Üniversitelerde e-öğrenmenin yayılımı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PROJE VE KULÜP ÇALIŞMALARI
Advertisements

Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
Öğretimde Kullanılan Teknikler (2)
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
Yard.Doç.Dr. Yasemin KOÇAK-USLUEL & Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU
Yıldız Teknik Üniversitesi
Bilişim Sistemleri Mühendisliği Bölümü
DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,
MOBİL ÖĞRENME VE MOBİL UYGULAMALAR
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
EĞİTİMDE WEB 2.0 KULLANIMI
Mustafa Akgül Linux Kullanıcılar Derneği LINUX, E-DEVLET VE BİLGİ TOPLUMU.
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
BTO310:Topluma Hizmet Uygulamaları Dersi Kitap Toplama Projesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Ankara Üniversitesi Açık Arşiv Uygulaması
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
TEKNOLOJİYİ KULLANMAK VE TEKNOGERÇEKÇİ OLABİLMEK
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
EVRE 1 BLOK 1 Uygulamalı Bilgisayar Eğitimi Öğr. Gör. A. Murat ERGİN E.Ü.T.F. Biyoistatistik ve Tıbbi Bilişim A.D.
İLKÖĞRETİM BİLGİSAYAR PROGRAMLARINA ELEŞTİREL BİR BAKIŞ Araş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU Yrd. Doç. Dr. S. Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi.
KOÜ HUKUK FAKÜLTESİ «Adalet gücü bağımsız olmayan bir milletin, devlet halinde varlığı kabul olunmaz.»
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Destekleyici Unsurlar Dr. Süleyman Sadi.
“Akademik Bilişim ’02” 6-8 Şubat 2002, Konya Y.T. Türkçe Arama Motorlarında Performans Değerlendirme Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi
BÖTE BÖLÜMÜ ÖĞRETİM ELEMANLARININ WEB SİTELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Sürekli Eğitim Merkezi www. sem. metu
e-Sertifika Programları
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
Hazırlayanlar Adnan Arıuçar İ ffet Torun Cahide Bayraktar.
Yasemin K. Usluel Aysun Umay Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bakü İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Derslerinde BİT Kullanım Koşulları.
Hazırlayanlar Seher Erdoğan Fatma Tapa E. Temuçin Örsdemir Ferdi Erdem
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
Yüz yüze Akademik Danışmanlık Hizmetleri Öğrenme-öğretme süreçlerinin ve uygulamalarının öğretmen ve öğrencilerle bir arada yürütülmesi.
Denetim ve Rehberlik Sistemi ile İKS İlişkisi “ÇOCUKLARLA ÇOCUKLAR İÇİN”
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Gerçek Eşyalar ve Modeller Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
Hacettepe Üniversitesi Dijital Medya Araştırma ve Uygulama Merkezi (DİMER) Bilgilendirme Toplantısı Hacettepe Üniversitesi Kültür Merkezi R Salonu 7.
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
İstanbul Üniversitesi Mezun Takip Sistemi EYOKA
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Kastamonu-Çankırı-Sinop Meslek Yüksekokulları İşbirliği Toplantısı 15 Eylül Kastamonu Doç. Dr. Rıza Gürbüz Çankırı MYO Müdürü.
Koordinatörler Toplantısı - 29 Kasım 2007 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Yoğun Programlar Intensive Programmes (IP) Doç.Dr. Sevinç Gülseçen Erasmus.
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
Doç. Dr. F. Kemal Sönmez Dr. Halit Apaydın Dr. Orgun Deveci
Yard.Doç.Dr. Yasemin KOÇAK-USLUEL & Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ GENÇ MÜHENDİSLER TOPLULUĞU
Türkiye’deki Üniversitelerde İnternet Tabanlı Akademik Kayıt ve Not Takip Sistemleri (IANTS) Y.Doç.Dr.Ender Özcan Yeditepe Üniversitesi.
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
Gözde Ocak, Yasemin Koçak Usluel, Günnur Uzunbeycan, Galip Kaya
Çukurova Üniversitesi Uzaktan Eğitim Sistemi
TEKNO FARKLILAŞTIRMA Ideal 2015 Amasya Üniversitesi Kasım 2015.
Emre Özgen Bilkent Üniversitesi Psikoloji Bölüm Başkanı
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Bilişim Teknolojileri 8. sınıf
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
Bu sununun aynısını (Animasyonlar vb
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

Üniversitelerde e-öğrenmenin yayılımı Yasemin Koçak Usluel

e- öğrenmenin yayılımı “yeni” ile ilgili olarak toplumsal sistemin üyeleri arasında zaman içinde belli kanallar aracılığıyla iletişimde bulunma sürecidir (Rogers 2003) Yeni= e-öğrenme Yasemin KOÇAK USLUEL

Üniversitelerde bilişim teknolojileri Üniversitelerde bilişim teknolojilerinin yayılımı konusunda 22 üniversiteden 834 öğretim elemanının katıldığı bir araştırmada ( Usluel, Aşkar ve Baş 2006). Öğretim elemanları; en çok ders içeriği ile ilgili İnternetten araştırma yaparken (%96,5) araştırma ve projeleri ile ilgili çalışmalarda (%92,4) derse hazırlık yaparken, ders notlarını hazırlarken (%91,6) bilişim teknolojilerini kullanmaktadırlar. Yasemin KOÇAK USLUEL

Üniversitelerde bilişim teknolojileri en az ders notlarını ve dersle ilgili duyuruları www’de yayınlarken (%54,4) Yasemin KOÇAK USLUEL

Üniversitelerde bilişim teknolojileri 2004 yılında yapılan diğer bir araştırmada, öğretim elemanlarının, bilgisayarı sözcük işlem, e-posta ve İnternet kaynaklarında arama-tarama yapma amacıyla kullandıkları, özellikle veri tabanı, web’de yayımcılık ve masaüstü yayıncılık amacıyla bilgisayarın pek de kullanılmadığı belirlenmiştir (Usluel ve Seferoğlu 2004 ). Yasemin KOÇAK USLUEL

e-öğrenmenin yayılımı Bazı yeniler 5-6 yılda yayılırken bazıları 10 yıldan fazla zaman gerektirir. Kabul edilme sürelerindeki bu farklılıkları açıklayabilmek için bireylerin yeniliğe ilişkin algılarına, yeniliğin özellikleri açısından bakmak gerekir. Yasemin KOÇAK USLUEL

e-öğrenmenin algılanan özellikleri Algılanan özelliklerin yeninin(e öğrenmenin) benimsenmesini engelleyecek faktörleri elemeye yardım ettiği belirlenmiştir (Benneth ve Benneth 2003) Yasemin KOÇAK USLUEL

Hacettepe Üniversitesi Örneği Mühendislik Fakültesinin bir projesi olarak blackboard 2004 yılında alındı 2007 yılında BÖTE bölümü öğretim elemanları ve Tıp fakültesinden 2 dersle ilgili öğretim elemanları, mühendislik fakültesinden bir öğretim elemanı Yasemin KOÇAK USLUEL

e-öğrenmenin algılanan özellikleri Üç yıldaki yayılım sürecine bireylerin yeniliğe ilişkin algıları ve yeniliğin özellikleri açısından bakılabilir. Göreli yarar Uygunluk Denenebilirlik Gözlemlenebilirlik Karmaşıklık Yasemin KOÇAK USLUEL

Neler Yapılabilir? Göreli yarar e-öğrenmenin göreli yararının tartışılarak, eğitimi zenginleştirmede nasıl kullanılabileceğinin ve bu kullanımın getireceği olası katkıların örneklendirilmesi… Yasemin KOÇAK USLUEL

Neler Yapılabilir? Denenebilirlik Karmaşıklık e-öğrenme araçlarını deneme olanağının sağlanması Karmaşıklık e-öğrenme araçlarını kullanım becerilerinin verilmesi, eğitim desteği Yasemin KOÇAK USLUEL

Neler Yapılabilir? Uygunluk e-öğrenmenin öğretim elemanlarının değerleriyle ve eğitim felsefesiyle uygunluğunun tartışılması Yasemin KOÇAK USLUEL

Sonuç yeninin(e öğrenmenin) algılanan özelliklerinin o yeninin benimsenmesini engelleyecek faktörleri elemeye yardım ettiği belirlenmiş olsa da yayılım, çok boyutlu ve dinamik bir süreçtir. Bu nedenle e-öğrenmenin, yayılımının kültürel örüntü içerisinde diğer boyutlarla beraber ele alınarak irdelenmesi önemlidir. Yasemin KOÇAK USLUEL

TEŞEKKÜRLER……. kocak@hacettepe.edu.tr Yasemin KOÇAK USLUEL