İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ FİZİKSEL TIP VE REHABİLİTASYON AD HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ 20.04.2015 1.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Zehra KORUK Türkiye Yüksek İhtisas Eğitim ve Araştırma Hastanesi
Advertisements

İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
YOĞUN BAKIM HİZMETLERİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ ÇOCUK CERRAHİSİ AD.
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GÖĞÜS CERRAHİSİ ANABİLİM DALI
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GENEL CERRAHİ ANABİLİM DALI
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
ÖZEL DAL HEMŞİRELİK SÜRECİ; 5 YILLIK FİZİBİLİTE ÇALIŞMASI
CBÜ HAFSA SULTAN HASTANESİ ENFEKSİYON KONTROL KOMİTESİ
20. Sağlık insangücü planlaması
Hasta Bakıcı Görev Yetki Ve Sorumlulukları
SB EGE DOĞUMEVİ VE KADIN HASTALIKLARI EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ AİLE PLANLAMASI EĞİTİM MERKEZİ Op.Dr. Kenan Ertopçu.
KÜTAHYA HALK SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ KULAK BURUN ve BOĞAZ HASTALIKLARI ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ ENFEKSİYON HASTALIKLARI VE KLİNİK MİKROBİYOLOJİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü. HASTANELERİ 2. ÇALIŞTAYI STRATEJİK PLANI Şubat.2013 ENEZ.
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
SHKS HASTA BAKIM HİZMETLERİ
Sağlık Bakanlığı Hastanelerinin Yönetim ve Organizasyonu
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GÖĞÜS HASTALIKLARI ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ PSİKİYATRİ ANABİLİM DALI
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ FİZİKSEL TIP VE REHABİLİTASYON ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ KARDİYOLOJİ AD
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ NÖROLOJİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Ecz. Sema ÖREN Uygulama Adı: İlaç Bilgilendirme Notları
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ PLASTİK REKONSTRÜKTİF VE ESTETİK CERRAHİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ BEYİN VE SİNİR CERRAHİSİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ DERİ VE ZÜHREVİ HASTALIKLARI ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GENEL CERRAHİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GÖZ HASTALIKLARI ANABİLİM DALI
KÜTAHYA HALK SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ BEYİN VE SİNİR CERRAHİSİ AD
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
BASINÇ YARASI PREVALANSI
İŞYERİ HEMŞİRESİNİN GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma Görevlileri Akademik Kurulu 9 Aralık 2015.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma Görevlileri Akademik Genel Kurulu
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ YÖNETİMİ
Kamu Hastaneleri Birliği
RİSKLİ YENİDOĞAN BEBEKLERDE HEMŞİRELİK BAKIMI VE GÜVENLİ TABURCULUK
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ Anabilim Dalı ismi eklenecektir.
MİSYONUMUZ İNSANİ VE TOPLUMSAL DEĞERLERİ ÖZÜMSEMİŞ, ÖZ GÜVENİ YÜKSEK, SORUMLULUK SAHİBİ, SOSYAL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLERE KATILAN, DONANIMLI ÖĞRENCİLER.
AFETLERDE TRİAJ HEMŞİRELİĞİ
HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ İNTÖRN DERSİ
YÖNETİMİ GÖZDEN GEÇİRME TOPLANTISI
HASTALIKLAR VE HEMŞİRELİK BAKIMI UYGULAMA MODÜLÜ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI Ders Koordinatörleri Prof. Dr. Asiye AKYOL Prof. Dr. Gül ERTEM Ölçme.
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 5
DOĞUBEYAZIT GEVHER NESİBE MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
olmadığında uygun koşullar sağlanarak
Mezunlarımızın İş İmkanları Nelerdir?
BASINÇ YARASI PREVALANSI. Basınç yarası, kemik çıkıntılarının dış yüzeylerindeki deri ve subkütan dokunun uzun süreli basınca maruz kalması ve sürtünmenin.
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
1. Hasta kimlik bilgilerinin tanımlanması ve doğrulanması 2. Hastanın rızasının alınması 3. İletişim güvenliğinin sağlanması 4. İlaç güvenliğinin sağlanması.
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ BAŞHEMŞİRE Ayla KARAPINAR
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GÖĞÜS CERRAHİSİ ANABİLİM DALI
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İÇ HASTALIKLARI AD İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
2018 YILI DRAGOS HASTANESİ FAALİYET SUNUMU
Sunum transkripti:

İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ FİZİKSEL TIP VE REHABİLİTASYON AD HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ

2 1. ANABİLİM DALI TANITIM 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER SUNUM İÇERİĞİ

ANABİLİM DALI TANITIM ALT BİRİMLERServis(Yatak Sayıları) AçıkKapalıToplam Servis 2(54) 1(1,5 ay)54 Yoğun Bakım - -- Oda Sayısı (Yatak Sayısı) AçıkKapalıToplam Acil Gözlem Ünit Ayaktan Ted. Ünit Masa Sayısı AçıkKapalıToplam Ameliyathane - -- Birim Sayısı (Oda Sayısı) AçıkKapalıToplam Poliklinik 7 -7 Tetkik Birimi - -- Tablo 1. Anabilim Dalı Özellikleri

YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 2. Anabilim Dalı İş Gücü Planlama ALT BİRİMLER Mevcut Hemşire Sayısı Aktif Çalışan Hemşire Sayısı Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı * Yönetim11- Servis11 - Yoğun Bakım--- Acil Gözlem Ünit.--- Ayaktan Ted. Ünit.--- Ameliyathane--- Poliklinik --- Tetkik Birimi--- TOPLAM 12 - * Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı: Doğum Öncesi İzin, Doğum Sonrası İzin, Ücretsiz Doğum İzni yada Ücretsiz İzin kullanmakta olan hemşire sayısını göstermektedir.

EĞİTİM DÜZEYİ EĞİTİM DURUMU n% SAĞLIK MESLEK LİSESİ 18.3 ÖNLİSANS 18.3 LİSANS 9 74,7 YÜKSEKLİSANS 18.3 DOKTORA -- TOPLAM Tablo 3. Hemşirelerin Eğitim Durumları SERTİFİKALI HEMŞİRE SAYISI : 2 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi

YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2012 ⇨ 28, ⇨ 15,3 YILLIK İŞ GÜCÜ KAYBI ORANI 2012 ⇨ 0, ⇨ 1,2 DEVİR HIZI ORANI

YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 4. Hemşire Memnuniyet Oranı UYGULAMA BOYUTLARI Memnun % Kısmen Memnun % Memnun Değil % İletişim 10084,6015,400 Çalışma Ortamı 33,323,1 58,369,28,37,7 Yönetim 91,784,68,315,4-- HHM Kurum Politikaları 7569,22523,1-7,7 İşin Kendisi 41,746,2 5046,28,37,7 Başarı Duygusu 66,761,5257,78,37,7 Saygı ve Kabul Görme 83,384,616,77,7- GENEL MEMNUNİYET 83,353,8 16,738,5-7,7

YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 6. Hemşire Performans Oranı KRİTER Çok Başarılı % Başarılı % Yeterli % Biraz İyileştirme Gerekli % Yetersiz % KendisiYöneticisiKendisiYöneticisiKendisiYöneticisiKendisiYöneticisiKendisiYöneticisi Genel görünüm 27,3-72, İletişim 18,2-63,690,918,29,1---- Profesyonel davranış 18,2-81, Kuruma/işe bağlılık 18,2-72,790,99, Uygulama 18,2-81, Ekip anlayışı 18,2-63,690,918,29,1---- Hasta ve yakınını bilgilendirme 18,2-72,790,99, Enfeksiyon kontrolü 18,2-81, Kalite bilinci 9,1-63,681,827,318,2---- Vizyonerlik 18,2-63,690,918,29,1---- Koçluk yapma 18,2-72,790,99, Problem çözme 18,2-81, GENEL 18,2- 81,

YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri Tablo 6. Hasta Memnuniyet Değerlendirmesi UYGULAMA BOYUTLARI Memnun % Kısmen Memnun % Memnun Değil % Tanıtım ve Bilgilendirme 95,9 97,13,52,40,60,5 İletişim ve İlişkiler 95,6 95,74,13,70,30,5 Bakım ve Tedavi 97,4 98,11,63,50,3 GENEL MEMNUNİYET 96,2 97,63,51,90,30,5

İNDİKATÖRLER Yatan Hasta Sayısı Riskli Hasta Sayısı Birimde Oluşan Hasta Sayısı Nn%n% Basınç Ülseri ,3531,8 Oral Mukozit835546,4611,9 Düşme ,34142,41 PVK Komplikasyonu Yatan Hasta Sayısı Takılan Kanül Sayısı Birimde Oluşan Hasta Sayısı Nnn% İnfiltrasyon ,19 Flebit Giriş Yeri Enfeksiyonu Tablo Yılı İndikatör Oranları 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri

Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğüne Bağlı Acil Bakım Afet Komitesi 2 kişi Hemşirelik İndikatörleri İzlem Komitesi 2 kişi Bakım Hizmetleri Geliştirme Komitesi 1 kşi Sosyal Komite 1 kişi CTF Hastanesine Bağlı Çevre Yönetimi Birimi 1 kişi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri

EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ  Oryantasyon Eğitimi ⇨ -  Hizmet İçi Eğitimler ⇨ 1 HİE Sempozyumu,3 Seminer  CPR Eğitimleri ⇨ -  Sempozyum ⇨ 1 Kişi  Kurslar ⇨ 1 Kişi  Öğrenci Eğitimleri ⇨ 4 Yönetim stajı  Rehberlik Danışmanlık Hizmetleri ⇨ YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN EĞİTİMLERİN SAYISI

Yapılan araştırmalar :1 (Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon AD’da yatan hastaların yapılan kan basıncı ölçümlerinde digital ve manuel tansiyon Aletlerinin karşılaştırılması) Destek olunan araştırmaların sayıları :10 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN ARAŞTIRMA FAALİYETLERİNİN SAYISI

SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ  Sosyal Organizasyonlar:  Açık hava konserleri  Doğum günü kutlamaları  İftar Yemeği  12 Mayıs Hemşireler Yemeği  Tekerlekli Sandalye Tenisi Dünya Kupası katılımı

 Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri Mavi kapak toplanıyor

FİNANSAL PERFORMANS Çalışma Tarihi: Mart 2014 Yatak Sayısı: 25 Yatan Hasta Sayısı: 23 Hemşire Sayısı: 6 Finansal Etkinlik Pilot Çalışması: Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon AD 2. Servisi

FİNANSAL PERFORMANS TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI TOPLAM GİRİŞİM ÇEŞİDİ35 (13 SUT) (22 SUT DIŞI) TOPLAM GİRİŞİM SAYISI2.642 (455 SUT) (2.187 SUT DIŞI) GİRİŞİM SIKLIĞISUT min;1*max;28(gluko test) SUT DIŞI min;1* max; 321(hastanın mobilizasyonu ve pozisyon verme) TOPLAM SUT KARŞILIĞI SUT FATURA EDİLEN SUT FATURA EDİLEMEYEN 2505 TL 2405 TL 100 TL SUT DIŞI GİRİŞİM TÜMÜ GEÇERLİ OLSA 5190 TL 7.695,21 TL

FİNANSAL PERFORMANS 2642: 7 gün = 377,4 (Bir günlük işlem ;24 saat) 377,4 : 3 vardiya = 125( 8 saatlik işlem) 125 x 3 dk = 377 dk 377 / 60 = 6 saat (bir vardiyada işlemlere ayrılan süre) İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ

FİNANSAL PERFORMANS 1Haftalık Gelir : 2505 TL (SUT Toplam) Ortalama Yıllık Gelir =2505 TL x 52 hafta = TL 1 Haftalık Gelir ( SUT Dışı) : 5190 TL Ortalama Yıllık Gelir = 5190 TL x 52 hafta = TL 1 Haftalık Gelir ( Fatura edilebilen SUT Toplam): 2405 TL Ortalama Yıllık Gelir =2405 TL x 52 hafta = TL Tümü Geçerli Olsa Toplam Yıllık Gelir TL TL = TL FARK ( Tümü Geçerli Olsa Toplam Yıllık Gelir - Fatura edilebilen SUT Toplam): - ) = TL Artış : 3,2 kat

FİNANSAL PERFORMANS 2013 Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 11 SUT’A GİRİLEN TOPLAM İŞLEM SAYISI: FATURA EDİLEN TUTAR: ,4 TL AD TOPLAM GELİR: ,51 HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % 2, Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 35 BİR SERVİSİN ORTALAMA FATURA EDİLEN YILLIK SUT GELİRİ: 2405 TL x 52 hafta = TL AD ORTALAMA YILLIK TAHMİNİ GELİRİ: TL x 2 servis = TL TÜMÜ GEÇERLİ OLSA TOPLAM YILLIK TAHMİNİ GELİR : TL L x 2 servis = TL 2013 YILI AD TOPLAM GELİRİNE GÖRE TAHMİNİ HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: %25,5 Faturalandırılmış tahmini katkı payı: %8 FİZİKSEL TIP VE REHABİLİTASYON AD SUT GİRİŞİMİ

SORUNKÖK NEDENLERÇÖZÜM ÖNERİLERİ Hemşire memnuniyetinin düşük olması Hemşire sayısının yetersiz olması, Hasta sayısının fazla olması Hemşire sayısının artırılması,performans ücretlerinin artırılması Düşen hasta sayısının fazla olması 1. Riskli has ta sayısının fazla,hemşire ve personel sayısının yetersiz olması. 2. Fizik ortamın uygun olmaması 3. Çağrı zillerinin olması 1.Hemşire ve personel sayısının artırılması, 2.Fizik ortamın düzeltilmesi, 3.Çağrı zillerinin takılması Kayıt formlarının kayıtların fazla olması Fazla sayıda form olması Form sayının azaltılması,birleştirilmesi Bilgisayar sistemine geçilmesi 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER