Neler Yapılmalı?. 1. “Bilgi” engel midir? Yargılarımızın doğruluğuna güvendiğimizde, bilgi edinme kanallarımızı (dolayısıyla merakı) kapatırız. Bir çeşit.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
“Her sorun öğrenme yetersizliği sonucunda doğar”
Advertisements

Hepimiz –doğuştan- birer öğrenme uzmanıyız!
S E L Ç U K Ü N İ V E R S İ T E S İ Kritik Analitik Düşünme Topluluğu
Uzlaşma yoluyla sorun çözmek!
May 15, 07 © Copyright M.Tınaz Titiz, SMUH, 2007® 1 Her fazladan söz, bir diğerini bozar!
Rev © Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, Soru Konferansı ® Ne Beklenmeli? Ne Beklenmemeli? Ne / Nasıl Yapılıyor?
Düşündüren Resimler-I KRİTİK VE ANALİTİK DÜŞÜNME PLATFORMU
DRAMA 11.HAFTA DRAMA YÖNTEMİYLE DERS İŞLEME MODELLERİ
Finlandiya’da Sosyal Güvenlik Politikası Oluşturma
Oca-09© Copyright SMUH®, Değişmeden Değişmek! (Rev 0.1 – ) Olabilir mi, nasıl?
May 5, 06© Copyright M.Tınaz Titiz, SMUH®1 Disiplin (aile içinde)
Bireysel / Kurumsal / Toplumsal “ Yaşamlarımızı şekillendiren yaygın ve yerleşik kalıplar’ın sorgulanması” 19 Aralık 2012 / İstanbul.
Sep / Rev. 1© Copyright Beyaz Nokta® Gelişim Vakfı, Öğrenmeyi Öğrenme’nin kritik parçası: Her sorun bir öğrenme yetersizliğidir.
KAMUDA İNOVASYON (?). KAMUNUN İNOVASYONA (?) ETKİSİ KAMU Kamu kendi faaliyeti (Kamu kesimi reformu) Özel kesim Bilgilendirme -Rekabetçi -Eşgüdüm dışsallığı.
Güvenlikçiden YK Bşk.na Bir kuruluşta en alttan en üste bilgi katma değeri yaratma örnekleri.. Sayfa ve satırları lütfen enter tuşuyla ilerletiniz..
Küreselleşme ve Çözüm Kabiliyeti Rev 2 – Temmuz 2014 ©Copyright M.Tınaz Titiz, SMUH®
Ekim 15, 06© Copyright M.Tınaz Titiz, Sorunların kendileri Cevaplar De ğ ildir..
Çözüm Kabiliyeti için performans göstergeleri. PI yok, sorun da yok! Çözüm Kabiliyeti için göstergelerden en önemli üçü: 1. Tanımlanmışlık düzeyi, 2.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
Yeni Programın Öğrenme Yaklaşımı
Ocak ©Copyright M.Tınaz Titiz, SMUH® Askıya Alınmış Yargılarla İletişim=Etkileşim Zamanimizin neredeyse %90’ini kaplayan “iletisim”in en iyimser.
ÜNİTE TANITIM SUNUSU HALİL TAŞEL GÖKHAN ÖZENÇ YASİN KAYIŞ TURAN ACAR
Sorun Kimyası Madde kimyası olur da sorunları kimyası olmaz mı?
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
30-Tem-05© Copyright M.Tınaz Titiz, Niçin zor öğreniyoruz? Madem hepimiz –doğuştan- birer öğrenme uzmanıyız o halde niçin zor öğreniyoruz?
Neler Yapılmalı?. 1. “Bilgi” engel midir? Her alandaki “doğru”lar insanlık tarihinin birikimi olarak biliniyor. Ama bunlar, neyin nasıl yapılacağını söylemiyor.
21. Yüzyıl becerileri.
SORULARLA MERAK ETTİKLERİMİZ
İKTİSADA GİRİŞ-I.
Rev © Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, Soru Konferansı ® Ne Beklenmeli? Ne Beklenmemeli? Ne / Nasıl Yapılıyor?
YANSITICI DÜŞÜNME.
Sorun Stok Etkisi Rev Sorun sayısı arttıkça.. Tek sorun yerine iki ayrı sorun halinde: 1. Sorunlar aynı kaynaklara ihtiyaç gösterebilir,
Sorun Çözme  Karmaşıklık  Enerji İhtiyacı  Parçalanma.
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
Mayıs 2009© Copyright SMUH®, Sorunların kendileri Cevaplar Değildir..
Çözüm Kabiliyeti için performans göstergeleri Rev
ARABULUCULUK Prof. Dr. İbrahim Kaya
Sömürü algoritması Birilerinden, sömürü yoluyla değer transfer etmek isteyenler için altın kurallar(!)
Giriş Hazırlayan Öner ÖNDER Eğitimci-Yazar
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
Sorun Stok Etkisi. Sorun sayısı arttıkça.. Tek sorun yerine iki ayrı sorun halinde: 1. Sorunlar aynı kaynaklara ihtiyaç gösterebilir, 2. Gücünüz azalacağı.
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
Herkes için –sürdürülebilir- Eğitim
‘Portfolio’ PROJE TABANLI EĞİTİM ‘A Way to Shine’
YETKİLENDİRME DAİRE BAŞKANLIĞI OSGB İŞ VE İŞLEMLERİ
ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ B İ LG İ SAYAR VE Ö Ğ RET İ M TEKNOLOJ İ LER İ Ö Ğ RETMENL İĞİ  EMRULLAH TURHAN  FATMA İ ME  SERVET GÖKÇEK.
1+1 > 2 Niçin Olmasın? Ekim 2015© Copyright SMUH®,
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
ÖĞRENME AMAÇLARI Toplam hata ve örnekleme dışı hatanın bununla nasıl ilişkili olduğunu öğrenme Veri toplama hatalarının kaynaklarını ve bunların.
KIRSAL KALKINMA ve ÖRNEK PROJELER
16.1 GİRİŞ Bu ünitede, afektif ve sembolik etkenlerin çevresel davranış üzerinde önemli rolü olduğunu göstereceğiz. Öncelikle sembolik ve afektif.
ÖĞRENME AMAÇLARI Olasılıklı örneklem ile örnek büyüklüğüne karar vermenin altında yatan sekiz aksiyomun anlaşılması Güven aralığı yaklaşımını kullanarak.
“Ne yapmalı?” yerine “ne yapmamalı?” Bir paradigma değişimi önerisi... Ocak 2016© Copyright SMUH®,
Öğretim Stratejileri Sunuş Yoluyla Öğrenme Buluş Yoluyla Öğrenme Araştırma İnceleme Yoluyla Öğrenme Dr. Kerim Karabacak.
Bilişsel Gelişim Çocukluk Çağı 1.
BİLGİ YÖNETİMİ KAVRAMI ve GELİŞİMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Yapılandırmacı Öğrenme
Tüketici Kararları.
Adler’in Yaklaşımı Temel Kavramlar Aile bütünlüğü:
Yaygın eğitim 1.
İNOVASYON.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
Power pont İle konu değerlendrmesi
Dalgalara direnmemek, onlara uyum göstermek..
IX. ANAYASA YARGISI.
Sunum transkripti:

Neler Yapılmalı?

1. “Bilgi” engel midir? Yargılarımızın doğruluğuna güvendiğimizde, bilgi edinme kanallarımızı (dolayısıyla merakı) kapatırız. Bir çeşit ölüm: Meraksızlık! "Sorunları da çözümlerini de biliyoruz; ama uygulama gücümüz yok" yargısı yaygın bir örnektir. Halbuki şu soruları sorsaydık: Haz ©Copyright M.Tınaz Titiz, SMUH®. 2014

1. En önemli ihtiyaç: Yargıların askıya alınması (deferred judgement) (Bilgi, tahmin, sanı, değer yargısı, inançları askıya alarak sorgulama) Kritik aydın kütlesi, ancak yargılarını askıya almış olanlarca oluşabilir. Büyük resim ancak bundan sonra sorgulanabilir. Haz ©Copyright M.Tınaz Titiz, SMUH®. 2014

2. Önemli ihtiyaç: Yeni kavramların toplumsal kavram dağarcığına ve kullanıma girmesi.. Birkaç kritik kavram: 1. Koz Koz 2. İstismara Açık Alan 3. Öğrenme Devrimi Öğrenme Devrimi 4. Maksim Maksim 5. ve Yaşam Alanı Haz ©Copyright M.Tınaz Titiz, SMUH®. 2014

Bunlar iyi ama, parçalı etkiler süreci tersine çevirmeye yetmez! Parçalı / sürdürülebilir olmayan girişimler, etki dağılmasına yol açar. inovasyon(lar)a ihtiyaç var. Neler olabilir? 1. Topluma rol model olabilecek bir kurumun, bu kavramları topluca benimseyip kullanması (TSK gibi) 2. Çeşitli STK’lar arasında, değişik kapsamlı işbirlikleri oluşturulmasıoluşturulması 3. Innocentive benzeri bir yaklaşım. Innocentive Haz ©Copyright M.Tınaz Titiz, SMUH®. 2014

Teşekkür Ederiz Tüm sunumları adresindeki “Yüksek Sevk ve İdare Akademisi Konferansı” başlığı altında bulabilirsiniz.