21 ŞUBAT DÜNYA ANADİLİ GÜNÜ
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNİN SORUNLARI: 1. TÜRKÇE DERSİNİN STATÜSÜ – SEÇMELİ DERSLER ARASINDA YER ALMASI
Devlet gazetesi Kararname № 4/05.09.1994 Anadili Bulgarca olmayan öğrenciler kendi ana dilini 1. sınıftan 8. sınıfa kadar öğretim plânı kapsamında Belediye okullarında serbest seçmeli ders olarak öğrenebilirler.
Eğitim Planı Yasası (1999) 15. maddesinin 3. fıkrası Anadili Bulgarca olmayan öğrenciler ana dillerini zorunlu eğitim sürecinde, zorunlu seçmeli hazırlık çerçevesi içersinde okuyabilirler. Haftalık ders sayısı: 1. sınıf – haftada 3’er ders 2., 3., 4. sınıf - 2’ er ders 5., 6., 7., 8. sınıf – 3’er ders 9. – 10. sınıf – 2’er ders 11. sınıf– 3’er ders 12. sınıf– 2’er ders
Yıllara göre Türkçe okuyan öğrenci sayısı Ders Yılı Öğrenci sayısı 1992/1993 102 000 1998/1999 55 600 2002/2003 31 340 2005/2006 25 191 2007/2008 20 000 2009/2010 15 000 2010/2011 7 000 15
Türkçe ders kitapları sorunu - 1993 yılı 1. sınıf - OKUMAYA BAŞLIYORUM, İLKOKUL TÜRKÇE DERS KİTABI 2.,3., 4. sınıf - İLKOKUL TÜRKÇE DERS KİTABI 5., 6., 7., 8. sınıf – DİLBİLGİSİ, TÜRKÇE DERS KİTABI
ANADİLİ TÜRKÇE ZORUNLU SEÇMELİ DERS MÜFREDATI 1. – 4. sınıf için 2004 yılında; 5. – 8. sınıf için 2009 yılında onaylandı
Türkçe’nin öğretimiyle, yaygın olarak kullanımıyla ve yaşatılmasıyla ilgili istediklerimiz Türkçe dersi, Eğitim müfredat programı çerçevesinde diğer derslerle eşit durumda olması; Anadilleri Türkçe olan öğrenciler için Türkçe dersini diğer derslerle eşit olarak okutulması; Türkçe dersinin haftalık ders çizelgesi içinde yerini almış normal bir ders olarak uygulanması; Türkçe ders kitapları basılması; Türkçe kitapların yayın masrafları da diğer ders kitapların olduğu gibi Bakanlık tarafından karşılanması ve öğrencilere ücretsiz verilmesi;
Türkçe öğretmenlerine yeterlilik artırma eğitimi düzenleme; Gerek Bakanlıkta, gerekse İl Eğitim müdürlüklerinde anadili müfettişlerin kadroya alınması