Genel Öğretim Yöntemleri [Problem çözme / Gezi-Gözlem]

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VERiMLi ÇALIŞMANIN iLKELERi
Advertisements

Din Hizmetlerinde SORUN ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Gösterip Yaptırma Yöntemi
Genel Öğretim İlkeleri
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Melike KUZUGÜDEN Havva KABALAK
4.ULUSLARARASI BİLİM ŞENLİĞİ
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
Doç.Dr. Bülent ÇAVAŞ Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
Similasyon (Benzetim)Tekniği
ÖRNEK OLAY.
Eğitim Öğretimde Planlama
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
Öğretim İlkeleri.
Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Sistemleri]
REHBERLİK DERS II.
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
Öğretimde Kullanılan Yöntemler
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Proje Tabanlı Öğretim (Proje Temelli Öğretim)
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Problem Çözme Becerileri
PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
İHTİYAÇ BELİRLEME VE ANALİZİ
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Danışman: Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Melike ELMEZ
FENBİLGİSİ DERSİNİN ÖNEMİ
TRAFİK SORUNU Çözüm.
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
GEZi GÖZLEM.
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Diğer eğitim-öğretim ilkeleri
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNDE AKTİF EĞİTİMDE MESLEKSEL BECERİLERİN KAZANILMASI T. Çiçek, A. Seyrankaya, İ. Cöcen, H. Yenice, U. Malayoğlu, A. H. Onur, B. Kahraman,
SINIF DIŞI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
Rehberlik Servisi Tanıtımı
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Kolb’un Yaşantısal Öğretim Modeli
II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Eğitim Bilimine Giriş Turgay Baş 1.
BİLME-BİLGİ EDİNME, BİLGİ EDİNMENİN YOLLARI VE ÖNEMİ
Yapılandırmacı Öğrenme
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
Din Hizmetlerinde SORUN ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
Araştırma Problemlere güvenilir çözümler bulmak amacı ile planlı ve sistematik olarak, verilerin toplanması, çözümlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlaştırılması.
Bireysel Çalışma Yöntemi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
REHBERLİK DERS II.
GENEL ÖĞRETİM İLKELERİ
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem çözme yöntemiyle öğrenme yaklaşımı, bilimsel araştırma yöntemini temel almaktadır. Bu yaklaşımın özü John dewey’ in genel.
Askerlerin harp oyunlarıyla,
1 Yöntem Nedir? Yöntem, hedefe ulaşmak için önceden belirlenmiş ya da izlenecek en kısa yoldur. Yöntem, bir sorunu çözmek, bir deneyi sonuçlandırmak, bir.
Sunum transkripti:

Genel Öğretim Yöntemleri [Problem çözme / Gezi-Gözlem] Prof.Dr. Mustafa ERGÜN

Her çevre ve her devir, insanın karşısına yeni problemler çıkartır Her çevre ve her devir, insanın karşısına yeni problemler çıkartır. Her yaşın, cinsin, mesleğin v.s. ayrı problemleri olur. Problemler maddî olur, manevî olur; sosyal olur, psikolojik ve bireysel olur. İnsan topluluklarının karşılaştıkları problemleri çözme biçimlerine "kültür" denmiştir. (kültür değişmesi)

Problem çözme biçimleri: Aile, devlet trafik apartman vs.

Bu nedenle hemen her derste öğrencilere problem çözme metod ve teknikleri öğretilmelidir. Problem çözme metodu ile öğretim yaklaşımı, aslında bilimsel araştırma metodlarını işaret etmektedir.

Öğrenci, tabiattaki ve sosyal hayattaki problemleri algılayabilmelidir Öğrenci, tabiattaki ve sosyal hayattaki problemleri algılayabilmelidir. Problemlerin farkına varmayan kişinin onun üzerinde düşünmesi ve çözümler üretmesi mümkün değildir. Sorun çözmede, bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri kullanılmalıdır.

Problem çözme metodunun sakınca ve sınırlılıkları a) Öğrenciler, bazı problemleri algılayacak veya doğru algılayacak olgunluğa erişememiş veya o tür şartlar içinde yaşamıyor olabilirler.  b) Problemin çözümü için gerekli kaynaklar ve araç-gereç bulunmayabilir. Öğrencilere maddî bir takım külfetler yükleyebilir.   c) Problemin çözümü için çok zaman ve emek gerekebilir ve elde edilen sonuç bunlara değmeyebilir.   d) Tabiat ve fen bilgisi derslerinde kolay uygulanmasına rağmen, bazı derslerde uygulanması mümkün olmayabilir. Eğer doğru uygulanmazsa, çok ters sonuçlar verebilir.   e) Bu metodda, öğrenmenin değerlendirilmesi zordur.

Problem çözme metodunun faydaları a) Öğrenciler, ilerde karşılaşacakları problemleri, bilimsel metodla nasıl çözümleyebileceklerini öğrenirler. b) Öğrenciler ders kitaplarının dışındaki yazılı kaynaklara ve kaynak kişilere ulaşmayı öğrenirler. c) Öğrenmeye karşı ilgi ve istek uyandırır. d) Öğrenci bir grup çalışmasına hazır hale gelir. e) Öğrencinin aktif olarak katıldığı, bilgi ve duygusal öğrenmenin bir arada olduğu bir öğretim metodudur. f) Öğrencilere kendine güven ve sorumluluk kazandırır.

a) Sınama-yanılma b) Tümevarım c) Tümdengelim Problem çözme metodunda kullanılan teknikler: a) Sınama-yanılma b) Tümevarım c) Tümdengelim

Gezi-Gözlem metodu Eğitim-öğretimde gözlem, varlık ve olayların kendi tabiî ortamlarında plânlı ve amaçlı olarak incelenmesi demektir.

Gözlem metodu genelde eğitsel ders gezileri olarak da adlandırılır Gözlem metodu genelde eğitsel ders gezileri olarak da adlandırılır. Çünkü çoğu kez öğrencileri fabrika, müze, kütüphane, çeşitli devlet kurumları, dağ, orman, göl gibi yerlere götürerek oralarda doğrudan gözlem yaptırılarak bilgi toplanabilir. Bunun yanında gözlem sınıflarda da yapılabilir. Sınıfa getirilecek bir kuş, bir maden parçası, bir model, bir tablo, film vs. incelendikten sonra gözlem sonuçları alınabilir.

Gözlem çeşitleri Gözlemler; "tabiî gözlem", "kontrollü gözlem" olarak iki tür olarak sınıflanabileceği gibi; "sürekli gözlem", "bir kez yapılan gözlem"; "basit gözlem", "sistematik gözlem" gibi çeşitli şekillerde sınıflanabilmektedir. Süresine, yapıldığı yere, sayısına ve araç-gereç kullanma ihtiyacına göre de sınıflandırma yapılabilir.

Sınıf olarak yapılan bazı gözlemlere "eğitici gezi" de denilmektedir Sınıf olarak yapılan bazı gözlemlere "eğitici gezi" de denilmektedir. Aslında gözlem, deney, gösteri, yaparak-yaşayarak öğrenme metodları içiçe girmiş bulunmaktadır.

Bazı durumlarda gözlem gezisi yapılacak yerler için ilgili makamlardan izin almalıdır. Üstelik eğer o bölgede tehlikeli durumlar varsa, gerekli güvenlik önlemlerinin de alınması gerekebilir. Gözlem yerine gidiş-geliş konusunun da önceden ayarlanması gerekir. Bazen uzun öğrenci kuyruklarıyla şehir içinde bir takım yerlere gidilmesi, istasyonda dolaşılması, kırlara çıkılması, bir takım fabrikaların gezilmesi bir dizi önlemin alınmasını gerektirebilir.