E-OKUL ÜZERİNDEN GÜNCELLENMESİ GEREKEN VERİ EKRANLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
Advertisements

Adres Varsa kurum logosu. Ön cepheden çekilmiş bahçeyi de içine alan okul fotoğrafı (2700x1600) bu fotoğrafın yerine konacak.
SAKARYA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİ GELİŞTİRME BÖLÜMÜ
Eğitim Öğretim Yılı İstatistik Girişleri
E-OKUL ve MEİS MODÜLÜ İSTATİSTİKİ VERİLERİN GİRİŞ EKRANLARININ TANITIMI.
MEBBİS Veri Girişi BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
TRABZON İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
MEİS MODÜLÜ BİLGİ GİRİŞİ TOPLANTISI
İSTATİSTİKİ BİLGİLERİN TOPLANDIĞI TÜM MODÜLLERDE YAPILACAK İŞLEMLER
MEBBİS Veri Girişi BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
MEİS MODÜLÜ BİLGİ GİRİŞLERİ
1 Niğde İl Milli Eğitim Müdürlüğü – Stratejı Şubesi: İstatistik Bürosu.
MANİSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
eğitim ve öğretim yılı ile ilgili veri giriş işlemleri 01 Ekim 2013 Salı günü başlayacak ve 11 Kasım 2013 Pazartesi günü tamamlanmış.
EĞİTİM İSTATİSTİKLERİ
MEİS MODÜLÜ BİLGİ GİRİŞİ TOPLANTISI İstatistik ve Bilgi Sistemleri Bölümü.
S UNULAR EN GEÇ 09/12/2014 TARIHINE KADAR GÖNDERILECEKTIR DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR Okul isimlerini kendi okulunuza göre uyarlayınız. Okulun ön cepheden.
MEİS MODÜLÜ BİLGİ GİRİŞİ TOPLANTISI
EĞİL DÜZLÜK İLKOKULU. MEHMET ÖNDER OKUL MÜDÜRÜ OKULUMUZ  DÜZLÜK İLKOKULU  EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI  BRİFİNG DOSYASI  DİYARBAKIR  EĞİL 
ORTAÖĞRETİM KURUMLARI. 1 - Öğretim Şekli 2- Tahsis Durumu 3- Bina Durumu 4- Lojman Durumu 5- Bina Kullanımı (Özellikle derslik sayıları) E-OKUL MODÜLÜNE.
ZONGULDAK İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
EĞİTİM İSTATİSTİKLERİ
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
1 ZÜMRÜTOVA İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ. 2 “En önemli ve feyizli görevlerimiz, milli eğitim işleridir. Milli eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lazımdır.
 Aynı binaların birden fazla kurum müdürlüğünce kullanılması durumunda; Binanın sahibi okul/kurum; Bina Durumu, Lojman Durumu, Bina Kullanımı Kiracı okul/kurum;
VERİ GİRİŞLERİ SIRASINDA EN ÇOK HATA YAPILAN KONULAR  KURSİYER SAYILARI GİRİLİRKEN; BAŞLAYAN KURSİYER DEVAM EDENDEN, DEVAM EDEN BİTİRENDEN BÜYÜK VEYA.
Varsa okul logosu Okul adı Adres.
MEİS VE E-OKUL MODÜLÜ BİLGİ GİRİŞİ PAYLAŞIM TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ 10.EKİM.2012.
EĞİTİM İSTATİSTİKLERİ Öğretim yılı veri giriş işlemleri her yıl olduğu gibi 1 Ekim 2014 Çarşamba günü başlayıp, 14 Kasım 2014 Cuma.
Strateji Geliştirme Şubesi
KİLİS İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ (Strateji Geliştirme Şube Müdürlüğü)
SİİRT İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI İSTATİSTİK BİLGİLERİNİN GİRİLMESİ.
MEİS MODÜLÜ BİLGİ GİRİŞİ TOPLANTISI
YOZGAT İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI İSTATİSTİK BİLGİLENDİRME TOPLANTISINA HOŞ GELDİNİZ.
MANİSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İSTATİSTİK BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 2014 HAZIRLAYAN : STRATEJİ GELİŞTİRME BİRİMİ.
STRATEJ İ GEL İ ŞT İ RME BAŞKANLI Ğ I E Ğİ T İ M Ö Ğ RET İ M YILI İ STAT İ ST İ K B İ LG İ LER İ.
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
1. SAKARYA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ E-OKUL ve MEİS MODÜLÜ İSTATİSTİKİ VERİLERİN GİRİŞ EKRANLARININ TANITIMI.
MEBBİS Veri Girişi BİLGİLENDİRME TOPLANTISI ERZURUM VALİLİĞİ
HARRAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI MEİS BİLGİLENDİRME TOPLANTISI.
HAKKI PINAR İLK OKULU EĞİTİM ÖĞTETİM YILI
MEİS MODÜLÜ BİLGİ GİRİŞİ TOPLANTISI
Adres Varsa okul logosu. Ön cepheden çekilmiş okul fotoğrafı (2700x1600) bu fotoğrafın yerine konacak.
E-OKUL VE MEİS-MEİS SORGU MODÜLÜ VERİ GİRİŞ EKRANLARININ TANITIMI
MEİS MODÜLÜ BİLGİ GİRİŞİ TOPLANTISI
ÖZEL ÖĞRETİM KURUMLARI ESKİŞEHİR İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ.
Osmangazi İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
Eğitim Öğretim Yılı İstatistik Girişleri
EĞİTİM–ÖĞRETİM YILI İSTATİSTİK BİLGİLERİ
MEBBİS Veri Girişi BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
İl Millî Eğitim Müdürlüğü
EĞİTİM İSTATİSTİKLERİ
ŞANLIURFA İLİ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI İSTATİSTİK VERİ GİRİŞLERİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI.
MEİS MODÜLÜ BİLGİ GİRİŞİ
İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü
ÇORUM İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
EĞİTİM–ÖĞRETİM YILI İSTATİSTİK BİLGİLERİ.
E-okul bilgi girişi yapan kurumlar aynı zamanda meis modülü için açılan bilgi ekranlarınıda doldurulacaktır. :( E-OKUL BİLGİ GİRİŞİ YAPACAK OKULLAR *Özel-Resmi.
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ‘MEİS MODÜLÜ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI’
1. İSTATİSTİĞİN OKUL İÇİN ÖNEMİ Eğitim istatistikleri ile; Okulun doğru veriye ulaşıp kendilerini geliştirmelerine, başarının ve verimin arttırılması.
1 HATAY İl Milli Eğitim Müdürlüğü Eğitim Öğretim Yılı İstatistik Bilgileri Veri Giriş İşlemleri.
ÇAYIROVA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI İSTATİSTİK BİLGİLERİNİN GİRİLMESİ.
1 ERENLER İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE/İSTATİSTİK BİRİMİ.
İSTATİSTİKİ BİLGİLERİN TOPLANDIĞI TÜM MODÜLLERDE YAPILACAK İŞLEMLER
OKULÖNCESİ İLKOKUL/ORTAOKULORTAÖĞRETİM KURUMLARI ESKİŞEHİR İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ.
1 İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü Eğitim Öğretim Yılı İstatistik Bilgileri Veri Giriş İşlemleri.
Sunum transkripti:

E-OKUL ÜZERİNDEN GÜNCELLENMESİ GEREKEN VERİ EKRANLARI E-okul üzerinden, Meis kapsamında güncellenmesi gereken veri ekranları sadece «okul bilgileri» ana başlığı adı altında toplanmış ekranlardır. Bu ekran üzerinde karşımıza ilk olarak çıkan ekran «okul bilgileri güncelle» ekranıdır. Söz konusu ekran üzerindeki özellikle adres, telefon ve e-posta adresi ile ilgili bilgilerin güncel ve doğru bir biçimde girilmesi gerekmektedir.

E-OKUL ÜZERİNDEN GÜNCELLENMESİ GEREKEN VERİ EKRANLARI Öğretim şekli ve şube tipi ekranı üzerinde; Okulun Normal veya İkili Öğretim şeklinde hizmet verdiği belirtildikten sonra, özel eğitim şubesi mevcut ise söz konusu şubelerinde seçiminin yapılması gerekmektedir.

E-OKUL ÜZERİNDEN GÜNCELLENMESİ GEREKEN VERİ EKRANLARI Meis kapsamında ilimiz özelinde en fazla hata yapılan ekran, «bina tahsis ekranı»dır. Bu konu ile ilgili bir çok defa uyarıda bulunulmasına rağmen aynı hata her yıl artarak devam etmektedir. Bilgi girişi yapan görevlilerimiz kendi okullarını kendilerine tahsis etmiş gibi göstermektedir. Oysa tahsis kelime anlamı itibariyle «bir şeyi bir kimseye veya bir yere ayırma» demektir. Eğer bir okul Müdürlüğü kendine ait bir dersliği başka bir okula tahsis etmişse söz konusu ekranı tahsis eden değil tahsis alan okul müdürlüğünün doldurması gerekmektedir. Bir örnekle açıklamak gerekirse; B okulu, A okulundan iki adet dersliği kullanmaktadır. A okulu bina tahsis ekranını doldurmayacaktır. B okulu ise A okulunun kurum bilgilerini bina tahsis ekranına girdikten sonra kullandığı derslik sayısını belirterek ekranı kaydetmelidir. Bunun haricinde bina tahsis ekranı boş bırakılmalıdır. Diğer Meis dönemlerinde ilimizdeki okulların neredeyse tamamında bu tür hataların yapıldığı görülmüştür. Hatalar ilçe milli eğitim müdürlüklerince giderilmesine rağmen okul müdürlükleri tarafından söz konusu ekrana yeniden müdahale edilmektedir. Bu hususun takip edilmesi ve hatada ısrar eden kurum müdürleri hakkında gerekli yasal işlemler yapılmalıdır.

E-OKUL ÜZERİNDEN GÜNCELLENMESİ GEREKEN VERİ EKRANLARI

E-OKUL ÜZERİNDEN GÜNCELLENMESİ GEREKEN VERİ EKRANLARI Derslik sayısında dikkat edilmesi gereken husus derslik, şube ve sınıf kavramlarının neler olduğunun bilinmesi ve bu kavramların birbirine karıştırılmamasıdır. Derslik, dersin işlendiği fiziki mekandır. Şube, derslik üzerinde açılmış birimdir. Sınıf ise öğrenim birimidir. Bir örnekle açıklamak gerekirse; A İlköğretim Okulunun öğretim şekli İkili Öğretim’dir. A Okulunda 16 derslik ve 32 şube bulunmaktadır. (her bir dersliğe azami 2 şube açılabilmektedir.) A Okulunda her bir sınıf için 4 adet şube bulunmaktadır. Yani 4 adet 1. sınıf, 4 adet 2. sınıf,,,4 adet 8. sınıf gibi. İlimizdeki okul müdürlükleri tarafından derslik, şube hatta bazen sınıf kavramlarının bile birbirine karıştırıldığı, dolayısıyla ilimizdeki derslik ve şube sayılarına ilişkin verilerin sağlıklı olmadığı, hatalı verilerle yapılan analizler sonucunda belirlenen hedeflerin ise gerçekçi olmadığı tespit edilmiştir. Bu tür hataların ne çeşit sonuçlar doğuracağı ile ilgili bir örnek vermek gerekirse; B İlköğretim okulunda, 8 Derslik ve 16 şube bulunmaktadır. Okul müdürlüğü şube sayısını derslik sayısı olarak belirtirse, okuldaki derslik başına düşen öğrenci sayısı yarı yarıya azalacaktır. İl geneli düşünüldüğünde, durum daha vahim bir hâl almaktadır. B İlköğretim Okulunun yaptığı hatanın aynısını sadece 10 okul müdürlüğü daha yaparsa, İl yatırımı konusunda çok büyük sıkıntılara girileceği aşikardır. Çünkü il genelinde derslik sayısı olduğundan fazla görülecek, derslik başına düşen öğrenci sayısı azalacak ve dolayısıyla bakanlıktan derslik yapımı için gerekli yatırım kısıtlı olacaktır. Sadece derslik sayılarının doğru bildirilmesi sorunu gidermekte yetersizdir. Şube sayılarının da doğru bir şekilde girişinin yapılması gereklidir. 2010-2011 eğitim öğretim yılı başlangıcında 1 adet dersliği olduğu halde 8 ve daha fazla şube gösteren okulların olduğu görülmüştür. Bu hata sadece köy okulları için geçerli değildir. 20 adet dersliği olup 50 ve daha yukarı şube açan merkezi okulların da olduğu tespit edilmiştir.

Bina Kullanım Şekli Ekranına İlişkin Açıklamalar: 1-) Derslik olmadığı Halde Derslik olarak kullanılan bölüm sayısı: Derslik olmadığı halde derslik olarak kullanımı uygun görülen yerlerin sayısının girilmesi gereklidir. Örneğin bazı okullarımızda (genellikle köy okulları) öğretmen odası, köy evinden tahsis edilen oda, müdür odası vb. yerlerin derslik olarak kullanıldığı görülmüştür. Burada dikkat edilmesi gereken husus, bu şekilde girilen derslik sayısının toplam derslik sayısına dahil edilmemesidir. Örneğin 4 derslikli bir okulda, derslik olmadığı halde 2 adet derslik kullandığı belirtilmiş ise toplam derslik sayısı 6 değil, 4 olarak belirtilmelidir. 2-) Derslik Sayısı (Anasınıfı olarak kullanılan): Anasınıfı olarak kullanılan derslik sayısının girilmesi gerekmektedir. 3-) Derslik Sayısı (kullanılan, kullanılmayan, anasınıfı dâhil): Okuldaki mevcut derslik sayısının girilmesi gerekmektedir. Burada dikkat edilmesi gereken üç husus var, a) kullanılmayan derslik mevcut ise söz konusu sayının kullanılan toplam derslik sayısına dâhil edilmesi, b) anasınıfı olarak kullanılan derslik sayısının toplam derslik sayısına dâhil edilmesi, c) derslik olmadığı halde derslik olarak kullanılan bölüm sayısının ise dâhil edilmemesi gerekmektedir. Bunun yanı sıra, Anaokullarının toplam derslik sayılarını girmeleri gerekmektedir. Bazı anaokullarımız, anasınıfı olarak kullanılan derslik sayılarını girip toplam derslik sayılarını ise boş bırakmaktadır. Bunun yanı sıra, tahsis işlemlerine ilişkin hususlar bina kullanım şekli ekranında belirtilmeyecektir. Yani, tahsis eden kurum toplam derslik sayısını düşürmeyecek, tahsis alan kurum da toplam derslik sayısını arttırmayacaktır. Okulun fiziki durumu ne ise o durum belirtilecektir. 4-) Derslik Sayısı (Kullanılmayan): Okuldaki mevcut dersliklerden kullanılmayan dersliklerin sayısının girilmesini ifade etmektedir. Not: 3. maddede belirtilen veri giriş işlemlerinin diğer işlemlerden sonra yapılması, İşlem kolaylığı ve veri güvenilirliği açısından önem arz etmektedir.

Bina Kullanım Şekli Ekranına İlişkin Açıklamalar: Tüm bunların haricinde bina kullanım şekli ekranında istenen tüm veriler işlenmelidir. Örneğin wc sayısı, laboratuar sayısı, toplantı odası sayısı vb. ayrıca bir okulda örenğin toplantı salonu mevcut değil ise o veriye ilişkin bilgi girişi yapılmayacaktır. (0 (sıfır) veya – (tire) gibi işaret ve sayılar girilmeyecektir.)