AKVARYUM TEKNİĞİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
Öğretimde Kullanılan Teknikler (2)
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
ÖRNEK OLAY TEKNİĞİ Nedir? Amaçları nelerdir? Kullanıldığı Durumlar
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
DÜZ ANLATIM - KONFERANS
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
Duran Uygur
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Öğretim Etkinlikleri Modeli
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Buluş Yoluyla Öğrenme.
ÖRNEK OLAY.
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
Öğretim Teknikleri.
Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Sistemleri]
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisi
Öğretimde Kullanılan Yöntemler
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
Öğretim Durumlarını Planlama
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Düzenleyici Etki Analizinin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması DEA’ların Şeffaflık, Konsültasyon ve İletişim Unsurlarının Artırılması Mart 2009 Oturum.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
İSTASYON YÖNTEMİ.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Soru Cevap.
Buruner’in Bilişsel Gelişim Kuramı
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
Bilişim Etiği.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
GÖRÜŞ GELİŞTİRME.
KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ KULLANILMASI
Necmettİn erbakan ünİversİtesİ AHMET KELEŞOĞLU EĞİTİM FAKÜLTESİ
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
Buluş Yoluyla Öğrenme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.
Öğretim Yöntemleri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Proje Temelli Öğretim, İşbirliğine Dayalı Öğretim, Gösterip Yaptırma..
GİRİŞ Hayat Bilgisi Öğretim Programı’nın amaç ve kazanımlarına ulaşabilmesi için öğretme-öğrenme süreçlerinin düzenlenmesine büyük bir önem verilmeli,
SINIF YÖNETİMİ.
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
Emre Özgen Bilkent Üniversitesi Psikoloji Bölüm Başkanı
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
AKVARYUM TEKNİĞİ.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (MSc., MEd.).
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Öğretimin Planlanması
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
III. SİYASAL İKTİDAR.
Sunum transkripti:

AKVARYUM TEKNİĞİ

Akvaryum tekniği, öğrencilerin ilgi duyduğu ya da üzerinde anlaşmaya varamadığı konuların öğretiminde çok etkili bir tartışma tekniğidir.

Öğrencilerin tartışma ve grupla çalışma becerilerinin geliştirilmesi için kullanılır.

Akvaryum tekniğin etkinlikle uygulanabilmesi için; Öğrencilerin görüşlerini sıkılmadan belirtebilmeleri için rahat bir sınıf ortamı oluşturulmalıdır. Sıraların iç içe iki çember halinde oturulacak şekilde düzenlenmesi gerekmektedir, Tekniğin amacı belirtilmeli ve teknik, başka örnekler üzerinde öğretilmelidir.

Akvaryum tekniğin etkinlikle uygulanabilmesi için; Öğrencilerin konuyla ilgili ön bilgileri tamamlandıktan sonra, bu teknik kullanılmalıdır. Tartışmaya katılacak olan öğrencilerin iç çembere, dinleyicilerin dış çembere oturması gerekmektedir.

Akvaryum tekniğin etkinlikle uygulanabilmesi için; İç çemberde, sonradan dış çemberden tartışmaya katılacaklar için boş yerler bırakılmalıdır. Görüşler asla eleştirilmemelidir.

TEKNİĞİN UYGULANIŞI Tartışmayı yapılandırmak ve sürdürmek için önceden bir soru listesi hazırlanmalıdır. Bu arada gözlemci olarak nitelenen çemberin dışındaki diğer öğrenciler tartışmayı izlerler. Ayrıca onlar gözler, düşünür ve katılımcılara dönütler verirler.

TEKNİĞİN UYGULANIŞI Tartışma sırasında tartışmacılar dışındakilerin sessiz olması gerekir. Gözlemciler tartışma sırasında not almalı, tartışma sonunda sınıfa tartışmanın özeti sunulmalıdır.

Bu teknik, tartışmalı bir konuyu incelemek için öğrencilerin birkaç küçük tartışma grubuna ayrılması şeklinde de yapılabilir.

TEKNİĞİN UYGULANIŞI Her grup bir temsilci seçer Konu hakkında kendi ve grubun fikrini açıklar. 15-20 dakikalık tartışmadan sonra, temsilciler dönüt ve bilgi almak için gruplarına dönebilirler.

KAYNAKLAR Açıkgöz,K.Ü.(2007).Aktif Öğrenme.(9.baskı).İzmir:Biliş Özel Eğitim Yayıncılık Gözütok, F.D. (2004). Öğretmenliğimi Geliştiriyorum. (2.baskı).Ankara:Siyasal Kitabevi Erginer, E. (2000). Öğretimi Planlama Uygulama ve Degerlendirme Ankara: Ani Yayıncılık Doğanay, A. (2007)Öğretim İlke ve Yöntemleri Ankara:Pegema Yayıncılık.