YARINLAR İÇİN YARIN SİZDEYİZ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

 HAZIRLAYAN : MEHMET RAC İ KILIÇ.  Anne ve babalar!  Genellikle çocuklarımızın çok zeki oldu ğ unu dü ş ünürüz; ancak okulda bazı derslerden ba ş.
2007 / 30 SAYILI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE TANITIM VE YÖNELTME ÇALIŞMALARI GENELGESİ DOĞRULTUSUNDA İLÇEMİZ İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA YAPILMASI.
e ğ itim - ö ğ retim yılından ba ş layarak altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi.
GELECE Ğİ M İ Z İ N SINAVI SEV İ YE BEL İ RLEME SINAVI Ş ÜKRAN ÖZTÜRK REHBER Ö Ğ RETMEN ET İ HOLD İ NG İ LKÖ Ğ RET İ M OKULU KASIM 2007.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
OKUL DENEYİMİ -I- Dr. Muhammed TURHAN.
DynEd İngilizce Dil Eğitim Sistemi
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİ.
OKUL TEKNOLOJ İ PLANI. OKULUMUZ PE Ş LER İ NDEN G İ DEB İ LECEK CESARET İ N İ Z VARSA BÜTÜN RÜYALAR GERCEK OLAB İ L İ R.
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
Özel Okullarda Ö ğ renim Görecek Ö ğ rencilere Verilecek ‘E ğ itim Ve Ö ğ retim Deste ğ i.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
Trabzon Valiliği koordinasyonunda Trabzon İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından yürütülmekte olan bu Proje, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı tarafından.
TAHİRİNİ DURAN DUDU GÜMÜŞ İLKOKULU VE ORTAOKULU YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
Ekinözü Çok Programlı Lisesi Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin etkinlikleri, önleyici ve gelişimsel rehberlik hizmeti anlayışı çerçevesinde;
ÖZGÜVENLİ GELECEK. PROJENİN AMACI  Projenin temel amacı;  Ö ğ rencilerimizi topluma faydalı,çevreye duyarlı,sevgiyi ve saygıyı kendine ilke edinmi ş.
KARŞIYAKA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ
MOTİVASYONU VE BAŞARIYI ARTTIRMA PROJESİ
Sınav Rehberliği Konusunda
OKUL ÖNCESİNDE AİLE KATILIMI
KAYSERİ İLE OKUMAK PROJESİ
Ailenin Eğitim Sürecindeki Yeri ve Önemi
BEP GELİŞTİRME BİRİMİNİN GÖREVLERİ
45. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI 2014
7-19 YA Ş A İ LE E Ğİ T İ M İ S İ BEL METE REHBER Ö Ğ RETMEN ULUS ORTAOKULU E Ğ ITIM Ö Ğ RETIM Y ı L ı.
OKUL VELİ EL ELE PROJESİ ŞAPHANE 2012
ÖZGÜVENLİ GELECEK.  Projenin temel amacı;  Ö ğ rencilerimizi topluma faydalı,çevreye duyarlı,sevgiyi ve saygıyı kendine ilke edinmi ş  Kendine güveni.
Aday Öğretmenlik İşlemleri
KAMAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Eğitim Öğretim Yılı Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş  (TEOGS) Sınavına Hazırlık Ve Başarıyı Artırma.
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modeli (TEOG) Süphan İŞNEL Psikolojik Danışman SİLVAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
STRATEJ İ GEL İ ŞT İ RME BAŞKANLI Ğ I E Ğİ T İ M Ö Ğ RET İ M YILI İ STAT İ ST İ K B İ LG İ LER İ.
E Ğİ T İ M Ö Ğ RET İ M YILI BARAJ ORTAOKULU ORTAÖ Ğ RET İ ME GEÇ İ Ş S İ STEM İ B İ LG İ LEND İ RME SEM İ NER İ GÜLSÜM YALABUK Okul Psikolojik.
2015 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ TEOG
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
ELAZIĞ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2016 – 2017 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN TANILAMA SÜRECİ EKİM 2015.
BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİ SEÇME SÜRECİ TANITIM TOPLANTISI NİĞDE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
SORU VE CEVAPLARLA DESTEK E Ğİ T İ M ODASI H İ ZMETLER İ HAZIRLAYAN H İ DAYET GÜL.
BİLSEM TANILAMA SÜRECİ
Öğrenci Koçluğu Şanlıurfa İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi.
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
METEM REHBERLİK SERVİSİ
GÜLBAHAR ÖKÇE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER ve BİLSEM
BİLİM VE SANAT MERKEZİ: ÖĞRENCİ TANILAMA
Bandırma Rehberlik ve Araştırma Merkezi
Atık kağıtlardan dünya haritası !. Farklı ülkelerdeki insanların temiz suya eri ş im yüzdelerinin ne oldu ğ unu ara ş tırdık. Atık ka ğ ıtları kullanarak.
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
Temel Öğretimden Ortaöğretime Geçiş Modeli (TEOG) ORTAK SINAVLAR Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
RASATHANE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
DESTEK EĞİTİM ODASI.
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
DİYARBAKIR BİLİM VE SANAT MERKEZİ
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Aile Atölyeleri Projesi
2017‐2018 BİLİM ve SANAT MERKEZLERİÖĞRENCİ TANILAMA KILAVUZU
YARINLAR İÇİN YARIN SİZDEYİZ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
KOCASİNAN RAM 2016 YILI FAALİYETLERİ
Hazırlayan : Atahan Aybars ERDEM Fatih ALBAYRAK yılında Bursa’da kurulan Oyak Renault Otomobil Fabrikaları, yıllık 360 bin otomobil ve 450 bin motor.
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
BİLİM ve SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
İŞYERİNDE MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ (İME)
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM ŞUBESİ
Sunum transkripti:

YARINLAR İÇİN YARIN SİZDEYİZ

PROJENİN AMACI Projenin temel amacı veli ziyaretleri ile ilkokul, ortaokul ve ortaöğretim düzeyindeki öğrencilerin aileleriyle işbirliğini güçlendirmek bu sayede okul-aile arasındaki eğitsel birlikteliği sağlamak. Okul veli ilişkilerini geliştirerek başarıyı olumsuz etkileyecek faktörleri yerinde tespit ederek gerekli önlemleri almak Ağır yaşam koşulları nedeni ile okula gelemeyen aileleri, evinde ziyaret ederek bilgilendirmek Yapılan yardımların ve duyuruların yerine (Ailelere) ulaşıp ulaşmadığını tespit etmek. Velilerin okula bakış açısını olumlu yönde geliştirmek Öğrenci devamsızlıkları azaltmak. Eğitim Öğretimde veli desteğini sağlayarak başarıda işbirliği sağlamak

PROJENİN UYGULAMA YERİ Didim İlçesindeki Tüm Okullar

PROJE YARARLANICILARI Didim ilçesindeki İlkokul,ortaokul ve ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören tüm öğrenciler ile bu öğrencilerin aileleridir.

PROJENİN BEKLENEN SONUÇLARI Objektif olarak doğrulanabilir göstergeler olan; Okul disiplin olaylarındaki azalma, Öğrenci devamsızlığındaki azalma, Verilen destek eğitim hizmetleri sayısındaki artış, Velilerin okulu ziyaret sayılarındaki artış, Öğrenci notlarındaki artış, başarılı olduğu ders sayısındaki artış, aldıkları “Teşekkür - Takdir” belgelerindeki artış İlçemizin Ortak Sınavlar (Teogs, Ygs ve Lys sıralamalarında yükselişi,

PROJENİN GEREKÇESİ Eğitim ve öğretim faaliyetlerinin önemli amaçlarından biri ülkemizin geleceği olan çocuklarımızı karakter ve özgüven sahibi, farkındalığı yüksek iyi bir insan, iyi bir vatandaş olarak yetiştirmektir. Çocukların eğitimlerinde ailenin ve okulun rolünün ne kadar önemli olduğu düşünüldüğünde ilçemizdeki öğrencilerin akademik başarının istenilen düzeye gelebilmesi, birey olarak daha duyarlı ve bilinçli bir şekilde yetiştirilmeleri için okul-aile işbirliğinin geliştirilmesine ihtiyaç duyulmuş bu amaçla ilçe geneli planlı veli ziyaretleri için Yarılar İçin Yarın Sizdeyiz Projesi hazırlanmıştır.

PROJENİN YÖNTEMİ Projenin yöntemi ilköğretim ve ortaöğretim çağındaki öğrencilerin aileleri ile iletişimi güçlendirip, ev ve iş ortamlarını görmeye ve okullara yapılan veli ziyaretlerini arttırmaya yönelik çalışmalara dayanır. Bu amaçla; proje kapsamında veli görüşmeleri, gözlem, veli ve öğrenci anket uygulamaları, veli toplantıları, veli eğitimleri ve veli/aile ziyaretleri hedeflenir.

PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI ‘Yarınlar için Yarın Sizdeyiz’ Projesi ilçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve Efeler ortaokulu web sitesi adreslerinde Projeler başlığında okulların kullanımına sunulacaktır. Okul Yönetimi, öğretmenleri, Öğrenci ve velileri “Yarınlar İçin Yarın Sizdeyiz” Projesi konusunda bilgilendirecektir. Sınıf Öğretmeni / Şube Rehber Öğretmeni tüm öğrencilerine “Öğrenci Tanıma Formu” (Ek – 9 A ve B formu) ve ‘Aile Anketi’(Ek – 8) doldurtacaktır.

Sınıf Rehber Öğretmeni, “Öğrenci Tanıma Formu” ve “Aile Anketi”nde yer alan bilgiler doğrultusunda öğrencinin akademik başarısını da değerlendirerek öncelik sırasına göre ziyaret edeceği ailelerin listesini yaparak “Ziyaret Edilecek Aile Formu ” nu (Ek – 2) (2 suret) dolduracaktır. Sınıf/şube rehber öğretmeni tarafından 2 suret doldurulan Ziyaret Edilecek Aile formları ,Okul Müdürünün onayına sunulacaktır. Onaylanan formun bir örneği Okul Müdüründe bir örneği Sınıf Rehber Öğretmeninde bulunacaktır.

Okul müdürlükleri tüm sınıf rehber öğretmenlerinden aldıkları ziyaret edilecek aile listelerini birleştirerek okulun genel “ziyaret edilecek öğrencilerin aile bilgileri formu Yıllık Planı” (Ek-3) dolduracaktır.

Bu amaçla ev ziyaretleri 1. Dönem Kasım-Aralık aylarında , Sınıf Rehber Öğretmeninden beklenen; sınıfındaki tüm öğrencilerin ailesini, okul idaresinden bir, sınıfında derse giren en az bir branş öğretmeni varsa okul rehber öğretmeni ile ziyaret etmesidir Bu amaçla ev ziyaretleri 1. Dönem Kasım-Aralık aylarında , 2. Dönem Mart-Nisan-Mayıs aylarında çocuğun gelişimi izlenerek çalışma takviminde belirlenen zaman aralığında yapılacaktır. Ayrıca Sınıf Öğretmeni çalışan aileleri çalıştıkları mekânlarda da ziyaret edebilecektir.

Ziyareti mümkün olamayan bu gibi aileler ile iletişim araçları kullanılarak irtibat kurulacak ve aile-okul işbirliği sürekli hale getirilecektir. Ev ziyaretinin yapılması mümkün olamayan (Yerleşim yeri dışı, il dışı vs. ikamet eden) aileler ile görüşmeler okulda gerçekleştirilecektir. Okul yönetimi bu konuda gereken çabayı sarf edecektir. Okul Yönetimi ve Sınıf Rehber Öğretmeni, ev ziyareti yaparken “Ev Ziyaretinde Dikkat Edilecek Hususları” (Ek – 7 ) göz önünde bulunduracaktır.

Sınıf Reher Öğretmeni, Aile/veli ziyareti sonrasında ailenin Sosyo – Demografik özellikleri ile anne ve baba tutumlarına yönelik “Aile/Veli Ziyaret Formu”nu (Ek – 1a,1b) doldurulacaktır.Doldurulma işlemi asla velinin yanında yapılmamalıdır. Aile ziyareti akabinde, müdahalesinde fayda görülen hususlar geciktirilmeden Okul Yönetimi ve Okul Rehberlik Servisi /Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yürütme Komisyonu ile paylaşılacak ve gerekli tedbirler alınacaktır.

Şube Öğretmenler Kurulu toplantılarında her şube için ayrı zaman diliminde, Okul Yönetiminin düzenleyeceği bir takvime göre, Projede hedeflenen amaca ulaşmak için her bir öğrenci ve ailenin durumu özenle değerlendirmeye alınacaktır. “Yarınlar için Yarın Sizdeyiz” Projesi, yapılacak her Öğretmenler Kurulu Toplantısında gündeme alınacak, projenin uygulama süreçleri değerlendirilecek, projenin uygulamasında görülen aksaklıklar, yaşanan problemler ve çözüm önerileri rapor halinde üst makamlara iletilecektir.

Projede belirtilen takvim çerçevesinde; İletişim Becerileri, Davranış Problemleri, Ergenlik Dönemi Becerileri, , Çatışma Çözme Becerileri, Anne Baba Tutumları, Verimli Ders Çalışma Yöntemleri, , Sınav Sürecinde Ebeveyn Olmak, Geleceği planlamak, Mesleki Bilgilendirme Sistemi konularında aileler bilgilendirilecektir. Her bir konu, okul müdürünün görevlendireceği okul/sınıf/şube rehber öğretmenler tarafından ailelere sunu şeklinde aktarılacaktır. Ayrıca aileler Halk Eğitim Merkezleri tarafından yürütülmekte olan Aile Eğitimi Kurs programlarına da yönlendirilecektir.

Okul Müdürlükleri, aile/veli ziyaret sayısını gösteren “Veli Ziyaretleri Aylık Sonuç Bildirim Formu” (Ek – 5 ) nu her ayın son Cuma günü ilçe Milli Eğitim Müdürlüğü ne göndereceklerdir. Okul Müdürlükleri, öğretim yılı sonunda yapılan aile/veli ziyaret sayısını gösteren Veli Ziyaretleri Yıl Sonu Faaliyet Raporunu (Ek–6 ) ve Yıl Sonu Değerlendirme Raporu (Ek-4) nu haziran ayı sonuna kadar ilçe Milli Eğitim Müdürlüğüne göndereceklerdir.

İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Proje Koordinatör Ekibi, gönderilen raporlar doğrultusunda Yılsonu İlçe Raporunu hazırlayacaktır. İlçe Milli Eğitim Komisyonları ve İlçe Danışma Kurulu Toplantılarında Yarınlar İçin Yarın Sizdeyiz Projesi’nin uygulama sonuçları değerlendirilecektir. Değerlendirmeler neticesinde, Yarınlar İçin Yarın Sizdeyiz Projesi’nin uygulanmasında performans değerlendirme ölçütlerine göre öne çıkan Okul Yöneticileri ve okul/sınıf rehber Öğretmenleri ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde ödüllendirilecektir.

Projeyi Uygularken Okullardaki Tüm İdareci ve Öğretmen Arkadaşlarımıza Kolaylıklar Diliyoruz. Efeler ortaokulu Proje Koordinatör Ekibi