MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ HALK SAĞLIĞI ANABİLİM DALI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAPATILMA SÜRECİ VE SONRASINDA TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALLARI.
Advertisements

Pediatride Hastane Enfeksiyonları
ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ
Prof.Dr. Koray Boduroğlu Yeterlikler Çalışma Grubu Üyesi
BOLOGNA SÜRECİ BİRİNCİ PAYLAŞIM TOPLANTISI
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ERZURUM
26 Mayıs 2011 ODTÜ Kütüphane Hizmetiçi Eğitim Seminerleri.
XI. Ulusal Halk Sağlığı Kongresi, Denizli Nisan-2007 SAĞLIKTA DÖNÜŞÜM ve HALK SAĞLIĞI EĞİTİMİ Dr. Ferruh N. Ayoğlu.
Probleme Dayalı Öğrenme -İki Yıllık Deneyim-
AİLE HEKİMLİĞİNİN TANIMINDAKİ TEMEL İLKELER
Uzmanlık Öğrencisi Eğitimi “Strateji” M. Erdal GÜZELDEMİR
Sayın Sağlık Bakanının katılımı ile yapılan Kocaeli İl Sağlık Koordinasyon Toplantısı- 26 Ocak 2014 Kocaeli Üniversitesi Ekibinin Görüş ve önerileri Prof.Dr.Sezer.
SED’de izlem ve değerlendirmenin önemi ve uygulanması
ADÜ TIP FAKÜLTESİ TEB MÜFREDAT VE ENTEGRASYON ALT BİRİMİ Başkan Doç.Dr. Mustafa ALTINIŞIK.
Üniversitemize yeni kayıt yaptıran öğrencilere yönelik olarak Kütüphanemizce düzenlenen oryantasyon programına; Tıp Fakültesi, Eczacılık Fakültesi, Diş.
ADLİ TIP ANABİLİM DALI’na
HASTANE ETİK KURULLARI
NEDEN TIP FAKÜLTESİ. Derya SEZEN. , Aysun KELEŞOĞLU. , Emine KARAHAN
HASTA EĞİTİMİ (SAĞLIK EĞİTİMİ)
Dr. Özlem COŞKUN*, Yrd. Doç. Dr. Mehtap KARTAL**,
İLAÇLA AKILCI TEDAVİ EĞİTİMİNDE TFD’nin ROLÜ
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ. Yaz Dönemi Öğretiminin Tanımı ve Amacı MADDE 5-(1) Yaz Dönemi Öğretimi, bir eğitim öğretim yılının güz ve bahar yarıyıllarının dışında,
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
1 BİRİNCİ BASAMAKTA SPOR YAPACAK ÇOCUĞA YAKLAŞIM Dr. Ömer EŞKİ Toros Sağlık Ocağı ADANA-2007 Mevcut Durumun Saptanması.
Güzel DİŞCİGİL, Ayfer GEMALMAZ, Serpil DEMİRAĞ, Okay BAŞAK
Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Müfredatı Yeniden Yapılandırma Çalışmaları Berna Musal, Cahit Taşkıran, Sevgi Tımbıl, Serpil Velipaşaoğlu, Yücel.
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
AİLE HEKİMLİĞİ ANABİLİM DALLARININ AİLE HEKİMLİĞİ UYGULAMASI VE EĞİTİMLERİNİN BUGÜNÜ VE GELECEĞİ İLE İLGİLİ DEĞERLENDİRMELERİ, GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİ.
ÜNİVERSİTE SAĞLIK MERKEZLERİ ÇALIŞANLARININ ÇALIŞMA KOŞULLARI VE ÖZLÜK HAKLARI Başkan: Dr. Rüştü Güner Raportörler: Dr.Özlem Elçin Dr. Sare Mıhçıokur.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ Gizem Tomaşan, UTEK 2010 VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2-5 Haziran 2010, Adnan Menderes Üniversitesi, AYDIN Akreditasyonda.
Prof.Dr.Şükrü Hatun Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi
Türkiye’den Program Örnekleri. Tıp Bilişimi Eğiticisi Kim Olacak?
Öğrencilerin Üniversite Sağlık Merkezleri Aracılığıyla Cinsel Sağlık/Üreme Sağlığı Konularında Bilgilendirilmesi Projesi Dokuz Eylül Üniversitesi Deneyimi.
UZMANLIK EĞİTİMİ “TTB-UDEK DEĞERLENDİRMELERİ” Dr
ÜNİVERSİTE HASTANESİNDE ÇALIŞMA KOŞULLARI VE UZMANLIK EĞİTİMİ
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Özdeğerlendirme Kurulu Raporu 30 Haziran 2010 Ankara.
2. GRUP Prof. Dr. Selma ÇİVİ Prof. Dr. Dilek GÜLDAL Doç. Dr. Yeşim UNCU Yrd. Doç. Dr. Nazlı ŞENSOY Yrd. Doç. Dr. Muharrem.
Eğitim Merkezi Seminerleri Eylül 2008 – Haziran 2009 Dönemi Değerlendirmesi Eğitim ve Tanıtım Grubu Ağustos 2009.
BİRBİRİMİZİ FARKLI ANLADIĞIMIZ KİŞİYLE NASIL İLETİŞİM KURALIM Kocaeli Üniversitesi Toplum Ruh Sağlığı Birimi ve Psikiyatri Anabilim Dalı sunuyor Kocaeli.
GRUP C4 IQ.
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ’NDE ÖLÇME DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
1 Kocaeli Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitiminde Kilit Sorunlar Tıp Eğitimi Çalıştayı 14 Mayıs 2010.
TAM GÜN YASA TASARISI TIP FAKÜLTELERİNİN GÖRÜŞLERİ.
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı 16 Mart 2006 “İstanbul Tıp Fakültesi’nde Eğitim Merkezi’nden Anabilim Dalına”
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU
KOU Tıp Fakültesi Eğitimini Nasıl İyileştirebiliriz? Dr. Hande SEZER Radyoloji ABD.
/ 181 Zekeriya Aktürk, Prof. Dr. Şifa Üniversitesi Tıp Fakültesi, Aile Hekimliği AD , İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Asistan ve Öğretim Üyesi.
Aile Hekimliğinde Sürekli Sağlık Bakımı
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu sunumu, Kapanış ve Temenniler Dr. Kenan BEK
KOÜ TIP FAKÜLTESİ EĞİTİMİ
Dönem 6 Koordinatörlüğü Sunumu
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI9
Dönem III Tıp Eğitiminde Mevcut Durum ve Öneriler
Hülya Aybek*, Nural Cevahir**
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU
Figüre 1. Anket ve sonuçları
Veteriner Hekimliği Tarihi ve Deontoloji Anabilim Dalı
Dönem 5 Tıp Eğitimi Çalıştayı 8 Mayıs 2017 Dr. Cem Cerit Dr. Ilgın Sade Dr. Dilara Pirhan.
MİSYON Histoloji ve Embriyoloji alanında mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası düzeyinde eğitim ve öğretim kapsamında bilimsel düzeyde eğitim vermek, Araştırma.
Dönem III Tıp Eğitiminde Mevcut Durum ve Öneriler
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu Sunumu
Sunum transkripti:

MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ HALK SAĞLIĞI ANABİLİM DALI

- I - KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN EĞİTİM VE ÖĞRETİMLERİNİ DEĞERLENDİRMESİ :

Araştırmanın amacı Tıp Fakültesini bitirmek üzere olan öğrencilerin tıp eğitimini değerlendirmektir. Her yıl Mayıs-Haziran aylarında Halk Sağlığı Stajı yapmakta olan internler tarafından yürütülmektedir yılları arasında 6 araştırmaya toplam 349 öğrenci katılmıştır.

Katılımcıların Sosyodemografik Özellikleri Katılımcıların Ebeveynlerinin Bazı Sosyodemografik Özellikleri Katılımcıların Meslek Yaşamları ile İlgili Beklentilerinin Gerçekleşmesine Dönük Umutları Sorusuna Verilen Yanıtlar

Tıp Fakültesini ve Hekimlik Mesleğini Seçme Nedenleri Altı Yıllık Eğitim Sonrasında Hekimlik Mesleği Hakkındaki Düşüncelerinde Meydana Gelen Değişiklikler Tekrar Hekimlik Mesleğini Seçip Seçmeyeceklerine İlişkin Düşünceleri

Sık karşılaşılan hastalıkların tanı ve tedavisi açısından eğitimin yeterliliği Tıp Dallarına Göre Eğitimin Birinci Basamağa Uygunluğu Konusundaki Düşünceler 1.Uygulamalı 2.Kuramsal

Tıp Eğitimine Eklenmesini İstediği Ders ve Stajlar Öğretim Üyelerinin Eğitici Eğitimi Almaları Konusundaki Düşünceleri Katılımcıların İnternlik Dönemine İlişkin Önerileri Katılımcıların I. ve V. Sınıflar Arasındaki Döneme İlişkin Önerileri

Şekil 1. Katılımcıların Tekrar Hekimlik Mesleğini Seçip Seçmeyeceklerine İlişkin Düşünceleri

Şekil 2. Katılımcıların Meslek Yaşamları ile İlgili Beklentilerinin Gerçekleşmesine Dönük Umutları Sorusuna Verilen Yanıtlar

Şekil 3. Katılımcıların Altı Yıllık Eğitim Sonrasında Hekimlik Mesleği Hakkındaki Düşüncelerinde Meydana Gelen Değişikler

Şekil 4. Katılımcıların Tıp Fakültesini ve Hekimlik Mesleğini Seçme Nedenleri

-II - TIP EĞİTİMİ MODELİNE GÖRE FARKLILIKLAR - beceri edinme - mesleğe ilişkin değerlerin kazanılması Akdeniz, Dokuz Eylül, Ege, Kocaeli, Uludağ Üniversiteleri Tıp Fakülteleri 2003

TABLO-1. Tıp eğitimi modeli ile fakültede yapılan uygulamalı eğitimlerin yeterlilik durumu (Haziran-2003) UYGULAMALARYeterli (%) Entegre (n:277) Entegre + Aktif (n:212) Aktif (n:50) Kan alma İdrar sondası takma Enjeksiyon, pansuman Nazogastrik sonda takma Periferik yayma değerlendirme Kulaktan buşon temizleme Dışkı yayması değerlendirme Entübasyon yapma Adli rapor yazma Burun tamponu uygulama Otopsi yapma Doğum yaptırma

TABLO-1 (DEVAM) UYGULAMALARYeterli (%) Entegre (n:277) Entegre + Aktif (n:212) Aktif (n:50) Damar yolu açma Sütür atma Rektal tuşeyle prostat değerlen İdrar mikroskopisi değerlendirme Vajinal muayene Göz dibi muayenesi Atel uygulama

TABLO-2. Tıp eğitimi modeline göre öğrencilerin hekimlik mesleğine ilişkin görüşleri (Haziran-2003) GörüşlerTamamen Katılıyorum (%) Entegre (n:277) Ent. + Aktif (n:212) Aktif (n:50) Hekimlik mesleği kutsaldır Hekim ile hasta arasında para ilişkisi olma ma lıdır Ülkemizde hekim hatalarının denetlenmesi yeterince iyi işlemektedir Hekimlerin esas görevi hasta tedavisidir Ülkemizde hekimlik, prestiji giderek artan bir meslektir Vatandaşlar sağlık hizmetleri için para ödeme me lidir Hekimler kendi çıkarlarından önce, halkın sağlık sorunlarını düşünmelidirler