2005.02.24 - SLIDE 1BBY208 – Bahar 2005 Alan Araştırması Yaşar Tonta H.Ü. BBY yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2005/bby208/

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gözlem Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Advertisements

Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri
MESLEKİ EĞİTİM.
SOSYOLOJİDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Nicel-Nitel Araştırma Yöntemleri
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Kullanıldığı Durumlar? Tekniğin Dezavantajları?
SLIDE 1BBY208 Alan Araştırması Yaşar Tonta H.Ü. BBY yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2009/bby208/
yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2006/bby208/
1 “Selas-KALITATIF” GRUP GÖRÜŞMELERİ MODELİ. Selas-KALITATIF Modeli “Paket Çözüm” “Selas-KALITATIF” Soyut kavramların, somut bilimsel temellere oturtulması.
Kültür Analizi ve Olgubilim
SLIDE 1BBY208 Değerlendirme Araştırmaları Yaşar Tonta H.Ü. BBY yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2009/bby208/
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
Yorumlayıcı Paradigma ve Nitel Araştırmanın Bilimsel Araştırma Geleneğindeki Yeri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2008/bby208/
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Bilimsel Araştırmanın Alternatifleri
SLIDE 1BBY208 – Bahar 2005 Betimleme Yöntemi Yaşar Tonta H.Ü. BBY yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2005/bby208/
BİLİMSELLİK GÜNCELLİK FAYDALILIK Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Danışman: Prof.Dr.Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Özlem K.GENELİOĞLU.
KAM 209 ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Araştırma Önerisi ve Araştırma Raporu
BTO423 Bilimsel Araştırma Yöntemleri
SLIDE 1BBY208 İçerik Analizi / Karşılaştırmalı Yöntem Yaşar Tonta H.Ü. BBY yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2009/bby208/
H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
Veri Tabanı Tasarım Süreci
yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2005/bby208/
SLIDE 1BBY208 – Bahar 2005 İçerik Analizi / Karşılaştırmalı Yöntem Yaşar Tonta H.Ü. BBY yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2005/bby208/
BBY208 / KÜT242 Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri II
SLIDE 1BBY208 – Bahar 2005 KÜT242 / BBY208 Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri II Yaşar Tonta H.Ü. BBY yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2005/bby208/
SLIDE 1BBY208 BBY208 Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri II Yaşar Tonta H.Ü. BBY yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2009/bby208/
SLIDE 1BBY208 Değerlendirme Araştırmaları Yaşar Tonta H.Ü. BBY yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2006/bby208/
NİTEL VERİ TOPLAMA ARAÇLARI
Sağlık Hizmetlerinde Araştırma ve Değerlendirme Teknikleri
ARAŞTIRMA TÜRLERİ.
ÖĞRENME AMAÇLARI Çeşitli veri toplama yöntemlerinin avantaj ve dezavantajlarını anlamak. Kişisel görüşme, telefonla anket ve çevrim içi anketleri.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Araştırma Yöntemleri – 9
Kişilik Kuramları Giriş ve kavramlar.
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ.
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
İNCELEME Bilimin İşlevleri İstatistiksel Yöntemler Değişken Türleri
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
NİTEL ARAŞTIRMADA VERİ TOPLAMA ARAÇLARI-II
NİTEL ÇALIŞMALARDA ODAK GRUP GÖRÜŞMELERİ* HÜSEYİN CANERİK DERS ÖDEVİ EYZ 504 ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ YARD. DOÇ. DR. ALİ TEMEL Maltepe Üniversitesi.
Nitel Araştırma Sonuçlarının Raporlaştırılması
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
ARAŞTIRMA TÜRLERİ Temel Araştırmalar: Olaylar arasındaki ilişkileri keşfetmek ve teori geliştirmek amacıyla yapılan çalışmalardır. Bunlar daha çok bilim.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Bilimsel Araştırmalarda Temel Kavramlar
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 1
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Durum Çalışması
Yrd. Doç. Dr. Ebrucan İSLAMOĞLU
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Bilimsel Araştırmanın Alternatifleri
Araştırma Problemlere güvenilir çözümler bulmak amacı ile planlı ve sistematik olarak, verilerin toplanması, çözümlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlaştırılması.
Otizm Farkındalık Araştırması
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve İstatistik
Nitel Araştırma Desenleri (Etnografya)
Nitel Araştırma Desenleri (Gömülü Teori)
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 6.DERS
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
BBY208 Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri II
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Sunum transkripti:

SLIDE 1BBY208 – Bahar 2005 Alan Araştırması Yaşar Tonta H.Ü. BBY yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2005/bby208/

SLIDE 2BBY208 – Bahar 2005 Babbie, 10. Bölüm Niteliksel Alan Araştırması Alan Araştırmasına Uygun Konular Niteliksel Alan Araştırmasında Dikkate Alınması Gereken Noktalar Niteliksel Alan Araştırması Paradigmaları Niteliksel Alan Araştırması Yapma Güçlü ve Zayıf Yönleri Araştırma Ahlakı ve Niteliksel Alan Araştırması

SLIDE 3BBY208 – Bahar 2005 Alan Araştırmasına Uygun Konular Tutum ve davranışlar doğal ortamlarda en iyi bir biçimde anlaşılır Zamanla gelişen toplumsal süreçler

SLIDE 4BBY208 – Bahar 2005 Alan Araştırmasına Uygun Toplumsal Yaşam Ögeleri Uygulamalar: Konuşma, kitap okuma Epizotlar: boşanma, suç, hastalık Karşılaşmalar: Karşılaşan ve etkileşimde bulunan insanlar Rol: meslekler, ailevi roller İlişkiler: arkadaşlıklar, ana-oğul ilişkisi

SLIDE 5BBY208 – Bahar 2005 Alan Araştırmasına Uygun Toplumsal Yaşam Ögeleri Gruplar: klikler, takımlar, çalışma grupları Örgütler: hastaneler, okullar Yerleşimler: komşuluklar, gettolar Toplumsal dünyalar: "wall street", “spor dünyası“ Yaşam tarzları (veya alt kültürler): kentli, evsiz

SLIDE 6BBY208 – Bahar 2005 Alan Araştırması Paradigmaları Doğalcılık Etnometodoloji “Grounded” kuramı Örnek olaylar ve genişletilmiş örnek olay yöntemi Kurumsal etnografya Katılımcı eylem araştırması

SLIDE 7BBY208 – Bahar 2005 Alan Çalışması İçin Hazırlanma Konuyla ilgili bilgi edin Bilen bir kişiyle üzerinde araştırma yapacağınız grup hakkında tartışma yapın Araştırılacak insanlarla birlikteyken kullanılmak üzere bir kimlik geliştir Grupla ilk ilişkinizin gözlemlerinizi etkileyebileceğini unutmayın

SLIDE 8BBY208 – Bahar 2005 Görüşmenin Yedi Aşaması 1.Tematikleştirme 2.Tasarım 3.Görüşme 4.Çözme (Transkribe etme) 5.Çözümleme (analiz etme) 6.Doğrulama ve maddi bilgileri kontrol etme 7.Raporlama

SLIDE 9BBY208 – Bahar 2005 Odak Gruplarının Avantajları Toplumsal yönelimli araştırma yöntemi Esnek Yüksek yüz geçerliği Hızlı sonuçlar Düşük maliyet

SLIDE 10BBY208 – Bahar 2005 Odak Gruplarının Dezavantajları Bireysel görüşmelerden daha az kontrol imkanı Verilerin analizi zor olabilir Kolaylaştırıcılar becerikli olmalı

SLIDE 11BBY208 – Bahar 2005 Odak Gruplarının Dezavantajları Gruplar arasındaki fark sorun olabilir Grupları toplamak zor Tartışma tartışmaya açık bir çevrede gerçekleştirilmelidir

SLIDE 12BBY208 – Bahar 2005 Araştırma Notları Tutma İlkeleri Belleğinize güvenmeyin –Gözlem yaparken not alın Aşamalar sırasında not alın –Alandayken taslak notlar alın ve bunları daha sonra yeniden yazın ve ayrıntıları doldurun

SLIDE 13BBY208 – Bahar 2005 Araştırma Notları Tutma İlkeleri Her şeyi kaydet –O zaman önemli gözükmeyen şeyler daha sonra önemli hale gelebilir Alanda tuttuğunuz notların son projede yer almayacağını bil

SLIDE 14BBY208 – Bahar 2005 Alan Araştırmasının Güçlü Yönleri Daha derinlemesine anlamaya izin verir Esneklik – araştırma her an değiştirilebilir Ucuz Betimleme araştırmaları ya da deneysel araştırmalardan daha geçerli

SLIDE 15BBY208 – Bahar 2005 Alan Araştırmasın Zayıf Yönleri Niteliksel, kitlelerin istatistiksel tanımlamaları için uygun değil Alan araştırması yöntemleri çoğunlukla kişisel olduğundan güvenilirlikle ilgili potansiyel sorunlar var

SLIDE 16BBY208 – Bahar 2005 Ahlaki Mi? Sözlerinin kaydedildiğini haber vermeden insanlarla konuşmak? Nefret ettiğiniz kimselerden kendi amaçlarınız için bilgi alma? Acil yardıma ihtiyaç olduğunu görmek ama doğrudan yardımcı olamamak?

SLIDE 17BBY208 – Bahar 2005 Ahlaki Mi? Belirli bir durumda olmak ama kendini tüm kalbinle adamamak? Başkalarıyla ilişkilerde stratejik olmak? Bölünmüş bir durumda iken taraf tutma ya da taraf tutmaktan kaçınma ?

SLIDE 18BBY208 – Bahar 2005 Ahlaki Mi? İnsanların yaşamlarına ve akıllarına girmek için onlara “ödeme” yapma? Başka kimselere erişmek ya da daha iyi anlamak için isanları “kullanma”?

SLIDE 19BBY208 – Bahar 2005 Chapter 10 Qualitative Field Research Temel Terimler

SLIDE 20BBY208 – Bahar 2005 Doğalcılık Alan araştırmasına, nesnel toplumsal gerçekliğin var olduğu ve bunun gözlenebileceği ve doğru rapor edilebileceği varsayımıyla yaklaşma Etnografya Açıklamadan çok ayrıntılı ve doğru tanımlamaya odaklanan toplumsal yaşam hakkında rapor

SLIDE 21BBY208 – Bahar 2005 Etnometodoloji Dolaylı, genellikle konuşulmamış varsayım ve anlaşmalara odaklanan toplumsal yaşam araştırması

SLIDE 22BBY208 – Bahar 2005 Grounded Kuramı Tümevarım yaklaşımıyla gözlemlerin sürekli karşılaştırılmasından bir kuram yaratmaya çalışan toplumsal yaşam araştırması

SLIDE 23BBY208 – Bahar 2005 Örnek olaylar Bir köy, aile, ya da yeniyetme çetesi gibi bir toplumsal olgunun derinlemesine incelenIesi Genişletilmiş örnek olay yöntemi Örnek olay gözlemlerinin mevcut toplumsal kuramlardaki yanlışları bulmak ve bu kuramları geliştirmek için kullanıldığı teknik

SLIDE 24BBY208 – Bahar 2005 Kurumsal etnografya Kurumlarda çalışan bireylerin kişisel deneyimlerinin kurumdaki güç ilişkilerini ve kurumun diğer özelliklerini ortaya çıkarmak için kullanıldığı araştırma tekniği

SLIDE 25BBY208 – Bahar 2005 Katılımcı eylem araştırması Hakkında araştırma yapılan deneklere araştırmanın amacı ve prosedürünün kontrolünü vermeyi savunan soyal araştırma yaklaşımı. Bu yaklaşım araştırmacıların araştırdıkları kimselerden daha üstün olduğu fikrine karşı geliştirilmiştir

SLIDE 26BBY208 – Bahar 2005 Niteliksel Görüşme Görüşme yapılan kişiyle görüşme yapan kişi arasında görüşmecinin genel planı olması, ancak hangi soruların hangi sırada ve hangi sözcükler kullanılarak sorulacağının belirlenmediği görüşme biçimi

SLIDE 27BBY208 – Bahar 2005 Odak Grubu Belli bir konuyu bir odada rehber yönetiminde tartışmak için bir araya gelen bir grup insan