DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mutluköy İlköğretim Okulu
Advertisements

Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
ÖZEL MARMARA İLKOKULU 1. SINIFLAR MESLEKLER ÜNİTESİ.
Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Newton’un Hareket Kanunları
PROJEYE DAYALI FEN DERSİ Proje tabanlı öğrenme yöntemi, öğrencilere problem çözmeyi, karar vermeyi ve araştırmayı öğretir. Ayrıca öğrencilere belirlenen.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
MADDENİN HAL DEĞİŞİMİ.
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME Konu Adı: Dünyamızın İklim Zenginliği.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
POZANTI ATATÜRK ORTAOKULU
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Probleme Dayalı Öğrenme Modeli
Proje Tabanlı Öğretim (Proje Temelli Öğretim)
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
SINIF YÖNETİMİ YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Internet Projeleri Projeler, öğrencilerin belirli bir konuyu araştırmak amacıyla çeşitli türdeki (görsel, işitsel, görsel ve işitsel) kaynaklardan elde.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
1.DÜNYA SAVAŞI. Ünite Özeti  Bir çok dünya devletinin biraraya gelerek yaptığı 1.dünya savaşının nedenleri,savaşın ortaya çıkardığı sonuçlar incelenecek.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
Denetim ve Rehberlik Sistemi ile İKS İlişkisi “ÇOCUKLARLA ÇOCUKLAR İÇİN”
Atatürk ilke ve İnkılapları Ünite Tanıtım Sunusu
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
HAVA DURUMU VE MEVSİMLER
ÜNİTE PLANI MESLEKLER.
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
Ozan ÖZGÜVEN & Esra KELLECİ
GÜNÜMÜZDE ÇIKAN SORULAR
Yapılandırmacılığa Dayalı Öğrenme Modelleri
DÜN BUGÜN YARIN Ünite Portfolyo Sunumu Fatma KIYMAZ Asuman İŞLER.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
MÜRŞİDE EREN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ (İ.Ö.) BİLGİSAYAR 2.
PROJE TABANLI ÖĞRENME SCIENTIX PORTAL Proje Tabanlı Öğrenme Sorgulamaya Dayalı Öğrenme.
Çalışma Yaprağı.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
ÇAĞDAŞ DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI
II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları
PROJELER-1 Öğrencilerin istedikleri bir konuda inceleme, araştırma ve yorum yapma, yeni bilgilere ulaşma ve sonuç çıkarma amacıyla öğretmen rehberliğinde.
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
HALİL FAHRİ ORMAN İLKÖĞRETİM OKULU Hazırlayan SİRAÇ AKSAN.
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI.
FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE LABORATUAR KULLANIMI
İKS UYGULAMA, İZLEME DEĞERLENDİRME İKS SONUÇLARIN PAYLAŞILMASI.
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM ETKİNLİĞİ.
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
KÜÇÜK MUCİTLER ÖĞRENİYOR VE ÖĞRETİYOR
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Mutluköy İlköğretim Okulu
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (MSc., MEd.).
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
Sağlık Bilimleri Fakültesi
PROBLEM ÇÖZME.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A OKUL: Beyhan Senyuva lkögetim Okulu ÖGRETME VE ÖGRENME YAKLASIMI: Proje Tabanlı Ögrenme DEGERLENDRME YAKLASIMI: Rubrikler, Arastırma Becerileri Ölçegi, Gözlem, Görüsme, DEGERLENDİRME KATEGORLERİ: a)Ögretmenin süreci, öğrenciyi ve kendini değerlendirmesi b)Ögrencinin süreci, kendini ve arkadaşlarını degerlendirmesi

Öğretmenin Öğrencinin Yaptıkları Yaptıkları 1.Ögretmenin Ünitenin ve Projenin Hedeflerini Belirlemesi. Ögretmenin ünitenin ve projenin hedeflerini belirlemesi ve öğrencileri bu hedeflerden haberdar etmesi. Öğrencilerin ünitenin ve projenin hedeflerini bir A4 kagıdına yazmaları.

DERSE GİRİS: Öğretmenin çeşitli ülkeler ile ilgili fotoğraflar ve resimler göstermesi ve bu ünite ile ilgili hazırladığı soru kağıtlarını öğrencilere dağıtması. Sence dünya üzerinde kaç ülke vardır? Hangi ülkeleri daha çok ziyaret etmek istersin? Niçin? Sence farklı ülkelerdeki insanların günlük yasamları arasındaki farklar neler olabilir? Hangi günlerin tüm dünyada ortak kutlandıgını düsünüyorsun? Öğrencilerin bu ve vb. sorular hakkında düşüncelerini ve bildiklerini ortaya koymaları Bunları “Ne Biliyorum” başlığı altındaki bir A4 kağıdına yazmaları

Öğretmenin öğrencilerine bu konuda neleri merak ettiklerini ve bilmek istediklerini sorması. Öğrencilerin "Neleri Merak Ediyorum" başlığı altındaki bir A4 kağıdına merak ettiklerini sıralaması

Ögretmenin ögrencilerine merak ettikleri ve bilmek istedikleri soruların cevaplarını bir proje çalışmasıyla araştırma yaparak ögreneceklerini; sınıfın gruplara ayrılarak her grubun ortak bir dergi çalışması yapacağını belirtmesi. Öğretmenin öğrencilerine, araştırma, araştırma basamakları, proje ve proje basamakları hakkında bilgi vermesi. Sınıfta bu konuda bir tartışma ortamının yaratılması. Ögrencilerin arastırma, proje ve proje basamakları hakkında öğrendiklerini not etmesi.

Öğrencilerin bir A4 kağıdına kavram listesini olusturması ve bu konuda bildiklerini yazmaları. Öğretmenin öğrencilerden bu ünite ile ilgili zihinlerinde var olan kavramları bir A4 kağıdına sıralamalarını ve bu kavramlar ile ilgili olarak bildiklerini yazmalarının istenmesi.

Öğrencilerin bu kavramları tartışması. Bu kavramlar ile ilgili olarak tartışma ortamımın sağlanması.

Öğrencilerin ünite ile ilgili olarak çesitli sorular üretmeleri ve bu soruları bir A4 kağıdına yazmaları. 2.Ele Alınacak Problemin Belirlenip Tanımlanması Öğretmenin "Uzaktaki Arkadaşlarım“ ünitesinin konusunun ne oldugunu sorması, bu ünite ile ilgili çeşitli sorular üretmelerinin istenmesi.

Öğretmenin öğrencilerden bu soruları sınıflandırmaları ve bu soruları ana ve alt konu baslıkları seklinde listelemeleri istenir Öğrencilerin soruları sınıflandırması ve buna göre ana ve alt konu baslıklarının bir A4 kağıdına listelenmesi.

3. Takımların Oluşturulması Öğretmenin proje gruplarının oluşturulmasında öğrencilere rehberlik etmesi Takımların kaç kişiden oluşması ve nasıl oluşturulması gerektiği hakkında öğrencilere bilgi vermesi. Öğrencilerin kendi ilgi ve yeteneklerini dikkate alarak 5-6 kişilik heterojen gruplar oluşturması ve her grubun kendi ismini belirlemesi.

4.Sonuç Raporunun Özelliklerinin ve Sunus Biçiminin belirlenmesi Öğretmenin projeye ilişkin sonuç raporunun ve ürününün özelliklerini belirlemesi ve sunması. Sonuç raporunun değerlendirme kriterlerini ortaya koyması ve bunları yazılı bir hale getirerek öğrencileri bilgilendirmesi. Bir dergide nelerin bulunması gerektiği konusunda öğrencilere bilgi vermesi ve bunu yazılı hale getirerek öğrencilere sunması Öğrencilerin projeye ilişkin sonuç raporunun özelliklerini okuması ve özümsemesi, değerlendirme kriterleri hakkında bilgilenmesi. Bu bilgilerin yer aldığı dokümanları proje çalışma dosyalarına yerleştirmeleri.

Öğrencilerin çalışacakları konu ile ilgili alt soruları belirlemeleri ve araştırma planlarını hazırlamaları. Her grubun kendi arasında ilgi ve yeteneklerine göre is bölümü yapması. 5.Alt Soruların Belirlenmesi Bilgi Toplama Sürecinin Planlanması Öğretmenin her bir grubun ilgi alanına göre proje hazırlayacağı konuyu (ülke ismini) seçmesi. Bu konuya ait alt soruların belirlenmesi ve çalışma planlarının hazırlanması konusunda öğrencilere rehberlik etmesi. Ögrencilerin grup içinde işbölümü yapmalarına yardımcı olması.

Öğrencilerin sunum tarihlerini göz önüne alarak çalışma planlarını takvimlendirmeleri. Proje çalışması için gerekli süreyi ve okul dışı çalışmaları belirlemeleri. 6. Çalısma Takviminin Oluşturulması Ünite için ayrılan süre dikkate alınarak proje çalışmasının ne kadar süreceği konusunda öğrencilerin haberdar edilmesi. Çalışma planları ve çalışma takviminin örtüşmesi konusunda öğrencilere rehberlik edilmesi. Hangi tarihlerde kontrollerin yapılacağı, grupların sunum tarihleri, rapor teslim tarihleri ve dergi sunum tarihlerinin belirlenmesi.

7. Kontrol Noktalarının Belirlenmesi Öğretmenin grupların çalışmalarını sürekli izlemesi açısından çalışma takvimindeki her bir adımdan sonra grupların kontrol edilmesi.

8.Bilgilerin Toplanması Öğrencilere araştırma yapacakları bilgi kaynaklarının tanıtılması. Proje gruplarının bilgi kaynaklarından bilgi merkezlerine ulaşmaları ve doğru yararlanabilmeleri için degisik arastırma yöntemleri ve literatür tarama tekniklerinin tanıtılması. Proje gruplarının bir araya gelerek araştırma konularını tekrar gözden geçirmesi, veri toplamak için çeşitli kaynaklara başvurması.

Öğrencilerin eksik olan verileri tamamlaması ve yeni bilgi kaynaklarına ulaşması. Topladığı bilgileri grupla ve sınıf öğretmeniyle paylaşması. Hazırlanan kaynak listesinin öğrencilere dağıtılması. Öğrencilerin topladığı bilgilerin kontrol edilmesi. Gerektiğinde öğrencilerin yeni bilgi kaynaklarına yönlendirilmesi gibi rehberlik çalışmalarının yapılması. Çalışma planına ve çalısma takvimine uyma konularında öğrencilerin motive edilmesi.

Öğrencilerin dağıtılan yönergeye uygun olarak raporlarını hazırlamaları ve ürünlerini oluşturmaları. 9.Bilgilerin Düzenlenip Raporlaştırılması Öğretmenin öğrencilerin hazırlayacağı yazılı raporlar için bir yönerge hazırlaması ve bu yönergeyi öğrencilere dağıtması

Öğretmenin grupların projelerini sunmalarına yardımcı olması. Öğrencilerin sunumlarını belirlenen yer ve tarihte yapması. Grupların kendini grup değerlendirme ölçeğine göre değerlendirmesi Öğrencilerin kendilerini öz değerlendirme ölçeğine göre değerlendirmesi Öğrencilerin kendilerini ve gruplarını sunum sonunda sözel olarak değerlendirmeleri. 10.Projenin Sunulması Öğretmenin grupların projelerini sunmalarına yardımcı olması. Grupların proje değerlendirme ölçeğine göre değerlendirilmesi Sözel değerlendirmelerin yapılması, tartışma ortamının sağlanması.