KALİTE GÜVENCE SİSTEMİ VE SERTİFİKASYON (6. Komisyon)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ORTAK ÇALIŞMA GRUBU Başkan, Galip Akhan, İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Rektörü İlyas Çapoğlu, Erzincan Üniversitesi Rektörü Osman Genç, Dumlupınar Üniversitesi.
Advertisements

KALİTE SİSTEMİ KURMA AŞAMALARI
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ

Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
6. Kaynak Yönetimi 1-İnsan kaynakları (görevlendirme, yeterlilik, eğitim) 2-Enformasyon 3-Alt yapı (işyeri, ekipman, devamlılık, destek hizmetler) 4-Çalışma.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
Akhaltsikhe Devlet Eğitim Üniversitesi
ZEYNEP ALPTEKİN GÖLCÜK ASKER HASTANESİ
YGS NEDİR? LYS NEDİR?.
Kültür Bilgi-Günü 2011 Kültür Programı Avrupa kültür festivallerine destek Dizin
AKREDİTASYON ve EĞİTİM STANDARTLARI
TIPTA UZMANLIK EĞİTİMİ ve YETERLİK KURULLARI
OTO KAZA SİGORTALARI - HİZMET KALİTE İYİLEŞTİRME
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
Temel Bilişim Eğitiminde Enformatik Bölümlerinin Rolü
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
V. ULUSAL MESLEK YÜKSEKOKULLARI MÜDÜRLER TOPLANTISI
SAĞLIK HİZMETLERİNİN İYİLEŞTİRİLMESİ GRUBU ÇALIŞTAY RAPORU Prof. Dr
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
Açık ve Uzaktan Ö ğ retim Sistem Tasarımı Kalite Akreditasyon (ÇALIŞTAY RAPORU) Prof. Dr. Gülsün Eby Anadolu Üniversitesi.
Kalite Temsilcisi Handan KUZPINARI
Süleyman Demirel Üniversitesi 5. MYO Müdürleri Toplantısı Prof.Dr. Metin Lütfi BAYDAR Rektör.
5. Ulusal Meslek Yüksekokulları Müdürleri Toplantısı 1. Komisyon Raporu Meslek Yüksekokullarında İşyeri Eğitimi -İşyeri eğitiminin planlanması ve kredilendirilmesi.
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
YETKİN MÜHENDİSLİK PANELİ MUSTAFA ÇOBANOĞLU MÜDEK MAK ÜYESİ.
5. ULUSAL MESLEKYÜKSEKOKULLARI MÜDÜRLERİ TOPLANTISI 2.KOMİSYON: BOLOGNA SÜRECİ VE MESLEK YÜKSEKOKULLARI MODERATÖRLEREŞ MODERATÖR Prof.Dr.Vecihi KIRDEMİRProf.Dr.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
«MESLEKİ EĞİTİMDE KALİTE GÜVENCESİ»
ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ KALİTE GÜVENCESİ
AKREDİTASYON VE EĞİTİM STANDARTLARI NURCAY KURU EĞİTİM BİLİMLERİ.
Muhasebe yardımcı elemanı; kişi, kurum ve kuruluşlarla ilgili yasal defterlerle belgeler hakkında bilgi sahibi olan, bu belgelerle muhasebede kullanılan.
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
DEÜ ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ MÜDEK BAŞVURUSU Bilgilendirme Sunuşu 2004.
PANEL KONUSU: TÜRKİYE’DE AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM TEMEL POLİTİKASI Modelleri – Kurumları – Mevzuatı KATILIMCILAR Prof. Dr. Üstün ÖZEN-Atatürk Üniversitesi.
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) TR1-LEO Saruhanlı Almış Şentürk ATL, TL, METEM - MESTEKYEN Projesi Ulusal ve uluslararası meslek.
KalDer ve Mühendislik Eğitiminden Beklentiler Dr. Aydın Kosova, 20 MAYIS 2004 KalDer : Centrum İş Merkezi, Aydınevler San. Cad. No: 3 Küçükyalı İstanbul.
PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI MEB / PKMB 1984.
YÜKSEKÖĞRETİMDE SİSTEMİMİZDE
BEN BİLİNÇLİ BİR TÜKETİCİYİM
BOLOGNA BİRİM KOORDİNATÖRLERİ TOPLANTISI OCAK, 2016 Kırklareli Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü.
VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI VERGİ MÜFETTİŞ YARDIMCISI OLUNUR ? NASIL.
Mühendislik Fakültesi Proje Önerileri F.T. Yarman Vural.
17 NİSAN 2015 EDU SUMMIT-II. Eğitim Zirvesi 1 FEN, EDEB İ YAT, FEN-EDEB İ YAT, D İ L VE TAR İ H CO Ğ RAFYA FAKÜLTELER İ Ö Ğ RET İ M PROGRAMLARI DE Ğ ERLEND.
KAYNAK YÖNETİMİ Kaynakların sağlanması Müşteri memnuniyeti hedeflenerek, kalite yönetim sistemiuygulanması ve iyileştirilmesi için gerekli olan kaynakihtiyaçları.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MİMARLIK BÖLÜMÜNE HOŞGELDİNİZ
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
VETERİNER HEKİMLİĞİ TARİHİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI(YKS)
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Endüstri mühendisliği.
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ MÜDEK AKREDİTASYONU
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Düzce Üniversitesi Gümüşova MYO
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

KALİTE GÜVENCE SİSTEMİ VE SERTİFİKASYON (6. Komisyon)

KALİTE Avrupa Kalite Kontrol Birliği'ne (EQQC) göre: “Bir ürün ya da hizmetin belirlenen ya da olabilecek ihtiyaçları karşılama kabiliyetine dayanan özelliklerin toplamıdır.”

1980’li yıllarda Günümüzde “Toplam Kalite Yönetimi”   1980’li yıllarda “Toplam Kalite Yönetimi” Günümüzde “Kalite Güvence Sistemleri ve Sertifikasyonu Uygulamaları”

EĞİTİMDE KALİTE VE GÜVENCE SİSTEMİ Eğitimin kalitesine ilişkin standartların konulması ve geliştirilmesi Endüstri sektöründen farklı olarak, sistemin en stratejik unsurunun insan olması eğitim-öğretim sürecinin standartlaşmasını güçleştirmektedir.

YÜKSEK ÖĞRETİMDE KALİTE “Öğrencinin şimdi ve gelecekte, okuluna ve topluma bağlılığını artıracak sosyal, psikolojik, ilmi ve ahlaki değerlerini geliştirecek, çağın gereklerini yerine getirecek sistemlerin sürekli iyileştirilmesidir.”

MYO’LARDA KALİTEYİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER Öğrenci Kalitesi Öğretim Elemanları Altyapı Kurumsal Destek ve Mali Kaynak Program, Müfredat ve Çıktılar

YÜKSEK ÖĞRETİMDE AKREDİTASYON SÜRECİ

ÖNERİLER MÜDEK (Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği) ve FEDEK (Fen Edebiyat, Dil Tarih Coğrafya Fakülteleri Akreditasyon Derneği) gibi bağımsız bir MYO birliği kurulmalıdır. Kurulacak olan bu oluşum YÖK ve Mesleki Yeterlilik Kurumu ile koordineli bir şekilde çalışmalıdır.

MYO’ların ISO 9001 belgesini alması zorunlu hale getirilmesi ve bu bağlamda MYO’lara ödenek ayrılması gerekmektedir.

Akredite olmuş MYO’lar sınavla öğrenci almalı hatta özel şart yazabilmelidir. Sınavsız geçiş belli oranda ve belli kriterlere göre kaldırılmalı veya kısıtlanmalıdır.

MYO’lardaki yönetimin profesyonelleştirilmesi gerekmektedir. MYO’lara dışarıdan uzman desteği alınabilmeli ve öğretim görevlileri değişimi yapılabilmelidir.

MYO’larda uygulama derslerine ağırlık verilmelidir.

Kalite güvence standartlarına sahip MYO’lara teşvik verilmelidir Kalite güvence standartlarına sahip MYO’lara teşvik verilmelidir. Akredite olmuş programlar ÖSYM tercih kılavuzunda belirtilmelidir.

Öğretim görevlilerinin bilgilerini güncellemeleri adına hizmet içi eğitim verilmelidir.