BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ORTAK 9. SINIF DURUMU Tüm Ortaöğretim kurumları 9. sınıflarında okutulan dersler ortaktır. 9. sınıf öğrencileri Eğitim Öğretim yılı sonunda başarı durumuna.
Advertisements

ÖZEL KAŞGARLI MAHMUT İLKÖĞRETİM OKULU
Hatay İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Proje Ekibi
LİSE 1. SINIF (9. SINIF) ORTAK ALAN.
YILI MUŞ B İ L İ M VE SANAT MERKEZ İ NDE TANILAMA VE YERLEŞT İ RME SÜREC İ NDE İ ŞLEM BASAMAKLARI.
MEB Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2014 – 2015 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN TANILAMA SÜRECİ ŞUBAT 2014.
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
POLATLI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
ÜSTÜN YETENEKLİLER EĞİTİM MERKEZİ. Misyonumuz Hedef kitlesindeki öğrencilerden zeka, yaratıcılık, sanat, liderlik kapasiteleri veya özel akademik alanlarda.
Üstün Yetenekli Çocuklar Uygulama ve Araştırma
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
ÖZEL EĞİTİM NEDİR? Çoğunluktan farklı ve özel gereksinimli çocuklara sunulan, üstün özellikleri olanları yetenekleri doğrultusunda kapasitelerinin en üst.
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
9. SINIFLARIN ALAN SEÇİMİNDE DİKKAT ETMESİ GEREKENLER
KARESİ REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
HOŞGELDİNİZ BİLİM SANAT MERKEZLERİNE
DİYARBAKIR BİLİM SANAT MERKEZİ REHBERLİK HİZMETLERİ BİRİMİ
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
KUMLUCA RAM’DA TANILANAN ENGEL TÜRLERİ VE YÖNLENDİRME
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Okul öncesi, İlköğretim ve Orta öğretim çağındaki üstün veya özel yetenekli öğrencilerin, bireysel yeteneklerinin farkında olmalarını ve kapasitelerini.
ELAZIĞ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2016 – 2017 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN TANILAMA SÜRECİ EKİM 2015.
Çocuklarınız sizin çocuklarınız değildir. Onlar yaşamın yaratıcı gücünün oğulları ve kızlarıdır. Onlar sizden değil, sizin aracılığınızla doğmuşlar. Sizlerle.
BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİ SEÇME SÜRECİ TANITIM TOPLANTISI NİĞDE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER VE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE (BİLSEM) ÖĞRENCİ YÖNLENDİRİRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER 1.
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
Bilim Sanat Merkezi Öğrenci Seçim Sistemi BİLSEM – 2016
BİLSEM TANILAMA SÜRECİ
BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ ÖĞRENCİ TANILAMA İŞ VE İŞLEMLERİ
İBRAHİM KURŞUNGÖZ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ BÖLÜMÜ ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARIN TANILAMA TAKVİMİ VE SINIF.
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
Yöneltme/Yerleştirme
BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ YÖNERGE’SİNE GÖRE İŞLEYİŞ.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
BURDUR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Destek Eğitim Odaları.
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER ve BİLSEM
BİLİM VE SANAT MERKEZİ: ÖĞRENCİ TANILAMA
Bandırma Rehberlik ve Araştırma Merkezi
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER VE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE.
Özel Yetenekli Birey Zeka, yaratıcılık, sanat, liderlik kapasitesi veya özel akademik alanlarda, yaşıtlarına göre yüksek düzeyde motivasyon, performans.
 ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ BİLİM SANAT MERKEZLERİ ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı1.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
BİLİM VE SANAT MERKEZİ Bilim ve Sanat Merkezi, İlkokul, Ortaokul ve Ortaöğretim çağındaki özel veya üstün yetenekli öğrencilerin, bireysel yeteneklerinin.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Hazırlayan:.
ELAZIĞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ
ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
ÖZEL EĞİTİM Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim.
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
KARAMAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
BİLİM SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
2017 – 2018 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BİLİM SANAT MERKEZLERİ ÖĞRENCİ TANILAMA KILAVUZU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI.
Sivas Bilim ve Sanat Merkezi Müdürlüğü
BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Bilim Sanat Merkezi Öğrenci Seçim Süreci BİLSEM – 2016/2017
Sunum Başlıkları: BİLSEM Nedir? Ne Değildir? Bilsem program Basamakları Özel Yetenekli Bireylerin Özellikleri Tanılama Süreci.
HOŞGELDİNİZ.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
DESTEK EĞİTİM ODALARI.
BİLİM SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
2018 – 2019 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI
BİLİM VE SANAT MERKEZİ (BİLSEM) NEDİR? Bilim ve Sanat Merkezi, örgün eğitim kurumlarına devam eden ve zihinsel alan, resim veya müzik alanında özel yetenekli.
Sunum transkripti:

BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi Sorgun Rehberlik ve Araştırma Merkezi BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi sorgunram.meb.k12.tr

İÇİNDEKİLER Bilim Sanat Merkezi Nedir? Çalışma Şekli ve Saatleri Nedir? Bilim Sanat Merkezine Öğrenci Nasıl Seçilir? Sınıf Öğretmeninin Görevleri Nelerdir? Üstün Zeka-Yetenek Nedir ve Nasıl Anlaşılır? İÇİNDEKİLER sorgunram.meb.k12.tr

Değerli Öğretmenlerimiz; Bilim ve sanat merkezleri; ortaokul ve ortaöğretim çağındaki üstün yetenekli öğrencilerin; bireysel yeteneklerini fark etmelerini, kapasitelerini geliştirerek en üst düzeyde kullanmalarını, bilimsel düşünce ve davranışlarla estetik değerleri birleştiren, üretken, problem çözen bireyler olarak yetişmelerini sağlamak amacıyla açılan özel eğitim kurumlarıdır. sorgunram.meb.k12.tr

sorgunram.meb.k12.tr

BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ Türkiye’de özel yetenekli bireylere destek eğitim vermek amacıyla açılan en yaygın kurum Bilim ve Sanat Merkezleri’dir. Özel yetenekli öğrenciler örgün eğitim kurumlarında eğitimlerine devam etmekte, örgün eğitimin dışında kalan zamanlarda Bilim ve Sanat Merkezleri’nden destek eğitimi almaktadır. sorgunram.meb.k12.tr

Öğrenci ortaöğretimi bitirinceye kadar devam eder. Merkezde Eğitim–Öğretim etkinlikleri, öğrencilerin devam ettikleri örgün eğitim kurumları ile bütünlük oluşturacak şekilde planlanır. Uyum (Oryantasyon), Destek Eğitimi, Bireysel Yetenekleri Fark Ettirme, Özel Yetenekleri Geliştirme, Proje Üretimi/Yönetimi şeklinde ilerleyen aşamalarda eğitim verilmektedir. Öğrenci ortaöğretimi bitirinceye kadar devam eder. Her eğitim döneminde devamsızlık süresi eğitim süresinin %30’unu geçemez. Mazeret göstermeksizin bu süreyi aşan veya programa katılmayanların kaydı silinir. Bilim ve Sanat Merkezlerine ulaşımı veli/öğrenci kendisi sağlamaktadır. sorgunram.meb.k12.tr

Öğrencinin gelişiminin takibi için Merkezde her öğrencinin bir danışman öğretmeni bulunmaktadır. Danışman Öğretmen tarafından ev ve okul ziyaretleri yapılır. Velilere yönelik, uzmanlar tarafından sürekli aile seminerleri düzenlenir. sorgunram.meb.k12.tr

Merkeze devam eden öğrencilerin devamlılığını sağlamak amacıyla sosyal etkinlikler gerçekleştirilir. Bu kapsamda bilimsel ve kültürel geziler, bulunduğumuz çevreye farkındalık oluşturmak amaçlı kurum ziyaretleri gerçekleştirilir. Değerler eğitimi kapsamında ise öğrenciye kazandırmaya çalışılan değerlerimiz ile öğrencilerin aktif olduğu forumlar, akademisyenler tarafından verilen konferanslar yer almaktadır. sorgunram.meb.k12.tr

YOZGAT FATMA TEMEL TURHAN BİLİM VE SANAT MERKEZİNE ÖĞRENCİ SEÇİMİ TANILAMA TAKVİMİ Yozgat Fatma Temel Turhan Bilim ve Sanat Merkezine 2015-2016 öğretim yılında kayıt olacak öğrencilerin seçimi, içinde bulunduğumuz öğretim yılında 2,3,4. sınıfta okuyan öğrenciler arasından yapılacaktır. sorgunram.meb.k12.tr

16-23 Şubat 2015 Tarihleri Arası İlkokul 2,3,4. sınıf öğretmenleri 16-23 Şubat tarihleri arasında e-okul şifreleri ile sistem üzerinden özel yetenekli(zihinsel ,resim ,müzik yeteneği) olduğunu düşündüğü öğrenciler için Gözlem Formu doldurarak aday gösterme işlemlerini gerçekleştireceklerdir. Öğrenci Gözlem Formlarına (EK-1/B)(Sorgun RAM’ın internet adresinden ulaşılabilir) Sorgunram.meb.k12.tr facebook.com/SorgunRehberlikveAraştırmaMerkezi sorgunram.meb.k12.tr

Mart Ayının İlk Haftasına Kadar Aday gösterilen öğrencilerin gözlem formları dikkate alınarak grup testine alınacak öğrenciler mart ayının ilk haftasında Genel Müdürlüğün sayfasında ilan edilecektir. Grup tarama testi ve bireysel değerlendirme ile ilgili açıklamalar ve takvim ileri bir tarihte Genel Müdürlüğümüz sayfasından duyurulacaktır. sorgunram.meb.k12.tr

TANILAMA SÜRECİ Tanılama döneminde (2014-2015 öğretim yılında) il genelinde ilkokulların 2.3.4. sınıflarında okuyan öğrencilerimizden sınıf öğretmenlerince önerilenler tanılamaya alınacaktır. Tanılama süreci iki aşamada gerçekleştirilecektir. Öğrenciler birinci aşamada grup testine alınacaklardır. Yapılacak değerlendirmeye göre grup testinde başarı gösterenler, tanılama takviminde belirtilen süreler içinde bireysel değerlendirmeye alınacaklardır. Bu tanılama sonunda kayıt hakkı kazanan öğrencilerimiz 2015–2016 eğitim- öğretim yılında Yozgat Fatma Temel Turhan Bilim ve Sanat Merkezi’ne devam edeceklerdir. sorgunram.meb.k12.tr

Aday Gösterme “Öğrenci Gözlem Formu” Sınıf Öğretmenleri tarafından doldurulur. Sınıf Öğretmenleri sınıf mevcudunun en fazla %20sine kadar öğrenci aday gösterebilirler. Gözlem formunda yer alan bilgiler eksiksiz doldurulur. Sınıf öğretmenleri aday gösterecekleri öğrencileri en fazla iki yetenek alanından aday gösterebilecektir. sorgunram.meb.k12.tr

Öğrenci Grup Testi Aday gösterilen öğrenciler için doldurulan «Gözlem Formları» dikkate alınarak, Grup Tarama Testine alınacak öğrenciler Mart ayının ilk haftasında Genel Müdürlüğümüz sayfasında ilan edilecektir. sorgunram.meb.k12.tr

Bireysel İnceleme Grup testinde yeterli performans gösteren öğrenciler, verilecek randevuya göre psikolojik danışmanlarca bireysel incelemeye alınırlar. sorgunram.meb.k12.tr

Üstün Yeteneklilerin Seçiminde Dikkat Edilecek Hususlar BİLSEM’in hedef kitlesi parlak öğrenciler değil, üstün yetenekli öğrencilerdir. Öğrenci gözlem formlarının doldurulmasında, sınıf öğretmenlerimizin duyarlı, özverili ve titiz davranmaları bu tanılamanın en önemli noktasını oluşturmaktadır. Parlak ve üstün yetenekli çocuklar arasındaki farklılıkların bilinmesi daha isabetli seçim yapmanıza yardımcı olacaktır. sorgunram.meb.k12.tr

Tanım Zeka sorgunram.meb.k12.tr

Tanım Müzik sorgunram.meb.k12.tr

Tanım Resim Marc Allante sorgunram.meb.k12.tr

Sorular sorar. Soruların ayrıntılarını tartışır. 1 PARLAK ÇOCUK ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUK Yanıtları bilir. Sorular sorar. Soruların ayrıntılarını tartışır. sorgunram.meb.k12.tr

2 PARLAK ÇOCUK ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUK İlgilidir. Aşırı meraklıdır. sorgunram.meb.k12.tr

3 PARLAK ÇOCUK ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUK Dikkatini yoğunlaştırır Hem zihinsel hem de fiziksel olarak katılım gösterir. sorgunram.meb.k12.tr

Alışılmamış, tuhaf, saçma gelen fikirlere sahiptir 4 PARLAK ÇOCUK ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUK İyi fikirleri vardır. Alışılmamış, tuhaf, saçma gelen fikirlere sahiptir sorgunram.meb.k12.tr

Sınav sorgunram.meb.k12.tr

5 PARLAK ÇOCUK ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUK Çok çalışır. Etrafta dolanıp çalışmaz gibi görünürken sınavlarda başarılıdır. sorgunram.meb.k12.tr

Sorunun ayrıntılarını dikkate alarak tartışır, zenginleştirir. 6 PARLAK ÇOCUK ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUK Soruları yanıtlar. Sorunun ayrıntılarını dikkate alarak tartışır, zenginleştirir. sorgunram.meb.k12.tr

7 PARLAK ÇOCUK ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUK Üst grubu oluşturur. Grubun ötesindedir. sorgunram.meb.k12.tr

sorgunram.meb.k12.tr

Kuvvetli duygu ve düşünceler sergiler. 8 PARLAK ÇOCUK ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUK İlgi ile dinler. Kuvvetli duygu ve düşünceler sergiler. sorgunram.meb.k12.tr

9 PARLAK ÇOCUK ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUK Kolaylıkla öğrenir. Zaten biliyordur. sorgunram.meb.k12.tr

10 PARLAK ÇOCUK ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUK Tam olarak öğrenmesi için 6-8 tekrar gerekir. Tam olarak öğrenmesi için 1–2 tekrar yeterlidir sorgunram.meb.k12.tr

11 PARLAK ÇOCUK ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUK Düşünceleri anlar. Soyutlamalar yapar. sorgunram.meb.k12.tr

12 PARLAK ÇOCUK ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUK Akranlarıyla olmaktan hoşlanır. Büyük yaştakileri ve yetişkinleri tercih eder. sorgunram.meb.k12.tr

Oyun sorgunram.meb.k12.tr

Varsayımlar ortaya atar. 13 PARLAK ÇOCUK ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUK Anlamı yakalar. Varsayımlar ortaya atar. sorgunram.meb.k12.tr

14 PARLAK ÇOCUK ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUK Verilen işi, ödevlerini düzenli yapar. Yeni proje atılımlarında bulunur. sorgunram.meb.k12.tr

15 PARLAK ÇOCUK ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUK Doğru olarak kopya eder. Yeni bir desen oluşturur. sorgunram.meb.k12.tr

16 PARLAK ÇOCUK Okulu sever. Öğrenmeyi sever. ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUK sorgunram.meb.k12.tr

Bilgilerle oynar, değiştirip uygular 17 PARLAK ÇOCUK ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUK Bilgileri özümser Bilgilerle oynar, değiştirip uygular sorgunram.meb.k12.tr

Öğrenirken eleştireldir. 18 PARLAK ÇOCUK ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUK Öğrenirken mutlu olur Öğrenirken eleştireldir. sorgunram.meb.k12.tr

19 PARLAK ÇOCUK ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUK Güçlü belleği vardır, iyi ezber yapar. İsabetli tahminlerde bulunur. sorgunram.meb.k12.tr

20 PARLAK ÇOCUK ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUK Belli bir sırayla öğrenmekten hoşlanır Karmaşıklık onu coşkulandırır. sorgunram.meb.k12.tr

12 PARLAK ÇOCUK ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUK Uyanık ve dikkatlidir. Keskin gözlemcidir. sorgunram.meb.k12.tr

20 PARLAK ÇOCUK ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUK Öğrendiği kadarıyla tatmin olur. Çok fazla öz eleştiri yapar. sorgunram.meb.k12.tr

sorgunram.meb.k12.tr

sorgunram.meb.k12.tr

İzlenebilecek Filmler sorgunram.meb.k12.tr

Sorgun Rehberlik ve Araştırma Merkezi Teşekkür Ederiz Sorgun Rehberlik ve Araştırma Merkezi sorgunram.meb.k12.tr