YETKİN MÜHENDİSLİK PANELİ MUSTAFA ÇOBANOĞLU MÜDEK MAK ÜYESİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
Advertisements

Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
Din Hizmetlerinde SORUN ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Bölüm/Program Amaçlarının Tanımlanması Öğrenme Çıktılarının Yazılması
Yrd.Doç.Dr.Mustafa EVREN OMÜ Fen Bilimleri Enstitüsü
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ AEFIS SİSTEMİNİN KULLANIMI
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Bologna Süreci Kapsamında Alan Yeterliklerinin Belirlenmesi ve Kalite Güvencesinde Dekanlar Konseylerinin Rolü: Mühendislik.
BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ Endüstri Mühendisliği Bölümü Tanıtımı
MÜHENDİSLİK ÖĞRENCİSİ AÇISINDAN AKREDİTASYON, MÜDEK DEĞERLENDİRME SÜRECİ VE AEFIS SİSTEMİNİN KULLANIMI MÜHENDİSLİK ÖĞRENCİSİ AÇISINDAN AKREDİTASYON, MÜDEK.
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ AEFIS SİSTEMİNİN KULLANIMI
MÜHENDİSLİK ÖĞRENCİSİ AÇISINDAN AKREDİTASYON, MÜDEK DEĞERLENDİRME SÜRECİ VE AEFIS SİSTEMİNİN KULLANIMI MÜHENDİSLİK ÖĞRENCİSİ AÇISINDAN AKREDİTASYON, MÜDEK.
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ AEFIS SİSTEMİNİN KULLANIMI
Yüksek Öğretim Kurumlarında ve Mühendislik Programlarında Çeşitlilik
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
Bozok Üniversitesi Kütüphane Binası
Tıpta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği Taslağı Dr.İskender Sayek TTB Merkez Konseyi Üyesi TUEK 2008 Ankara.
Bologna Uzmanları Ulusal Takımı
Prof. Dr. Kerim Edinsel YETERLİLİKLER “UYGULAMA SÜRECİ” ÇALIŞTAYI UYGULAMASI SONUÇLARI Çalışma Grubu 1: Makine Mühendisliği Programı Yeterlilikleri 1 -
PROGRAM ÇIKTILARI HAZIRLAMA
2  OECD’nin 67 ülkede uyguladığı PISA ölçme ve değerlendirme Yöntemi’ne göre değerlendirilen yarışma sınavıdır.
MTS 3022 TÜNEL AÇMA Prof. Dr. Turgay ONARGAN Prof. Dr. C. Okay AKSOY
Kırıkkale Üniversitesi Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi.
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
21. Yüzyıl becerileri.
24. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Mayıs 2012, Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Mühendislik Eğitiminde Tasarım Dersleri Prof. Dr.
Mühendislik Eğitiminde Akreditasyon ve MÜDEK Deneyimi
Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Vizyonu İlk öğretim mezunu her öğrencinin fen ve teknoloji okur- yazarı olmasıdır
ELEKTRİK ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
MDK Toplantısı Trabzon, 4 Mayıs 2007 YETKİN MÜHENDİSLİK İnşaat Mühendisleri Odası Yaklaşımı ve Uygulamaları.
AİLE HEKİMLİĞİ TANIMI VE İLKELERİ
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ KALİTE GÜVENCESİ
MÜHENDİSLİK EĞİTİMİNDE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME MODELLERİ
DEÜ ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ MÜDEK BAŞVURUSU Bilgilendirme Sunuşu 2004.
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNDE AKTİF EĞİTİMDE MESLEKSEL BECERİLERİN KAZANILMASI T. Çiçek, A. Seyrankaya, İ. Cöcen, H. Yenice, U. Malayoğlu, A. H. Onur, B. Kahraman,
Türk Yükseköğretiminde Bologna Süreci Uygulamaları ve Geleceğe Bakış “Bologna Süreci ve Program Akreditasyonu” u Prof. Dr. Süheyda Atalay Ege Üniversitesi.
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
Mühendislikte Akreditasyon ve Kalite Sistemi. Sunum İçeriği MÜDEK MÜDEK Kurumun Sorumlulukları Kurumun Sorumlulukları Hazırlık Aşaması Hazırlık Aşaması.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
BÖLÜM 5 İşgören Değerlendirme ve Seçme Yöntemleri.
Bilimsel düşünme becerileri
Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik
BOLOGNA BİRİM KOORDİNATÖRLERİ TOPLANTISI OCAK, 2016 Kırklareli Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
Yeniden Yapılanma Sürecinde Üniversitelerimiz: Sakarya Üniversitesi Prof. Dr. Muzaffer ELMAS İstanbul – Yeniden Yapılanma Sürecinde Üniversitelerimiz:
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
STAJ İŞLEMLERİ T.C. HİTİT ÜNİVERSİTESİ
REKABET KURUMU TANITIM SUNUMU Eskişehir Osmangazi Üniversitesi
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MİMARLIK BÖLÜMÜNE HOŞGELDİNİZ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
TÜRK MUSİKİSİ DEVLET KONSERVATUVARI’NA HOŞGELDİNİZ
TEKSTİL MÜHENDİSLİĞİ HAKKINDA……
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
2018 Yükseköğretim Kurumları Sınavı Tanıtım Sunumu
ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Değişkenler Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Genel Kavramlar
Makine Mühendisliği nedir?
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ MÜDEK AKREDİTASYONU
Psikolojik Testlerin Çeşitli Kriterlere Göre Sınıflandırılması
Makine Resim Ve Konstrüksiyon Programı ve amaçları
Düzce Üniversitesi Gümüşova MYO
21. YY BECERİLERİ.
Sunum transkripti:

YETKİN MÜHENDİSLİK PANELİ MUSTAFA ÇOBANOĞLU MÜDEK MAK ÜYESİ

Yetkin mühendislerin tespiti ve belgelendirilmesidir AMAÇ

Yetkin Mühendis * Mesleğin temel kavramları ve uygulama ilkelerine hakim, * Deneyimli, * Kişiliği ve etik anlayışı ile belli bir olgunluk düzeyine eriştiğini kanıtlamış bir mühendistir. TANIM

* Meslektaşın önüne meslek içi eğitim, mesleki davranış ilkeleri gibi hedefler koymak. * Sürekli eğitimi sağlamak. * Meslek Etiği anlayışını oluşturmak ve geliştirmek. * Disiplinlerde uzmanlaşmayı somutlaştırmak. * Mesleki sorumluluk bilincini yükseltmek. * Yetersiz mühendislik uygulamalarına karşı kamuyu ve halkı korumak. FELSEFESİ

Aranan ÖzellikÖlçme Sistemi * Temel kavramlar- Sınav 1 * Uygulama ilkeleri- Sınav 2 * Deneyim kelime rapor * Kişiliği ve- Deneyimli bir etik anlayışı mühendisten referans ÖLÇME DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Aranan ÖzellikÖlçme Sistemi * Temel kavramlar- Sınav 1 (Çoktan Seçmeli) * Uzmanlık bilgisi- Sınav 2 (Çoktan Seçmeli) * Değerlendirmede kolaylık ve sübjektif etkilerden arınma kaygısı İle test yöntemi benimsenmiş * Ancak ölçme performansı soru işareti (?) ÖLÇME DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

* Deneyim : Başvuru formları büyük ölçüde ölçücü * Kişilik ve etik anlayışı : Ölçüt yok, ölçüt geliştirilmeli * En azından bir etik kurallar yönetmeliği oluşturulmalı ÖLÇME DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

* * Belge üç yılda bir yenileniyor * * Mesleki eğitim için her yıl en az 40 saat meslek içi eğitim Olumlu ancak yeterli mi? * * Mesleğin icrasına ilişkin bazı asgari kriterler koyulabilir İZLEME

Tanımı Sistemi ile başarılı Kurulları Ancak yayınlanmış nesnel ölçütlerin oluşturulmasında bazı eksikler var. Ölçme değerlendirme, ölçüt oluşturma konusunda uzman desteği alınabilir ÖNERİ

MÜDEK ÖLÇÜT 3 Mühendis programları, mezunlarının aşağıdaki niteliklere sahip olduğunu kanıtlamalıdırlar * * Matematik, fen ve mühendislik bilgilerinin uygulama becerisi * * Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi * * İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi * * Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi * * Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama ve çözme becerisi EĞİTİMİN AKREDİTASYONU İLE YETKİN MÜHENDİSLİK İLİŞKİSİ

* * Mesleki ve etik sorumluluk bilinci * * Etkin iletişim kurma becerisi * * Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim * * Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi * * Çağın sorunları hakkında bilgi * * Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi EĞİTİMİN AKREDİTASYONU İLE YETKİN MÜHENDİSLİK İLİŞKİSİ

Mezunda aranan nitelikler ve beceriler ile yetkin mühendiste aranan nitelik ve beceriler örtüşüyor. O halde akredite olmuş bir eğitim kurumundan mezun olmuş mühendis için yetkin mühendislik sürecinin tekrar işletilmesi gerekli mi?

Bir başka deyişle eğitimde kalite sorununun tamamen çözülmesi yetkin mühendisliğe ihtiyacı ortadan kaldırır mı? Bu sorunun cevabı tabii ki “HAYIR” ‘dır.

Akredite olmuş bir eğitim kurumundan mezun olmak yetkin mühendislik sürecinde bir artı puan olmalıdır.

Ancak unutulmamalıdır ki MÜDEK Ölçüt 3’te belirtilen, mezunda aranan nitelikler, mezunun iyi mühendis olmak için gerekli YOL HARİTASI’na sahip olup olmadığını ölçer.

Yetkin mühendislik süreci ise MÜHENDİSLİKTE KATEDİLEN YOLU ölçer.