Bilgisayar Oyunları Tasarımı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

Sinem USLU.
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Sistem Analizi ve Planlama
GETTİNG THE GAMEPLAY WORKİNG (Oyun Mekaniğinin Hayata Geçirilmesi)
STRATEJİK YÖNLENDİRME
GÜMRÜK KIYMETİ TEKNİK KOMİTESİ Ek:II. 1. Bu Anlaşmanın 18 inci Maddesine göre, teknik düzeyde yorum ve uygulama birliği sağlamak amacıyla Gümrük İşbirliği.
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
GAME DESIGN THEORY AND PRACTICE 2ED 2005 BÖLÜM 5 EĞİTSEL BİLGİSAYAR OYUNLARI TASARIMI SEVIL YAŞAR GAME DESIGN THEORY AND PRACTICE 2ED 2005 BÖLÜM 5 EĞİTSEL.
Bölüm 17: Oyun Geliştirme Dokümantasyonu Gülşen SERT BTÖ 616 Eğitsel Oyun Tasarımı.
ORHAN EREN İLKOKULU 1-A.
TİCARET ODASI İLKÖĞRETİM OKULU
ZAMBAK 1 SORU BANKASI UĞUR CESUR 1 ZAMBAK 1 SORU BANKASI ÖZEL SORULARI Hazırlayan: UĞUR CESUR.
Chapter 3 Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology, and Story
YAPAY ZEKA ve UZMAN SİSTEMLER
ROL OYNAMA.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Formül Hazırlama ve Kullanma
Klinik Yetiştiricilik
MIT503 Veri Yapıları ve algoritmalar Veri ağaçları
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
TEST – 1.
TÜRKÇE / Parçada Anlam PARÇADA ANLAM Ana Düşünce Yardımcı Düşünce.
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
Game Development Documentation Oyun Geliştirme Dokümantasyonu.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE PARAGRAF SORULARI HAKKINDA İPUÇLARI
Bölüm 17: Oyun Geliştirme Dokümantasyonu
BÖLÜM V: FOCUS NAZAN SEZEN. “Akışı hisset… Akıntının bir parçası olmak için, amacı anlamalısın” Warrel Dane.
Bölüm 5: ODAK Game Design Theory and Practice 2Ed BTÖ616 | Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Pınar Nuhoğlu “Akışı hisset… Akışın bir parçası.
MİHRİ HATUN ANAOKULU VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
GÖKAY GÖKTAŞ.  Hollywood, iyi belirlenmiş hedeflerle birlikte iyi bir sisteme sahiptir. Film yapımcısı filmin nasıl yapılacağını bilir. Film yapım aşamasındayken.
Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan : Sinan KESKİNSinan KESKİN Mart 2013 Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim.
Mitat Zorlu 1 Adı ve Soyadı: ……….……………………………. 25 Eylül 2009 Cuma Matematik Aynı türden 10 nesnenin sayısına ………… denir. Aynı türden …. nesnenin sayısına.
TASARIM BELGELERİ DİLARA SOLMAZ.
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
zamanı belirlenmiş amaçlar ve saptanmış öncelikler doğrultusunda programlı kullanmak. eğlenme dinlenme aile sevdiklerim hobilerim Yeni reçete…….. Etkili.
Hacettepe Üniversiteli | Bote 1 QUEST ATLANTİS NETWORK DÜNYASI (Net1) ( FOCUS = İŞİN ÖZÜ )
FBBM509 - Yapay Zeka Proje Raporu – Aşama 1
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Giriş Hazırlayan Öner ÖNDER Eğitimci-Yazar
 Yirmi kişilik bir ekiple iki yıllık bir oyun geliştirme süreci bazen bir tasarımdan çok, bir savaşı andırabilir.
FOCUS.
OYUN GELİŞTİRMEDE FOCUS ( FOCUS = İŞİN ÖZÜ ) FOCUS Yirmi kişilik bir ekiple iki yıllık bir oyun geliştirme süreci bazen bir tasarımdan çok,
BCO 623 Oyun Tasarımı DEYNEKÇİ Oyun Sunumu Ekip Betül Altındiş
Çalışma Yaprağı.
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
NOT TUTMA.
HOŞ GELDİNİZ  REHBERLİK SERVİSİ. TEST ÇÖZME TEKNİĞİ.
ANLATIM YÖNTEMİ BELİRLEME
CREATIVITY &PROBLEM SOLVING Brainstorming, Questions, Hats
TEOG (Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş)
Radardanismanlik.com.tr 1 RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK radardanismanlik.com.tr EĞİTİMDE KALİTE RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK TAKIM ÇALIŞMASI.
KOMPOZİSYON TANIMI:  Farklı parçaları, uyumlu ve düzenli şekilde bir araya getirmeye Kompozisyon denir.
1-1 İŞ GÖRÜŞMESİ NASIL YAPILIR?
ODAK (Focus) Ders sorumlusu: Doç. Dr. Hakan Tüzün Sunum: Adem Özgür BTO716 – Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Bahar, 2016.
OYUN GELİŞTİRME DÖKÜMASYONU BUKET ALBAYRAK 17.BÖLÜM BCO623.
ANKET SÜREÇLERİ VE ANKET UYGULAMASI
ADAY ÖĞRETMENİN Öğretme-Öğrenme Süreci (ders verme)
SAĞLIK SİSTEMLERİNİN VE HİZMETLERİNİN YENİDEN ÖRGÜTLENMESİ VE PLANLANMASI Prof. Dr. Haydar Sur Biruni Üniversitesi Öğretim Üyesi.
Proje Oluşturma ve Yönetimi
Bilgisayar Oyunları Tasarımı
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF OKULA UYUM PROGRAMI
Bir Oyunun Oluşturulması: Oynanış Şekli, Teknolojisi ve Hikayesi
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
Hacettepe Üniversitesi BTÖ 716 Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
ÇOKLU ORTAM TASARIMI VE ÜRETİMİ UZAY BİLİMİ HAKKINDA BİLGİ VEREN GEZEGENLERİ TANITAN APP İNVENTOR UYGULAMASI Grup Üyeleri: DAMLA GÖKİBİLİ YUNUS EMRE ACAR.
Şirket Broşürünüz Burası misyon bildirimi için uygun bir yer
Sunum transkripti:

Bilgisayar Oyunları Tasarımı FOCUS Bilgisayar Oyunları Tasarımı 2014 BÖLÜM 5 Gonca ALHAS

FOCUS Focus Nedir? Focus’un Belirlenmesi Focus’un İşlevi Focus’un Sürdürülmesi Focus’u ayrıntılarıyla anlamak Focus’un değiştirilmesi Alt Focuslar Focus’un Kullanılması Bco623 | Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Gonca Alhas

Focus nedir? Focus; bir oyunda en önemli noktaların ne olduğuna dair tasarımcının düşünceleridir. Focus olmadan başlanan bir tasarım sürecinin ilerleyen aşamalarında, neden böyle bir oyun yaratmak istendiğine dair düşünceleri kaybetmek çok kolaydır. Bco623 | Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Gonca Alhas

Focus nedir? Bazen projenin ortasında da aşağıdaki sebeplerden ötürü amacın dışına çıkılabilir; Teknolojik engeller Takım üyeleri arasındaki tartışmalar Yayıncının ,oyunun a ve b özelliklerinin daha basit bir şekilde değiştirmek zorunda olduğunuzu söylemesi Satış ve pazarlama süreci Başarılı oyun tasarımcıları karşılaştıkları zorlukların üstesinden Focuslarını hatırlayarak gelebilirler. Bco623 | Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Gonca Alhas

Focus’un belirlenmesi Oyunda en çekici olan şey nedir? Oyunun gerçekleştirmeye çalıştığı şey nedir? Oyuncuların sahip olacağı deneyim türü nedir? Oyunun oyuncularda oluşturmaya (uyandırmaya) çalıştığı duygular nedir? Oyuncunun oyundan kazanması gerekenler nelerdir ? Bu oyunun benzersizliği nasıldır? Oyun dünyasında oyuncunun kontrol türü ne olacaktır? Bco623 | Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Gonca Alhas

Focus’un belirlenmesi Focusu yazıya dökerken en öz bilgilerin bulunması gerektiği unutulmamalıdır. Buna göre; Cevaplar netleştiğinde anlatmak için bir sayfa çok fazladır. Bir kaç cümle ya da en fazla bir paragraf olmalıdır. Focus, göz gezdirmeksizin çabuk okunabilmelidir. Yalnızca en kışkırtıcı ve vurucu fikirler ile oyun vizyonunun en önemli olanları kalmalıdır. Focusun yazım dilinde şimdiki zaman kullanımı önemlidir.Şimdiki zaman kullanımı oyun ekibinin motivasyonunu arttırır. Bco623 | Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Gonca Alhas

Focus’un belirlenmesi Bir Örnek: Winter Carnival Whirlwind Bco623 | Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Gonca Alhas

Focus’un belirlenmesi “ Winter Carnival Whirlwind” hız ve adrenalin içeren bir oyundur. Oyuncular bir buz karnavalı etrafında hareket ederler. Ayrıca, uygun olmayan mevsim şartları altında olabildiğince uzun süre dayanmak durumundadırlar. Kar altında heyecan verici bir oyun ortamı sunulmaktadır. Riskli çevre koşulları içerisinde yönlendirme yapılarak oyuncunun ilerlemesi sağlanmaktadır. Bco623 | Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Gonca Alhas

Focus’un belirlenmesi Oyun fikrinin isimlendirilmesi: Focus aşamasında isim konması , fikri somutlaştırır ve ekibin iletişimini kolaylaştırır. Bu aşamada verilen isim oyunun son aşamasına kadar saklanır.Bu yüzden sevilen ve oyuna uygun bir isim vermeye gayret edilmelidir. Unutmayın ki ismin sonradan radikal bir şekilde değiştirilmesi ekibi fikir açısından negatif yönde etkileyebilir. Bco623 | Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Gonca Alhas

Focusun işlevi Focus ,başka bir referansa ihtiyaç duymadan ,oyunla ilgili düşünceleri açıklar olmalıdır. Yani, oyunun Focus’ unda konuyla ilgili en önemli bilgilere dış referanslar olmadan yer verilmelidir. Oyun birden fazla stil içerebilir. Oyununuz çoklu ayrı moda sahip olsada, focusunuz projenizin farklı alt oyunlarının hepsinde geçerli olmalıdır. Bco623 | Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Gonca Alhas

Focusun işlevi Aklınızda oluşan bir düşünce ile ,önünüzdeki yazılı bir kağıda bunun aktarılmış hali arasında dünya kadar fark vardır. Kağıt üzerindeki aktarımınıza baktığınız zaman, gerçekten fikrinizin özünü ifade ettiğini ve bu cümlelerin projeniz hakkında en önemli şeyleri temsil ettiğini anlamanız gerekir. Bco623 | Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Gonca Alhas

Focusun işlevi Focusu okuyan kişiler daha fazla açıklama gereği duymadan oyunun vizyonunu anlamalıdırlar. Oyun Focusunun yazılması, tasarlamaya çalıştığın oyunun ne olduğunu netleştirmeye ve sağlamlaştırmaya yardımcı olur. Bco623 | Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Gonca Alhas

Focusun sürdürülmesi Bir ekip çalışmasında bulunurken ekip elemanlarını en baştan beyin fırtınası seanslarına dahil etmek ekibin projeye olan aidiyet duygusunu arttırır. Focus takım üyeleriyle paylaşılmalıdır ve takım üyelerinin her birinin focusunuzu onaylaması önemlidir. Bco623 | Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Gonca Alhas

Focusun sürdürülmesi Takım üyeleri focusunuzun etkileyici olduğunu düşünmezlerse ve oyun hakkında heyecanlanmazlarsa iki olasılık vardır: Ya oyun fikriniz yeterince iyi değildir ya da focusunuz düşüncelerinizi iyi bir şekilde yansıtmamaktadır. Proje boyunca focusun takip edilmesi koordinasyonu sağlayacaktır. Takımın izleyeceği iyi bir focusu varsa, takım üyelerini çok sık yönlendirme sıkıntısı ortadan kalkacaktır. Bco623 | Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Gonca Alhas

Focusun sürdürülmesi Bir ekiple beraber çalışıyorsanız, projenizdeki diğer insanların ister sanatçı,programcı, üretici olsun oyun focusunun , doğasını anlıyor olmalarından emin olmak gerekir. Onların eylemlerine rehberlik edecek güçlü bir focus olmadan ,programcılar ve artistler, tamamlanması gereken oyunu ,yanlış anlayabilirler. Bco623 | Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Gonca Alhas

Focusu ayrıntılarıyla anlamak Oyunun bileşenleri ayrıntılandırılırken sürekli focusunuza dönmelisiniz. Eklediklerinizin focusunuzla uyuşup uyuşmadığına bakmak ve oyununuzdaki eklemeleri tanımlamanız çok önemlidir, çünkü focusunuzdan sapmanıza neden olabilir . Oyuncular iyi focuslanmış bir oyun ile focuslanmamış bir oyun arasındaki farkı sözcüklere dökmeseler de bileceklerdir. Bco623 | Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Gonca Alhas

Focusun değiştirilmesi Gerçekten gereklimi? Genelde uzun vadede çalışılan bir projede,ilk baştaki heyecan ve projeye olan inanç erozyona uğrayabilir , heyecan duyulan başka bir fikre kapılıp ,tasarımcı ,focusunu değiştirmek isteyebilir. Bco623 | Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Gonca Alhas

Focusun değiştirilmesi Eğer gerekiyorsa; Focusu değiştirdiğinizde başlangıçta yaptıklarınızla aynı dikkati göstermelisiniz. Focusunuzun , projenizin yeni vizyonunu temsil ettiğinden tamamen emin olmalısınız. Focusunuz ,kökten değişiyorsa kesinlikle takımınıza değişim hakkında bilgi vermelisiniz ve takımınızın hepsinin bu değişikliğe katılacağından emin olmalısınız. Bco623 | Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Gonca Alhas

Alt focuslar Alt focus ,kesinlikle gerekli olmasa da, focusunuzu tümüyle takip ederken, size oyun düşüncesine ayrıntılarıyla başlamanıza izin verecektir. Alt focusu ana focusunuzu destekleyen bir kavram olarak görebilir ve oyununuzun merkezi focus noktasına ulaşmanıza yardımcı bir aşama olarak kullanabilirsiniz. Bir alt focus tek başına bir oyun tasarlamak için kullanılamaz. Bu öncelikle ana amacınızı desteklemenize, merkezi focusunuzu gerçekleştirme girişiminiz için hedefleri bölmenize hizmet eder. Bco623 | Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Gonca Alhas

Alt focuslar Oyunun ne seviyedeki oyunculara hitap ettiği, Oyunun grafik özelliklerinin neler olduğu, Oyunun ortalama bitirme süresinin ne kadar olduğu ile ilgili olabilir. Bco623 | Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Gonca Alhas

Focusun kullanılması Bir focus kullanmak, sağlam, eğlenceli ve ilgi çekici oyun oluşturmada bir araç olacaktır. Focus ,ekibin iç iletişiminde kullanacağı bir kılavuzdur. Ticari pazarlama amacıyla kullanılmaz. Ancak unutulmamalıdır ki, pazarlamacılar gerçekten inandıkları projeyi satabilirler. Dolayısıyla focusunuzun markete uygun terimlerle modifiye edilmiş hali, onların da projeyi daha iyi anlamasını sağlayacaktır. Bco623 | Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Gonca Alhas

Dinlediğiniz için teşekkürler… Bco623 | Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Gonca Alhas