TÜRKİYE CUMHURİYETİ MERKEZ BANKASI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
UZAKTAN EĞİTİM.
Advertisements

KONU: UZAKTAN EĞİTİM TÜRLERİ
Finansal Eğitim Merkezi ve Eğitim Teknolojileri 2012 – 2013 Dönemi Değerlendirmesi Mesleki Gelişim ve Kurumsal İletişim Grup Başkanlığı Temmuz 2013.
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
HAZIRLAYANLAR Sinan ALAGÖZ Dilek ÖZSERİN Abdullah BODUR Ali KARABULUT
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
‘‘21. Yüzyıl Eğitimine Doğru’’
BİLGİ VE İLETİŞİM ÇALIŞMALARIMIZ
Yıldız Teknik Üniversitesi
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİNDE BDÖ YAZILIMI KULLANMA VE UYGULAMA SONUÇLARINA YÖNELİK BİR ÇALIŞMA Okut. Halit KARALAR (Muğla Üniv.Enf.Bölümü) Dr. Yaşar.
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
WEB TABANLI ÖĞRETİM.
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI
(İNTERNET SAYFALARI YÖNETİMİ)
İNGİLTERE’ DE E-DEVLET
TBB Eğitim Merkezi Seminerleri Ekim Haziran 2005 Dönemi Değerlendirmesi Eğitim ve Tanıtım Grubu.
BEYSİS BEYSİS olarak kuruluşumuzdan bu yana web tabanlı uzaktan eğitim ile ilgili  projeler geliştirdik. Bu çalışmalarımızı ilk olarak
Eğitimde Bilişim Teknolojisi Kullanımı ve Temel Kavramlar
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
(İNTERNET SAYFALARI YÖNETİMİ)
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
‘Net-Class’ Web tabanlı Öğrenme Yönetim Sistemi 20 Aralık 2002.
Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE-2
Site Türleri ve Yapıları
 Thinkquest; öğretmenlerin kendi eğitim müfredatına, planına,thinkquest eğitim projesini ekleyip,gelişen ve değişen 21 yüzyıla ayak uydurmasında yetenek.
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
UZAKTAN ÖĞRETMEN EĞİTİMİ SEMİNERİ
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Sürekli Eğitim Merkezi www. sem. metu
E-Öğrenme Nedir?
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
ÖĞRETİM TASARIMININ TARİHSEL GELİŞİMİ
UZAKTAN EĞİTİM Prof.Dr.Petek Aşkar
Osman SAKA- Bilişim 2000 Prof.Dr. Tanju Aktuğ Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Doç.Dr. Ziya Alkan Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Dr. Murat Sincan Hacettepe.
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
Bilgisayar Destekli Eğitim
TDMS TEK DÜZEN MUHASEBE SİSTEMİ Ali Gazi Hastane İşletmeciliği Uzmanı
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi?
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
Bünyamin AĞGÜRBÜZ Mustafa AY Muhammed ALTINTAŞ Ahmet ZENCİRLİ
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
Grup üyeleri: Selen ERGÜ Galip Kaya Nazgül BARPİEVA
TÜRKİYE’DE SANAL SINIF
TÜRKİYE’DE UZAKTAN EĞİTİM
e-MarEdu Nedir? Mihenk Taşları İlkeler Misyon ve Vizyon İstatistikler Çözüm Ortakları Önemsediklerimiz İletişim Bilgileri Servisler Uygulamalar.
Finansal Eğitim Merkezi ve Eğitim Teknolojileri 2014 – 2015 Dönemi Değerlendirmesi Mesleki Gelişim ve Eğitim Bölümü Temmuz 2015.
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
Fatih Projesi Bazı Öneriler Fatih Zirvesi akgul.web.tr/yazilar/sunum/
MODÜLER SİSTEMDE HAFTALIK DERS ÇİZELGESİNİN KULLANIMI
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Türkiye Bankalar Birliği Eğitim Merkezi İktisadi İşletmesi Seminerleri
VBT Bilgi Teknolojileri
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi?
BİLİM SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
I Ğ DIR ÜN İ VERS İ TES İ KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DA İ RE BA Ş KANLI Ğ I Kütüphane kullan ı m ı ve elektron İ k kaynaklara er İŞİ m Kütüphanec İ : Ercan.
BİLİM SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
Türkiye Bankalar Birliği Eğitim Merkezi İktisadi İşletmesi Eğitimleri
Sunum transkripti:

TÜRKİYE CUMHURİYETİ MERKEZ BANKASI Uzaktan Eğitim Faaliyetleri

Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası Açık piyasa işlemleri yapan, hükümetle birlikte Türk Lirasının iç ve dış değerini korumak için gerekli tedbirleri alan ve mali piyasaları izleyen kurumdur.

Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası Merkez Bankası uzaktan eğitim ile ilgili çalışmalarına ilk kez 1993 yılı Eğitim Müdürlüğü çalışma raporunda yer vermiş ve kurum içinde neler yapılabileceğinin araştırılması ile çalışmalar başlatılmıştır.

Neden Uzaktan Eğitim? Teknolojinin Gelişimi Eğitim Talebinin Artışı Zaman ve Mekan Tasarrufu Eğitim Maliyetleri İş başı eğitimin gerçekleşmesi

Merkez Bankası’ndaki Uygulamalar Multimedya Dönemi (1984-1993) Web Başlangıç Dönemi ( 1994-1999) Yeni Dönem Web (2000-2005)

Multimedya Dönemi (1984-1993) Eğitimi taşınabilir ve görsel olarak çekici yapmak için bilgisayar tabanlı eğitim programları CD-ROM’ lar ile verildi.

Web Başlangıç Dönemi ( 1994-1999) Web’ in gelişmesiyle birlikte, E-mail yoluyla eğitimciye ulaşım, Basit grafik ve metinlerin yer aldığı intranet üzerinde bilgisayar tabanlı eğitim, Web üzerinde ses ve görüntünün düşük kalitede, parçalar halinde aktarıldığı eğitim ortaya çıktı.

TCMB’ de Multimedya Dönemine Karşılık Gelebilecek Uygulamalar (1983-1993) 1995 yılında ders yazılımlarının kullanılabilirliği ile ilgili bir çalışmayla başlamıştır. Araştırma sonucunda deneklerin, Bilgisayar destekli etkileşimli çoklu ortamda dil öğretiminin etkinliğini benimsedikleri, Ancak bu öğretimin bireysel yöntemle, kendi kendine, öğretmen katkısı olmadan yapılabileceği konusunda kararsız kaldıkları belirlenmiştir.

Bilgisayar Destekli Etkileşimli Çoklu Ortamda Dil Öğretimi Eğitim süresi 7 tam gün (günde 6 saat) olarak planlanmıştır. Bir günde, 2 saat konu uzmanı ile ve 4 saat bilgisayar başında (kendi kendine) eğitim yapılmıştır. 5 ayrı gruba (toplam 50 personel) uygulanmıştır. Derslik ortamında, Bilgisayar Destekli Dil Öğreniminde deneyimli öğretim elemanı ve teknik destek veren bilgisayar uzmanı görev almıştır.

Bilgisayar Destekli Etkileşimli Çoklu Ortamda Dil Öğretimi Sonuç Olarak Bu eğitim programının hem danışman öğretim elemanı hem de programa katılan personelin görüş ve değerlendirmelerine göre başarılı olduğu Banka’ da ilk kez uygulanan kendi hızıyla kendi kendine öğrenme yönteminin de katılımcılar tarafından benimsendiği ortaya çıkmıştır.

TCMB’ de Web Başlangıç Dönemine Karşılık Gelebilecek Uygulamalar (1983-1993) Gelişen teknoloji ile Banka intraneti üzerinden Bankacılık, Ekonomi, Bilgisayar vb. programlarının uzaktan eğitim yöntemi ile tüm banka personeline ulaşması amaçlanmış ve 2001 yılı planında bu konu yer almıştır. Bu doğrultuda ilk uygulama, 1991 yılından itibaren verilen Genel Kullanıcılar Bilgisayar Eğitimi programının, Teknoloji Destekli Bilgisayar Eğitimi programına dönüştürülmesidir.

Teknoloji Destekli Bilgisayar Eğitimi Uygulaması Uygulama başlamadan önce Ankara ve İstanbul şubelerine bu eğitimi tanıtmak amacıyla bir konferans verilmiştir. Konferanstan sonra, Kasım 2001 tarihinden başlayarak öncelikle İdare Merkezi genel müdürlüklerine aşama aşama, daha sonra şubeleri kapsayacak biçimde uzaktan eğitim yöntemiyle Teknoloji Destekli Bilgisayar Eğitim Programı uygulamaya girmiştir.

Teknoloji Destekli Bilgisayar Eğitimi Uygulaması Katılımcılar, geleneksel eğitim alması için bildirilenler arasından yabancı dil ödeneği alan personelden oluşturulmuştur. Ayrıca katılımcıların kendi düzeylerini belirleyerek istedikleri modülden başlayabilecekleri bir ürün bir yıllığına kiralanmış ve Banka Merint’i üzerine yerleştirilerek katılımcıların ders yazılımlarına ulaşabilmelerine olanak sağlanmıştır.

Teknoloji Destekli Bilgisayar Eğitimi Uygulaması Teknoloji Destekli Bilgisayar Eğitimi TCMB’de Teknoloji Destekli Genel Kullanıcılar Bilgisayar Eğitimi Teknoloji Destekli İleri Excel Eğitimi Teknoloji Destekli PowerPoint Eğitimi olarak uygulanmıştır. İçeriği NETG firması sağlamıştır.

Teknoloji Destekli Genel Kullanıcılar Bilgisayar Eğitimi İdare merkezi ve şubelerden toplam 326 personele uygulanmıştır. Word, Excel modüllerinden sorumlu tutulmuştur. İsterlerse diğer uygulama yazılımlarının eğitimlerini alabilmişlerdir

Teknoloji Destekli İleri Excel Eğitimi Toplam 64 personel katılmıştır. Excel Yeterlilik ve Excel Uzman kullanıcı modüllerinden sorumlu tutulmuşlardır. İsterlerse diğer uygulama yazılımlarının eğitimlerini alabilmişlerdir.

Teknoloji Destekli PowerPoint Eğitimi Toplam 52 personel katılmıştır. Powerpoint modüllerinden sorumlu tutulmuşlardır. İsterlerse diğer uygulama yazılımlarının eğitimlerini alabilmişlerdir.

Teknoloji Destekli Bilgisayar Eğitimi Uygulaması Teknoloji Destekli Genel Kullanıcılar Bilgisayar Eğitimi grubundaki Ankara Şubesi ve İdare Merkezi katılımcılarına Ekim 2002’ de ara genel değerlendirme sınavı uygulanmıştır. Teknoloji Destekli Bilgisayar Eğitimi Uygulaması 3 Aralık 2002 tarihinde sona ermiştir. Ayrıca katılımcıların uzaktan eğitim ile görüşlerini almak amacıyla 36 soruluk bir anket geliştirilmiş ve uygulanmıştır.

Yeni Dönem Web (2000-2005) Türkiye Bankalar Birliği, eğitim alanındaki hizmetlerini, zaman ve mekandan bağımsız ve daha etkin bir platforma taşımak amacıyla Web Tabanlı Uzaktan Eğitim (WTE) çalışmaları çerçevesinde Bankacılık Eğitim Sitesi’ ni kurdu.

BES (Bankacılık Eğitim Sitesi) Katılımcılar şu modüllere ulaşabilmektedirler; Temel Bankacılık* Temel Ekonomi Temel Muhasebe Finansal Matematik *Temel Bankacılık modülü tanıtım amaçlı olduğundan siteden ücretsiz olarak kullanıma açılmıştır.

BES (Bankacılık Eğitim Sitesi) Katılımcılar modüllere sırayla girebilmektedirler. Site 22 Aralık 2003 tarihinde açılmış olup 22 Şubat 2004 tarihinde kapanacaktır. İnternet ve Ses Kartı gerek duyan programın haftada en az iki saat izlenmesi gerekmektedir. Sontest’ ten 100 üzerinden 60 ve üstü alan katılımcılara Banka tarafından “programı başarıyla tamamlamıştır” sertifikası, diğer katılımcılara da “programa katılmıştır ” sertifikası verilecektir.

Uzaktan Eğitimle Verilmesi Düşünülen Programlar Sahte Para Tanıma Eğitimi Orientation Eğitimi

Sahte Para Tanıma Eğitimi Sahte ve orjinal paranın teknik özelliklerinin anlatılacağı eğitim olacak, İçerik ENOKTA tarafından sağlanacak, Karma Eğitim(Blended Learning) verilecek, Emisyon Genel Müdürlüğünden, Banka Matbaasından ve veznedarlardan oluşan bir eğitim kadrosu sağlanacak Yarım günlük bir uygulama dersi olacak

Orientation Eğitimi Banka’ ya alınacak personelin göreve başlamadan önce girmesi gereken eğitim Henüz planlama aşamasında

Sonuç ve Değerlendirme TC Merkez Bankası, Tarihsel Gelişimine Göre, Çoklu Ortam Ve Esnek Öğrenme Modeli, Zamana Göre, Asenkron Ve Karma Öğrenme İletişim Biçimine Göre, Tek Yönlü İletişim modellerine uygun olarak bir eğitim yapmaktadır.

Sonuç ve Değerlendirme Bize göre TCMB, Uzaktan Eğitim’ in gereğini ve önemini bilerek gayet ciddi ve düzenli bir şekilde gelişimini sürdürüyor. Gelişen teknolojiyi eğitim-öğretim ile bağdaştırarak yeni çağın gereklerine ayak uyduruyor.

Teşekkürler Ersin ÇETİN Bekir SUTAY Sema KANBUROĞLU Şükrü ÖZTÜRK