Çin Eğitim Sistemi İbrahim ÇINAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇİN Figen YÜZÜCÜER-Serap YÜCEL Derya BAYDAR-Türkan Filiz ŞENTÜRK
Advertisements

KORE CUMHURİYETİ (GÜNEY KORE) EĞİTİM SİSTEMİ
Hindistan Konum: Güney Asya, Arap Denizi ve Bengal Körfezi kıyısında, Burma ile Pakistan arasında yer almaktadır. Haritadaki konumu: Asya Yüzölçümü: 3,287,590.
TÜRK Eğitim Sistemi.
COĞRAFİ BÖLGELER.
İlçemizde tüm okullarda ödül yönergesi Eğitim – Öğretim yılında uygulanmaya başlanmıştır.Tüm okullar her iki dönemde de ziyaret edilerek önce.
TÜRKİYE’DE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME REFORMLARI
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
BELÇİKA EĞİTİM SİSTEMİ
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
ATATÜRK İLKELERİ 1-Cumhuriyetçilik 2-Milliyetçilik 3-Halkçılık
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
HİNDİSTAN.
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
ÇİNİN DÜNYA ÜZERİNDE Kİ YERİ
EĞİTİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
BAĞIMSIZLIKLARININ 20. YILINDA TÜRK CUMHURİYETLERİ TÜRK CUMHURİYETLERİ ARASINDA EĞİTİM VE BİLİM ALANINDAKİ İLİŞKİLER: DEĞERLENDİRME, SORUNLAR VE ÖNERİLER.
HOLLANDA EĞİTİM SİSTEMİ AHMET TEVFİK KARAASLAN.
KARS İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 1. İLİNTARİHİ 2 …..Binada ………..m 2 alanda …….Kat…….Oda İLİN COĞRAFİ DURUMU 3.
KARABURNA İLK/ORTAOKULU 2013/2014 TANITIM
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
KÜTÜPHANE VE İLGİ ALANI
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ PROF. DR. SEBAHATTİN BALCI KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ (28 – 29 Mart 2013, İstanbul, Türkiye)
İkinci Dil Olarak Türkçe Öğretimi
1 ZÜMRÜTOVA İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ. 2 “En önemli ve feyizli görevlerimiz, milli eğitim işleridir. Milli eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lazımdır.
ÜNİVERSİTE REFORMLARI
TÜRKİYE CUMHURİYETİ EĞİTİM FAALİYETLERİ-1.
ALTIEYLÜL İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Arkadaşlar Çin gibi ülkelerin gelenekleri farklıdır.
Misyon :Akkuş İlçesinde Eğitim- Öğretim hizmetinden yararlananlara nitelikli, kaliteli eğitim hizmeti sunmak. -Akkuş İlçesindeki tüm okulları tam donanımlı.
ÖZEL EĞİTİM OKUL VE SINIFLARI MALTEPE RAM
ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI; *Harcamanın (Giderin) sınıflandırılması 4 bölüm *Harcamanın (Giderin) sınıflandırılması 4 bölüm 13 basamaktan oluşur. 13.
RUSYA Devletin Adı: Rusya Federasyonu
Yaşlı Bakım Ekonomisinin Gelişmesinde Üniversitelerin Rolü
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇLARI YAPISI VE SORUNLARI
Misyon: Örgün öğretimde yeteneğine göre öğrencilerimizi yönlendirebilme, yaygın eğitimde sektörlerin ihtiyaç duyduğu insan gücünü yetiştirmek, Okul öncesi.
Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Yönetimi
Destek Eğitim Odaları.
Ç İ N HALK CUMHUR İ YET İ SOSYAL İ ZM İ. TAR İ H İ Binlerce yıl süren hanedanlar yönetimi, 1912'de milliyetçilerin yönetimi ele geçirmesi ile son bulmuştur.1949'da.
SOSYAL BİLGİLER.
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
Mert Son F HİNDİSTAN. Hindistan Hindistan ya da resmî adıyla Hindistan Cumhuriyeti, Güney Asya'da bulunan bir ülkedir. Dünyanın en büyük yedinci.
BBY24 Uluslararası Kültürleri Tanıma Genel Tanım
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
“Çinlilerin eğitime ilişkin çok yüksek beklentileri var
ÇİN EĞİTİM SİSTEMİ ÇİN EĞİTİM SİSTEMİ DERYA BİRSEN FATMA BULANIK.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN GÖRÜŞLER - DEWEY
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
ATATÜRK’ÜN İLKELERİ.
TÜRK Eğitim Sistemi.
VETERİNER HEKİMLİĞİ TARİHİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN TEMELLERİ
Karşılaştırmalı Eğitim
Karşılaştırmalı Eğitim
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
TÜRKİYE NÜFUSUNUN ÖZELLİKLERİ —Nüfus artışı yüksektir — Genç nüfus fazladır. — Aktif nüfus fazladır.(çalışabilecek nüfus). Çalışma çağındaki nüfustur.
TÜRKİYE İSTİHDAM VERİLERİ
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN GÖRÜŞLER - DEWEY
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
TÜRK DİLDEŞ ÜLKELER İŞBİRLİĞİ KONSEYİ (TÜRK KENEŞİ)
Hanife ÇAKIR Uzman Öğretmen
BUDDİZM. Konfüçyanizm Çinliler için Konfüçyanizm, Taoizm ve Budizm’den herhangi birine ya da hepsine birden ait olmak mümkündür. Bir Çinli’nin hayatında.
1 ATATÜRK’ÜN İLKELERİ 2 1. Cumhuriyetçilik Cumhuriyet bir devlet biçimidir. Geniş manası ile halkın kendi kendisini yönelmesidir. Cumhuriyet, devlet.
ÜNİVERSİTE ORGANLARI Öğr. Gör
ÇİN HALK CUMHURİYETİ. Başkenti: Pekin Çin Halk Cumhuriyeti, yüzölçümü itibariyle dünyanın üçüncü, nüfus itibariyle en büyük ülke. Güney Doğu Asya'da.
güney kore slaytı
Sunum transkripti:

Çin Eğitim Sistemi İbrahim ÇINAR

1 $ = 8 yuan Nüfus : 1,2 milyar : Dünya nüfusunun 1/5 !! Yüzölçümü : 9,572,900 km. Kuzeyindeki ülkeler : SSCB ve Moğolistan ve Kore Demokratik Halk Cumhuriyeti Batısındaki ülkeler : Afganistan, Tacikistan ve Kırgızistan Güneyindeki ülkeler : Pakistan, Hindistan, Nepal, Laos, Vietnam Doğusundaki ülkeler: Kuzey Kore, Japonya, Tayvan, Filipinler,

Yönetsel Birimler 30 tanedir: 22 yönetim bölgesi, 5 özerk bölge ve 3 belediye ( Pekin, Şanghay, Tianjin ) Dil: 50’den fazla dil konuşulur. En yaygını Han lehçesidir. Pekin yöresinde konuşulan Han lehçesine Mandarin dili adı verilir ve ortak dil olarak kullanılır, aynı zamanda yazı dilidir.

Çin Halk Cumhuriyeti Çin Halk Cumhuriyeti 1949 yılında, Mao Tse-Tung önderliğinde kurulusundan itibaren hızlı bir kalkınma çabasına giren ve bu yolda eğitim sistemini şekillendirmeye çalışmıştır. Mao'nun ölümünden sonra batılılaşma çabasına girişmiş ve batılı devletlerle olan ilişkisini geliştirmiştir. Çince yazmak için çok sayıda harfin öğrenilmesi gerekir. Kelimelere dayanan dilin öğrenilmesi eğitimde önemli sorunlardan birini oluşturmaktadır.

Eğitim Sisteminde Önemli Reformlar Eğitim Sisteminde Önemli Reformlar 1949 yılında komünistler eğitim sisteminde reform yapmaya girişmişler ve bir kitle eğitim sistemi geliştirmeye çalışmışlardır. Eğitimde iki amaç benimsenmiştir: 1.) Bütün programları ve ders kitaplarını yeniden düzenleyip yazmak ve bunlarda marxist-leninist ideolojiye yer vermek. 2.) Ekonomiyi hızla geliştirmek, teknik bakımdan güçlü olmak için uzman ve teknik personel yetiştirilmek.

Bu iki temel amaç çerçevesinde bir takım ilkeler belirlenmiş ve bunlar yapılan reformları etkilemiştir. Bu ilkeler; ** Kız ve kadınlara eşit eğitim sağlamak, karma okullar açmak. ** Modern fen eğitimine önem vermek ve okuma-yazma bilmezliği ortadan kaldırmak olarak belirlenmiştir. Özel okullar kapatılmış ve kitle eğitimine yönelik olarak "kısa süreli okullar", "bos zaman okulları", "Kızıl ve Uzman üniversiteleri" açılmıştır.

Çin, Sovyetler Birliği’nden aldığı eğitim planı çerçevesinde eğitim üretici iş ile birleştirme yönünde eğitim sisteminde değişiklikler yaptı. 1950'lerden sonra yeni hükümet, ders programlarında geniş bir değişikliğe girişmiş ve özellikle siyasi bakımdan gerici nitelik taşıyan derslerin hepsi tasviye edilmiştir.

Analects Çin Din ve Felsefesi Çinde Konfüçyüsün felsefesi kabül edilip, onun öğretileri hala temel olarak alınır. Konfüçyüs bizlere gelecekte nasıl yaşayacağımızı bildirir Diğer felsefeler ise Taoizm ve legalizmdir. Budizm Çine Hindistandan gelmiştir.

Çinde büyük kültür devrimi 1966 ile 1976 yılları arasında yapılmıştır. Devrim Mao Zedong tarafından 16 mayısta yapılmış ve görüş olarak Radikal Kapitalizmi uygulamaya koymaya çalışmıştır. Dört eski alışkanlık yıkılmaya çalışıldı; Eski gelenekler, eski kültür, eski alışkanlıklar ve eski idealler.

Okul Kuruluş Sistemi Okul Öncesi Eğitim: Çin'de anaokulları iyi düzenlenmiş, programları önceden belirlenmiş kurumlardır. Komünist doktrinlerin öğretilmesine burda başlanmakta ve küçük çocuklara, Sovyetler Birliği’nde olduğu gibi "kolektivist" bir ruh verilmeye çalışılmaktadır.

Zorunlu Eğitim: Çin'de zorunlu eğitim 1986dan beri 9 yıllık ilkokulları içine alır. İlköğretimde okuma yazma ve aritmetiğe önem verilir. Binlerce harften meydana gelen dilin öğrenilmesi oldukça güçtür ve bu durum beş yıllık ilkokul programının geniş bir bölümünün okuma-yazma öğretimine ayrılmasını gerektirir. Bir taraftan okuma-yazma öğretmek, diğer yandan da çocuklarda üretime dayalı çalışmalara karsı olumlu bir tavır kazandırmak ilköğretimin iki temel ilkesini oluşturur.

Zorunlu genel 9 yıllık ilköğretimin yanında, okula gitmemiş isçiler için 2 ve 3 yıllık ilkokullar vardır. Nüfusun yaklaşık %95 i zorunlu eğitimi almıştır. Müfredat reformlarla iyi olma yolunda ilerlemektedir. Eğitimdeki değişiklikler kanunlarla yapılır ve duyurulurlar. Zorunlu eğitim 3 ayrı kategoride yapılmaktadır: 1.)Şehirlerde 2.)Küçük yerler arka mahallelerde 3.)Kasaba ve köylerde

Zorunlu eğitim bunun yanında bilgisayar labarotuvarlarında, CD-ROM’la ve VCD veya DVD materyalleri ilede fakir halkın olduğu kısımlarda yapılmaktadır.

Ortaöğretim: Çin'de ortaöğretim genel, mesleki ve teknik ortaokullar olmak üzere üç tipte örgütlenmiştir. Bunlar üçer yıllık iki devreye ayrılırlar. Genel ortaokulların, öğrencilerin siyasi doktrin eğitimine önem veren bir programı vardır. Bunlar daha çok memuriyete ve ticarete hazırlayıcı okullar olarak bilinir. Ayrıca bu genel ortaokullar, öğrencileri yükseköğretime hazırlar.

Yükseköğretim: Çin'de yükseköğretim kurumları üç grup altında toplanır: 1.) Eğitim bakanlığının veya müsterek bakanlıkların yönetiminde olanlar 2.) Vilayet idarelerinin yönetiminde olanlar 3.) Mahalli idarelerce kurulanlar. Programlarda doktrin eğitim programı genis bir yer tutar. Yükseköğrenim sınavı bilimsel konu ağırlıklı olmaktadır. Yükseköğrenime geçmek için öğrencilerin çok çalışması gerekir.

Üniversite öğretimi parasızdır Üniversite öğretimi parasızdır. Ders kitapları, sağlık hizmetleri, yurtta kalma için ücret alınmaz. Çinde 1700 civarında üniversite vardır. Özel üniversite sayısı ise 500 civarıdır. Üniversite eğitiminde öngörüye göre 2020 yılında 51 milyon kişiye eğitim verilecektir.

Total Enrollments of Regular HEIs In 2020 (in million)

Okul Yönetimi: 1954 Anayasasına göre Çin'de gerçek güç kaynağı, eyalet ve mahalli idare kurullarınca seçilen kimselerden oluşan "Ulusal Halk Kongresi"dir. Bu kongre,yönetimin en üst seviyesinde yer alan bir organ olarak eğitim isleriyle de ilgilenir. Eğitim bakanlığı bu kongrenin aldığı kararlara göre yürütmede bulunur. Yükseköğretim dışındaki öğretim kurumları Eğitim Bakanlığına bağlıdır. Yükseköğretim kurumları ise,Yükseköğretim Bakanlığına bağlıdır. Okullar ademi merkeziyetçi bir anlayışla yönetilir ve eyaletler, endüstriyel kuruluşlar okulların yönetim ve finansman isleriyle ilgilenirler.

Öğretmen Yetiştirme: İlkokul öğretmenleri, meslek eğitimi veren ortaöğretim kurumlarından yetişir. Bu okullarda orta dereceli okul derslerinden başka, mesleğe hazırlayıcı dersler islenir. Orta dereceli okul öğretmenleri de ortaöğretim üzerine oturtulmuş olan 2 ve 3 yıllık mesleki enstitülerden yetişir. Çin'de bütün öğretmenler, parti tarafından organize edilen "Öğretmenler Birliği”nin üyesidir.

Üniversitede eğitim gören lisans yüksek lisans ve doktora öğrenci sayıları:

Başlıca Eğitim Sorunları Etkili bir kitle eğitim sisteminin kurulamaması: Nüfusun çok kalabalık olması, mali ve fizik kaynakların zengin olmaması, Çin'de etkili bir kitle eğitim sistemi kurulmasını engellemektedir. İsçi ve köylülerle aydınlar arasındaki uçurum: "Her isçiyi okumuş, kültürlü; her aydım bir isçi yapma" ilkesi tam olarak gerçekleştirilememiştir. Yükseköğretime gidenler daha çok devlet memurlarıma ve yöneticilerin çocuklarıdır. Halen isçi ve köylünün eğitim sorunu çözülememiştir. Bunun sonucu olarak da iki grup arasında bir açıklık meydana getirmiştir.

Kaynaklar Cramer,J.F; Browne,G.S., “Çağdaş Eğitim”, İstanbul, Milli Eğitim Basımevi;1982 www.wikipedia.org

Hazırlayan İbrahim ÇINAR