Performans Esaslı Bütçeleme Harcama Yetkilileri ve Yetki Devri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BELEDİYELERDE FAALİYET RAPORU
Advertisements

T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık 2010
İÇ KONTROL STANDARTLARI
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
YENİ MALİ YÖNETİM VE KONTROL SİSTEMİNDE İÇ KONTROL
Karar Tarihi : Karar No : 5189/1
ORTADOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
Hüsnü GENÇ-1239 İç Denetim Birimi Başkanı
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
E-MUHASEBE SUNUMU Sevgi ÖZDAMAR Muhasebe Eğitim Sorumlusu.
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Gider süreci)
Ahmet Emre Öz Maliye Uzmanı 21 kasım 2013
Strateji Geliştirme Başkanlığı
HARCAMA YETKİLİSİ-GERÇEKLEŞTİRME GÖREVLİLERİ
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI İÇ KONTROL SİSTEMİ VE KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI.
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
ERZURUM BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ İÇ DENETİM BİRİMİ
İç Kontrol Ve Ön Malî Kontrole İlişkin Usul ve Esaslar
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Kamu Mali Sisteminde Gerçekleştirilen Yapısal Değişiklikler ve Üniversitemiz Açısından Yeni Mali Sistemin.
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
KIRIKKALE İL ÖZEL İDARESİ
Genel İdari Yapı Ferhan ERGÜN –Maliye Uzmanı
Kamu Harcama Süreci.
HOŞ GELDİNİZ KAMU İHALE MEVZUATI TEMEL EĞİTİMİNE Alattin ÜŞENMEZ
Strateji Geliştirme Başkanlığı SGB.net Sistemi Genel Tanıtımı
MALİYE BAKANLIĞI TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SÜRECİ
KAMU HARCAMA SÜRECİ VE SAYIŞTAY
Strateji Geliştirme Başkanlığı
SUNUŞ KAPSAMI KAMU YÖNETİMİ ANLAYIŞINDAKİ DEĞİŞİM KAMU MALİ YÖNETİMİ GELİŞMELERİ STRATEJİK YÖNETİM ANLAYIŞI DIŞ DENETİMİN ROLÜ.
MUHASEBE EĞİTİMİ.
4734 Sayılı KAMU İHALE KANUNU.
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
T.C. CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
HOŞ GELDİNİZ KAMU İHALE MEVZUATI TEMEL EĞİTİMİNE Alattin ÜŞENMEZ
İÇ KONTROL STANDARTLARI. İÇ KONTROL 5018 sayılı Kamu Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunun 55. maddesinde İç Kontrol idarenin amaçlarına, belirlenmiş.
Plan Program Dairesi Başkanlığı Görev Tanımları Genel Müdürlüğümüzün yıllık bütçesini, yatırım programlarını hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak, Genel.
HARCAMA YETKİLİSİ Harcama yetkilisi kimdir?
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
S.S.K.B. MUHASEBE VE MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
MALİ YÖNETİM VE KONTROL ALANINDA YAŞANAN GELİŞMELER VE HEDEFLER Mehmet BÜLBÜL Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü Daire Başkanı 1 Mayıs.
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ve Temel Kavramlar
KESİN HESAP.
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık Aralık 2010.
2012PARASAL SINIRLAR (1) 5018 Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu (35 inci madde) Parasal Sınırlar ve Oranlar Genel Tebliği a) Yapım işleri.
Harcama Yetkilileri.
Yeni Mali Yönetim ve Kontrol Sisteminde İç Kontrol ve Ön Mali Kontrol
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama Tuğba DİNÇER 25 Nisan 2011
BÜTÇE KESİN HESAP FAALİYET RAPORLARI.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
BÜTÇE KESİN HESAP FAALİYET RAPORLARI.
Harcama Süreci VE ÖN MALİ KONTROL
Merkezî yönetim bütçesinin hazırlanması
GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu Onur KAYA Strateji Geliştirme Daire Başkanı Haziran 2010.
Taşınır Mal Yönetmeliği ve TAŞINIR KAYIT VE YÖNETİM SİSTEMİ Semineri Bayram KESER Mali Hizmetler Uzmanı 1 T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME.
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
HARCAMA.
KAMU MALİ YÖNETİM SÜRECİ YETKİ VE SORUMLULUKLAR Kubilay İNAN Hâkim Strateji Geliştirme Başkanlığı Başkan Yardımcısı.
HARCAMA YETKİLİLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER.
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL MEVZUATI GÖREV-YETKİ VE SORUMLULUKLAR
5018 SAYILI KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU/GÖREV VE SORUMLULULAR
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME VE FAALİYET RAPORU
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU UYGULAMASI
MERSİN ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
Bütçenin Uygulanması.
Sunum transkripti:

Performans Esaslı Bütçeleme Harcama Yetkilileri ve Yetki Devri 22 Mayıs 2006, Maliye Yüksek Eğitim Merkezi ERTAN ERÜZ Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü Mali Yönetim Merkezi Uyumlaştırma Daire Başkanı

Sunuş Planı Stratejik Planlama ve Performans Esaslı Bütçeleme Yeni Mali Yönetim Yapısı ve Sorumlular Harcama Yetkilileri ve Yetki Devri

Stratejik Planlama ve Performans Esaslı Bütçeleme

PERFORMANS DENETİMİ PERFORMANS PROGRAMI STRATEJİK PLAN e-devlet A B S PERFORMANS PROGRAMI STRATEJİK PLAN PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ TEM BÜTÇE Performans Yönetimi FAALİYET RAPORU

UYGULAMA Stratejik Plan Misyon Vizyon Stratejik amaçlar Stratejik hedefler Performans Programı Öncelikler Performans hedefleri Faaliyet/projeler Kaynak ihtiyacı Performans Göstergeleri İdare Bütçesi Harcama birimleri Kaynak tahsisi Temel performans göstergeleri UYGULAMA Faaliyet Raporu Faaliyet/proje sonuçları Performans hedef ve gerçekleşmeleri Performans göstergeleri hedef ve gerçekleşmeleri Sapma ve nedenleri Öneriler Denetim ve Değerlendirme Performans Denetimi Performans Değerlendirmesi TBMM/Yerel Meclis Hesapverme sorumluluğu

Performans Göstergeleri Düzenleyici Yetki Misyon Vizyon DPT Stratejik Plan Stratejik Amaçlar Stratejik Hedefler Performans Göstergeleri Performans Programı MALİYE BAKANLIĞI Performans Göstergeleri Faaliyetler Projeler Öncelikli stratejik amaç ve hedeflerin belirlenmesi Performans hedeflerinin belirlenmesi Faaliyet esaslı maliyetlendirme Faaliyet Raporu

Faaliyet Raporları İDARE RAPOR TÜRÜ SUNULACAK MERCİ ZAMANI Merkezi Yönetim Kapsamındaki Kamu İdareleri Sosyal Güvenlik Kurumları Faaliyet Raporu Maliye Bakanlığı Sayıştay Kamuoyu Nisan Mahalli İdareler İçişleri Bakanlığı Mart-Nisan Mahalli İdareler Genel Faaliyet Raporu 15 Haziran Genel Faaliyet Raporu 30 Haziran Dış Denetim Genel Değerlendirme Raporu Faaliyet Raporları Genel Değerlendirme Raporu (+Faaliyet Raporları-mahalli idareler hariç) TBMM 13 Eylül

Yeni Mali Yönetim Yapısı ve Sorumlular

Mali Yönetim ve Kontrol Yapısı ÜST YÖNETİCİ Mali Hizmetler Birimi İç Denetim Birimi Muhasebe Birimi Harcama Birimi Harcama Birimi Harcama Birimi Harcama sonrası Denetim Ön Mali Kontrol İç Kontrol

Yönetim sorumluluğu modeli Sorumluluk Türleri Yönetim sorumluluğu modeli Siyasi sorumluluk İdari sorumluluk Mali sorumluluk Performans sorumluluğu Cezai sorumluluk

Yeni Mali Yönetim Yapısında Görevliler Siyasi Sorumlu (Bakan veya Belediye Başkanı) Üst Yönetici Harcama Yetkilileri Gerçekleştirme Görevlileri Muhasebe Yetkilisi İç Denetçiler Dış Denetçiler

Hesap Verme Sorumluluğu (Genel)(1) Her türlü kamu kaynağının elde edilmesi ve kullanılmasında görevli ve yetkili olanlar, kaynakların; ETKİLİ EKONOMİK VERİMLİ ve HUKUKA UYGUN OLARAK

Hesap Verme Sorumluluğu (Genel)(2) Elde edilmesinden Kullanılmasından Muhasebeleştirilmesinden Raporlanmasından Kötüye kullanılmaması için gerekli önlemlerin alınmasından SORUMLUDUR ve HESAP VERMEK ZORUNDADIR.

Hesap Verme Sorumluluğu (Siyasi) BAKANLAR, Kamu kaynaklarının; ETKİLİ EKONOMİK VERİMLİ kullanılmasından BAŞBAKANA ve TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİNE karşı sorumludur.

Üst Yöneticiler MİLLİ SAVUNMA BAKANLIĞI DİĞER BAKANLIKLARDA İL ÖZEL İDARELERİNDE BELEDİYELERDE DİĞER KAMU İDARELERİNDE MÜSTEŞAR VALİ BELEDİYE BAŞKANI EN ÜST YÖNETİCİ

Hesap Verme Sorumluluğu (idari)(1) ÜST YÖNETİCİLER, Bütçelerinin KALKINMA PLANINA,KURUMUN STRATEJİK PLAN VE PERFORMANS PROGRAMINA uygun hazırlanması ve uygulanmasından, Sorumlulukları altındaki kaynakların etkili, ekonomik ve verimli şekilde elde edilmesi ve kullanımını sağlamaktan, Kayıp ve kötüye kullanılmasının önlenmesinden,

Hesap Verme Sorumluluğu (idari)(2) Mali yönetim ve kontrol sisteminin İşleyişinin gözetilmesi, izlenmesinden MAHALLİ İDARELERDE KARŞI SORUMLUDUR. BAKANA MECLİSLERİNE

Harcama Yetkilisi Bütçe ile ödenek tahsis edilen her bir harcama biriminin en üst yöneticisi Ödenek gönderme belgesi ile ödenek verilen merkez dışı birimlerin en üst yöneticisi

Gerçekleştirme Görevlileri Harcama talimatı üzerine; İşin yaptırılması Mal veya hizmetin alınması Teslim almaya ilişkin işlemlerin yapılması Belgelendirilmesi ve Ödeme için gerekli belgelerin hazırlanması görevlerini yürütenler

Muhasebe Yetkilisi Ödeme belgelerinde Yetkililerin imzası İlgili mevzuatında sayılan belgelerin tamam olması Maddi hata bulunup bulunmadığı Hak sahibinin kimliği yönlerinden kontrol yapar, ödemeyi gerçekleştirir ve muhasebe kayıtlarını tutar

Ödenek Gönderme Belgesi Harcama Süreci MERKEZ Harcama Yetkilisi Mali Hizmetler Birimi Gerçekleştirme Görevlileri Harcama Talimatı Ödeme Emri (Sadece Genel Bütçeli İdarelerde-MB) Ödenek Gönderme Belgesi Stratejik plan Performans programı Bütçe Kesin hesap Muhasebe Ön mali kontrol Faaliyet raporu Mali istatistikler Diğer Raporlar Görevler TAŞRA

Birleşemeyecek Görevler Harcama yetkilisi ve muhasebe yetkilisi görevi aynı kişide birleşemez. Mali hizmetler biriminde ön mali kontrol görevini yürütenler mali işlem sürecinde görev alamazlar.

Harcama Yetkilileri ve Yetki Devri

Harcama Yetkilisi (Md.31) Bütçeyle ödenek tahsis edilen her bir harcama biriminin en üst yöneticisi Ödenek gönderme belgesiyle ödenek verilen merkez dışı birimlerin en üst yöneticisi

Harcama Birimi Kamu idare bütçesinde ödenek tahsis edilen ve harcama yetkisi bulunan birimler harcama birimleridir.

Düzenlemeler Harcama Yetkilileri Hakkında Genel Tebliğ (Seri No: 1) (31/12/2005 tarih ve 26040/4.M. sayılı RG) Harcama Yetkilileri Hakkında Genel Tebliğ (Seri No: 2) (28 Nisan 2006 tarih ve 26152 sayılı RG) Genel Yazı ( 3/1/2006 tarih ve B.07.0.BMK.0.26-99 sayılı)

Harcama Yetkilisi Kimdir? Analitik bütçe sınıflandırmasının üçüncü ve dördüncü düzeyinde yer alan birimler bütçeyle ödenek tahsis edilen harcama birimlerini, bu birimlerin en üst yöneticileri ise harcama yetkililerini ifade etmektedir.

ABS kurumsal KURUM ADI : KURUMSAL SINIFLANDIRMA AÇIKLAMA I II III IV   KURUMSAL SINIFLANDIRMA AÇIKLAMA I II III IV 10 01 02

Harcama Yetkilisinin Sorumluluğu HARCAMA YETKİLİLERİ Harcama talimatlarının bütçe ilke ve esaslarına Kanun, tüzük ve yönetmelikler ile diğer mevzuata uygun olmasından Ödeneklerin etkili, ekonomik ve verimli kullanılmasından ve Kanun çerçevesinde yapılması gereken diğer işlemlerden SORUMLUDUR

Gerçekleştirme Görevlileri Hesap Verme Sorumluluğu (Genel ve Özel Bütçeli İdareler ile Sosyal Güvenlik Kurumlarında) TBMM BAŞBAKAN Bakan Üst yönetici Harcama Yetkilisi Gerçekleştirme Görevlileri

Harcama Yetkisinin Devri Merkez teşkilatı harcama yetkilileri yardımcılarına, yardımcısı olmayanlar hiyerarşik olarak bir alt kademedeki yöneticilere, Merkez dışı birimlerde bölge müdürleri veya eşdeğer yetkililer, il müdürleri veya eşdeğer yetkililer, nüfusu 50.000’i aşan ilçelerin ilçe müdürleri veya eşdeğer yetkililer yardımcılarına, Harcama yetkilerini kısmen veya tamamen devredebilirler.

Harcama Yetkisinin Devrinde Sınır Her bir harcama işlemi itibarıyla, mal ve hizmet alımlarında ikiyüzellibin Yeni Türk Lirasını, yapım işlerinde ise birmilyon Yeni Türk Lirasını aşan harcamalara ilişkin harcama yetkisi hiçbir şekilde devredilemez.

Destek Hizmetleri(1) Alım, satım, yapım, kiralama, kiraya verme, bakım-onarım ve benzeri malî işlemlerden; idarenin tamamını ilgilendirenler destek hizmetlerini yürüten birim, sadece harcama birimlerini ilgilendirenler ise harcama birimleri tarafından gerçekleştirilir. Ancak, harcama yetkililiği görevi uhdesinde kalmak şartıyla, harcama birimlerinin talebi ve üst yöneticinin onayıyla bu işlemler destek hizmetlerini yürüten birim tarafından yapılabilir. (Md. 60/2)

Destek Hizmetleri(2) Harcama yetkilileri, ilgili mevzuatı uyarınca ihale usulleriyle yapılacak mal ve hizmet alımları ile yapım işlerinin ihale işlemlerine ilişkin olarak, ihale yetkisiyle sınırlı olmak üzere harcama yetkilerini, üst yöneticiden onay almak suretiyle, idarenin destek hizmetlerini yürüten birim yöneticilerine devredebilirler. Bu durumda, ihale onay belgesinin düzenlenmesinden sözleşmenin imzalanmasına kadar geçen süreçteki tüm ihale işlemlerine ilişkin ihale yetkisi destek hizmetleri birim yöneticisi tarafından kullanılacaktır. (GT.2)

İhale Yetkilisi İhale yetkilisinin ilgili mevzuatında özel olarak belirlendiği haller dışında, 5018 sayılı Kanunun 31 inci maddesi uyarınca belirlenmiş bulunan harcama yetkilileri aynı zamanda ihale yetkilisidir.

Üst Yönetici ve Yardımcılarının Rolü İç Kontrol ve İç Denetim Politikası Hiyerarşik Denetim Planlama İzleme Değerlendirme

TEŞEKKÜRLER www.bumko.gov.tr Daha fazla bilgi için: http://www.bumko.gov.tr/maliyonetim/