GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi Yeterlik Tablolarının / Ders Planı’nın Oluşturulması Kalite ve Program İyileştirme Çalışmaları Çalışmalarda Kullanılan Yöntemler / Teknikler DACUM Yöntemi Yeterlilik – Ders İlişkilendirme Yöntemi
PROGRAM İYİLEŞTİRME ADIMLARI Program Eğitim Amaçlarının Belirlenmesi Dış Paydaş İç Paydaş Bölüm Misyon ve Vizyonu Program Yeterliklerinin Belirlenmesi Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi Sektörel Yeterlilikler Eğitim Amaçları Sürdürülebilir Gelişme ve Kalite Kültürü Ders Başarı Durumunun Değr. Dersin Genel Değerlendirilmesi Öğretim Elemanı Değerlendirilmesi İdari ve Destek Hizm. Değr. …… Ders Planı’nın Oluşturulması Ders Amaç ve Hedefleri Dersin Öğrenim Çıktıları İş Yükü ve AKTS Kredilerinin Belirlenmesi
DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM
1.Adım ile ilgili çalışmalar Yapılan çalışmaların genel amacı, meslek dersleri öğretmen eğitiminin niteliksel gelişmesine yönelik çabaları desteklemektir. Yapılan çalışmalar; genel amaçlar çerçevesinde, meslek dersleri öğretmen yeterliliklerini belirlemeyi, yeterliliğe dayalı eğitim programlarını geliştirmeyi ve geliştirilen programları mesleki ve teknik eğitim fakültelerinde uygulamayı hedeflemektedir. Geri Dön
1.Adım ile ilgili çalışmalar Paydaşlar ; MEB temsilcileri / öğretmenler, mesleki ve teknik eğitim fakülteleri öğretim elemanları ve sosyal tarafların temsil edildiği teknik çalışma grupları birlikte çalışarak meslek dersleri öğretmen yeterliliklerini belirlemiştir. Yeterlilik tabloları ilgili kurumların görüş ve değerlendirmelerine sunulmuştur. Kurumların görüş ve değerlendirmeleri dikkate alınarak yeterlilik tablolarında kapsamlı düzeltme yapılmıştır. Fakültenin ve Bölümün Misyonu Kapsamında Bölümde Verilen Eğitimin Amacı / Hedefi Bilgisayar Teknolojileri Öğretmeni yetiştirmektir. Geri Dön
1.Adım ile ilgili çalışmalar Bilgisayar teknolojileri öğretmeni; temel bilgi teknolojilerini kullanma, bilgisayar kurma, bilgisayar yazılımı tasarlama ve üretme, ağ kurma, çoklu ortam tasarlama, web sitesi tasarlama ve yönetme, bilgisayar sistemlerini yönetme, veritabanı yönetim sistemlerini organize etme, mikrobilgisayar sistemleri tasarlama, bilgisayar sistemlerinin bakım ve onarımını yapma yeterliliklerine sahip, bu yeterlilikleri üretim ve hizmet süreçlerinde bağımsız olarak uygulayabilen, karşılaşılabilecek problemleri çözümleyebilen, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkili biçimde kullanabilen, teknik hesaplamalar yapabilen, bilgisayar teknolojilerine ilişkin mesleki öğretimi planlayabilen, uygulayabilen, değerlendirebilen ve geliştirebilen profesyonel kişidir. Geri Dön
1.Adım ile ilgili çalışmalar Meslek Dersleri Öğretmen Eğitimi İhtiyaç Analizi Yazılı Kaynakların İncelenmesi Nitelikli İşgücü İhtiyacı N Veri Toplama ve Verilerin Analizi Meslek Dersleri Öğretmenleri Standartları / Niteliklerinin Belirlenmesi Geri Dön
2.Adım ile ilgili çalışmalar Ulusal ve Sektörel Yeterlilikler çerçevesinde herbir meslek / bölüm için meslek yeterliliği tanımlanmıştır. Öğretmen / Meslek yeterliliklerinin belirlenmesinde gelişmiş ülkelerde izlenen yaklaşımlar karşılaştırmalı olarak analiz edilmiştir. Yeterliliklerin belirlenmesinde pek çok ülkede uygulanan DACUM yönteminin kullanılması kararlaştırılmıştır. Geri Dön
2.Adım ile ilgili çalışmalar Temel / Ana Yeterlilikler Belirlenmesi (DACUM İçerisinde Anlatılacak - Örnek) Yeterliliklerle İlgili Diğer Unsurların Belirlenmesi Tutum, Tavır ve İş Alışkanlıkları Genel Bilgi ve Beceriler Aletler, Takımlar ve Malzemeler Geleceğe Yönelik Eğilimler (Farklı Bölümlere Ait Alt Yeterlilikler Geliştirildi - Örnek) Geri Dön
2.Adım ile ilgili çalışmalar Geri Dön
3.Adım ile ilgili çalışmalar Yeterliliklerin Gruplandırılması (Ders Planı Tasarımı) Genel Yeterlilikler (Temel Bilgi Dersleri ) Matematik, Fizik, Türk Dili, Tarih, vb. dersler…. Mesleki Yeterlilikler ( Meslek Dersleri ) Temel Mesleki Yeterlilikler Uzmanlık / Alan İle ilgili Yeterlilikler Kişisel Beceri / Gelişim ve Geleceğe Yönelik Yeterlilikler (Genel / Sosyal ve Seçmeli Dersler) Yönetim ve İletişim Becerileri Zaman yönetimi, Genel İletişim…. Hayat Boyu Öğrenme Becerileri Geri Dön
3.Adım ile ilgili çalışmalar DACUM Yöntemi DACUM Yeterlilik Tablolarının Oluşturulması Örnek Yeterlilik Tabloları Yeterlilik – Ders İlişkilendirme Tabloları Dönem Öğretim Planlarının Geliştirilmesi Geri Dön
4.Adım ile ilgili çalışmalar Örnek Ölçme – Değerlendirme Metaryelleri Geliştirildi Derslerle (Modüllerle) İlgili Detaylı Tanımlamalar Yapıldı Öğretim Elemanı Yönergesi Hazırlandı Bilgi Ölçme Araçları Geliştirildi Performans Ölçme Araçları Geliştirildi Geri Dön
4.Adım ile ilgili çalışmalar Yeterliliklerin bilimsel ve teknolojik gelişmeler ile uygulamadan alınacak sonuçlara göre periyodik olarak güncelleştirilmesi hedeflenmektedir Geri Dön
4.Adım ile ilgili çalışmalar Geri Dön