Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Finansal Eğitim Merkezi ve Eğitim Teknolojileri 2014 – 2015 Dönemi Değerlendirmesi Mesleki Gelişim ve Eğitim Bölümü Temmuz 2015.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Finansal Eğitim Merkezi ve Eğitim Teknolojileri 2014 – 2015 Dönemi Değerlendirmesi Mesleki Gelişim ve Eğitim Bölümü Temmuz 2015."— Sunum transkripti:

1 Finansal Eğitim Merkezi ve Eğitim Teknolojileri 2014 – 2015 Dönemi Değerlendirmesi Mesleki Gelişim ve Eğitim Bölümü Temmuz 2015

2 Finansal Eğitim Merkezi, Eğitim Teknolojileri ve Müşteri Memnuniyeti ve Algı Araştırması Bulguları 2014 – 2015 Dönemi Değerlendirmesi 2 Giriş Bu çalışma, Türkiye Bankalar Birliği (TBB) Finansal Eğitim Merkezi’nde Eylül 2014 - Haziran 2015 Eğitim döneminde düzenlenen sınıf eğitimlerine, Bankacılık Eğitim Sitesi’nden (www.tbb-bes.org.tr) Haziran 2014 – Haziran 2015 arasında sunulan e-eğitimler, m-eğitimler ve Türkiye Bankalar Birliği (TBB) Algı ve Memnuniyet Araştırması Raporu’ndaki bulgulara ilişkin verilerin derlenmesi sonucunda oluşturulmuştur. Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde yer alan grafikler, Eğitim Merkezi’nde gerçekleştirilen sınıf eğitimlerine katılan bankacıların cinsiyet, yaş, unvan, bankacılık deneyimleri, eğitim durumları gibi kriterlere göre dağılımı hakkında bilgi sahibi olunmasına yardımcı olacaktır. Ayrıca, bu bölüm, belirtilen dönemde “Eğitim Kataloğu”nda bulunan 10 ana konu başlığı altında yer alan seminerlere ilişkin katılımcı dağılımlarını göstermektedir. Çalışmada, her dönem Eğitim Kataloğu’na eklenen yeni ve içeriği geliştirilen seminer oranları hakkında da bilgi edinilmesi mümkündür.

3 Finansal Eğitim Merkezi, Eğitim Teknolojileri ve Müşteri Memnuniyeti ve Algı Araştırması Bulguları 2014 – 2015 Dönemi Değerlendirmesi 3 Giriş Çalışmanın ikinci bölümünde eğitim teknolojileri kullanılarak sunulan eğitimlerin katılım dağılımı hakkında bilgi sahibi olunması sağlanacaktır. Çalışmanın son bölümünde 2015 Mart ayında sonuçlanan TBB Müşteri Memnuniyet ve Algı Araştırması Raporu’nda yer alan sınıf eğitimleri ile eğitim teknolojileri ve e-eğitimlerin değerlendirmeleri hakkında bilgi verilmektedir.

4 Bölüm I Sınıf Eğitimleri 4

5 5 TBB Finansal Eğitim Merkezi’nde 1 Eylül 2014 – 10 Temmuz 2015 tarihleri arasında 402 adet seminer gerçekleştirilerek 851 sınıf/gün eğitim düzenlenmiştir. Bu seminerlere 15.957 kişi katılım başvurusunda bulunmuş olup, Eğitim Merkezi’nin sınıf kapasiteleri çerçevesinde 6.582 kişinin katılımı, eğitimlerden faydalanması sağlanmıştır. Toplam talebin, %41’i karşılanabilmiştir. Eğitim Merkezi’nde en çok başvuru alan ve katılım sağlanan seminerler “Yönetim Süreçleri – Yetkinlik Gelişim” ana başlığı altında sunulan seminerler olmuştur. “Finans” ve “Genel Bankacılık - Ekonomi” ana başlıkları altında sunulan seminerler diğer yoğunluk gözlenen konuları oluşturmaktadır.

6 Sınıf Eğitimleri 6 Kuruluşlar / Kuruluş Grupları Bazında Dönemsel “Başvuru Sayıları” Eylül - Aralık 2014Ocak - Mart 2015Nisan - Haziran 2015 Bankalar314532093177 Diğer Kurum ve Kuruluşlar (Banka İştirakleri Dahil) 22602380177 TOPLAM540555893354

7 Sınıf Eğitimleri 7 Kuruluşlar / Kuruluş Grupları Bazında Dönemsel “Katılım Sayıları” Eylül - Aralık 2013Ocak - Mart 2014Nisan - Haziran 2014 Bankalar224519131905 Diğer Kurum ve Kuruluşlar (Banka İştirakleri Dahil) 228167115 TOPLAM247320802020

8 Sınıf Eğitimleri 8 Katılım Bilgileri

9 Sınıf Eğitimleri 9 Katılım Dağılımı (I)

10 Sınıf Eğitimleri 10 Katılım Dağılımı (II)

11 Sınıf Eğitimleri 11 Katılım Dağılımı (III)

12 Sınıf Eğitimleri 12 Katılım Dağılımı (IV)

13 Sınıf Eğitimleri 13 Toplam Seminer

14 Sınıf Eğitimleri 14 Yeni Seminerler

15 Sınıf Eğitimleri 15 Eğitmen Başarı Puanı

16 Sınıf Eğitimleri 16 Seminer Başarı Puanı

17 Bölüm II Eğitim Teknolojileri 17

18 Eğitim Teknolojileri 18 Eğitim Teknolojileri Bankacılık Eğitim Sitesi’nde (BES) sunulan e-eğitimlerden Haziran 2014 – Haziran 2015 yıllık periyodunda 11.550 kişinin yararlanması sağlanmıştır. BES’de en çok katılım sağlanan e-eğitimlerden “Suç Gelirlerinin Aklanması ve Terörün Finansmanı ile Mücadele (Karapara)” konu başlığı altında sunulan e-eğitim olmuştur. “Temel Bankacılık” ve “Bankacılıkta Dolandırıcılık Eylemlerini Tespit ve Önleme Yöntemleri” diğer yoğunluk gözlenen konuları oluşturmaktadır. Video eğitimler arasından “Döviz Kuru Riskleri ve Döviz Satma - Döviz Riski, Forward” ve “Döviz Kuru Riskleri ve Döviz Satma - Opsiyon Tanım Çeşitleri ve Örnek” konuları en fazla katılım sağlanan eğitimlerdir. 2013 yılı son çeyreğinde sunulmaya başlanan mobil eğitimlere katılımın yüksek olduğu gözlemlenmektedir. Akıllı telefon veya tabletler aracılığıyla kullanıcılara, ilk etapta “Temel Ekonomi”, “Temel Muhasebe”, “Temel Bankacılık” ve “Finansal Matematik” eğitimleri sunulmuştur. TBB Mobil Eğitim uygulaması, iOS ve Android tabanlı mobil cihazlara online mağazalardan ücretsiz olarak indirilebilmektedir. Bankalar tarafından kendi sistemlerine LMS olarak 59 e-eğitim yüklenmesi sağlanmıştır. “Suç Gelirlerinin Aklanması ve Terörün Finansmanı ile Mücadele (Karapara)”nin en çok yüklenen e-eğitim olduğu gözlemlenmiştir.

19 Bankacılık Eğitim Sitesi Katılım Dağılımı Eğitim Teknolojileri 19 Rakamlar son bir yıla ait katılım verilerdir.

20 Katılımcı Gruplarına Göre Toplam Katılım Sayıları Eğitim Teknolojileri 20 Rakamlar son bir yıla ait katılım verileridir. Katılımcı GruplarıKatılım Sayıları Bankacılar 625 Üniversite Öğrencileri 5028 Bireysel Kullanıcılar 2356 Mobil Kullanıcılar 3541 TOPLAM 11550

21 Katılımcı Gruplarına Göre Toplam Katılım Dağılımı Eğitim Teknolojileri 21

22 Bölüm III TBB Müşteri Memnuniyet ve Algı Araştırması Raporu’ndan Bulgular (Mart 2015) TBB Müşteri Memnuniyeti ve Algı Araştırması Bulguları 22

23 23 TBB Müşteri Memnuniyeti ve Algı Araştırması Bulguları TBB’nin sınıf eğitimleri ile ilgili değerlendirilmesi Banka eğitim sorumluları Mean: 5’li skalada ortalama değeri ifade eder.

24 Eylül 2011 - Haziran 2012 Dönemi Değerlendirmesi 24 TBB’nin e-eğitimleri ile ilgili değerlendirilmesi Banka eğitim sorumluları ve BES kullanıcıları Tüm anket katılımcıları 2015 Banka eğitim sorumluları 2015 Mean: 5’li skalada ortalama değeri ifade eder. T2B: 5’li skala kullanılarak sorulan sorularda 4 ve 5 cevabını verenlerin toplamını ifade eder Toplam Yıl karşılaştırmalı (T2B) T2B (Çok memnunum + Memnunum) (%) BES Kullanıcıları 2015

25 25 TBB Müşteri Memnuniyeti ve Algı Araştırması Bulguları Etki – Memnuniyet Haritası Banka eğitim sorumluları & BES Kullanıcıları - TBB'nin e-eğitimlerinden memnuniyet - 2015

26 26 TBB Müşteri Memnuniyeti ve Algı Araştırması Bulguları Mobil eğitimlerin bilinirliği BES Kullanıcıları

27 27 2015 -2016 Eğitim Dönemi 1 Eylül 2015 tarihinde başlayacaktır. http://www.tbb.org.tr/tr/egitim-ve-konferanslar/egitim- merkezi/78 e – eğitimlere ve video eğitimlere www.tbb-bes.org.tr adresinden ulaşılmaktadır. m- eğitimlere App Store ve Google Play Store (Android Market)’dan TBB mobil uygulamasını indirerek izleyebilirsiniz. http://www.tbb.org.tr/tr/egitim-ve-konferanslar/egitim- merkezi/78 www.tbb-bes.org.tr

28 Teşekkür ederiz. Mesleki Gelişim ve Eğitim Bölümü Temmuz 2015 28


"Finansal Eğitim Merkezi ve Eğitim Teknolojileri 2014 – 2015 Dönemi Değerlendirmesi Mesleki Gelişim ve Eğitim Bölümü Temmuz 2015." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları