1.TEOG SINAVI (26-27 KASIM 2014) ÖNCESİNDE YAPILACAK İŞ VE İŞLEMLER Ertan GÖL 10 Ekim 2014.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YENİ ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi EYLÜL 2013.
Advertisements

YENİMAHALLE GAZİ ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ. TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ.
MERKEZİ SINAV MODELİ VE UYGULANMASI.
HOŞGELDİNİZ GÜNYÜZÜ ORTAOKULU.
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
ÖZEL KAŞGARLI MAHMUT İLKÖĞRETİM OKULU
SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SINAV SİSTEMİ (SBS)
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
ortaöğretİme geçİş sİstemİ
MODELİN AMACI  Eğitim sürecinde öğretmenlerin ve okulun rolünü daha etkin kılmak  Ülke çapında müfredatın eş zamanlı uygulanmasını sağlamak  Sınav.
MEHMET EMİN YURDAKUL ORTAOKULU
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. TEOG, sınav ile öğrenci alan liselere giriş için uygulanan seçme ve yerleştirme işlemidir. Modelin amacı,
8 inci sınıfta öğretmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi ortak olarak gerçekleştirilecektir eğitim-öğretim yılından.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. Millî Eğitim Bakanlığı tarafından açıklanan yeni sistem, SBS’nin kaldırıldığı ve yerine 6 derse yönelik toplam.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ
TÜRK TELEKOM ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
İL ZÜMRE TOPLANTISINDA ALINAN KARARLAR
Bu sunum 04 Eylül 2013 tarihinde MEB tarafından yapılan basın açıklaması temel alınarak hazırlanmıştır. Puan sistemi hakkında yeni açıklamalar olduğunda.
MARDİN-ARTUKLU REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Sınav Rehberliği Konusunda
YENİ ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. NEDİR? Millî Eğitim Bakanlığı tarafından açıklanan yeni sistem, SBS’nin kaldırıldığı ve yerine 6 derse yönelik toplam.
ÖĞRETİM YILI 8.SINIFLAR ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ ORTAK SINAVLARI ATKARACALAR İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (TEOG) 2014
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. O eğitim öğretim yılında sadece 8. sınıf öğrencileri uygulanacak olan merkezi ortak sınavlara gireceklerdir. O 8.
MEB tarafından açıklanan YENİ SINAV SİSTEMİ Eğitim-öğretim yılında,  8.Sınıf öğrencilerine Kasım ve Nisan ayının sonunda, 6 dersten Merkezi.
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Bu sistemin temel niteliği, öğrenci başarısını anlık bir performansa dayalı olarak değil, geniş bir zaman dilimine.
KAMAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Eğitim Öğretim Yılı Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş  (TEOGS) Sınavına Hazırlık Ve Başarıyı Artırma.
8.YIL SONRASINDAKİ ALTERNATİFLER8.YIL SONRASINDAKİ ALTERNATİFLER.
MODELİN AMAÇLARI ÖĞRENCİ ÖĞRETMEN VE OKUL İLİŞKİSİNİ GÜÇLENDİRMEK.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ
SBS 2013 YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SEMİNERİ KASIM 2012.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİNİ TANIYALIM! YUNUS EMRE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
MERKEZİ SINAV SİSTEMİ 2014 TEOG
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Aykut Yiğit Ortaokulu Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi KASIM 2014 ? ? ?
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (TEOG)
REHBER ÖĞRETMEN. FAYDALI MI ? ZARARLI MI ? Yeni sistem amaçları HANGİ OKULDA GİRİLECEK PUANLAMA VE YAZILILAR NASIL OLACAK ? UYGULAMASI ÜCRET VERİLECEK.
Fen ve Teknoloji Yazılısı Matematik Yazılısı Türkçe Yazılısı Yabancı Dil Yazılısı Din Kültürü ve Ahlak.
ÇAKIR ORTAOKULU Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YUNUS EMRE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
Saliha SERDAR ---Cüneyt KILIÇ Rehberlik Öğretmeni ve Psi.Danışman
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modeli (TEOG)
Adnan Menderes Ortaokulu Rehberlik Servisi Eylül 2013.
TEOG TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ Engin DEMİRCİ.
e ğ itim - ö ğ retim yılından ba ş layarak 6 temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ 8.SINIF VELİ BİLGİLENDİRME SUNUSU
GAZ İ PA Ş A ORTAOKULU.  Milli Eğitim Bakanlığının Tebliğler Dergisinde yayınladığı genelgeye göre Yeni SBS Sistemiyle sadece 8. sınıflar sınava girecek.
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) TEOG ile yerleştirileceklerdir.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM Öğretim Yılında 8. sınıfta olacak öğrenciler, Ortaöğretime yeni sınav sistemiyle yerleştirileceklerdir.
ORTAK SINAVLAR (YAZILILAR) TEOG Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME BİRİMİ NİLGÜN OĞUZHAN TEOG SINAVINA KADAR YAPILAN UYGULAMALAR.
FEVZİ KUTLU KALKANCI ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
 eğitim öğretim yılında 8. sınıf olan öğrenciler uygulanacak olan merkezi ortak sınavlara gireceklerdir.  8. Sınıf öğrencileri merkezi ortak.
Temel eğİtİmden ortaöğretİme geçİş sInavI
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
SBS Artık Tek Sınav! Yeni SBS Neler Getiriyor? TOK İ MEHMET AK İ F ERSOY OKULU.
Temel Öğretimden Ortaöğretime Geçiş Modeli (TEOG) ORTAK SINAVLAR Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
GAZİ ÜNİVERSİTESİ VAKFI ÖZEL ORTAOKULU
8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
Din Kültürü v Ahlak Bilgisi
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) TEOG ile yerleştirileceklerdir.
LKS (Liselere Kayıt Sistemi)
Ortaöğretime Geçişte Yeni Uygulama
ESKİŞEHİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
MERKEZİ SINAV.
Sunum transkripti:

1.TEOG SINAVI (26-27 KASIM 2014) ÖNCESİNDE YAPILACAK İŞ VE İŞLEMLER Ertan GÖL 10 Ekim 2014

Ortaöğretime Geçiş Sistemi Tanıtımı

Birinci dönemde yapılacak merkezi sistem ortak sınavda sorulacak soruların kapsamı, eğitim öğretim yılının başından ‘Birinci Dönem Merkezi Sistem Ortak Sınavı’nın yapılacağı tarihe kadar (26-27 Kasım 2014) olan konu/kazanımları içerecek.

İkinci dönemde yapılacak merkezi sistem ortak sınavda sorulacak soruların kapsamı ise eğitim öğretim yılının başından ‘İkinci Dönem Merkezi Sistem Ortak Sınavı’nın yapılacağı tarihe kadar (27-28 Nisan 2015) işlenmiş olan tüm konulardan oluşacak.

Birinci Dönem Merkezi Ortak Sınav’ının ve İkinci Dönem Merkezi Sistem Ortak Sınavı’nın yapılış tarihine kadar, çalışma takviminde belirtildiği şekilde konu-kazanımların sırasıyla öğrenciye aktarılmalı ve bu bağlamda öğrencilerin eksiklerinin kalmaması için okul yönetimleri ve öğretmenler tüm önlemleri almalıdır.

Öğretmenlerimiz mutlaka ünitelendirilmiş yıllık planları ile ders kitaplarının Talim Terbiye Kurulu Başkanlığının yayınladığı konu/kazanım tablosunun uyumunu kontrol etmeli. Türkçe Matematik Fen ve Teknoloji T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi İngilizce

ssssssbs  Bu soru ‘Üçgenin iki kenar uzunluğunun toplamı veya farkı ile üçüncü kenarının uzunluğu arasındaki ilişkiyi belirler.’ kazanımıyla ilgilidir.  Bu soruya çok benzer bir soru çalışma kitabı sayfa 61 de yer almaktadır. Ayrıca ders kitabı sayfa 92 ve öğretmen kitabı sayfa 94 ‘te bulunan ‘Üçgenin Kenar ve Açı Özellikleri’ etkinlikleri ile yakından ilişkilidir.

Bu soru Sayılar Ünitesi “Üslü sayılarda çarpma ve bölme işlemlerini yapar." kazanımıyla ilgilidir. Çalışma kitabı sayfa 15’te 21. soru bu soruya çok benzerdir. Ayrıca ders kitabı sayfa 20 ‘Tam Sayıların Kuvvetleri’ etkinliği soruyla birebir rakamları dahi benzerdir.

ç Bu soru “Koordinat düzleminde bir çokgeni eksenler boyunca öteler.’ ‘Geometrik cisimlerin simetrilerini belirler.’ kazanımları ile ilgilidir. Ders kitabı sayfa 81 etkinliği konu ile ilişkilidir.

Bu soru ‘Doğrunun eğimi ile denklemi arasındaki ilişkiyi belirler.’ kazanımıyla ilgilidir ve ders kitabı sayfa 135 etkinliği ve çalışma kitabı sayfa soruyla ilgilidir.

ÖĞRETMEN NELER YAPMALI? (1) Okullarda eğitim ve öğretim yılı başında ve İkinci dönem başında TEOG Sınavına yönelik olarak zümre toplantıları yapılmalı. Branşına ait müfredatı incelemeli.

Dersler ders saatinde kazanım ve etkinliklere dayalı olarak kılavuz kitaptaki yönergeler doğrultusunda öğrenci merkezli işlenmelidir. Çalışma kitabında yer alan kazanım etkinlikleri kılavuz kitapta belirtildiği zamanda yapılmalı, ertelenmemeli, eve ödev olarak verilmemelidir.

Yazılı Sınav sorularını, zümreler bir araya gelerek hazırlamalı, sorular konu/kazanım tablosuna uyumlu olmalı, öğrenci ders ve çalışma kitabı esas alınarak hazırlanmalı. Yazılı sınavlarda sorulacak sorular ezber bilgi yerine, bilgiyi kullanan ve yorumlayan, sorgulayan, çıkarımda bulunmayı, eleştirel düşünmeyi ve günlük hayatla ilişkilendirmeyi gerektiren özelliklerde olmalı.

Okuldaki ders saatlerinde MEB tarafından ücretsiz gönderilen ders kitapları dışında yardımcı kaynaklardan ders işlenmemelidir. Ev çalışmalarının, kazanımları kalıcı hale getirici ve pekiştirici alternatif etkinlikler olmasına özen gösterilmeli.

Ev Ödevleri Ev ödevleri öğrencilerin: Kişisel gelişim, öz disiplin ve öğrenme sorumluluğuna katkıda bulunmalı, Okulda öğrendiği veya geliştirdiği düşünceleri pekiştirmeli, Başkalarının yardımı ile veya böyle bir yardım almadan çalışma becerilerini ve öz güvenlerini geliştirmeli,

Sosyal ve kültürel şartlara uygun olmalı, Neyi ne kadar öğrendikleri hakkında düşünme fırsatı sağlamalı, Ev ödevleri, derste araştırılan konuları gözden geçirme fırsatı vermeli ve öğrencilere bilimsel düşünme becerisi kazandırmalıdır.

Kitap okuma sürekli teşvik edilmeli, okulda haftanın günlerinde çaprazlama yapılarak okuma saatleri gerçekleştirilmelidir. TEOG Sınavlarında doğrudan bilgi ölçen sorular yerine, öğrenilen bilgileri ölçmekle birlikte yorum ve muhakeme gücüne dayalı sorular sorulmaktadır. İyi yorum ve muhakeme yapmanın yolu da çok okumaktan geçmektedir. Dolayısıyla okuma alışkanlığı kazanmış öğrenciler daha iyi yorum yapabilmekte ve sorulara daha doğru cevap verebilmektedirler.

EĞİTİM YÖNETİCİSİ NELER YAPMALI? Öğretim programlarının uygulanmasına liderlik yapmalıdır. Zümre toplantılarına bizzat katılarak ortak kararlar alınmalıdır. Sürecin takip ve kontrolünü sürekli yapmalı, aksayan durumlarda acil çözümler geliştirmeli, Kılavuz kitapların, öğrenci ders ve çalışma kitaplarının etkin kullanımını denetlemeli,

ÖĞRENCİLER NELER YAPMALI? Okula, derslerine hazırlanmış olarak gitmeli, Öğretmeninin rehberliğinde ders ve çalışma kitaplarını etkin olarak kullanmalı, etkinliklerde rol almalıdırlar. Sosyal, kültürel ve sportif aktivitelere katılmalıdırlar. Kitap okumayı alışkanlık haline getirmelidir, Okula devamları sağlanmalı, derslere katılmalıdır.

VELİLER NELER YAPMALIDIR? Çocuğuyla sağlıklı bir iletişim içinde olmalıdır. Öğretmenlerle sürekli bir iletişim sağlamalı, okul yöneticileri ve rehber öğretmenden destek almalıdır. Çocuğun çalışacağı uygun ortamı sağlamalıdır. Arkadaş çevresini de iyi bilmelidir, çocuğunu her yönüyle tanımalıdır.

Öğrencinin ders çalışmalarında, proje ve performans görevlerinde destek olmalı, materyal/araç-gereç temininde fedakarlık göstermelidir. Sosyal yaşamdan koparmadan eğitim desteği sağlanmalıdır.

Sabırla dinlediğiniz için teşekkürler… Ertan GÖL Milli Eğitim Müdür Yardımcısı