Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Advertisements

REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Görele Çok Programlı Lisesi LEONARDO DA VINCI (LdV) Ortaklık Projesi ( ) ÇPL İngilizce Öğretmeni-Proje Koordinatörü: Abdullah KORKMAZ.
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Comenius Programı Onur AYDEMİR
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
KARİYER GELİŞTİRME Kariyer: (koşu yolu, arena, meslek hayatı, meslek)Meslekte, işte ilerleme, yükselme, başarılı olma olarak kullanılır. Kariyer, kişinin.
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler.
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
ÖĞRENCİ Küreselleşme Üretim ve rekabet Programlar Bilgi Toplumu
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
EGİtİm FAKÜLTESİ Sakarya Üniversitesi
PORTFOLYO DEĞERLENDİRME
Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişimlerine Yönelik Çalışmalar
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
PERFORMANS YÖNETİMİ SİSTEMİ
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
PROJE TABANLI ÖĞRENME SCIENTIX PORTAL Proje Tabanlı Öğrenme Sorgulamaya Dayalı Öğrenme.
Aile Atölyeleri Projesi
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ÇEKMEKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Özel Eğitime İhtiyacı Olan Çocukların Eğitim Sürecine Uyumu Kursu Çiğdem ÇAMUR Özel Eğitim Öğretmeni Ahmet KAHRAMAN.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
BÖLÜM 7 İşgören Eğitimi ve Geliştirme. BÖLÜM 7 İşgören Eğitimi ve Geliştirme.
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
Probleme Dayalı Öğrenme
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
SERCAN ERTÜRK GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME. Ölçme ve Değerlendirmenin İlkeleri Amaçlar ilkesi Devamlılık ilkesi Genişlik – kapsamlılık ilkesi Kendi.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
İKS UYGULAMA, İZLEME DEĞERLENDİRME İKS SONUÇLARIN PAYLAŞILMASI.
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
OKULTEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM MODELİ NEDİR ?
Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişimlerine Yönelik Çalışmalar
YAZ DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMASI
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
AİLE, ÇOCUK, ÖĞRETMEN İLETİŞİMİNİN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Aile katılımının artırılması
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
BALıKESIR ÖLÇME DEĞERLENDIRME
BALıKESIR ÖLÇME DEĞERLENDIRME MERKEZI İZLEME DEĞERLENDİRME DEĞİŞİM GELİŞİM.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
ARGÜMANTASYON.
21. YY BECERİLERİ.
Sunum transkripti:

Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu ÖĞRETMEN YETİŞTİRME VE EĞİTİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM KLAVUZU

OTMG KILAVUZU Mart 2006 – Şubat 2007 Pilotlama Sürecinde 6 Genel Yeterliği geliştirmek için 6 Pilot ilde 74 Okulda 1487 Öğretmen katılımıyla pilotlanmıştır.

OTMG KILAVUZU Uygulamaya katılan öğretmenlerin bilgi,beceri, deneyim, görüş ve öneri paylaşımları Periyodik Raporlar, Anketler, alan gezi – gözlemleri yoluyla alınmış ve kılavuzun güncellenmesi sürecinde temel veri kaynağı olmuştur.

OTMG KILAVUZU Mart 2006 – Şubat 2007 Pilotlama Sürecinde

OTMG KILAVUZU 1446 Öğretmenin, Pek çok ulusal ve uluslar arası uzmanın görüşleri doğrultusunda revize edilmiş olan OTMG Kılavuzunu tanıyalım.

OTMG KILAVUZUNUN BÖLÜMLERİ Kılavuzun genel çerçevesi OTMG Sürecinin Tanımı ve Önemi Bireysel Mesleki Gelişim Sürecini Planlama Aşamaları Örnek Etkinlikler ve Formlar Ekler

I.BÖLÜM Kılavuzun genel çerçevesi Kılavuzun Amacı Kılavuzu Nasıl Kullanmalıyız?

Kılavuzun Amacı Öğrencilerinin öğrenme ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik mesleki yeterliklerini geliştirmek isteyen öğretmene kendi gelişim modelini kendisinin oluşturması,

Kılavuzun Amacı öğretmenin hizmet içi eğitiminin okulunda, işi başında karşılanması, uygulanması ve izlenmesi süreçlerinde öğretmene yol haritası sunmak,

Kılavuzun Amacı Öğretmene gelişim hedeflerini önceliklendirme, bireysel mesleki gelişim planı hazırlama ve başarı göstergelerini belirleyerek gelişiminin düzenli olarak izlemesinde yardımcı olmak,

Kılavuzun Amacı Okulların gelişim çalışmaları ile öğretmenlerin bireysel mesleki gelişimlerinin bütünleştirilmesine yardımcı olmaktır.

II. BÖLÜM: OTMG Sürecinin Tanımı ve Önemi Okul Temelli Mesleki Gelişim Süreci nedir ve bu süreçten kimler, nasıl etkilenir?

Okul Temelli Mesleki Gelişim öğrencinin öğrenme ihtiyaçları temelinde ve okul gelişim hedefleri doğrultusunda öğretmenin mesleki gelişimini planlaması, öğretmenlerin okuldaki çalışmaları ile mesleki gelişimlerinin bağlantılı hale getirilmesi,

Okul Temelli Mesleki Gelişim Nedir? Okul içinde ve dışında öğretmenlerin mesleki bilgi, beceri, değer, ve tutumlarının gelişimini destekleyen, etkili öğrenme ve öğretme ortamları oluşturmada öğretmene destek sağlayan süreçler bütünüdür.

Okul Temelli Mesleki Gelişim ile Okuldaki insan ve materyal kaynaklarının etkili kullanımının sağlanmasıyla öğretmenlerin mesleki gelişim ihtiyaçlarının okul ortamında karşılanması, Öğrenciler için öğretim ve öğrenim kalitesinin artırılması,

Okul Temelli Mesleki Gelişim ile Öğretmenlerin kendi gelişimleri için daha fazla sorumluluk almaları ve öz değerlendirmelerini yaparak eksik gördükleri yönleri ya da geliştirmek istedikleri yeterlik alanları ile ilgili bireysel mesleki gelişim planı hazırlaması ve uygulaması,

Okul Temelli Mesleki Gelişim ile Öğretmenlerin deneyimlerini paylaşmaları ve daha az deneyimli meslektaşlarına rehberlik etmesi, Öğretmenlerin öğretme-öğrenme stratejileri ile ilgili yeni yaklaşımlar konusunda daha bilinçli duruma gelmeleri, Meslektaşlarının yardım ve desteği ile bu yaklaşım ve stratejileri kendi uygulamalarına yansıtmaları,

Okul Temelli Mesleki Gelişim ile Okulların gelişim planları doğrultusunda öğretmenlerin deneyim ve uzmanlığından yararlanılması, Okul çalışma kültürü ve değerler sisteminin gelişimine bağlı olarak okulun çevre ile bütünleşmesi ve çevre olanaklarının okul sorunlarının çözümünde daha fazla işe koşulması beklenilmektedir.

Yeni Öğretim Programı ve OTMG ilişkisi öğrencinin ne bilmesi gerektiğinden çok nasıl öğrendiği ile ilgilenen yapılandırmacı öğrenme kuramını temel alan

Yeni Öğretim Programı ve OTMG ilişkisi yol gösterici, rehber, ortam hazırlayıcı, düzenleyici güdüleyici nitelikteki öğretmeni ve öğrenciyi merkeze alan etkin (aktif) öğrenme odaklı bir programdır.

Yeni Öğretim Programı Yapılandırmacı Öğrenme Kuramı Öğrenen Merkezli Öğrenme Etkin (Aktif) Öğrenme

Yapılandırmacı Öğrenme Kuramına göre, Öğrenme sürecinde anlamları nasıl yapılandıracakları konusunda öğrencilere rehberlik edilmelidir. Öğretmen tarafından öğrencinin etkin (aktif) olarak öğrenebileceği öğrenme ortamları sağlanmalı ve çeşitli öğretim ve öğrenme yöntemlerine yer verilmelidir.

Öğrenen Merkezli Öğrenmede Her öğrencinin başarabileceğine ilişkin bir anlayışla Öğrencilerin ön öğrenmeleri dikkate alınarak bireysel öğrenme ihtiyaçları odaklı öğrenme ortamları ve stratejileri geliştirmek esastır.

Etkin (Aktif) Öğrenme Sürecinde Öğretmen, öğrenme ortamlarının yöneticisi, öğrenme için yardımcı, düzenleyicidir.

Etkin (Aktif) Öğrenme Sürecinde Öğretmen, öğrencilerin öğrenme sürecine etkin olarak katılmasını sağlamak için eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcılık, analiz, sentez ve değerlendirme,

Etkin (Aktif) Öğrenme Sürecinde Öğretmen, yeni durumlara uyum sağlama, bilgilerden çıkarımlarda bulunma vb. gibi üst düzey düşünme becerilerini kazandırmaya yönelik etkinlikler planlanmalıdır.

Öğretmen Yeterlikleri ve OTMG Mesleki gelişim hedefi/hedefleri, ihtiyaç analizi sonucunda ortaya çıkan öğrenme ihtiyaçlarını karşılayacak öğretmen yeterlikleri esas alınarak oluşturulabilir.

Öğretmen Yeterlikleri ve OTMG Bu durum, öğretmenlerin kişisel mesleki gelişim ihtiyaçlarının oluşturulması okul gelişim planındaki önceliklerin tanımlanmasında yardımcı olacaktır.

OTMG’ nin Çerçevesi

OTMG Okul İçin Neden Önemlidir? OTMG, öğretmenlere okulun iyileştirilmesi ve başarılı uygulamaların geliştirilmesi sürecinde sürükleyici bir rol alma fırsatı sağlar.

OTMG Okul İçin Neden Önemlidir? Öğretmenlerin iş birliği yaparak çalışmaları ve mesleki bilgi paylaşımı kültürünün oluşması okul standartlarının yükselmesini ve gelişimini destekler.

OTMG Okul Gelişimini Nasıl Destekler? BİREYSEL MESLEKİ GELİŞİM OKUL GELİŞİMİ KURUMSAL Vizyon Misyon Değerler Okul kültürü OKUL

OTMG Okul Gelişimini Nasıl Destekler? Okul gelişim süreci, okulun fiziki ve insan kaynaklarını geliştirerek eğitimin niteliğini ve öğrenci başarısını artırmayı, eğitimde planlı ve sürekli gelişimi amaçlayan sistematik bir süreçtir.. OTMG, okulun insan kaynaklarını geliştirme boyutunda öğretmenin mesleki gelişimine katkı sağlamaktadır.

OTMG Okul Gelişimini Nasıl Destekler? OTMG ile öğrenen öğrenci, öğrenen öğretmen, ve öğrenen okul anlayışı temelinde sürekli gelişim hedeflenmektedir.

OTMG Sürecinde Öğretmenin Mesleki Gelişimi ile Okul, Öğrenci, Meslektaş ve Veli İlişkisi Okul Temelli Mesleki gelişim MESLEKTAŞ .

OTMG Öğretmenler İçin Neden Önemlidir? öğretmenlerin kendilerinin ve okulun gelişiminden sorumlu olmalarını, bu gelişim için zaman ve kaynak ayırmalarını, materyal geliştirmelerini, deneyimlerini meslektaşları ile paylaşmalarını sağlar.

OTMG Öğretmenler İçin Neden Önemlidir? Öğretmenlerin iş birliği yapmaları, birlikte öğrenmeyi esas almaları, fikirlerini paylaşmaları ve başarılı uygulamaları örnek almaları, mesleki gelişimlerine önemli ölçüde katkı sağlar.

OTMG Öğretmenler İçin Neden Önemlidir? Ayrıca öğretmenlerin öz güven ve öz saygılarının artması, kendilerini çalışmalarında ve gelişimlerinde daha değerli ve desteklenmiş hissetmelerini sağlar.

OTMG Öğretmen Uygulamalarını Nasıl Destekler? Öğretim programına uygun planlama ve değerlendirme yapma, Yaratıcı düşünme ve uygulamaları zenginleştirme,

OTMG Öğretmen Uygulamalarını Nasıl Destekler? Öğrenme ve öğretmede etkili yeni yaklaşımları araştırma, değerlendirme ve içselleştirme, Diğer öğretmenlerden öğrenmek için tüm fırsatları yönetme,

OTMG Öğretmen Uygulamalarını Nasıl Destekler? Sınıf ve öğrenci verilerini toplama, yorumlama ve yönetme, Ekip çalışmaları geliştirme,

OTMG Öğretmen Uygulamalarını Nasıl Destekler? Davranış yönetimi stratejileri geliştirme, Kaynaştırma eğitimini teşvik etme,

OTMG Öğretmen Uygulamalarını Nasıl Destekler? Kendi uygulamalarındaki gelişimin farkında olma, Kariyer gelişimi konularında öğretmeni destekler.

OTMG Öğrenciler İçin Neden Önemlidir? PISA (Programme for International Student Assessment- Uluslararası Öğrenci Başarısını Belirleme Programı), TIMMS (Trends in International Mathematics and Science Study-Uluslararası Matematik ve Fen Araştırması), PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study – Uluslararası Okuma Becerilerinde Gelişim Projesi) vb. araştırma sonuçları

OTMG Öğrenciler İçin Neden Önemlidir? öğrenci başarısı ve eğitim kalitesinin dünya ülkeleri ile kıyaslandığında ülkemizde oldukça düşük olduğunu ortaya koymaktadır.

OTMG Öğrenciler İçin Neden Önemlidir? Öğrenen ihtiyacı odaklı OTMG Uygulamaları, öğrenci başarısını doğrudan destekleyici olacaktır.

OTMG Öğrencileri Nasıl destekler?

OTMG Öğrencileri Nasıl destekler? Öğrencilerin nitelikli öğrenim görmeleri için öğretmenlere öğretim yılı boyunca becerilerini geliştirmek ve yenilemek için olanak tanır..

OTMG Öğrencileri Nasıl destekler? Gerçekleştirilen mesleki gelişim uygulamaları sonucu öğrencinin derse aktif katılması, özgüveninin artması, öğrenme durumunun daha iyi değerlendirilmesi desteklenecektir

OTMG Veliler İçin Neden Önemlidir? Velinin eğitim sürecine katılımı olumlu bir okul kültürünün oluşması ve yapılan çalışmaların kalıcılığı açısından önemlidir.

OTMG Veliler İçin Neden Önemlidir? Velilerin okulda öğrenme ve öğretme süreçlerinin geliştirilmesi için gösterilen çabalar konusunda farkındalıklarının oluşmasında ve bu konuda ihtiyaç duyulan katkıları getirmelerinde yönlendirici olacaktır.

İleriye Yönelik Görüşler Geleceğe bakışı ve uzun dönemdeki yönelimi belirtin

OTMG KILAVUZUNUN BÖLÜMLERİ Kılavuzun genel çerçevesi OTMG Sürecinin Tanımı ve Önemi Bireysel Mesleki Gelişim Sürecini Planlama Aşamaları Örnek Etkinlikler ve Formlar Ekler