SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Sunumda izleyecekleriniz gerçek bir dramdır
Advertisements

DİCLE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ PSİKİYATRİ ANABİLİM DALI
Nurcan CİVELEK Yeter ALTUNTAŞ
Kazanım 4. Çocuk olarak haklarını fark eder.
TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN İLKELERİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
10. Sınıf 37 nolu kazanım etkinliği
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
ATATÜRK İLKELERİ 1-Cumhuriyetçilik 2-Milliyetçilik 3-Halkçılık
4. SINIF II. ÜNİTE: TEMİZ OLALIM
ATATÜRK İLKELERİ.
ZAMİRLER (ADILLAR). ZAMİRLER (ADILLAR) Bu konuda seni uyarmıştım. Şunları bahçeye bırakır mısın? Aşağıdaki cümlelerdeki zamirleri bularak türlerini.
Sesli İzleyiniz Bekir, on yedi yaşındaydı. Akranları sokaklarda gezip, eğlenirken; okula giderken; Bekir öylece yatıyordu. Lösemiydi hastalığının ismi.
6 ÜNİTE YAŞAYAN DEMOKRASİ KURULTAYDAN MECLİSE KONULAR
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük CUMHURİYETÇİLİK
NÜFUS VE YERLEŞME.
Sosyalbilgiler Öğreniyorum
Madde bağımlılığı
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
Sosyal Bilgiler EĞİTİM VE ÇALIŞMA HAKKI
Sosyal Bilgiler TÜRKİYE NÜFUSUNUN ÖZELLİKLERİ.
HAYATI ANLAMLANDIRMAK
ORHANİYE 125. YIL İLKOKULU KONU: DEZAVATAJLI VE RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR KİMLERDİR? NASIL TESPİT EDİLİR?
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
ÇOCUK HAKLARI Madde 1) Ben çocuğum, Onsekiz yaşına kadar bir çocuk olarak vazgeçilmez haklara sahibim Madde 2) Bu sayfadaki haklar, bütün çocuklar içindir;
TERCAN M.KUTSİ BEĞDEŞ İLKOKULU
8 MART DÜNYA KADINLAR GÜNÜ
Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına dair Sözleşme
ÇALIŞMA HAYATINDA RİSK GRUPLARI
Kantitatif Araştırma Özeti 8 Mayıs 2015
Eğitimin ve Toplum.
SİSTEM NEDİR? Sistem, karşılıklı etkileşim içerisinde bulunan unsurların, tasarlanan amaçları gerçekleştirmek amacıyla bir bütün meydana getirecek şekilde.
KADIN SUÇLULUĞU.
ÇOCUK HAKLARI SÖZLEŞMESİ
TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİNDE KAZANDIRILMAYA ÇALIŞILAN AHLAKİ DEĞERLER
İntihar Oranı En Yüksek 10 Ülke
Hep Birlikte Ünitesi.
KOLLARI SIVAYALIM ZÜLAL ŞENLİK 2D 1344.
Sosyal Güvenlik Hukuku 1. Ders
SOSYAL GÜVENLİK VE SOSYAL GÜVENLİK MEVZUATI HAZIRLAYICI EĞİTİMİ
Çocuk ve Genç İşçilerle İlgili Özel Düzenlemelere Uy
TOPLUM İÇİN ÇALIŞANLAR
SOKAKTA ÇALIŞAN VE SOKAKTA YAŞAYAN ÇOCUKLAR Sokakta çalışan ve sokakta yaşayan çocuklar; anne veya babası tarafından ihmal edilip,dilencilik,uçucu.
Yurdumuzda Nüfus.
ÜNITE II: ÜLKEMİZDE NÜFUS. EROL OKUTAN ESKİŞEHİR / 2014.
SUNUMUN AKIŞI Çocuk Nedir? Çocuk Hakları Neden Önemlidir?
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
Haklarımı Biliyorum, Düşüncelerimi Açıklıyorum
KAMU HUKUKUNDA ÇOCUK HAKLARI ÇOCUĞUN ANAYASAL TEMEL HAKLARI
SİSTEM NEDİR? Sistem, karşılıklı etkileşim içerisinde bulunan unsurların, tasarlanan amaçları gerçekleştirmek amacıyla bir bütün meydana getirecek şekilde.
ÇOCUK HUKUKU’NUN HUKUK SİSTEMİNDEKİ YERİ VE ÖZEL HUKUKTA ÇOCUK HAKLARI
TÜRK Eğitim Sistemi.
ÜLKEMİZDE NÜFUS / Eğitim ve Çalışma Hakkı
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
DOÇ. DR. GONCA POLAT ARŞ.GÖR.CİHAN ASLAN TIBBİ SOSYAL HİZMET DERSİ
SAĞLIĞIN SOSYAL BELİRLEYİCİLERİ
ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCE SİSTEMİ
Laikliği Doğuran Nedenler Deniz ÇAPAR Kaan CANLI
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Doç.Dr.Mehmet Merve ÖZAYDIN
1982 TARİHLİ TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI’NDA İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ Prof. Dr. Yasemin KARAMAN KEPENEKCİ Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EVİMİZ VE AİLEMİZ Bekleriz….
BATMAN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ
MADDE 1- Türkiye Devleti bir Cumhuriyettir.
EĞİTİMDE FIRSAT VE OLANAK EŞİTLİĞİ - EŞİTSİZLİĞİ
Sunum transkripti:

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ ÜNİTE ADI: HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM SINIF DÜZEYİ: 5. SINIF

AİLEDEKİ SORUMLULUKLAR

ÇOCUĞUN ANNESİNE MEKTUBU…

Ailemizin fedakarlıklarına karşılık bizim sorumluluklarımız neler olabilir?

SOKAK ÇOCUĞU Kirle pas içinde küçük bedeni, Bilmem nasıl oldu, kimdir nedeni, Bakar acıyarak gelen gideni, Ellere bakıyor sokak çocuğu, Yatak yok, yorgan yok, gökyüzü tavan, Sıcak yemek yoktur ekmeği yavan, Köprü altı olmuş garibe mekan, Soğukta titriyor sokak çocuğu. Görmeye kıyamam yalnız başına, Yerlerde yatıyor sokak çocuğu, Daha yeni girmiş yedi yaşına, Yüreğe batıyor sokak çocuğu. Anne yok, baba yok yalnız yaşıyor, Her görüşte gözden yaşlar taşıyor Acılar sancılar boydan aşıyor, Soğukta yaşıyor sokak çocuğu. Okumayı bilmez görmemiş okul, Takılıp kalıyor onlarda akıl, Hani bürokratlar, nerede vekil, Ciğerim yakıyor sokak çocuğu

VERİLERİ DEĞERLENDİRELİM!!

Anayasanın 42. Maddesinde, “Kimse eğitim ve öğretim hakkından yoksun bırakılamaz, .... ilköğretim kız ve erkek bütün vatandaşlar için zorunludur ve Devlet okullarında parasızdır”, 50. Maddesinde, “Kimse yaşına, cinsiyetine ve gücüne uymayan işlerde çalıştırılamaz. Küçükler ve kadınlar ile bedeni ve ruhi yetersizliği olanlar çalışma şartları bakımından özel olarak korunurlar” 56. Maddesinde “Herkes sağlıklı ve dengeli bir çevrede yaşama hakkına sahiptir” 61. Maddesinde ise “Devlet korunmaya muhtaç çocukların topluma kazandırılması için her türlü tedbiri alır” 2. Maddesinde, “Türkiye Cumhuriyeti, toplumun huzuru, milli dayanışma ve adalet anlayışı içinde, insan haklarına saygılı, Atatürk milliyetçiliğine bağlı, başlangıçta belirtilen temel ilkelere dayanan demokratik, laik ve sosyal bir hukuk Devletidir” hükümleri yer almaktadır.

Mersin'deki 'Sokak Çocukları' Sorunu Mersin Sokak Çocukları Derneği Başkanı Sabahat Aslan, Mersin'de sokak çocuğu kalmadığı yönündeki açıklamaların insafsızlık olduğu vurgulayarak, kentin birkaç işlek caddesinde çalışmalarına izin verilmeyen çocukların, bu kez işlerini değiştirerek ara sokaklarda ağırlıklı olarak çöp toplayıcılığı yaptığını söyledi. Sokakta çalışan ve sokakta yaşayan çocuk sorununun en önemli nedeninin; işsizlik ve yoksulluk olduğuna dikkat çeken Sabahat Aslan, Türkiye'de özellikle son yıllarda uygulanan yanlış ekonomik ve sosyal politikalar nedeniyle işsizlik ve yoksulluğun çok ciddi bir artış gösterdiğini öne sürdü.

Sokak çocuklarının sayısı her geçen gün artıyor Türkiye’de işsizlik, ekonomik sorunlar ve göç sonucu gençlerin sokağa düştükleri, daha sonra da kötü alışkanlıklara yöneldikleri ve suç batağına saplandıkları tespit edildi. Bu konuda yapılan bir araştırmada cezaevlerinde yatan her 4 suçludan birinin 21 yaşın altındaki gençlerden oluştuğu ortaya çıktı. Çocukları sokağa iten en önemli nedenlerin başında yoksulluk ve göçün getirdiği sorunlar geliyor. En fazla göç alan metropol illerde sokaklarda daha çok çocuk çalışıyor. Sokak çocuklarını doğuran nedenler birkaç açıdan incelenebilmektedir. Genellikle Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinden sosyo-ekonomik nedenlerle göç yolu ile büyük şehirlere gelen aileler işsizlik nedeni ile çocuklarını sokakta çalışmaya zorlamaktadırlar. Çocuklar sokaklarda araba camı silmek, mendil, çiçek, yara bandı satmak ya da dilenerek para kazanmakta ve kazandıkları paraları ailelerine vermektedirler. Çocuk bu davranışına rağmen akşam eve döndüğünde aile içinde yaşadığı mutsuz ortam (aşağılanma, şiddet) onu bir yerden sonra evi terk etmeye iten neden halini almaktadır. Bunun sonucunda da sokaklarda yaşamaya başlamaktadır. 2006-05-12 Milli Gazete http://www.milligazete.com.tr

SONUÇ : “Çocukların sokaklarda kalmasını ve yaşadıkları problemlerin nedenleri işsizlik, göç(terör ve tarımın yetersizliği nedeniyle), eğitim, sosyal kurumların yetersizliği çocuk haklarının korunamamasıdır.

PEKİ ÇÖZÜMLER!!