Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Çocuklarınız sizin çocuklarınız değildir. Onlar yaşamın yaratıcı gücünün oğulları ve kızlarıdır. Onlar sizden değil, sizin aracılığınızla doğmuşlar. Sizlerle.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Çocuklarınız sizin çocuklarınız değildir. Onlar yaşamın yaratıcı gücünün oğulları ve kızlarıdır. Onlar sizden değil, sizin aracılığınızla doğmuşlar. Sizlerle."— Sunum transkripti:

1 Çocuklarınız sizin çocuklarınız değildir. Onlar yaşamın yaratıcı gücünün oğulları ve kızlarıdır. Onlar sizden değil, sizin aracılığınızla doğmuşlar. Sizlerle birliktedirler ama sizin değillerdir, Onlara sevginizi verebilirsiniz ama düşüncelerinizi değil! Çünkü onların kendi düşünceleri vardır. Bedenlerini barındırabilirsiniz ama ruhlarını değil, Çünkü onlar, sizin düşlerinizde bile gidemeyeceğiniz, Geleceğin evinde otururlar. Onlar gibi olmaya çalışabilirsiniz ama onları kendinize benzetemezsiniz, Çünkü yaşam durmaz; geriye değil, ileriye akar. Sizler birer yay, çocuklarınız da geleceğe fırlattığınız canlı oklardır. Khalil Gibran (Lübnanlı Yazar, Ozan) 1 Esenyurt Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü 2015

2 Esenyurt Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü 2015

3 Bilim ve Sanat Merkezleri, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin (resim, müzik ve genel zihinsel yetenek) örgün eğitim kurumlarındaki eğitimlerini aksatmayacak şekilde bireysel yeteneklerinin farkında olmalarını ve kapasitelerini geliştirerek en üst düzeyde kullanmalarını sağlamak amacıyla açılmış olan bağımsız özel eğitim kurumlarıdır. Bu merkezlerde öğrenciler uyum, destek eğitimi, bireysel yetenekleri fark ettirme, özel yetenekleri geliştirme ve proje üretimi/yönetimi alanlarında düzenlenmiş eğitim programlarına alınırlar. Esenyurt Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü 20153

4 Ülkemizde özel yetenekli öğrenciler için en kapsamlı eğitim modeli “Bilim ve Sanat Merkezleri” dir. 69 ilde 83 bilim ve sanat merkezi bulunmaktadır. Bilim ve sanat merkezlerine öğrenci seçimi Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından her yıl belirlenen sınıf seviyesine ve uygulama takvimine göre yapılmaktadır. 2015-2016 eğitim öğretim yılında Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından bilim ve sanat merkezlerine öğrenci seçimi 1, 2, 3 ve 4. sınıf seviyelerinden olacaktır. Ancak bu yıl ilk defa 1. ve 2. sınıflar ile 3. ve 4. Sınıflar için merkezi sınavlar farklı tarihlerde yapılacaktır. Esenyurt Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü 20154

5 2015-2016 eğitim öğretim yılında ilkokul 1. 2. 3. ve 4. sınıfa devam edip resim, müzik ve genel zihinsel yetenek alanlarında akranlarından ileri düzeyde farklılık gösterdiği düşünülen öğrencilerin sınıf öğretmenleri tarafından aday gösterilmesiyle bilim ve sanat merkezlerine öğrenci seçim süreci başlayacaktır. Esenyurt Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü 20155 ÖNEMLİ: Öğrenci gözlem formları belirtilen zamanda ve öğretmenler tarafından doldurulacaktır. Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından tanılama takviminde belirtilen gözlem formlarının doldurulma süresi geçtikten sonra herhangi bir işlem yapılmayacaktır.

6 1. ve 2. Sınıf Düzeyi 1.ve 2. sınıf düzeyinde olup sınıf öğretmenleri tarafından aday gösterilecek öğrencilerin yetenek alanlarına göre (resim yetenek, müzik yetenek, genel zihinsel yetenek) gözlem formları 09 Kasım – 27 Kasım 2015 tarihleri arasında e-okul sistemi üzerinden 6 aşama izlenerek doldurulacaktır. Bir öğrenci en fazla iki yetenek alanından aday gösterilebilecektir. Örneğin; genel zihinsel yetenek- resim, genel yetenek-müzik, resim-müzik. 1. ve 2. sınıfa devam edip yetenek alanlarına göre aday gösterilen ve e-okul sistemi üzerinden gözlem formu doldurulan öğrencilerden grup tarama sınavına girecek olanların listesi 10 Aralık 2015 tarihinde http://www.meb.gov.tr internet adresinden yayınlanacaktır. Esenyurt Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü 20156

7 3. Ve 4. Sınıf Düzeyi 3. ve 4. sınıf düzeyinde olup aday gösterilen ve Bilim ve Sanat Merkezi Grup Tarama Sınavına girecek öğrencilerin velileri tarafından 35.00 TL sınav ücretini 09 Kasım - 27 Kasım 2015 tarihleri arasında “Kurumsal Tahsilat Programı” aracılığıyla T.C. Ziraat Bankası, Türkiye Vakıflar Bankası ve Türkiye Halk Bankası şubelerinden herhangi birine yatırmaları gerekmektedir. Esenyurt Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü 20157

8 3. ve 4. sınıf düzeyinde olup sınıf öğretmenleri tarafından aday gösterilen ve belirtilen banka hesaplarına ücretlerini yatıran öğrencilerin yetenek alanlarına göre (resim, müzik, genel yetenek) gözlem formları 09 Kasım - 27 Kasım 2015 tarihleri arasında e-okul sistemi üzerinden 6 aşama izlenerek doldurulacaktır. Bir öğrenci en fazla iki yetenek alanından aday gösterilebilecektir. Örneğin; genel yetenek- resim, genel yetenek-müzik, resim-müzik. Gözlem formlarında her yetenek alanı için ortak soruların yanında öğrencinin aday gösterildiği yetenek alanındaki becerisini ölçen sorular ayrı ayrı doldurulacaktır. 3 ve 4. sınıfa devam edip yetenek alanlarına göre aday gösterilen ve e-okul sistemi üzerinden gözlem formu doldurulan öğrencilerden merkezi sınava girecek olanların listesi 06 Ocak 2016 tarihinde http://www.meb.gov.tr internet adresinden yayınlanacaktır. Esenyurt Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü 20158

9 9

10 10

11 Esenyurt Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü 201511

12 Esenyurt Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü 201512

13 Esenyurt Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü 201513

14 Esenyurt Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü 201514

15 2015-2016 eğitim öğretim yılında bilim ve sanat merkezlerine öğrenci seçim süreci 1, 2, 3, 4. sınıfa devam eden ve sınıf öğretmenleri tarafından aday gösterilen öğrenciler için Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü’nün ilan ettiği takvim doğrultusunda iki aşamada gerçekleştirilecektir. Birinci aşama; sınıf öğretmenleri tarafından aday gösterilen öğrencilerin grup tarama sınavına girmesi, İkinci aşama; grup tarama sınavı sonuçlarına göre belirlenen öğrencilerin yetenek alanlarına göre ( resim, müzik ve genel zihinsel yetenek) bireysel değerlendirmeye alınması ile süreç tamamlanacaktır. Esenyurt Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü 201515

16 Esenyurt Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü 201516 1.ve 2. sınıf düzeyindeki öğrenciler ile 3. ve 4. sınıf düzeyindeki öğrenciler için yapılacak grup tarama sınavı uygulama tarihi ve uygulanış şekli bakımından farklılık göstermektedir. ÖNEMLİ: Bilim ve Sanat Merkezleri için resim, müzik ve genel zihinsel yetenek alanlarından aday gösterilen öğrencilerin hepsi grup tarama sınavına gireceklerdir. Grup tarama sınavına girmeyen öğrenciler bireysel değerlendirmeye alınmayacaklardır.

17 1. ve 2. sınıf düzeyinde olup gözlem formu doldurulan ve grup tarama sınavına alınacak öğrencilerin listesi Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından İl Milli Eğitim Müdürlüklerine gönderilecektir. İl tanılama sınav komisyonları tarafından 14 Aralık 2015- 08 Ocak 2016 tarihleri arasında öğrencilerin sınava girecekleri yer (öncelik Bilim ve Sanat Merkezleri ve Rehberlik ve Araştırma Merkezleri) tarih ve saat ile ilgili bilgiler düzenlenerek devam ettikleri örgün eğitim kurumunca velilerine duyurulacaktır. 1. ve 2. sınıflar grup tarama sınavı il tanılama sınav komisyonu tarafından velilere verilen tarih ve uygulama yerlerinde, 10- 20 kişilik gruplara elektronik ortamda tablet uygulaması ile 11.01.2016- 29.04.2016 tarihleri arasında gerçekleştirilecektir. 1. ve 2. sınıflar grup tarama sınav sonuçları 05 Mayıs 2016 tarihinde öğrenci kimlik numarası ve doğum tarihi ile birlikte http://www.meb.gov.tr adresinden öğrenilebilecektir. Esenyurt Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü 201517

18 3. ve 4. sınıf düzeyi için Grup Tarama Sınavı Bakanlığımızın Ölçme ve Değerlendirme Genel Müdürlüğü tarafından merkezi sınav şeklinde uygulanacaktır. 3. ve 4. sınıf düzeyinde olup merkezi sınava girecek öğrencilerin sınav giriş belgeleri bağlı bulundukları okul müdürlüklerince 26.01.2016-12.02.2016 tarihleri arasında çıktısı alınarak onaylanacak ve öğrencilere verilecektir. 3. ve 4. sınıflar Bilim ve Sanat Merkezleri Grup Tarama Sınavı 14 Şubat 2016 tarihinde saat: 10.00’da 81 il ve ilçe merkezlerinde gerçekleştirilecektir. Sınav soru ve cevap anahtarları 16 Şubat 2016 tarihindehttp://www.meb.gov.tr adresinden yayımlanacaktır. Sınav sonuçları 09 Mart 2016 tarihinde öğrenci kimlik numarası ve doğum tarihi ile birlikte http://www.meb.gov.tr adresinden öğrenilebilecektir. Esenyurt Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü 201518

19 2016 BİLSEM Sınav Giriş Belgesi; Öğrenciler sınava sadece öğrenim gördükleri okul müdürlükleri tarafından onaylanmış sınav giriş belgesi ile gireceklerdir. Onaylı sınav giriş belgesi yanında olmayan öğrenciler sınava alınmayacaktır. !!! Öğrencilerin cep telefonu, telsiz, çağrı cihazı v.b iletişim araçları, databank, dizüstü bilgisayar, el bilgisayarı, cep bilgisayarı, saat fonksiyonu dışında fonksiyonu bulunan saat vb. her türlü bilgisayar özelliği olan cihazlar vb. teçhizat, fotoğraf makinesi, kamera vb. cihazlar ile sınav binasına girmelerine engel olunarak, anılan cihazlar ile gelenler bina içine alınmayacaklardır. Esenyurt Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü 201519

20 3. ve 4. sınıflar için yapılan grup tarama sınavının değerlendirilmesi 300 puan üzerinden yapılacak, yanlış cevaplar doğruyu götürmeyecektir. Cevap anahtarında hata olması ve bu hususun komisyon kararı ile belirlenmesi sonucunda, soru/sorular iptal edilmeyecek, hatalı olan soru/soruların doğru şıkları dikkate alınmak suretiyle değerlendirmeye bu soru/sorular dâhil edilecektir. Esenyurt Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü 201520

21 Öğrenciler sınav sorularına ve sınav uygulamasına ilişkin itirazlarını soru ve cevap anahtarının http://www.meb.gov.tr adresinde yayımlandıktan sonra en geç 5 (beş) gün içerisinde, sınav sonuçlarına ilişkin itirazlarını ise sonuçların öğrencilere duyurulmasından itibaren en geç 3 (üç) iş günü içerisinde Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü’ne yapacaklardır. Öğrenciler, itiraz başvurularını Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğüne bağlı Döner Sermaye İşletmesine ait T.C. Ziraat Bankası, Türkiye Vakıflar Bankası ve Türkiye Halk Bankası şubelerinden herhangi birine 20 TL (Yirmi TL KDVDahil) itiraz ücreti yatırarak alınan banka dekontu ve sınav adının yazılı olduğu dilekçeyle yapacaklardır. Esenyurt Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü 201521 ÖNEMLİ: Süresi geçtikten sonra yapılan itirazlar ile banka dekontu, T.C. kimlik numarası, adı, soyadı, imza ve adresi olmayan dilekçe, faksla yapılan itiraz ile süresi geçtikten sonra yapılan itirazlar dikkate alınmayacaktır.

22 Grup tarama sınav sonuçları açıklandıktan sonra sınav performansları dikkate alınarak öğrenciler yetenek alanlarına (resim, müzik, genel zihinsel yetenek) göre bireysel değerlendirmeye alınacaktır. Esenyurt Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü 201522

23 1. ve 2. Sınıflar için, grup tarama sonuçları açıklandıktan sonra İl Tanılama Komisyonu tarafından öğrencilerin 09 Mayıs 2016- 20 Mayıs 2016 tarihleri arasında yetenek alanlarına göre randevularının düzenlenip, öğrencilerin okullarına duyuru yapılacaktır. 1. ve 2. Sınıflar için yetenek alanlarına göre öğrencilerin bireysel incelemeleri 23 Mayıs - 08 Temmuz 2016 tarihleri arasında yapılarak 11 - 27 Temmuz 2016 tarihleri arasında sonuçlar Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü’nün belirleyeceği formata göre iletilecektir. 10.08.2016 tarihinde bireysel inceleme sonucunda Bilim ve Sanat Merkezlerine yerleşme hakkı kazanan öğrenciler www.meb.gov.tr adresinden duyurulacaktır. Esenyurt Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü 201523

24 3. ve 4. Sınıflar için, grup tarama sonuçları açıklandıktan sonra İl Tanılama Komisyonu tarafından öğrencilerin 21 – 30 Mart 2016 tarihleri arasında yetenek alanlarına göre randevularının düzenlenip, öğrencilerin okullarına duyurusu yapılacaktır. 3. ve 4. Sınıflar için yetenek alanlarına göre bireysel incelemelerinin 04 Nisan - 24 Haziran 2016 tarihleri arasında yapılarak 27.06.2016- 16.07.2016 tarihleri arasında sonuçlar Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü’nün belirteceği formata göre iletilecektir. 10.08.2016 tarihinde bireysel inceleme sonucunda Bilim ve Sanat Merkezlerine yerleşme hakkı kazanan öğrenciler www.meb.gov.tr adresinden duyurulacaktır. Esenyurt Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü 201524

25 Esenyurt Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü 201525

26 Esenyurt Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü 201526

27 Zeka, yaratıcılık, sanat, liderlik kapasitesi veya özel akademik alanlarda, yaşıtlarına göre yüksek düzeyde motivasyon, performans gösterdiği uzmanlar tarafından belirlenen çocuk/öğrencilerdir (BİLSEM Yönergesi, 2007). 27 Esenyurt Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü 2015

28 Toplumu oluşturan bireylerin;  %95’inin normal zeka,  %3’ünün normal zekanın altı,  % 2’sinin yetenekli olduğu kabul edilmektedir. Marland Raporu (1972) 28 Esenyurt Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü 2015

29 29 YETENEK YARATICILIK MOTİVASYON ÖZEL YETENEK Esenyurt Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü 2015

30 Özel Yetenek YaratıcılıkMotivasyon Nasıl Gözlemlenir? Nasıl Gözlemlenir? 30 Esenyurt Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü 2015

31  Yüksek düzeyde soyut düşünebilme  Sözel ve sayısal mantık yürütme  Uzamsal ilişkiler, bellek ve sözcük akıcılığı  Yeni durumlara uyum gösterme ve yön verme  Bilgilerin hızlı, sağlıklı ve seçici olarak hatırlanması  Genel yeteneklerin çeşitli birleşimlerini sanat, liderlik, yönetim gibi performans alanlarına uygulayabilme kapasitesi 31 Esenyurt Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü 2015

32  Düşüncelerin akıcı, esnek ve özgün olması  Deneyime açık olma  Başkalarının düşünce ve ürünlerindeki yeniliğe ve değişikliğe karşı alıcı olma  Ayrıntıya, düşünce ve maddelerin estetik niteliklerine duyarlı olma 32 Esenyurt Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü 2015

33  Belirli bir problem veya çalışma alanına karşı yüksek düzeyde ilgi, heves, hayranlık, bağlılık duyma kapasitesi,  Azimli, sabırlı, kararlı olma, çok çalışabilme ve kendini belirli bir işe adayabilme kapasitesi,  Önemli bir işin üstesinden gelebileceğine ilişkin özgüvene ve başarma güdüsüne sahip olma. 33 Esenyurt Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü 2015

34  21. yüzyılın bilgi ve yaratıcılığa dayalı rekabet dünyasında özel yetenekliler bilim, teknoloji, sanat, iş ve hizmet alanlarında, genel anlamda uygarlığa katkıda bulunabilecek bireylerdir.  Dünyadaki hızlı değişimler; eğitim ve iş piyasasında yaratıcı ve problem çözme yeteneği güçlü bireylerin önemini daha da arttırmaktadır. 34 Esenyurt Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü 2015

35  Çeşitli alanlarda özel yetenekleri vardır.  Yoğun motivasyon gösterebilirler.  Gelişim basamaklarını yaşıtlarından önce tamamlarlar.  Sürekli soru sorarlar, meraklıdırlar.  Ayrıntılara dikkat ederler.  Kendisinin seçtiği konuda veya ilgi alanlarında bağımsız çalışabilirler.  Çabuk ve kolay öğrenirler, kavrama ve akılda tutma süreleri yüksektir.  Birbirini takip eden konular, olaylar dizisi karşısında sonraki adımı tahmin edebilirler.  Derin ve geniş ilgi alanlarına sahiptirler.  Bir alanda öğrendiği konu ile bir başka alanda öğrendiği onu arasında akla yatkın ilişkiler kurabilirler.  Kelime dağarcıkları zengindir. 35 Esenyurt Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü 2015

36  Kelimeleri doğru telaffuz eder, yerli yerinde kullanırlar.  Akıcı bir konuşmaları vardır.  Bildiklerini, düşündüklerini yaşıtlarından daha iyi ifade edebilirler.  Bir öykünün ya da paragrafın ana fikrini yaşıtlarından daha çabuk bulup çıkarırlar.  Neden sonuç ilişkilerini ve benzerliklerini yaşıtlarından daha çabuk ayırt ederler.  Karmaşık ve zor problemlerden hoşlanır ve yaşıtlarının çözemediği problemleri çözebilirler.  Ders başarıları yüksektir.  Eleştirebilme yetenekleri yüksektir.  Orijinal, yaratıcı ve girişkendirler.  Başarılı oldukları alanda yüksek performans ve potansiyel kabiliyetlerini tek başına veya birleştirerek kendilerini gösterirler. 36 Esenyurt Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü 2015

37  Kendilerine güvenir, kolaylıkla sorumluluk alabilirler.  Yeni ve değişik durumlara kolay ve çabuk uyarlar.  Sosyal etkinliklere katılmaktan hoşlanırlar.  Duyarlıdırlar; empati yetenekleri gelişmiştir.  Grup içinde lider olurlar.  Grubun ilerisindedirler; yetişkinlerle iletişime girmeyi tercih ederler.  Başkalarıyla kolayca işbirliği yaparlar.  Genelde alçak gönüllüdürler; başkalarına yardım etmekten hoşlanırlar.  Sınıf arkadaşları tarafından yeni fikir, bilgi kaynağı ve grup lideri olarak görülürler. 37 Esenyurt Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü 2015

38  Okula severek giderler.  Çalışkandırlar; amaçlarına ulaşmaktan ve başarıdan zevk duyarlar.  Güçlü bir konsantrasyona sahiptirler.  Azimli ve sabırlıdırlar.  Sorumluluk duyguları gelişmiştir. Sorumluluk almayı çok ister ve bunu yerine getirmekten hoşlanırlar.  Espri yetenekleri vardır; fıkra anlatmaktan hoşlanırlar.  Yaratıcı öyküler anlatır ya da yazarlar.  Değişik konularda okur ve zor metinleri okumaktan keyif alırlar.  Sosyal problemlerde araştırma, uygulama, hipotez oluşturma anlamlı sonuçlara varma, yazılı ya da sözlü sunuların sonuçlarını etkin bir biçimde düzenleme yeteneğine sahiptirler. 38 Esenyurt Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü 2015

39 39  Ritim ve melodiye diğer çocuklardan fazla tepkide bulunurlar.  Müzik parçaları bestelemeye büyük istek ve çaba gösterirler,  Başkaları şarkı söylerken onlara katılmaktan hoşlanırlar.  Duygu ve düşüncelerini anlatmak için sık sık müziği araç olarak kullanırlar.  Çeşitli müzik aletleri ile ilgilenir, onları çalmayı denerler.  Dinlediği şarkıyı kısa zamanda öğrenir, anlamlı ve uygun şekilde söylerler. Esenyurt Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü 2015

40  Çeşitli konularda ve diğer çocukların yaptığından değişik çizimler yaparlar.  Resimlere derinlik verir ve parçalar arasında uygun oranlar kullanırlar.  Resim yapmayı ciddiye alır ve bundan haz duyar ve buna çok zaman harcarlar.  Diğer insanların yaptığı resim çalışmalarına ilgi duyarlar.  Diğerlerinin eleştirilerinden hoşlanır ve yeni şeyler öğrenirler.  Resmi kendi yaşantılarını ve duygularını ifade etmek için başarılı bir şekilde kullanırlar.  Çamur, sabun ve plastilin vb. yumuşak gereçlerle üç boyutlu figürler yapmaya özel bir ilgi gösterirler. 40 Esenyurt Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü 2015

41 41  Verilerin ele alınmasında, düzenlenmesinde göze çarpan yeteneğe sahiptirler.  Orijinal yorumlar yaparlar, zihinsel işlevselliğe sahiptirler.  Yazılı iletişimden ziyade sözlü iletişimi tercih ederler.  Aynı problemi farklı yöntemlerle çözebilirler.  Olağan dışı matematiksel işlemler yapar, gayret gerektiren olağandışı problemler sorarlar.  Problemi kısa sürede çözer, uygulamaya, analize, senteze ve değerlendirmeye odaklanırlar.  Matematiği başka kategorilere entegre edebilirler.  Yanlış ve doğruyu seçme güçleri fazladır.  İlgisiz gibi görünen işlemler arasında ilgi kurarlar. Esenyurt Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü 2015

42  Fikir ve hipotezleri test etmeye yönelik deneyler yaparlar.  Fen ve teknik araçları kullanabilir ve bunlara vakıf olurlar.  Yerinde ve yeterli veri seçer, bunlardan çıkarımlar yaparlar.  Fikirleri hem niceliksel hem de niteliksel ifade edebilirler.  Fen bilgisini toplumsal değişim için kullanır ve uygularlar.  Bilimsel gözlem, veri toplama ve yorum yapma becerileri vardır.  Problemlere yönelik duyarlılığa, yeni fikirler geliştirme yeteneğine ve değerlendirme yeteneğine sahiptirler.  Yüksek düzeyde mekanik düşünme yeteneğine sahiptirler, uzay ilişkilerine ilgi duyarlar.  Fen bilgisi konusunda otorite olan kaynakları tarar, fen raporlarını yorumlayarak bir ilgi zemini oluştururlar. 42 Esenyurt Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü 2015

43 PARLAK MI? ÖZEL YETENEKLİ Mİ? PARLAK MI? ÖZEL YETENEKLİ Mİ? 43 Esenyurt Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü 2015

44 44 P AL R A K  İlgilidir  Sorulara cevap verir  Yanıtları bilir  Dikkatini yoğunlaştırır.  Anlamı kavrar  Uyanıktır  Verilen işi tamamlar  İyi fikirleri vardır  Okuldan hoşlanır  Güçlü belleği vardır.  Öğrendiği kadarıyla mutlu olur  Düşünceleri anlar  Kolaylıkla öğrenir  Belli bir sırayla öğrenmekten hoşlanır  Yaşıtlarıyla olmaktan hoşlanır  Bilgiyi özümser.  Oldukça meraklıdır  Sorunun ayrıntılarını tartışır  Sorular sorar  Hem zihinsel hem fiziksel olarak katılır.  Varsayımlar ortaya atar  Keskin gözlem yapar  Projeler oluşturur  Alışılmamış tuhaf fikirleri vardır  Öğrenmeden hoşlanır  İsabetli tahminlerde bulunur  Çok fazla özeleştiri yapar.  Verilenleri zaten bilmektedir  Büyük yaştakileri ve yetişkinleri arkadaş olarak seçer  Bilgiyi değiştirip uygular Ö L E Z Esenyurt Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü 2015

45 45

46 Esenyurt Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü 201546

47 Esenyurt Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü 201547

48 Esenyurt Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü 201548

49 Esenyurt Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü 201549

50 50 BİLSEM SEÇİMİNİN AŞAMALARI 2015-2016 Eğitim-Öğretim yılında ilkokul 1.2. 3. ve 4. sınıf öğrencileri genel zihinsel, resim ve müzik yeteneği alanlarında sınıf öğretmenleri tarafından aday gösterilecektir. Öğretmenlerimiz öğrencilerini aday gösterirken sınıf mevcutlarının en fazla %20’sini yönlendirmeye dikkat etmelidirler. Aday gösterdiğiniz öğrencilerin genel zihinsel, resim ve müzik alanında yaşıtlarının ilerisinde olan, sürekli soru soran, kolay ve çabuk öğrenen, yaratıcı öğrenciler olmaları önemlidir. Öğrencinin akademik başarısı aday göstermeniz için tek koşul olmayabilir. Esenyurt Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü 2015

51 51 İlinizdeki rehber öğretmenler tarafından 1.2. 3. ve 4. sınıf öğretmenlerine özel yeteneklilerin özellikleri ve tanılama süreci ile ilgili bilgilendirme toplantıları 26 Ekim 2015-06 Kasım 2015 tarihleri arasında yapılacaktır. Sınıf öğretmenleri aday gösterdikleri her öğrenci için e-okul sistemi üzerinden 09 Kasım 2015-27 Kasım 2015 tarihleri arasında «Gözlem Formu» nu dolduracaktır Sınıf öğretmenleri aday gösterecekleri öğrencileri en fazla iki yetenek alanından aday gösterebilecektir. Öğrencilerin ve ailelerinin grup taraması ve bireysel incelemelerde seçilmemelerinden kaynaklı olumsuzluklar yaşamamaları için hem aday göstermelerinde hem de gözlem formlarını doldururken gerekli hassasiyetin (kişisel gizlilik) gösterilmesi sürecin sağlıklı işlemesi açısından önemlidir. Esenyurt Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü 2015

52 52 Grup Tarama Testi ve Bireysel Değerlendirme ile ilgili açıklamalar ve takvim Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü sayfasında duyurulacaktır. Grup testi sonrası ilan edilen öğrenciler yetenek alanlarına göre bireysel incelemeye alınacaktır. Grup testi değerlendirmesi yapıldıktan sonra öğrenciler genel zihinsel yetenek, resim ve müzik yeteneklerinden ayrı ayrı sıralamaya alınacaktır. Aday gösterilen öğrenciler için doldurulan «Gözlem Formları» dikkate alınarak, Grup Tarama Testine alınacak öğrenciler 06 Ocak 2016 tarihinde Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü sayfasında ilan edilecektir. Esenyurt Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü 2015

53 TEŞEKKÜRLER 53 Esenyurt Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü 2015 2015


"Çocuklarınız sizin çocuklarınız değildir. Onlar yaşamın yaratıcı gücünün oğulları ve kızlarıdır. Onlar sizden değil, sizin aracılığınızla doğmuşlar. Sizlerle." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları