ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARASI ARAŞTIRMA PROJE YARIŞMASI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 06.12.2007- 13:30-16:00 DEÜ Tıp Fakültesi-İZMİR.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Advertisements

Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
HOŞ GELDİNİZ.
Prof. Dr. Ülkü Çömelekoğlu Mersin Üniversitesi Öğretim Üyesi
“Proje Adı” “Müşteri Kurum” “Yürütücü Kuruluşlar”.
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
T.C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI İç Denetim Başkanlığı TAŞINIR İŞLEMLERİNDE SİSTEM DENETİMİ UYGULAMASI Ahmet SANDAL, İç Denetçi (KİDES) Mehmet KURU,
T.C. İZMİR VALİLİĞİ İL TARIM MÜDÜRLÜĞÜ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÖDÜL SÜRECİ ŞANLIURFA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ HOŞGELDİNİZ.
Prof. Dr. Yaşar SEVİM Arş. Gör. Elif ÖZ
ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARASI “ARAŞTIRMA PROJESİ NASIL YAZILMALIDIR”?
T.C. ANKARA KALKINMA AJANSI DOĞRUDAN FAALİYET DESTEK PROGRAMI-2010 ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ ANKARA TİCARET ODASI 15 NİSAN.
PROJE HAZIRLAMADA ALANA ÖZGÜ KONU SEÇİMİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE PROJE HAZIRLAMA SÜRECİ
Hatay İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Proje Ekibi
PROJE RAPORU NASIL YAZILIR.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
PROJE NEDİR? Önceden belirlenmiş bir süre içerisinde;
24. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Mayıs 2012, Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Mühendislik Eğitiminde Tasarım Dersleri Prof. Dr.
Avrupa Birliği Eşgüdüm Merkezi Proje Döngüsü Yönetimi
ARAŞTIRMA TASARIMI.
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI - TEK BİR KİŞİNİN ÇÖZÜME ULAŞMA GÜÇLÜĞÜ - DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLERİN SAĞLANMASI - MADDE VE İNSAN KAYNAKLARININ.
T.C. HAKKARİ VALİLİĞİ İl Milli Eğitim Müdürlüğü. 1.ÖZGÜNLÜK VE YARATICILIK Proje, çözüme kavuşturulmak istenilen konuda yaratıcılık ve özgünlük taşıyor.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
Kastamonu-Çankırı-Sinop Meslek Yüksekokulları İşbirliği Toplantısı 15 Eylül Kastamonu Doç. Dr. Rıza Gürbüz Çankırı MYO Müdürü.
İl Düzeyinde Hayat Boyu Öğrenme Koordinasyon Birimleri (HBÖKB) Nevin Şenol & John Hart Politika ve Mevzuat Geliştirme Uzmanları Jove Jankulovski Kilit.
Prof. Dr. Ahmet AYAR (TÜBİTAK 2237 Programı)
ÜNİTE 5: PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
FEN EĞİTİMİNDE PROJE ÇALIŞMASI Koç Özel Lisesi Biyoloji Öğretmeni
ÖĞRENCİLER AB'Yİ ÖĞRENİYOR PROJESİ KIRSEHIR MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ÖĞRETMEN BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 06 NİSAN 2015.
BU BENİM ESERİM ORTAOKULLAR ARASI PROJE YARIŞMASI
TÜBİTAK 4006 BİLİM FUARLARI
DEN İ ZL İ İ HRACATÇILAR B İ RL İĞİ GENÇ MUC İ TLER ARANIYOR İ NOVAT İ F F İ K İ RLER YARI Ş MASI inovatiffikirleryarismas iwww.denib.gov.tr.
45. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI 2014
TÜBİTAK Doç. Dr. Eyüp ARTVİNLİ
KEŞFEDEREK ÖĞRENME (BULUŞ YOLUYLA ÖĞRENME)
H.Ö.G.1 PERSONEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ. H.Ö.G TEKNİĞİN ÖZELLİKLERİ  EKİP BAZLI  PROJE BAZLI  KATILIMCI  İNNOVATİF  SÜREÇLERE YÖNELİK  ETKİN PLANLAMA.
HOŞGELDİNİZ ESKİŞEHİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Kamu İdareleri için Stratejik Planlama Kılavuzu (Hazırlık Çalışmaları)
EPİDEMİYOLOJİK ARAŞTIRMA PLANLANMASI
İzmir İl MEM ARGE Kamu İdareleri için Stratejik Planlama Kılavuzu (Hazırlık Çalışmaları)
XII. TEKNOLOJİ ÖDÜLLERİ TANITIM TOPLANTISI Deniz Bayhan Teknoloji Ödülleri Yürütme Kurulu Üyesi Üyesi.
TOPLANTI GÜNDEMİ Açılış Sunum Soru-Cevap Kapanış.
YÜKSEKOVA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
“DÜNYADA HERŞEY İÇİN, MEDENİYET İÇİN, HAYAT İÇİN, MUVAFFAKİYET İÇİN HAKİKİ MÜRŞİT İLİMDİR, FENDİR İLİM VE FENNİN HARİCİNDE MÜRŞİT ARAMAK GAFLETTİR, CEHALETTİR,
Bilimsel Araştırma ve Proje Yönetimi
KAHRAMANMARAŞ BİLGİYLE BULUŞUYOR
47. TÜBİTAK ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMA SÜRECİ
PROJE RAPORU NASIL HAZIRLANMALIDIR ?
TÜBİTAK 47. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ PROJE YARIŞMASI
ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
ÖĞRENME AMAÇLARI Olasılıklı örneklem ile örnek büyüklüğüne karar vermenin altında yatan sekiz aksiyomun anlaşılması Güven aralığı yaklaşımını kullanarak.
PROJE GELİŞTİRME VE DEĞERLENDİRME
T.C. BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI BİLİM VE TEKNOLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE DESTEK PROGRAMLARI İL MÜDÜRLÜKLERİ EĞİTİM VE BİLGİLENDİRME TOPLANTISI.
HOŞ GELDİNİZ 2 KASIM – LİSE ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA
DÖNEMİ ANKARA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI HAZIRLIK SÜRECİ
ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİNDE
PROJE BAŞLIĞI Proje Kısa Tanıtım Proje Planı Yöntem Sonuç
MEZUNİYET TEZİ AKIŞ ŞEMASI
2010 Aylık Takvim Bu şablonu, duvar takvimi olarak kullanmak için yazdırabilir veya kendi sununuza eklemek için herhangi bir ayın sayfasını kopyalayabilirsiniz.
Adınız | Öğretmen adı | Okul
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 5.DERS
PROBLEM ÇÖZME.
MAN-535 Araştırma Yöntemleri
ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMA SÜRECİNİN TANITIMI
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
PROJE BAŞLIĞI (Times New Roman 36 Punto) (Proje No)
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
Sunum transkripti:

ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARASI ARAŞTIRMA PROJE YARIŞMASI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI :30-16:00 DEÜ Tıp Fakültesi-İZMİR

PROGRAMIN AKIŞI - “Bilim ve Araştırma” Prof. Dr. Emin ALICI DEÜ Rektörü - “Ortaöğretimde Proje Eğitimi-Bilim Danışmanlığı” Kamil AYDOĞAN İzmir İli Milli Eğitim Müdürü - Kahve Arası - “Araştırma Projeleri Nasıl Yazılmalıdır?” Prof. Dr. Gül GÜNER (Akdoğan) TÜBİTAK İzmir Bölgesi Koordinatörü DEÜ Sağlık Bilimleri Enstitüsü Müdürü - Sorular, Yanıtlar, Eleştiriler, Öneriler

“ARAŞTIRMA PROJESİ NASIL YAZILMALIDIR”? “ARAŞTIRMA PROJESİ NASIL YAZILMALIDIR”? Prof. Dr. Gül GÜNER-AKDOĞAN TÜBİTAK Bilim Danışmanlığı Çalıştay Başkanı-2007 TÜBİTAK Araştırma Proje Yarışması İzmir Bölgesi Koordinatörü Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğretim Üyesi DEÜ Sağlık Bilimleri Enstitüsü Müdürü

SUNUM AKIŞI 1. Bilgilendirme 2. Proje Nedir? 3. Araştırma Proje “Raporları” Nasıl Yazılmalıdır? 4. Sorular, Katkılar, Eleştiriler, Öneriler

ARAŞTIRMA PROJE YARIŞMASININ AMAÇLARI Öğrencileri, bilimsel araştırma yapmaya teşvik etmek Öğrencilerin, bilimsel araştırma kurallarını içselleştirmelerini sağlamak, Gençleri erken yaşta keşfederek yönlendirmek Bilimin topluma yayılmasını sağlamak Ülkemizin araştırma alanına insan gücü yetiştirmek

İZMİR BÖLGESİ Kapsadığı İller: İzmir, Manisa, Aydın, Muğla, Uşak Koordinatör: Prof. Dr. Gül GÜNER(Akdoğan) Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Müdürü - Tıp Fakültesi Öğretim Üyesi Koordinatör Yardımcısı: Zahide MUTLUKAN İzmir İli Eğitim Müdür Yardımcısı

BAZI İSTATİSTİKSEL BİLGİLER (SON İKİ YIL) Türkiye Genelinde Toplam Başvuru: 1092/1608 proje İzmir Bölgesi Toplam Başvuru: 247/ 285 proje İzmir İli Toplam Başvuru: 156/ 172 proje Sergilenen Toplam Bölge Projesi: 93/ 97 proje İzmir İlinden Sergiye Çağrılan Proje: 69/ 73 proje İzmir Bölgesinden Finale Kalan Proje Sayısı: 20/18 İzmir İlinden Finale Kalan Proje Sayısı: 15/17 İzmir İlinden Ödül Alan Proje Sayısı: 4/ 8

2008 YILI ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARASI ARAŞTIRMA PROJELERİ BÖLGE YARIŞMASI TASLAK TAKVİMİ 2008 YILI ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARASI ARAŞTIRMA PROJELERİ BÖLGE YARIŞMASI TASLAK TAKVİMİ

İZMİR BÖLGE SERGİSİ (15-17 Nisan 2008) Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Derslikler Grubu, İnciraltı-İzmir 14 Nisan Pazartesi (13:30’den sonra): Projelerin sergiye hazırlanması Nisan 2008, Salı, Çarşamba, Perşembe : Bölge sergisi 18 Nisan 2008, Cuma (11:00-13:00): Bölge ödül töreni Yer: Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Konferans Salonu, İnciraltı 18 Nisan 2008 : Bölge sonuçlarının TÜBİTAK' a bildirilmesi Mayıs 2008 : Final Yarışması, ANKARA 15 Şubat 2008 : Proje Son Başvuru Tarihi 17 Mart 2008 : Sergiye davet edilecek öğrencilerin okul adreslerine belgelerinin gönderilmesi

ARAŞTIRMA SIKLUSU

BİLİMSEL BİR ÇALIŞMA NASIL YAPILIR?  Konu seçilir (Merak....)  Konu ile ilgili kaynaklar bulunur, incelenir, araştırılır  Araştırılacak proje konusu belirlenir (özgünlük...)  Danışman öğretmenlerle konuşulur, tartışılır ve fikirleri alınır  Zaman çizelgesi hazırlanır  Deneyler planlanır  Deneyler gerçekleştirilir;proje tamamlanır  Bulgular incelenir ve tartışılır  Rapor yazılır

PROJE NEDİR? Bir ürün geliştirmeyi hedefleyen orijinal, kendine özgü, geçici bir girişimdir. Her proje: Tanımlanmış bir zamanda başlar ve biter, sürelidir Tanımlanmış hedef ve amaçlara sahiptir Özgün bir ürün veya hizmet yaratmak için vardır Sınırlı kaynaklara bağımlıdır Planlama, Uygulama ve Kontrol süreçlerinden geçer

Proje Yöneticisinin Özellikleri Genel yönetim becerileri ( finansal konularda bilgi, insan yönetimi, planlama) Liderlik Güçlü iletişim (yazılı ve sözlü) Pazarlık edebilme (proje aktivitelerinin zamanını, kapsamını, değişiklikleri, kaynakları….) Problem çözme ve karar verme Organizasyonu tanıma ve iş bitiricilik

PROJE YAPTIRMAK EĞİTİM AÇISINDAN NEDEN ÖNEMLİ? ……………….… …………………. …………….……

Yaptığınız ya da yönettiğiniz proje çalışmasının en önemli aşamalarından biri: Proje ile ilgili yazılacak “rapor”

PROJE RAPORU NEDİR? NEYİ İÇERMELİDİR? Bilimsel bir çalışmanın ürünüdür Problemi ortaya koyduktan sonra onun çözümü için izlenen yolu ve elde edilen verilerin değerlendirilmesi ile ulaşılan sonuçları ortaya koyar

GENEL ÖNERİLER Gereksiz uzatmalar ve tekrarlar olmamalıdır Kısa ve öz… Özenli…

PROJE RAPORUNUN BİLEŞENLERİ  PROJE ADI  İÇERİK LİSTESİ  PROJENİN AMACI  GİRİŞ  YÖNTEM  BULGULAR VE TARTIŞMA  TEŞEKKÜR  KAYNAKÇA  (PROJE ÖZETİ)

Araştırma Projenizin Başlığı: Mümkün olduğunca “genel” olmalı Aynı zamanda, projenin amacını iletebilmeli Örneklemle ilgili bilgi içermeli (deney hayvanları, bitkiler, sular…) MÜMKÜNSE, gerçekleştirilen araştırmanın “tipini” tanımlamalı (gözleme dayalı, kesitsel, yöntem geliştirme, sorgulayıcı,vb) “Yöntemin adının” belirtilmesi önerilmiyor!!

 Proje çalışması ile neyi amaçlıyoruz  Hipoteziniz  Hedefler (madde madde) PROJENİN AMACI

Problemin tanımlanması ve önemi Problemi spesifik olarak tanımlayınız. Neden önemli olduğunu açıkça belirtiniz: (1) Bilimsel ve/veya teknik önemi (2) Geniş bakışla, ekonomiye ve topluma katkısı

Proje Hedeflerinin Belirlenmesi Proje hedefleri akıllıca belirlenmeli Spesific; açık, net, anlaşılır Measurable; ölçülebilir, karşılaştırılabilir Accurate; tutarlı Realistic&Tangible; gerçekçi ve somut Time bound; zaman sınırlı S M A R T

GİRİŞ  Başkalarının yaptığı çalışmalar  Sizin projenizin farklı yönleri  Benzer çalışmalardan nasıl yararlandığınız ve sizin çalışmalarınızın hedefleri  Proje konusunun özgünlüğü, projenin katma değeri(bilime, topluma, ülke ekonomisine yararı)

DURUM DEĞERLENDİRME (Literatür Özeti) DURUM DEĞERLENDİRME (Literatür Özeti) Giriş bölümünün bir parçasıdır Kısa, öz olmalı, tanımlanan probleme daha önceki yaklaşımlar ele alınarak özetlenmelidir. Özellikleri ve kısıtları vurgulanmalıdır (proje önerisini desteklemek adına..)

DURUM DEĞERLENDİRME (Literatür Özeti) Değişik yaklaşımların sınıflandırılması ve ilgili çalışmaların toparlanması gereklidir- tek tek bir yaklaşımın ayrıntılandırılması yerine.. (1) Önceki çalışmalar üzerindeki bilginizi; (2) Ağaçlardan yola çıkarak “ormanı” görebilme yeteneğinizi kanıtlamalıdır

Proje önerinizin önemi, yaygın etkisi Proje önerinizin önemi, yaygın etkisi - Giriş Bölümünün bir parçasıdır - Bilimsel (Özgünlüğü, bilime katkısı) - Ekonomik (Ülke ekonomisine katkısı) - Toplumsal (Toplum üzerine etkisi, topluma yararı)

YÖNTEM Yaklaşım, Tasarım, Metodoloji Araştırmanın organizasyonu

Araştırmanın Yaklaşımı ve “Metodoloji” Araştırmanın Yaklaşımı ve “Metodoloji” (Raymond Levitt — ASCE CRC/NSF Workshop on Proposal Preparation — San Diego, CA — April 6, 2005) - Yaklaşımınız, bir dizi “deney”in tasarımını sergileyebilmelidir : bu da hipotezinizin doğrulanması ya da reddedilmesine yol açacaktır

PROJENİN TASARIMI (DENEYLERİN PLANI) Bir akış-şeması çiziniz Çalışma popülasyonu: İnsanlar Kontrol grubu Test Grubu

YÖNTEM

METODOLOJİ (YÖNTEMLER) Örneklem büyüklüğü Yöntemler/ teknikler/ anketler (Ayrıntılı tanımlamalar, kaynaklar!!!) Veri yönetimi İstatistiksel analiz (kaynak!!)

DENEYSEL ÇALIŞMALAR  Çalışmanın planı, kapsamı, izlenen yol  Deneyin düzeneği  Önemli ölçüm cihazları ile ilgili bilgiler ( hangi cihaz, markası, ölçüm aralığı, duyarlılığı )  Kullanılan kimyasal ve biyolojik malzeme  Kullanılan yöntemin basamakları  Deneylerin kimler tarafından nerede yapıldığı  Deneylerin Süresi  Verilerin değerlendirilmesinde kullanılan yöntem (Analiz, hesaplamalar, grafikler, çizelgeler)

GÖZLEMSEL ÇALIŞMALAR  Çalışmanın planı, kapsamı, izlenen yol  Gözlemlerin nasıl yapıldığı  Verilerin nasıl toplandığı (varsa kullanılan anketler v.b)  Gözlemlerin kimin tarafından nerede yapıldığı  Gözlemlerin süresi  Verilerin değerlendirilmesinde kullanılan yöntem

Bilimsel Araştırma Uzun, engebeli bir süreç olduğunu unutmayınız !!!!! İlk başta, elde edemeyebilirsiniz, ancak…

Araştırmanın Organizasyonu İş Planı ve İş Paketleri Araştırma Ekibinin herbir üyesinin sorumlulukları Zaman Yönetimi (araştırmanın takvimi)

İş Paketlerinin Önemi Özellikle veri toplama, alan çalışması ve/veya deneysel işlemleri kapsayan bir projenin iş paketleri son derece önemli olup, işin başarısı, “iş paketlerinin” zamanında ve başarılı olarak tamamlanmasına bağlıdır. Ekibin çok sayıda kişiden ve/veya çok sayıda merkezden oluştuğu projeler için son derece önemlidir.

İŞ PLANINI YAPILANDIRINIZ! (Yapılacak iş listesi).... 1inci İş paketi:………………..…. (Başlama-bitiş ) 2 inci İş Paketi…………………… (Başlama-bitiş) 3 üncü İş Paketi…… üncü inci ıncı (Mümkünse bir “iş paketi diyagramı(şeması)” yaparak iş paketlerinin birbirleri ile ilişkisini gösterebilirsiniz)

VERİLERİN SUNUMU  Bulgular (Sayısal Değerler, Matematiksel eşitlikler veya sözlü ifadeler)  Sayısal bulgular (Çizelge ya da grafikler)  Analiz ve hesaplamalar

TARTIŞMA VE SONUÇ  Bulgularınızı, geçerlilik sınırlarını belirterek tartışınız  Olumsuz etkileri (varsa) açıklayınız  Amacınıza ne kadar ulaştığınızı belirtiniz  Literatürdeki diğer benzer çalışmaların sonuçları ile karşılaştırınız  Ortaya Çıkan Sonucu net olarak belirtiniz  Konu ile ilgili öneriler  Geleceğe yönelik yapılabilecekler

REFERANSLAR (KAYNAKLAR) Kaynaklar, alfabetik olarak sıralandıktan sonra metin içinde numaralandırılmalıdır!!! Tam olarak otorleri, başlığı, volüm, sayfaları, yılları belirtiniz “Kesin” olunuz (Sayı, hatta nokta-virgül hatası olmamalı) Jüri üyeleri, kritik düşünme özelliklerinden seçilmişlerdir ve kendilerinin bilgileri dışındaki bir cümleyi-kaynağına bakmadan- kabul etmezler…

ÖZET Bir sayfada özetleyiniz (Tüm bileşenleri-şimdiki durum, hipotez, amaç ve hedefler, plan,metodoloji, veri analizi, sonuçlar, tartışma, projenin yaygın etkisi) Proje önerinizin önemini, yaygın etkisini (bilimsel-ekonomik-toplumsal) net biçimde belirterek sonlandırınız

PROJE RAPORUNA EKLENMESİ GEREKEN BELGELER.. Bilimsel Etik ve Proje Katkı Beyanı Kurum onayları (Varsa) Anlaşmalar, kontratlar, vb Öğrenci Bilgi Formu ……..

DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ (%) Özgünlük ve Yaratıcılık (% 35) Bilimsel Yöntem (%20) Tutarlılık ve Katkı (%10) Özümseme ve Hâkimiyet (%10) Uygulanabilirlik (%10) Kaynak Taraması (%5) Sonuç ve Açıklık (%10) TOPLAM (%100)

ÖNEMLİ BİR NOKTA… DANIŞMAN ÖĞRETMEN’ İN ROLÜ

Danışman Öğretmen Rolü Eğitmen Yönlendirici İzleyici Mental Koç

Teşekkürler

İLETİŞİM BİLGİLERİ Prof. Dr. Gül GÜNER (Akdoğan) Akademik birimler Enstitülerwww.deu.edu.tr Sağlık Bilimleri Enstitüsü Tel: Adres: Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Müdürlüğü Tıp Fakültesi Yerleşkesi- İnciraltı İZMİR

SORULAR, KATKILAR, ELEŞTİRİLER, ÖNERİLER