulunun ve aciz hayvanların susuzluklarını gider’ diye yakarmış.

Çobanın bulunduğu yerin hemen yakınında o anda yerden su kaynamış Çobanın bulunduğu yerin hemen yakınında o anda yerden su kaynamış. Sevincinden çılgına dönen çoban o buz gibi sudan kana kana içip hayvanlarına da içirerek susuzluklarını gidermiş. Ancak çoban sözünde durmamış. ‘Koyunlar benim değil. Bunun yerine yedi bit öldürüp adağımı gerçekleştiririm’ diye düşünmüş ve öyle de yapmış. Öldürdüğü bitleri de kaynağa atmış.

Ne var ki kısa süre sonra çoban ve koyunlar bulundukları yerde taş kesmişler. Çobanın ve koyunların geri gelmemesi üzerine meraka düşen köylüler çobanı aramaya çıkmışlar. Çobanın ve bütün koyunların yeni kaynağın yanında taşa dönüştüğünü görmüşler. Bugün de o kaynağın civarındaki kayaların, taşlaşmış çobanla koyunlarının kalıntıları olduğuna inanılır.

Kars kalesi

konya Ilgın kaplıcaları çok eski zamandan beri tanınmıştır. Romalılar ve daha sonra da Bizanslılar zamanında kaynaklar üzerinde hamamlar yapılmış olduğu gibi Selçuklular zamanında baş şehir Konya’nın değerli bir su şifa kaynağı olmuştur. Selçuklu Sultanları’ndan Alaeddin Keykubat harap olan Bizans hamamları yerine 1236 yılında ilk Türk hamamını Ilgın’da yaptırmıştır. Sonradan bu hamam Selçuklu Sultanları’ndan 2. Kıyasendin Keyhüsrev zamanında çok hayırlı hizmetlerde bulunan Selçuklu vezirleri Sahipataoğullarından Hüseyin oğlu Ali tarafından tamir edilmiştir. Daha sonra 1267 yılında Selçuklu veziri Sahi pata Fahrettin Ali tarafından yeniden inşa edilmiştir. Mimarı Tabuya (Kele)’ dur. Böylece Ilgın kaplıcalarının şimdiki ayakta duran eski eserler bölümü tamamlanmıştır. Ilgın Kaplıcaları Romalılar, Bizanslılar, Selçuklular ve Osmanlılar zamanında Türk halkının Sultanlarının mürşitlerinin şifa bulduğu yerdir.

Gönüller Sultanı Hz. Mevlana’nın kaplıcalarda banyo aldığı, Mesnevisi’nin büyük bir kısmını burada yazdığı söylenir. Meşhur Seyyahımız Evliya Çelebi de çok etkilendiği kaplıcalardan seyahatnamesinde bahsetmeden geçememiştir.

Kaplıcalar bir hamam değil şifa gücüne sahip yeraltı su kaynağıdır Kaplıcalar bir hamam değil şifa gücüne sahip yeraltı su kaynağıdır. Esas faktörlerin başında ihtiva ettikleri madenler, minareler, izmareler, anyon ve katyonlar ile bilhassa radyo aktivite denilen ışın gücüdür. Bu nedenledir ki Ilgın Kaplıcalarının bir çok hastalığı (İç-dış) tedavi ettiği bilinen bir gerçektir.

Renksiz ve kokusuz tabii lezzetinde kapılaca suyu 42 derece olup felç, siyatik, trahom, göz ağrıları, cilt hastalıkları, sinir ve yorgunluklar, kadın hastalıkları, romatizma, içilmek suretiyle böbrek taşlarının düşürülmesi vb. çok faydalıdır. Ilgın kapılıcıları Ilgın Belediye Başkanlığınca işletilmekte olup, 526 yatak kapasitelidir.

Konya Mevlana türbesi

İzmİr Eski İzmir kenti (Smyrna) körfezin kuzeydoğusunda yer alan ve yüzölçümü yaklaşık yüz dönüm olan bir adacık üzerinde kurulmuştu. Son yüzyıllar boyunca Meles Çayı)'nın ve bugünkü Yamanlar Dağı (Sipylos Dağı)'ndan gelen sellerin getirdikleri mil ile bugünkü Bornova ovası oluştu ve yarım adacık bir tepe haline dönüştü.

Şimdi Tepekule adını taşıyan bu höyüğün üzerinde Tekel Müdürlüğü'nün İzmir Şarap ve Bira Fabrikası'na ait numune bağı bulunmaktadır. 1955'ten beri yoğun gecekondu bölgesi olan bu çevrede İzmir'deki ilk yerleşim yeri olarak tespit edilen İzmir Höyüğü bulunur. Buradaki ilk kazılarda Türk Tarih Kurumu ile Eski Eserler ve Müzeler Genel Müdürlüğü"nün katkıları büyük olmuştur.

Batı Anadolu kıyılarındaki ilk yerleşimler -ki bunlar Troya Savaşlarından sonra kurulan Aiol, İon ve Dor kökenlidir- genelde küçük yarımadalar üzerinde kurulmuştur. Bunlar, Çandarlı (Pitanes), Foça (Phokaia), İzmir (Smyrna), Kilizman (Klazomenai), Milet ve İasos gibi yerleşimlerdir. Bunun nedeni yerleşim yerlerini kuran ve oturan insanların daha çok Hellenli ve den olmalarıdır. Böylece yarımada yerleşikleri hem iki limana sahiptiler, hem de kara denizden gelecek saldırılara karşı güvence içindeydiler. Elverişsiz havalarda limanlardan biri uygun olmadığı takdirde gemiciler diğer limanı kullanma şansına sahiplerdi.

bayraklı Höyüğü körfezin kuzeydoğu köşesinde, kuzeyine sarp kayalı Yamanlar Dağı'nı da alarak karadan gelecek saldırılara karşı rahat bir konumdaydı. Güneyi imbata açıktı. Eski İzmir yerleşimi yaklaşık 3000 yıl boyunca bu yarımada üzerinde ver aldı. M.Ö. 4. yüzyılın ikinci yarısında büyük nüfus artışı yüzünden bugünkü Kadifekale (Pagos) eteklerine taşındı

İzmİr kulesİ

İzmİt İzmit ve civarında tarih öncesi çağlardan yaklaşık olarak M.Ö. 3000'den itibaren insanların yaşadığı, yapılan araştırmalar sonucu ortaya çıkmıştır. İzmit'e ait ilk deliller ise M.Ö. 12. yüzyıl'a dayanmaktadır

İzmit ve civarında tarih öncesi çağlardan yaklaşık olarak M. Ö İzmit ve civarında tarih öncesi çağlardan yaklaşık olarak M.Ö. 3000'den itibaren insanların yaşadığı, yapılan araştırmalar sonucu ortaya çıkmıştır. İzmit'e ait ilk deliller ise M.Ö. 12. yüzyıl'a dayktadır

İzmİt