MEKTUP ARKADAŞIM PROJE ÇALIŞMASI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mutluköy İlköğretim Okulu
Advertisements

RAUF DENKTAŞ LİSESİ.
AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
ÖZEL ENVAR ilköğretim okulu
Bunu okursanız iyi olur
Öğretmen okulun ilk gününde, 5
BİR TATLI TEBESSÜM PROJESİ
GRUP ELMA ŞEKERİ ASLIHAN KARAKEÇİLİ AYDAN YAŞAR BAŞAK ÖZGE
Böylelikle toplam üye sayımız ’ya ulaştı. İlk bilgi evini açtığımızdan bu yana toplamda ödünç kitap verdik.
1 MURATLI İLÇE GENELİNDEKİ EĞİTİM ALMIŞ / ALMAMIŞ ENGELLİ BİREYLERİ TESPİT ETME VE TOPLUMA KAZANDIRMA PROJESİ 1.
FASULYEYİ HANGİ MEVSİMDE EKERİZ?
DAHA ETKİN BİR ÖĞRETME-ÖĞRENME VE DAHA GÜZEL DAVRANIŞ KAZANIMI
VELİ ORYANTASYON ÇALIŞMASI ( EKİM 2012) DİYARBAKIR
Durum çalışması: birçok sorusu ve az cevabı olan bir kadın girişimci.
Öğretmen okulun ilk gününde, 5
 Merhaba Öğretmenler,  O hiç bitmek tükenmek bilmeyecek merhabalardan bir tanesi daha...  Hatırlarmısın öğretmenim gittiğin günü?Hani okulun yanındaki.
OLAYLARI OLUŞ SIRASINA KOYMA Mustafa BİLGE Yenişehir/MERSİN
REHBERLİK DERS II.
POZANTI ATATÜRK ORTAOKULU
AYDIN DALAMA ÇOK PROGRAMLI LİSESİ 2014
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
BİR BABANIN ENGELLİ OĞLUNA MEKTUBU
OKULLARDA SUÇ VE ŞİDDETİ ÖNLEME
DE Ğ ERLER İ M İ Z Kazanım: De ğ erlerini fark eder. 9. Sınıf 21 nolu kazanım etkinli ğ i.
Engelli Bireylerin Öğrenim Hayatında Çektikleri Zorluklar.
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
YARIN SİZDEYİZ.
ÖĞRETMENLİK 1-) MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİK
1.DÖNEM 2. VELİ TOPLANTISI Güven CILIZ HOŞ GELDİNİZ.
ZİYARET İLKOKULU ANASINIFI
Ş.S * Okulun ilk gününde 5. sınıfın önünde dururken, öğretmen çocuklara bir yalan söyledi. Çoğu öğretmen gibi, öğrencilerine baktı.
Kendiniz İçin Küçük Çocuğunuz İçin Büyük Bir Adım Atın Projesi
DAHA ETKİN BİR ÖĞRETME-ÖĞRENME VE DAHA GÜZEL DAVRANIŞ KAZANIMI
Annemin yalnızca bir gözü vardı
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
Türkçe Öğretmenliği 2.Sınıf
PROJE HAZIRLAMA TEKNİKLERİ DERSİ
ANAOKULUNA UYUM İÇİN VELİLER NELER YAPMALI ?
“OKUL KORKUSU” SEMİNERİ
MAHALLİ EĞİTİM İŞ VE İŞLEM BASAMAKLARI Öğrenme Liderlerini Yetiştirmek İçin Yapılacaklar…
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM NEDEN ÖNEMLİDİR ?
PROJENİN ADI: MERAK KORİDORU PROJEYİ UYGULAYAN OKUL: ÇİĞDEMLİK İLKOKULU PROJENİN AMACI: Öğrencilere Merak Uyandırıcı Sorular Sorarak Bilgiye Çeşitli.
KAYSERİ -MELİKGAZİ BİRLİK MENSUCAT İLKOKULUNDA OKULLAR HAYAT BULSUN PROJESİ.
Bunu okumak sizi herhangi bir borç yükü altına sokmayacaktır.
ÖZEL EĞİTİMİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ
PROJENİN HEDEFİ İstanbul’da faaliyet gösteren, eğitilebilir öğretilebilir düzeyde zihin engeline sahip çocuk ve gençlerin öğrenim gördüğü 2 İş Okulu’nda.
MESLEĞİMİ SEÇİYORUM PROJESİ 7 İlköğretim + 5 Liseden toplam 24 formatör öğretmen 5 gün formatör eğitimi aldı.
VALİ RIDVAN YENİŞEN İLKOKULU
Altindag Social Assistance and Solidarity Foundation ‘’The Rights of the Disable People’’ ‘’The succes Stories of Disabled people People’’
AİLELERİN KABUL SÜREÇLERİ Nazim DUMAN Müdür Yardımcısı Maltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi Kasım 2012.
BURDUR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BÖLÜM 1 Sosyal Bilgiler Nedir?. BÖLÜM 1 Sosyal Bilgiler Nedir?
MUSTAFA KEMAL İLKÖĞRETİM OKULU
OKULUMUZA YAPILAN AYNI YARDIMLAR Z KÜTÜPHANE 1 ADET FOTOKOPİ MAKİNESİ (ÖĞRETMEN ODASI ) 150 ADET PLASTİK SANDALYE 30 ADET TOPLANTI SALONU İÇİN MİSAFİR.
DEĞERLER EĞİTİMİ Okulumuzda Öğrencilerimize ve Velilerimize 2015 Yılı Kasım ve Aralık Aylarında, Değerler Eğitiminin Önemli ve Vazgeçilmez Bir Parçası.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
OKULUMUZDAN SUNGURLU KI Ş GÖRÜNÜMÜ-ÇORUM YOLU.
ATA İLKOKULU 1/A SINIFI BİRİNCİ DÖNEM 1. VELİ TOPLANTISI
3.GRUP SEVİLLA/İSPANYA GRUBU. Soru 1: Projedeki amaçlarınıza ulaşabildiniz mi? Proje amaçlarınıza hangi faaliyetleri yaparak ulaştınız? Proje amaçlarınızda.
Mutluköy İlköğretim Okulu
EĞLENEREK GÜÇLENEN PARMAKLARIM KALEM TUTUYOR
BULUT SINIFI OKULUM VE BEN Tarih/Sayı: Ekim 2017/1
ASKER ÇOCUĞU OLMAK SesiAçınız.
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF OKULA UYUM PROGRAMI
Değerler eğitimi komisyon üyeleri sorumluluk değeri ve genel değerler ile ilgili yapılacak çalışmalar ve planlamalar ele alındı.
ALTIN KURALLARLA GÜVENDEYİM
ANNEM OKUYOR BİZ DİNLİYORUZ
MEB DERGİ MAKALE İNCELEMESİ SAYI 211
REHBERLİK DERS II.
Nuray Taşçı / Ayperi Dikici Sığırtmaç
Sunum transkripti:

MEKTUP ARKADAŞIM PROJE ÇALIŞMASI HAZIRLAYANLAR RABİA AKTAŞ - AYŞE TAKKASIZ

PROJENİN AMACI: Geçmişten günümüze haberleşme ve iletişim araçlarını tanımak.

GİRİŞ Postane gezisi kapsamında etkinliğin amacına ulaşması açısından ve nostaljik bir yaklaşımla, mektup arkadaşım uygulamasını il dışı öğretmen arkadaşlarımızla iletişim kurarak başlattık.

Pendik Abdurrahmangazi İlkokulu

Alanya Jülide Akça İlkokulu

Sinop Avukat Hasan Hüsnü Kılıç İlkokulu

Mektup arkadaşım konulu proje hakkında il dışındaki öğretmen arkadaşlarımıza bilgi verildi. Karşılıklı olarak heyecan oluştu ve o heyecanla planlamalar yapıldı. Karşılıklı sınıf listeleri internet yoluyla verildi.

Toplantı yapılarak uygulama velilere anlatıldı Toplantı yapılarak uygulama velilere anlatıldı.Kendi çocukluklarından kalma, bir anı olan ‘Mektup Arkadaşım’ konusu onları da heyecanlandırdı. Çocuk isimleri, veliler tarafından seçildi.

Hafta boyunca veliler ve çocuklar mektupları birlikte yazdılar.

Zarfa koyup, bir hafta içinde, sınıf öğretmenlerine teslim ettiler.

Mektuplar toplandıktan sonra, gerekli izinler alındı, postaneye gidildi. Çocuklar, kendi mektuplarını, görevliye vererek, mektup göndermenin ne olduğunu yaşayarak anlamış oldular.

Bir hafta sonra mektuplar Alanya Jülide Akça İlkokulu Anasınıfı ve Sinop Avukat Hasan Hüsnü Kılıç İlkokulu Anasınıflarına ulaştı.

Mektupla gelen , tanımadığı, sürpriz bir arkadaşla tanışacak olma heyecanı karşı okuldaki öğrencileri ve hatta velilere coşku yaşatmış olduğunu duyduk.

Şimdi mektup bekleme sırası bizlerdeydi Şimdi mektup bekleme sırası bizlerdeydi. Bizlerin yaşadığı, mektup hazırlama telaşı şimdi Alanya ve Sinoptaki öğretmen, öğrenci ve velileri sarmıştı. Mektuplar hazırlandı ve postaneye gidilerek atıldı.

2 hafta sonra, mektuplarımız geldi.

Mektuplar, biz öğretmenlere de ulaştığında yine heyecan bizi sardı.

Sınıfa girdiğimizde uygun anı bekleyip, çocuklara: ‘mektuplarınız geldi!’ dediğimizde okuma yazma bilmeyen çocuklar, sevinçle, yeni arkadaşlarından gelen mektupları evde ailesiyle okumak üzere aldılar.

Hiç tanışmamış ve başka şehirlerde de olsa, iletişimi başlatmak ve sürdürme isteğinin, insanın yaşam amaçlarından olduğunu gördük.

Seneye 1. Sınıfa başladıklarında, mektuplarını kendileri yazacaklarını ve gelen mektupları kendilerinin okuyabilecekleri söyleyerek konuya başka boyut kazandırıldı.

Mektuplar evde okunduktan sonra, facebook sayfasında gelen mektupların resimlenerek paylaşıldığını ve çocuklar dışında karşılıklı olarak ailelerin de bu kaynaşmada yerini aldığını gördük.

Haberleşmenin, tanımadığın bir yerdeki tanımadığın bir insanla da olsa, insanın merakını gideren önemli bir araç olduğunu gördük.

-Birlik ve beraberliğin, bir konu etrafında toplanmanın, amaca ulaşmanın mesafelerin bile engel olmadığını gördük.

-Veliler eski iletişim araçlarından mektubu ve mektup yazmayı nostaljik bir şekilde yaşadı.

- Çocuklar, kendi çevresi dışında, başka şehirlerin de var olduğunu, orada da, kendileri gibi çocukların okulda yeni şeyler öğrendiklerini kavradılar.

Eski iletişim araçlarından mektubun ne kadar manevi hazla dolu olduğunu, duyguları harekete geçirdiğini gördük.  

TEŞEKKÜRLER: Emine ÜNLÜ, Gülsüm PARLAK, Melekler Anasınıfı veli ve öğrencileri , Şirinler Anasınıfı veli ve öğrencileri

ABDURRAHMANGAZİ İLKOKULU PENDİK