ÖZGÜVENLİ GELECEK. PROJENİN AMACI  Projenin temel amacı;  Ö ğ rencilerimizi topluma faydalı,çevreye duyarlı,sevgiyi ve saygıyı kendine ilke edinmi ş.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
 HAZIRLAYAN : MEHMET RAC İ KILIÇ.  Anne ve babalar!  Genellikle çocuklarımızın çok zeki oldu ğ unu dü ş ünürüz; ancak okulda bazı derslerden ba ş.
7-19 YAŞ ETKİLİ ANNE BABA EĞİTİMİ
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Değerler Eğitimi Özgüven.
Psikolojik Danışman Ayçin YILMAZ
EĞİTİMDE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİ
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
Okul Başarısında Ailenin Rolü
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
OKUL DENEYİMİ -I- Dr. Muhammed TURHAN.
EĞİTİM SİSTEMİNİN ÖZELLİKLERİ VE SİSTEM İÇİNDE ÖĞRETMENİN YERİ Eğitim sistemi, açık sosyal bir sistemdir. Eğitim Sisteminin Ögeleri: Girdi: Bilgi, insan,
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
PROJE NEDİR? Önceden belirlenmiş bir süre içerisinde;
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİ.
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
Patlangıç Ortaokulu Tanıtım Sunusu.
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
Trabzon Valiliği koordinasyonunda Trabzon İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından yürütülmekte olan bu Proje, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı tarafından.
TAHİRİNİ DURAN DUDU GÜMÜŞ İLKOKULU VE ORTAOKULU YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
ÇOCUKLARDA VE GENÇLERDE
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ.
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Okulumun dünü, bugünü, yarını…
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
OKUL ÖNCESİNDE AİLE KATILIMI
BU BENİM ESERİM ORTAOKULLAR ARASI PROJE YARIŞMASI
YARINLAR İÇİN YARIN SİZDEYİZ
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
45. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI 2014
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
ANNE- - BABA OLMANIN ALTIN KURALLARI
Okulumuzda rehberlik “Her zaman yapabileceğimiz bir şeyler olduğu inancından yolu çıkıyoruz”
Öğretmen-Veli İşbirliği İçin Web Tabanlı Platform Projesi
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
“OKULLAR HAYAT OLSUN” PROJESİ KAPSAMINDA
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
ÖZGÜVENLİ GELECEK.  Projenin temel amacı;  Ö ğ rencilerimizi topluma faydalı,çevreye duyarlı,sevgiyi ve saygıyı kendine ilke edinmi ş  Kendine güveni.
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
OKULLARDA BAŞARIYI ARTIRMA PROJESİ (OBAP)
Aile Atölyeleri Projesi
Öğrenci Koçluğu Şanlıurfa İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi.
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Ki ş inin ya ş amı boyunca edindi ğ i i ş e yönelik deneyim ve faaliyetlerle ilgili algıladı ğ ı tutum ve davranı ş lar dizisidir.
Kişisel Rehberlik.
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ OKULA UYUM PROGRAMI ÖĞRETMEN KILAVUZU VE
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
ÖZEL EĞİTİMDE AİLE EĞİTİMİ VE REHBERLİĞİ
Anne Baba Tutumları ve Çocuğun Kişilik Gelişimine Etkileri.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
YARINLAR İÇİN YARIN SİZDEYİZ
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF OKULA UYUM PROGRAMI
KOCASİNAN RAM 2016 YILI FAALİYETLERİ
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
OKULLARDA REHBERL İ K SERV İ SLER İ – H İ ZMETLER İ.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ORTAÖĞRETİM DEMOKRASİ VE İNSAN HAKLARI DERSİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Sunum transkripti:

ÖZGÜVENLİ GELECEK

PROJENİN AMACI  Projenin temel amacı;  Ö ğ rencilerimizi topluma faydalı,çevreye duyarlı,sevgiyi ve saygıyı kendine ilke edinmi ş  Kendine güveni tam giri ş ken,yenilikleri takip eden,analiz gücü yüksek olan  Özelde kendi iç dinamiklerini,genelde ise bulundu ğ u çemberdeki dinamikleri harekete geçirebilen  Kararlı ve ne yaptı ğ ından emin, özgüvenli nesiller olarak yeti ş tirmek.

PROJENİN KAPSAMI ÇERÇEVESİNDE OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİ * Ailelerinin, Proje kapsamında okulda yürütülen çalışmalara destekçi olmaları, hedeflenen amaçların gerçekleştirilmesinde büyük önem taşımaktadır. *Yine hedeflenen bu amaçların toplumun genelini ilgilendirdiği unutulmamalı,yüklenilecek bu sorumlulukta bu bilinçle hareket edilmelidir.

ÖZGÜVENİ YÜKSEK ÇOCUK YETİŞTİRMEK İÇİN NE YAPABİLİRİM? Çocuğunuzun yapabileceğini düşündüğü şeyleri yapmalarına izin verin. Yapabileceği ama cesaret edemedikleri için ise, destek verip sonuçları ne olursa olsun yanında olduğunu hissettirin. Yaşamın çok dolambaçlı yollardan oluştuğunu anlatın ama nasihat vermeyin. Geçmesi gereken yolları gösterin ama sizin seçtiğiniz yola yöneltmeyin. Kendi yolu olmadığını anlayınca döneceğini unutmayın.Bu ona sadece zaman kaybettirecektir.

ÖZGÜVENİ YÜKSEK ÇOCUK YETİŞTİRMEK İÇİN NE YAPABİLİRİM? Çocuklarımızın toplum içinde kendine özgü bir birey olduğu,farklı karakter,kişilik,mizaç ve doğalarının olduğu unutmayın. Onların gelişimlerinin her evresinde gösterdikleri davranış değişikliklerini kabullenerek,kimlik arayışları savaşında yanında olduğunuzu gösterin. Kendi yaşantılarımızdan edindiğimiz tecrübeleri dayatmadan,ben yaşadım senin bunu yaşamana gerek yok zihniyetinden kurtularak tutum geliştirmenin,onların özgüvenli bir birey olmalarında anahtar rol oynadığını bilerek hareket edin.

Örneğin ödevleri için yardım isteyen çocuğunuzun bütün ödevini yapmayın Diğer öğrenci velileriyle yarış içinde olup üstünlük kurma çabasıyla çocuklarınızın kendi potansiyellerini kullanmasının önüne geçmeyin. Kendi çantasını taşımaya çalışan öğrencinizin,bu senin için çok ağır denilerek zorluklarla başa çıkma girişimini engellemeyin. Ev ve benzeri işlerde katkı sunmaya çalışan çocuğun,sen bu işi beceremezsin biraz daha büyümelisin sözleriyle baskılamayın. Yine aile içi konuşma veya tartışmalarda kendi yorumunu yapmaya çalışan çocuğun, sen bu işe karışma bu senin anlayabileceğin bir iş değil denilerek,fikir geliştirmesini engellemeyin. Kendince deneyler yapmaya çalışan çocuğa ev araç-gereçlerini kullanmasına izin verin. Yanlış anne baba tutumlarının çocukların özgüven gelişimleri üzerinde olumsuz rol oynadığını unutmayın.

PROJEDEN FAYDA SAĞLAYACAKLAR Didim ilçesindeki İ lkokul,ortaokul ve ortaö ğ retim kurumlarında ö ğ renim gören tüm ö ğ renciler.Genelde ise İ lçemiz

PROJENİN BEKLENEN SONUÇLARI Objektif olarak do ğ rulanabilir göstergeler olan; * Daha dinamik ve aktif okul ortamı * Sosyal faaliyet alanını geni ş letilmi ş okullar * Sınıf ortamı içerisinde kendini merkeze alan bir anlayı ş ı benimsemi ş aktif ö ğ renciler Ö ğ renci notlarındaki artı ş, ba ş arılı oldu ğ u ders sayısındaki artı ş, aldıkları “Te ş ekkür - Takdir” belgelerindeki artı ş Sorgulayan ve üreten ö ğ rencilerin öznel çalı ş maları (gösteriler vb.) Giri ş imci ve üretmeyi amaç edinmi ş bireyler

PROJENİN GEREKÇESİ E ğ itim ve ö ğ retim faaliyetlerinin önemli amaçlarından biri ülkemizin gelece ğ i olan çocuklarımızı karakter ve özgüven sahibi, farkındalı ğ ı yüksek iyi bir insan, iyi bir vatanda ş olarak yeti ş tirmektir. Bireylerin ki ş ilik örüntüsü geli ş iminde temel yapı ta ş larından olan aile ortamı ve okullarımızın, toplumun varlı ğ ını sürdürebilmesi için ö ğ rencilerimizde zayıflamaya ba ş lamı ş bazı de ğ erlerin güçlendirilmesindeki en önemli harç oldu ğ unun bilinmesi.

PROJENİN YÖNTEMİ Projenin yöntemi ilkö ğ retim ve ortaö ğ retim ça ğ ındaki ö ğ rencilerin katılımcılı ğ ını hedef alarak,öncelikle sınıf içinde, geni ş çerçevede ise toplumda dinamik sosyal faaliyet alanlarını kullanarak ö ğ rencileri bu çembere çekmek. Bununla ilintili olarak sınıfta,okulda,ailede ve di ğ er ya ş antı alanlarında faaliyetler planlamak.Bu faaliyetlerin ö ğ renci üzerindeki etkilerine dönük takibi yaparak de ğ erlendirme yapmak. Bu amaçla; proje kapsamında gözlem,ö ğ renci anket uygulamaları, veli toplantıları hedeflenir.

PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI Sınıf içinde öğrenciler için hazırlanmış etkinliklerin uygulanması Okulda tüm sınıfları kapsayan, düzeylerine uygun planlanmış yarışmaların düzenlenmesi.Bu çerçevede haftanın ve ayın öğrencilerinin seçilerek onur’e edilmesi.Teşvik amaçlı hediyelerin verilmesi. Okul-aile işbirliği ile sınıflar bazında katılımcı veli toplantılarının organize edilmesi

PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI Sınıf içinde öğrenciler için hazırlanmış etkinliklerin uygulanması Okulda tüm sınıfları kapsayan, düzeylerine uygun planlanmış yarışmaların düzenlenmesi.Bu çerçevede haftanın ve ayın öğrencilerinin seçilerek onur’e edilmesi.Teşvik amaçlı hediyelerin verilmesi. Okul-aile işbirliği ile sınıflar bazında katılımcı veli toplantılarının organize edilmesi

Ş ube Ö ğ retmenler Kurulu toplantılarında her ş ube için ayrı zaman diliminde, Okul Yönetiminin düzenleyece ğ i bir takvime göre, Projede hedeflenen amaca ula ş mak için her sınıf özenle de ğ erlendirmeye alınacaktır. “Özgüvenli Gelecek” Projesi, yapılacak her Ö ğ retmenler Kurulu Toplantısında gündeme alınacak, projenin uygulama süreçleri de ğ erlendirilecek, projenin uygulamasında görülen aksaklıklar, ya ş anan problemler ve çözüm önerileri rapor halinde üst makamlara iletilecektir.

Projede belirtilen takvim çerçevesinde; İletişim Becerileri, Davranış Problemleri,Çatışma Çözme Becerileri, Anne Baba Tutumları, Verimli Ders Çalışma Yöntemleri, Geleceği planlamak, konularında aileler bilgilendirilecektir. Her bir konu, okul müdürünün görevlendirece ğ i okul/sınıf/ ş ube rehber ö ğ retmenler tarafından ailelere sunu ş eklinde aktarılacaktır. Ayrıca aileler Halk E ğ itim Merkezleri tarafından yürütülmekte olan Aile E ğ itimi Kurs programlarına da yönlendirilecektir.

Projeyi Uygularken Okullardaki Tüm İ dareci,Ö ğ retmen Velilerimize Kolaylıklar Diliyoruz. Mahir Özgür Damar İ lkokulu Proje Koordinatör Ekibi