MİKRO ÖĞRETİM.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
Advertisements

ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Beden Hareketleriyle Kontrol Edilen Kinect Teknolojisinin Zihinsel Engelli Öğrenciler Açısından Eğitimde Kullanım Potansiyeli Figen DEMİREL UZUN Şeyma.
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
YILLIK VE GÜNLÜK PLANLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ
Doç.Dr. Bülent ÇAVAŞ Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
DENETİMDE ZAMAN EYLEM PLANI
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
Grupla Öğretim Teknikleri
Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Sistemleri]
Öğrenme-Öğretme Süreci
Mikro Öğretim Dr. Şirin KARADENİZ.
A.K.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü
1 Öğretme yöntemleri Hazırlayan:A.Nevzat TANIŞIK.
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
MERHABA.
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
MİKRO ÖĞRETİM İlk kez yılında öğretmen eğitiminde kaliteyi artırmak amacıyla yapılan deneysel bir programın bir parçası olarak ABD de Stanford üniversitesinde.
UYGULAMALARI EĞİTİMDE BİLGİSAYAR.
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
Danışman: Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Melike ELMEZ
Öğretmen Yeterlikleri
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
İ NG İ L İ ZCE Ö Ğ RETMENL İĞİ DERSLER İ N İ N SWOT ANAL İ Z İ Grup: Fireflies.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
PROJENİN AMACI: Farklı kültürlerden gelen çocuk oyunlarını tanıtarak kültürler arası etkileşimi sağlamak projenin birinci amacıdır.
Öğretİmİn PlanlarI.
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
UZAKTAN ve AÇIK EĞİTİMDE ÜSTBİLİŞSEL ETKİNLİKLER
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Bilimsel düşünme becerileri
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Destek Eğitim Odaları.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
SINIF YÖNETİMİ.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
Trakya Üniversitesi Keşan Meslek Yüksekokulu Elektrik ve Enerji Bölümü Elektrik Programı.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Eğitimde Program Geliştirme Süreci ve Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
DENGELİ BESLENMENİN İNSAN SAĞLIĞINA ETKİLERİ
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
7th International Congress of Research in Education
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
EĞİTİM BAHANE, SINAV ŞAHANE!
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
Uzay ve Uzay Çalışmaları.
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
OSB’Lİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDE KULLANILAN YÖNTEMLER
Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu
Geliştirme Genel Müdürlüğü
YAPLANDIRMACILIK VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

MİKRO ÖĞRETİM

Mİkro Öğretİm Nedİr? Öğretmen adaylarının mesleki gelişimlerini arttıracak laboratuvar öğretim yöntemidir. Yani öğretmen adaylarına yönelik bir öğretim şeklidir. Riski az, kazancı çoktur.

Amacı Öğretmen Adaylarının; Kazandıkları bilgi ve becerileri uygulamaya aktarmalarını sağlamak, Çeşitli becerileri deneyerek, deneyim kazanmalarını sağlamak, Araştırma yeteneklerini geliştirmek,

Kendilerine olan güvenlerini arttırmak, Kaygı düzeylerini azaltmak Kendilerini değerlendirme olanağı sağlama

Nasıl yapılır? 5-20 dakikalık sürelerle uygulanır. Sadece bir tane öğretim becerisi ele alınır. Dersler bir kameraya kaydedilir veya teybe alınır. Becerinin denenmesinin ardından, etkinlik tekrar izlenir veya dinlenir. Öğretmen adayları, hem öğrenci, hem öğretmen hem de değerlendiren rolündedir.

Nasıl yapılır? Öğretmen adayı kendisini de değerlendirir. Diğer öğretmen adayları ve öğretim elemanı tarafından geri bildirimler (eleştiriler ve öneriler) verilir.

DERS PLANININ HAZIRLANMASI Biçimsel Bölüm Giriş Bölümü Geliştirme Bölümü Sonuç Bölümü Değerlendirme Bölümü

Bİr ders planı nasıl oluşturulur?? A)BİÇİMSEL BÖLÜM Dersin adı Süre Araç ve gereçler Dersin genel amacı Kazanımlar Hedefler

B)GİRİŞ BÖLÜMÜ Dikkat çekme Güdüleme Gözden geçirme Derse geçiş

C)GELİŞTİRME BÖLÜMÜ D)KAPANIŞ BÖLÜMÜ Son özet ve tekrarlar E)DEĞERLENDİRME

Gerçek olaylara durumlara gidilemediği zaman bu öğretim kullanılır Gerçek olaylara durumlara gidilemediği zaman bu öğretim kullanılır. Örneğin ; harp oyunlarında, pilotların uçak modelleri üzerinde uçmalarında, uzay çalışmalarında, ameliyatlarda bu öğretim şekli kullanılarak sanal ortamlarda etkinlikler yapılır. BENZETİŞİMLE ÖĞRETİM

Dİkkat edİlecek hususlar Bu öğretimi gerçekleştirirken gerçeğe çok yakın yapay bir ortam oluşturulmalıdır. Çeşitli olayların, sorunların sınıfa sunulması gerekirse dramatize edilmelidir. Öğrenci merkezli olduğu için öğrenci katılımları sağlanılmalı. Tartışılmalı yanlışlar düzeltilmelidir. Doğru yapana dek öğrenciye sürekli tekrarlatmak gerekir.

Benİ dİnledİğİnİz İçİn teşekkür ederİm. HAZIRLAYAN VE SUNAN: Hülya TEKİN Fen Bilgisi Öğretmenliği 2/A