MEKTUP ARKADAŞIM PROJE ÇALIŞMASI HAZIRLAYANLAR RABİA AKTAŞ - AYŞE TAKKASIZ
PROJENİN AMACI: Geçmişten günümüze haberleşme ve iletişim araçlarını tanımak.
GİRİŞ Postane gezisi kapsamında etkinliğin amacına ulaşması açısından ve nostaljik bir yaklaşımla, mektup arkadaşım uygulamasını il dışı öğretmen arkadaşlarımızla iletişim kurarak başlattık.
Pendik Abdurrahmangazi İlkokulu
Alanya Jülide Akça İlkokulu
Sinop Avukat Hasan Hüsnü Kılıç İlkokulu
Mektup arkadaşım konulu proje hakkında il dışındaki öğretmen arkadaşlarımıza bilgi verildi. Karşılıklı olarak heyecan oluştu ve o heyecanla planlamalar yapıldı. Karşılıklı sınıf listeleri internet yoluyla verildi.
Toplantı yapılarak uygulama velilere anlatıldı Toplantı yapılarak uygulama velilere anlatıldı.Kendi çocukluklarından kalma, bir anı olan ‘Mektup Arkadaşım’ konusu onları da heyecanlandırdı. Çocuk isimleri, veliler tarafından seçildi.
Hafta boyunca veliler ve çocuklar mektupları birlikte yazdılar.
Zarfa koyup, bir hafta içinde, sınıf öğretmenlerine teslim ettiler.
Mektuplar toplandıktan sonra, gerekli izinler alındı, postaneye gidildi. Çocuklar, kendi mektuplarını, görevliye vererek, mektup göndermenin ne olduğunu yaşayarak anlamış oldular.
Bir hafta sonra mektuplar Alanya Jülide Akça İlkokulu Anasınıfı ve Sinop Avukat Hasan Hüsnü Kılıç İlkokulu Anasınıflarına ulaştı.
Mektupla gelen , tanımadığı, sürpriz bir arkadaşla tanışacak olma heyecanı karşı okuldaki öğrencileri ve hatta velilere coşku yaşatmış olduğunu duyduk.
Şimdi mektup bekleme sırası bizlerdeydi Şimdi mektup bekleme sırası bizlerdeydi. Bizlerin yaşadığı, mektup hazırlama telaşı şimdi Alanya ve Sinoptaki öğretmen, öğrenci ve velileri sarmıştı. Mektuplar hazırlandı ve postaneye gidilerek atıldı.
2 hafta sonra, mektuplarımız geldi.
Mektuplar, biz öğretmenlere de ulaştığında yine heyecan bizi sardı.
Sınıfa girdiğimizde uygun anı bekleyip, çocuklara: ‘mektuplarınız geldi!’ dediğimizde okuma yazma bilmeyen çocuklar, sevinçle, yeni arkadaşlarından gelen mektupları evde ailesiyle okumak üzere aldılar.
Hiç tanışmamış ve başka şehirlerde de olsa, iletişimi başlatmak ve sürdürme isteğinin, insanın yaşam amaçlarından olduğunu gördük.
Seneye 1. Sınıfa başladıklarında, mektuplarını kendileri yazacaklarını ve gelen mektupları kendilerinin okuyabilecekleri söyleyerek konuya başka boyut kazandırıldı.
Mektuplar evde okunduktan sonra, facebook sayfasında gelen mektupların resimlenerek paylaşıldığını ve çocuklar dışında karşılıklı olarak ailelerin de bu kaynaşmada yerini aldığını gördük.
Haberleşmenin, tanımadığın bir yerdeki tanımadığın bir insanla da olsa, insanın merakını gideren önemli bir araç olduğunu gördük.
-Birlik ve beraberliğin, bir konu etrafında toplanmanın, amaca ulaşmanın mesafelerin bile engel olmadığını gördük.
-Veliler eski iletişim araçlarından mektubu ve mektup yazmayı nostaljik bir şekilde yaşadı.
- Çocuklar, kendi çevresi dışında, başka şehirlerin de var olduğunu, orada da, kendileri gibi çocukların okulda yeni şeyler öğrendiklerini kavradılar.
Eski iletişim araçlarından mektubun ne kadar manevi hazla dolu olduğunu, duyguları harekete geçirdiğini gördük.
TEŞEKKÜRLER: Emine ÜNLÜ, Gülsüm PARLAK, Melekler Anasınıfı veli ve öğrencileri , Şirinler Anasınıfı veli ve öğrencileri
ABDURRAHMANGAZİ İLKOKULU PENDİK