EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
Advertisements

Üstüner DENİZ Sorun Çözme Ekiplerinin Oluşturulması
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
Test Geliştirme ve Madde Analizi
1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
İŞ DEĞERLEME İş Değerleme: Bir iş yerinde mevcut işler arasındaki değer farklılıklarını ortaya çıkaran bir karşılaştırma yöntemidir. Böylece işlerin önem.
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
MESLEKİ EĞİTİM.
Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları.
“Proje Adı” “Müşteri Kurum” “Yürütücü Kuruluşlar”.
STRATEJİK PLANLAMA GÜRCAN BANGER.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÖDÜL SÜRECİ ŞANLIURFA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ HOŞGELDİNİZ.
3. Sonuç Kriterleri Puanlama Matrisleri
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
1 İnnova Bilişim Çözümleri Enerji ve Atık Yönetimi Yazılımları.
İKS İLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER ROL VE SORUMLULUKLAR
Problem Çözme Süreci.
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
ÖNERİ DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
TKY BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Erdemir Grubu İç Denetim Sistemi 9 Mayıs 2015.
KALİTE GÜVENCE VE GELİŞTİRME PROGRAMI
Esra erarslan Kırklareli İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
STRATEJİK YÖNETİM VE PLANLAMA
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞİTİMDE KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
TOPLANTI GÜNDEMİ Açılış Sunum Soru-Cevap Kapanış.
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” MİSYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ Mart 2012.
Süreç Yönetimi.
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ MODELİ
7 yeni kalite aracı Doç.Dr. Nihal ERGİNEL 2010.
KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
T.C. Millî Eğitim Bakanlığı
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
Toplam Kalite Yönetimi
SU KAYNAKLARININ MODELLENMESİ
YATIRIM PROJE TEKLİFİ NASIL HAZIRLACAK?
MEB İLKÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Okul Gelişim ve Rehberlik Şubesi İKS Proje Sorumlusu Program Geliştirme Uzm: Bahar KÜÇÜKTEPE Haziran 2010 İLKÖĞRETİM KURUMLARI.
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
İKS UYGULAMA, İZLEME DEĞERLENDİRME İKS SONUÇLARIN PAYLAŞILMASI.
Bilgi Teknolojileri Denetimi Bilgi Teknolojileri (BT) denetimi ve denetim sürecinin oluşturulması; Bilgi Teknolojileri ile ilgili unsurların güvenlik altında.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Paydaş Memnuniyeti ve Bildirim Yönetimi Ölçme Analiz ve İyileştirme
LOJİSTİKTE KURULUŞ YERİ SEÇİMİ
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 9
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
Bölüm 14 Stratejik Değerleme ve Kontrol
EĞİTİMDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Anket ve Likert Ölçekler
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Bilimsel Araştırmada Kullanılan Temel Kavramlar
Sunum transkripti:

EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU PUANLAMA MATRİSİ ESKİ YENİ

EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU PUANLAMA MATRİSİ ESKİ YENİ

1. Seçilen problemin / iyileştirme konusunun okul/kurum için önem derecesi (Özdeğerlendirme ile ilgisi, paydaş şikayet veya isteklerinde yer alması, stratejik plân ile ilişkisi) Seçilen Problemin/İyileştirme Konusunun Özdeğerlendirme Sonuçlarında İyileştirilmeye Açık Alan Olarak Yer Alma Durumu (+2 Puan) Seçilen Problemin/İyileştirme Konusunun Özdeğerlendirme Sonuçlarında Öncelikli İyileştirilmeye Açık Alan Olarak Yer Alma Durumu (+4 Puan) Seçilen Problemin/İyileştirme Konusunun Stratejik Planda(Okul/Kurumdaki kurul ve komisyonlarda yer alması) Yer Alma Durumu (+2 Puan) Seçilen Problemin/İyileştirme Konusunun Okul/Kurum Paydaşlarının Dilek-Şikâyetlerinde Yer Alma Durumu (+2 Puan) Kuvvetli Yönler İyileştirmeye Açık Alanlar 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10  

2. Seçilen problemin / iyileştirme konusunun okulun/kurumun misyonu ile ilişkisi (ana hizmet, destek hizmet) Seçilen Problemin/İyileştirme Konusunun Okul/Kurumun Ana Hizmetidir (10 Puan) Seçilen Problemin/İyileştirme Konusunun Okul-Kurumun Destek Hizmetidir (3 Puan) Seçilen Problemin/İyileştirme Konusu Dolaylı Olarak Ana Hizmet Süreçlerini Etkilemektedir (4-8 Puan) Kuvvetli Yönler İyileştirmeye Açık Alanlar 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10  

3. Problemin/iyileştirme konusunun tanımlanmasındaki yeterlilik ile problem çözme/kalite geliştirme tekniklerinin doğru ve yerinde kullanılma derecesi Seçilen Problem/İyileştirme Konusu hakkında yapılan bilimsel çalışmaların araştırılarak iyi örneklerden kendi çalışmalarında yararlanılma Durumu (+3 Puan) Problemin Yaşanmasına Neden Olan Durumların(Alt Nedenler) Tanımlanma Durumu (+2 Puan) Alt Nedenlerle İlgili Sayısal Bilgilerin Varlığı (+2 Puan) Problem Çözme/kalite Geliştirme Tekniklerinin Yerinde ve Doğru Kullanılma Durumu (4+4 Puan) Kuvvetli Yönler İyileştirmeye Açık Alanlar 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15  

4- Problemin çözüm seçeneklerinin /iyileştirme adımlarının belirlenmesi, seçimi ve iyileştirme adımlarının uygulanması için yapılan plânlama Problemi Çözmesi Beklenen Öneri/Önerilerin Seçiminde Uygun Yöntemin Kullanılması (+1 Puan) Problem Çözümüne İlişkin Birden Çok Çözüm Önerisinin Geliştirilme Durumu (+1 Puan) * Problemi Çözmesi Beklenen Öneri/Önerilerin Seçiminde Başarı (+2 Puan) * Uygulama Planının Yapılma Durumu (+1 Puan) Planda, Faaliyetlerin Ve Sorumluların Belirlenme Durumu (+1 Puan) Planda, Problemle Uyumlu Genel ve Faaliyetler ile Uyumlu Alt Sayısal Hedeflerin Varlığı (2+2 Puan) Planın, Ne Zaman Ve Nasıl İzlenip Değerlendirileceğinin Belirlenmesi Durumu (+1 Puan) Planda, Muhtemel Risklerin Ve Karşı Tedbirlerin Belirlenme Durumu (+1 Puan) Kuvvetli Yönler İyileştirmeye Açık Alanlar 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12  

5- Belirlenen hedeflerin gerçekleşme derecesi / problemin çözümünde ya da iyileştirme çalışmasındaki başarı Uygulama Planında Yer Alan Hedeflere Ulaşma Durumu (+2 Puan) Problemin Öncesi ve Sonrasına ilişkin Karşılaştırma Tablolarının Varlığı (+2 Puan) Problemin Alt Nedenleri ile ilgili Önceden Toplanan Sayısal Verilerde Uygulama Sonrası Yaşanan Değişim (+5 Puan) Problemin Çözülme Derecesi (+3 Puan) Uygulama Öncesi ve Sonrası yapılan ölçmelerde örneklemin evreni temsil etme durumu(+2 puan) Kullanılan ölçme araçlarının Geçerliliği ve Güvenirliği (2+2 Puan) Kuvvetli Yönler İyileştirmeye Açık Alanlar 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18  

6- Çözümün ya da iyileştirmenin okula / kuruma, hizmet götürülen kesime, çalışana vb. sağladığı katma değer Tarafların (Öğrenci, Öğretmen, Veli vb.) Yapılan İyileştirme Çalışması ile İlgili Algılarının Ölçülme Durumu (+5 Puan) Tarafların Yapılan Çalışmayı Destekleme Düzeyleri (+5 Puan) Ele Alınan Konu ile İlgili Tarafların Uygulama Öncesi ve Sonrası Memnuniyet Düzeylerinin Verilme Durumu (+7 Puan) Kuvvetli Yönler İyileştirmeye Açık Alanlar 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17  

7- Ekip Ruhunun çalışmalardaki Etkisi Ekibin oluşum biçimi(Gönüllülük) (+ 2 puan) Ekibin Problemle ilgili bilgi birikimi(+2 puan) Ekibin yetkinliklerine uygun işbölümünün varlığı(+2 puan) Ekip ruhunun varlığı(Moral ve motivasyon gücü) (+2 puan) Kuvvetli Yönler İyileştirmeye Açık Alanlar 1 2 3 4 5 6 7 8  

8- Problemin çözümündeki / iyileştirmedeki orijinallik (etki gücü ve özgünlük), başka kurumlar/okullar için örnek ve model olma özelliği Problemin Çözümünde, Orijinal Uygulama/Çözüm Geliştirme Düzeyi (+3 Puan) Uygulamanın, Benzer Problemi Yaşayan Okul-Kurumlar İçin Örnek Olma Durumu (+3 Puan) Kuvvetli Yönler İyileştirmeye Açık Alanlar 1 2 3 4 5 6  

9- İyileştirmenin Sürdürülebilirlik Özelliği Sorun Çözme Yaklaşımının Sistematik hale getirilmesi (+2 Puan) 10- Yapılan Çalışmanın Raporlama Kalitesi Rapor Dilinin Uygun, Açık ve Anlaşılır Olması (+2 Puan) Kuvvetli Yönler İyileştirmeye Açık Alanlar 1 2   1 2