SAN JAN KİLİSESİ EFES AZİZ JAN’IN MEZARI ÜSTÜNE BİR TÜRBE YAPILMIŞTI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GEBZE ÇOBAN MUSTAFA PAŞA KÜLLİYESİ (1523)
Advertisements

ADIM ADIM TÜRKİYE Yurdumuzu Dolaşırken.
TAPINAĞI’ NI BİZANSLILAR YIKTI
ROMANESK VE GOTİK DÖNEM
RÖNESANS MİMARLIĞI FARNESE SARAYI TUBA GÜNEŞ
Hazırlayan :Aslıhan Peynircioğlu
GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE EVLER
.Her evin bir kaç girişi var .Her ev yüksek bahçe duvarları ile çevrili..Mahalle çevresi de yüksek duvarlarla çevrili. Duvarlar, düşmanlardan korunmak.
Hazırlayan Nehir Gülce ÇEŞMECİ 6-B NO 1
KONULAR LAURENZIANA KÜTÜPHANESİ CAPITOL ALANI CAPRAROLA VİLLASI GIULIA VİLLASI EKİN GAMZE YÖNEY
AVRUPA MİMARİSİ İL GESU KİLİSESİ AUGSBOURG BELEDİYE BİNASI
İSTANBULDA TARİHİ BİR YER ?
ROMANESK ÇAĞ ÖNCESİ BATI MİMARLIĞI
ERKEN HİRİSTİYAN İ.Ö 330’da Konstantin eski Roma’nın tüm İmparatorluk bürokrasisini Karadeniz’in ağzındaki yeni Roma’ya taşıması Roma dünyasındaki kapsamlı.
ÜLKEMİZİN KÜLTÜREL ZENGİNLİKLERİ
SELÇUKLU MİMARİSİ.
SOĞUKÇEŞME SOKAĞI PPS: Cem Yurtsev Fotoğraflar : Cem Yurtsev Müzik: Enstrümantal BU SUNU SANALDUNYA GRUBU İÇİN HAZIRLANMIŞTIR. GRUP ÜYELİĞİ .
OSMANLI MİMARLIĞI.
Medeniyetlerin kesişim noktası
ROMANESK ÇAĞ MİMARLIĞI (ROMANESQUE)
GOTİK MİMARİ BELÇİKA- HOLLANDA Mimarlık-2 Fatma GÜRHAN
Algürppsx En büyük Bizans kilisesidir. Eski kaynaklara göre, burada bulunan Roma döneminden kalma Artemis, Afrodit ve Apollon mabetlerinin kalıntılarından.
mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar
KONU : İtalyadaki kİlİseler ,almanya ve fransadakİ barok mimarİ
Tempietto Kilisesi, Roma
ROMANESK ÇAĞ MİMARLIĞI ALMANYA-İTALYA
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
HAZIRLAYAN: NUR KURTOĞLU 7/D 2174
ERKEN RÖNESANSTAN YÜKSEK RÖNESANSA GEÇİŞ
GEÇ GOTİK MİMARLIK ( ) İSPANYA/PORTEKİZ.
SOĞUKÇEŞME SOKAĞI.
KÜBRA GÜLTEN KAYNAKLAR: 1)Mimarlık tarihi ders notları 1
RÖNESANS DÖNEMİ SAN PİETRO KİLİSESİ.
Ders:Avrupa Mimarisi Konu:Ayasofya,Aya İrini Kilisesi,Aya Sergius ve Bacchus,Küçük Ayasofya Kilisesi,San Vitale Kilisesi Danışman:Yrd.Doç.Dr. Yasemin İNCE.
SAN MARCO KİLİSESİ.
İNGİLTERE 0841 RUMEYSA ÖZCAN
SELÇUKLU KÜLTÜRÜ.
TARİHTE VATİKAN Vatikan eskiden oldukça büyük bir devletti.Toprakları km yi ,nüfusu da 3.5 milyonu aşıyordu.Daha sonra topraklarını komşu İtalya.
RÖNESANS Siyasal Yaşam;
TOPKAPI SARAYI. TOPKAPI SARAYI Osmanlı sultanlarının ikametgahı, devletin yönetim ve eğitim merkezidir. Fatih Sultan Mehmed Han tarafından
BİZANS MİMARLIĞI.
Ülkemizin Güzel Yerleri
SELÇUKLU KÜLTÜRÜ.
KONTROL İZLEYİCİDE HAZIRLAYAN ÇETİN İMİR Süleymaniye; yılları arasında Kanuni Sultan Süleyman tarafından imparatorluğun gücünü ve görkemini.
OSMANLI MİMARLIĞI.
MİMARİ TASRIM KURAM VE YÖNTEMLERİ
Ülkemizdeki Doğal ve Tarihi Güzellikler
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
Eşrefoğlu Süleyman Bey Camii Anadolu’da ağaç çatı ve direkli düz tavanlı ulu camilerin en güzel örneklerden birisidir. Taçkapısı, mihrap ve minberi, üstün.
Süleymaniye Camii.
TAR İ H İ NESNE M İ ? TAR İ H İ ESER M İ ? DO Ğ AL VARLIK MI? HANG İ Ş EH İ RDE? HANG İ BÖLGEDE? Mustafa TONBUL.
BİZANS RESİM SANATI.
Plan Tiplerine Göre Bizans Kilise Mimarisinin Gelişim
LOGO Öğrenciler: Beyzanur Akdağ Songül Pulat Nazlı Doğan ADIYAMAN Danışman Öğretmen Haşim Taş.
Hazırlayan: Asusena Ela ÖZTÜRK Konu: Onlar da Çocuktu
ÜNİTE: TÜRK TARİHİNDE YOLCULUK KONU: OSMANLIDA BİR MERKEZ
^_^ …. Bslangıç  Bizans mimarisi, Bizans İmparatorluğu mimarisidir. İmparatorluk, Büyük Konstantin, Roma İmparatorluğu başkentini Roma'dan Byzantion'uma.
SOĞUKÇEŞME SOKAĞI PPS: Cem Yurtsev Fotoğraflar : Cem Yurtsev Müzik: Enstrümantal BU SUNU SANALDUNYA GRUBU İÇİN HAZIRLANMIŞTIR. GRUP ÜYELİĞİ .
ERKEN HİRİSTİYAN.
375’te Kavimler göçü sonucu Roma İmparatorluğunun ikiye ayrılması sonucu İstanbul’da kurulmustur. Bizanslılar, Yunan ve Helenizm kültürüyle yoğrulmuş,
AKDENİZ TURU-3.
MİMARLIK TARİHİ VE TEORİSİ-IV BİZANS KENTLERİ
Türk-İslam Mimarisine Ait Örnekler Sunu
KONYA SIRÇALI MEDRESE Konya Sırçalı Medrese ismini çini süslemelerinden almaktadır. Medrese II. Alaeddin Keykubad tarafından 1242 yılında inşa ettirilmiştir.
BODRUM CAMİİ (Bodrum Mesih Paşa Camii) MİRELAİON KİLİSESİ
PAGODA EVLERI ÇIN’IN FEODAL TOPLUMUNUN EKONOMIK VE KÜLTÜREL GELIŞIMININ TANG HANEDANı DÖNEMINDE DORUĞA ÇıKMASıNıN YANı SıRA MIMARLıK TEKNIĞI VE SANAT.
DÜNYANIN YEDİ HARİKASI Mahir Kılıç 8/a 334. TAÇ MAHAL Babür İmparatoru Şah Cihan tarafından yaptırılan Taç Mahal, Hindistan’ın Agra şehrindedir. Şah Cihan’ın.
GÖÇEBE EV: ÜÇGEN ÇATILI EV: ÇİM EV: İNUİT EV: ÜÇGEN EV: ARI KOVANI EV: NAVAJO EVİ: İFUGAO EVİ: MAĞARA EVİ: ATIK EV: YAYLA EVİ: ALP EVİ: GÖL EVİ: SU.
ROMA TARİHİ 2.DERS.
Karşılaştırmalı Hukukun Tarihçesi
Sunum transkripti:

SAN JAN KİLİSESİ EFES 550-567. AZİZ JAN’IN MEZARI ÜSTÜNE BİR TÜRBE YAPILMIŞTI. JÜSTİNYEN SONRA BURADA BİZANSTAKİ APOSTOL KİLİSESİ GİBİ YUNAN HAÇI PLANLI BİR KİLİSE İNŞA ETTİRDİ. 5 KUBBELİ BİNADA YAN NEFLER TONOZLARLA ÖRTÜLEREK MERKEZİ NEFTEKİ KUBBELER DESTEKLENDİ. BİNADA BİR NARTEKS VE EKSENİNDE BİR DE ATRİUM VARDIR.

Eskiden evlerin bodrum katlarındaki küçük sarnıçlarda, damdan alınan yağmur suyu biriktirilirdi. Daha eski dönemlerde de suyu bir mahalle ya da kent halkı tarafından kullanılmak üzere, çok daha büyük boyutlarda sarnıçlar yapılırdı. Arkeolojik kazılarda Antik Çağ'da Anadolu'da, dağ kalelerinde, su gereksiniminin sarnıçlarla karşılandığını gösteren buluntulara rastlanmıştır. Bizans döneminde sarnıç yapımına büyük önem verilmiş; sarnıçların en ünlülerinin yer aldığı Konstantinopolis'teki (İstanbul) üzeri tümüyle kapalı sarnıçlar bulunduğu gibi, büyük bir havuz görünümünde açık sarnıçlar yapılmıştır. Bu sarnıçlara su kent dışındaki kaynak ve göllerden su kemerleriyle getirilirdi. İstanbul'da günümüze değin kalmış sarnıçların en büyük ve ünlüleri her ikisi de Sultanahmet semtinde bulunan Birbindirek Sarnıcı ve Yerebatan Sarayı

BİNBİRDİREK SARNICI BİZANS KENTİNİN SU İHTİYACI DA ROMA GİBİ ELE ALINARAK BİRÇOK SU KEMERİ VE SARNIÇ YAPILDI. BİZANSIN EN BÜYÜK SARNICI OLAN BİNBİRDİREKTE, SEPET BAŞLIK SÜTUNLARDA İLK DEFA KULLANILDI.

JÜSTİNYEN ÇAĞINDA 6.YÜZYILDA YAPILDI. 140X70M BİR ALAN KAPLAR. YEREBATAN SARAYI JÜSTİNYEN ÇAĞINDA 6.YÜZYILDA YAPILDI. 140X70M BİR ALAN KAPLAR. 12 SIRA ÜSTÜNDE 4 M ARAYLA 8 M YÜKSEKLİĞİNDE 28 SÜTUN VARDIR. SÜTUNLARDA KORENT BAŞLIKLARI KULLANILMIŞTIR

ORTA BİZANS ÇAĞI MİMARLIĞI JÜSTİNYENDEN SONRA 9.YÜZYILA KADAR BİZANS ZAYIFLADI.FAKAT 9. YÜZYILDA İKONOKLAST KRİZİNDEN SONRA DEVLET YİNE TOPARLANDI VE ETKİSİ İTALYA,SİCİLYA,BALKANLAR,KAFKASLAR VE RUSYAYA KADAR ULAŞTI. KİLİSE VE MANASTIRIN BASKISINA KARŞI OLAN TEPKİ YENİLGİYE UĞRAMIŞ KİLİSE YİNE GALİP GELMİŞTİ. BU YENİ BASKI 4LÜ HAÇLI SEFERİNİN BİZANSI İSTİLASINA KADAR SÜRDÜ.BU ÇAĞDA KİLİSELER DAHA KÜÇÜK VE GELİŞMİŞ YUNAN HAÇI BİÇİMİNDE YAPILDILAR.

1)ARKAİK; BÖYLE PLANLARDA KUBBE KÖŞE DUVARLARINA BİNER. BUNUN İKİ TİPİ VARDIR. 1)ARKAİK; BÖYLE PLANLARDA KUBBE KÖŞE DUVARLARINA BİNER.

2)GELİŞMİŞ TİP’TE İSE KUBBE 4 SÜTUN VEYA PAYEYE OTURUR.

SONRALARI KÖŞE HÜCRELERİ DUVARLARLA AYRILDIĞINDAN BU TİP KİLİSELERİN İÇ GÖRÜNTÜSÜ MASİF VE AĞIR OLDU. FAKAT KİLİSELERDE ARTIK MERKEZİ PLAN VE KUBBELİ TİP HAKİMDİ.KUBBEYİ TAŞIYAN TONOZLAR HAÇIN BİÇİMİNİ BELİRTİRLER,HEPSİ BİRDEN DÖRTGEN VEYA DİKDÖRTGEN MEKANIN İÇİNE YERLEŞMİŞLERDİR. KUBBE, YUNANİSTANDA TRUMP, İSTANBUL’DA İSE PANDANTİF ÜSTÜNE OTURTULDU. İÇ MEKAN BÖYLECE SADELEŞMİŞTİ. BU DÖNEMDE KİLİSENİN SEMBOLİK ANLAMI KESİNLİKLE TESPİT EDİLMİŞ VE DİNİ TÖRENLERE EN UYGUN BİÇİM BULUNMUŞTU.

CEPHE DUVARLARINA YENİ DÜZENLEMELER GETİRİLDİ. CEPHEYE ESKİ ÇAĞLARDAN DAHA ÇOK ÖNEM VERİLDİ. TAŞ VE TUĞLA MALZEMELER KULLANILDI. KÜTLELERİN DÜZENİNDE RİTM,TAŞLARIN BİRLEŞTİRİLMESİNDE DEKORATİF BİR ETKİ VE POLİKROMİ ARANDI. CEPHE KAPLAMALARINDA MERMER KAPLAMA ÇOK NADİRDİR. ASIL ZENGİNLİK İÇERİDEYDİ.

TAŞIMA SİSTEMİ HAFİFLEDİĞİNDEN, PAYELERİN YERİNİ SÜTUNLAR ALMIŞ VE KUBBE POLİGONAL BİR TAMBUR ÜSTÜNE OTURTULMUŞTU. AYRICA RENKLİ,KIYMETLİ MERMERLER,FRESKLER VE MOZAİKLER İÇ MEKANI SÜSLEMEDE DAHA FAZLA KULLANILMIŞTIR.

S.TEODOR KİLİSESİ İSTANBUL 1100. KÜÇÜK BİR BİZANS KİLİSESİ ÖRNEĞİDİR. ÇİFTE NARTEKSİ VE BUNLARIN ÜSTÜNDE KUBBELERİ VARDIR. MERKEZİ NEFİN ANA KUBBESİ 3,90 M ÇAPINDA BİR TAMBUR ÜSTÜNDEDİR. ABSİD İÇERDEN YARIM DAİRE, DIŞARDAN POLİGONALDIR. KİLİSENİN PLANI, BİR DÖRTGENİN İÇİNE YERLEŞTİRİLMİŞ HAÇ BİÇİMİNDEDİR. DÖRT SÜTUNLA BELİRTİLEN DÖRTGEN MEKAN PANDANTİFLER VE TAMBUR ÜSTÜNDE BİR KUBBEYLE ÖRTÜLÜDÜR. BU DÖRTGEN MEKANDAN BEŞİK TONOZLU 4 KOL UZANIR.

DÖRT İÇ KÖŞEDE DAHA KÜÇÜK VE DAHA ALÇAK ÇATILI BİR MEKAN VARDIR. BU SAYEDE HAÇ PLANLI BİNA ŞARDAN DÖRTGEN BİÇİMİNDE GÖRÜLÜR. BU KİLİSENİN CEPHESİ. İSTANBUL KİLİSELERİNİN EN SÜSLÜ CEPHESİDİR. BİNA TUĞLA VE TAŞ ŞERİTLERLE İNŞA EDİLMİŞTİR. YARIM DAİRE BİÇİMİNDEKİ KEMERLERİ SÜTUNLAR TAŞIR,ÜSTTE PENCERELER AÇILMIŞTIR. DIŞ NERTEKSDE 4 TANE SEKİZGEN, KİREMİT KAPLI VE YÜKSEK TAMBUR ÜSTÜNDE KUBBE VARDIR

GÜLİSTAN KELEŞ 200910403019 MİMARLIK