GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BOLOGNA SÜRECİ Sakarya Üniversitesi
Advertisements

Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
BOLOGNA SÜRECİ - EĞİTİM ÖĞRETİM GÜNCELLEME
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ

Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
Bozok Üniversitesi Kütüphane Binası
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
Mustafa Kemal Üniversitesi
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Mustafa Turan 13 Mayıs 2014 Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
BOLOGNA SÜRECİ UYGULAMA ÖRNEĞİ
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYÇ)
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr.Maviş Emel KULAK KAYIKCI
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
EGİtİm FAKÜLTESİ Sakarya Üniversitesi
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ KALİTE GÜVENCESİ
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
DEÜ ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ MÜDEK BAŞVURUSU Bilgilendirme Sunuşu 2004.
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ
BİLGİ İŞLEM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Bayram AKBAŞ MYK Başkanı MÜSİAD Mesleki Eğitimde Yeni Açılımlar Çalıştayı, Şubat 2011/İstanbul MESLEKİ EĞİTİME İLİŞKİN ANAHTAR KAVRAMLAR 1.
BOLOGNA SÜRECİ 01 Temmuz 2011 – Giresun. BOLOGNA SÜRECİ - TARİHÇE  25 Mayıs 1998: Sarbonne Ortak Deklerasyonu  19 Haziran 1999: Bologna Deklarasyonu.
PERFORMANS YÖNETİMİ SİSTEMİ
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
MODÜLER SİSTEMDE HAFTALIK DERS ÇİZELGESİNİN KULLANIMI
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
Yeniden Yapılanma Sürecinde Üniversitelerimiz: Sakarya Üniversitesi Prof. Dr. Muzaffer ELMAS İstanbul – Yeniden Yapılanma Sürecinde Üniversitelerimiz:
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
YENİLENEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
MÜFREDAT NEDİR, NEDEN GÜNCELLENMEKTEDİR?
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
BÖLÜM 5 ÖĞRETMEN VE GÖREVLERİ 1. Amaçlarımız Bu bölümde, yasal ve toplumsal temellere bağlı olarak öğretmenin görevleri ve bu görevleri yerine getirebilme.
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
BÖLÜM 5 ÖĞRETMEN VE GÖREVLERİ. BÖLÜM 5 ÖĞRETMEN VE GÖREVLERİ.
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Öğretmenlerin Bit Tutumları
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi Yeterlik Tablolarının / Ders Planı’nın Oluşturulması Kalite ve Program İyileştirme Çalışmaları Çalışmalarda Kullanılan Yöntemler / Teknikler DACUM Yöntemi Yeterlilik – Ders İlişkilendirme Yöntemi

PROGRAM İYİLEŞTİRME ADIMLARI Program Eğitim Amaçlarının Belirlenmesi Dış Paydaş İç Paydaş Bölüm Misyon ve Vizyonu Program Yeterliklerinin Belirlenmesi Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi Sektörel Yeterlilikler Eğitim Amaçları Sürdürülebilir Gelişme ve Kalite Kültürü Ders Başarı Durumunun Değr. Dersin Genel Değerlendirilmesi Öğretim Elemanı Değerlendirilmesi İdari ve Destek Hizm. Değr. …… Ders Planı’nın Oluşturulması Ders Amaç ve Hedefleri Dersin Öğrenim Çıktıları İş Yükü ve AKTS Kredilerinin Belirlenmesi

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM

1.Adım ile ilgili çalışmalar Yapılan çalışmaların genel amacı, meslek dersleri öğretmen eğitiminin niteliksel gelişmesine yönelik çabaları desteklemektir. Yapılan çalışmalar; genel amaçlar çerçevesinde, meslek dersleri öğretmen yeterliliklerini belirlemeyi, yeterliliğe dayalı eğitim programlarını geliştirmeyi ve geliştirilen programları mesleki ve teknik eğitim fakültelerinde uygulamayı hedeflemektedir. Geri Dön

1.Adım ile ilgili çalışmalar Paydaşlar ; MEB temsilcileri / öğretmenler, mesleki ve teknik eğitim fakülteleri öğretim elemanları ve sosyal tarafların temsil edildiği teknik çalışma grupları birlikte çalışarak meslek dersleri öğretmen yeterliliklerini belirlemiştir. Yeterlilik tabloları ilgili kurumların görüş ve değerlendirmelerine sunulmuştur. Kurumların görüş ve değerlendirmeleri dikkate alınarak yeterlilik tablolarında kapsamlı düzeltme yapılmıştır. Fakültenin ve Bölümün Misyonu Kapsamında Bölümde Verilen Eğitimin Amacı / Hedefi Bilgisayar Teknolojileri Öğretmeni yetiştirmektir. Geri Dön

1.Adım ile ilgili çalışmalar Bilgisayar teknolojileri öğretmeni; temel bilgi teknolojilerini kullanma, bilgisayar kurma, bilgisayar yazılımı tasarlama ve üretme, ağ kurma, çoklu ortam tasarlama, web sitesi tasarlama ve yönetme, bilgisayar sistemlerini yönetme, veritabanı yönetim sistemlerini organize etme, mikrobilgisayar sistemleri tasarlama, bilgisayar sistemlerinin bakım ve onarımını yapma yeterliliklerine sahip, bu yeterlilikleri üretim ve hizmet süreçlerinde bağımsız olarak uygulayabilen, karşılaşılabilecek problemleri çözümleyebilen, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkili biçimde kullanabilen, teknik hesaplamalar yapabilen, bilgisayar teknolojilerine ilişkin mesleki öğretimi planlayabilen, uygulayabilen, değerlendirebilen ve geliştirebilen profesyonel kişidir. Geri Dön

1.Adım ile ilgili çalışmalar Meslek Dersleri Öğretmen Eğitimi İhtiyaç Analizi Yazılı Kaynakların İncelenmesi Nitelikli İşgücü İhtiyacı N Veri Toplama ve Verilerin Analizi Meslek Dersleri Öğretmenleri Standartları / Niteliklerinin Belirlenmesi Geri Dön

2.Adım ile ilgili çalışmalar Ulusal ve Sektörel Yeterlilikler çerçevesinde herbir meslek / bölüm için meslek yeterliliği tanımlanmıştır. Öğretmen / Meslek yeterliliklerinin belirlenmesinde gelişmiş ülkelerde izlenen yaklaşımlar karşılaştırmalı olarak analiz edilmiştir. Yeterliliklerin belirlenmesinde pek çok ülkede uygulanan DACUM yönteminin kullanılması kararlaştırılmıştır. Geri Dön

2.Adım ile ilgili çalışmalar Temel / Ana Yeterlilikler Belirlenmesi (DACUM İçerisinde Anlatılacak - Örnek) Yeterliliklerle İlgili Diğer Unsurların Belirlenmesi Tutum, Tavır ve İş Alışkanlıkları Genel Bilgi ve Beceriler Aletler, Takımlar ve Malzemeler Geleceğe Yönelik Eğilimler (Farklı Bölümlere Ait Alt Yeterlilikler Geliştirildi - Örnek) Geri Dön

2.Adım ile ilgili çalışmalar Geri Dön

3.Adım ile ilgili çalışmalar Yeterliliklerin Gruplandırılması (Ders Planı Tasarımı) Genel Yeterlilikler (Temel Bilgi Dersleri ) Matematik, Fizik, Türk Dili, Tarih, vb. dersler…. Mesleki Yeterlilikler ( Meslek Dersleri ) Temel Mesleki Yeterlilikler Uzmanlık / Alan İle ilgili Yeterlilikler Kişisel Beceri / Gelişim ve Geleceğe Yönelik Yeterlilikler (Genel / Sosyal ve Seçmeli Dersler) Yönetim ve İletişim Becerileri Zaman yönetimi, Genel İletişim…. Hayat Boyu Öğrenme Becerileri Geri Dön

3.Adım ile ilgili çalışmalar DACUM Yöntemi DACUM Yeterlilik Tablolarının Oluşturulması Örnek Yeterlilik Tabloları Yeterlilik – Ders İlişkilendirme Tabloları Dönem Öğretim Planlarının Geliştirilmesi Geri Dön

4.Adım ile ilgili çalışmalar Örnek Ölçme – Değerlendirme Metaryelleri Geliştirildi Derslerle (Modüllerle) İlgili Detaylı Tanımlamalar Yapıldı Öğretim Elemanı Yönergesi Hazırlandı Bilgi Ölçme Araçları Geliştirildi Performans Ölçme Araçları Geliştirildi Geri Dön

4.Adım ile ilgili çalışmalar Yeterliliklerin bilimsel ve teknolojik gelişmeler ile uygulamadan alınacak sonuçlara göre periyodik olarak güncelleştirilmesi hedeflenmektedir Geri Dön

4.Adım ile ilgili çalışmalar Geri Dön