MİLGRAM DENEYİ. İnsanların erk (otorite) sahibi bir kişi veya kurumun isteklerine, İnsanların erk (otorite) sahibi bir kişi veya kurumun isteklerine,erk.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yrd. Doç. Dr. Mehmet OKUTAN
Advertisements

Zinde İSG Etiği DRUZ.
TÜRKİYE’DE ÇAĞCIL DEMOKRASİ, DEMOKRATİK KÜLTÜR VE OLGUNLUK
KAZANIMLAR 5. İçinde bulunduğu eğitsel ve sosyal faaliyetlerde işleyen süreçleri demokrasinin ilkeleri açısından analiz eder.
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
HAKKIMIZDA Tam zamanlı İngilizce eğitimi English Kids Academy ile artık çok kolay Kurumumuz 1981 yılından beri yayıncılık alanında edindiği tecrübeyi.
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
LİDERLİK.
TOPLUMSAL YAPIYI OLUŞTURAN ÖĞELER
Gelişimi Farklı Olan Çocuklar
HÜMANİSTİK ÖĞRENME Hümanistik yaklaşımlar bireyin öznel algıları üzerinde yoğunlaşırlar. Buna göre bireyin kendine dünyayı ve olayları yorumlama biçimi.
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Eleştirel eğitim felsefesi
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİSİ
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
AHLAK GELİŞİMİ.
PSİKOLOJİK DANIŞMA KURAMLARI
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
MİMİO Hazırlayanlar Duygu Akdiş Ayşenur Konur
Çiğdem ÖZTÜRK Semra SEVİNÇ Esra SEVİNDİK
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
ÇAĞDAŞ ÖĞRETMEN PROFİLİ
DÜNYA ÜZERİNDE VAR OLAN YÖNETİM BİÇİMLERİ.
AKRAN BASKISI.
AİLE EĞİTİMİ GÜZ DÖNEMİ SEMİNERLERİ…
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
Marmara İlköğretim Okulu Rehberlik Servisi
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
Çocuğu doyuran, büyüten, eğiten ve ilk terbiyeyi veren anne, verdiği eserin sorumlusudur. (anonim)
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
ETKİLİ OKULUN ETKİLİ ÖĞRETMENİ Öğrencilerin, Fiziksel Ve Zihinsel Yeteneklerini Keşfettirir. ETKİLİ OKULUN ETKİLİ ÖĞRETMENİ.
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
DİĞER TUTUMLAR.
BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN. BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN.
İNSAN HAKLARI HUKUKUNUN GENEL İLKELERİ
EĞİTİMİN POLİTİK TEMELLERİ
TÖREL- AHLAK GELİŞİMİ AHLAK; Bir toplumda bireylerin tümü için geçerli ve uyulması gereken davranışlar, kurallar bütünlüğüdür. AHLAKLI OLMA; Toplumun gelenek,
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ
DEĞERLER EĞİTİMİ Okulumuzda Öğrencilerimize ve Velilerimize 2016 Yılı Mart ve Nisan Aylarında, Değerler Eğitiminin Önemli ve Vazgeçilmez Bir Parçası.
Toplumsal Sapma ve suç SOSY103.
VII. Ünite SİYASET FELSEFESİ
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Deneme 1. Deneme 2 Deneme 3.
KAMU HUKUKUNDA ÇOCUK HAKLARI ÇOCUĞUN ANAYASAL TEMEL HAKLARI
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜ YETERLİKLER ÇERÇEVESİ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Durum Çalışması
KÖY MANTALİTESİ = KÖY DÜŞÜNÜ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
DİNLER ARASINDAKİ İLİŞKİ. Dinler arasındaki ilişkiler,küreselleşen dünyada son derece önemli ve lüzumlu bir konudur.Herkes,birbirini olduğu gibi kabul.
ÖĞRETMENİM ÖĞRETMENLER GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN.
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
Ahlak Gelişimi Lawrence Kohlberg Carol Gilligan
Free template from Kişisel Rehberlik Yaşamayı öğrenme 1/12/2019 Free template from
1982 TARİHLİ TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI’NDA İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ Prof. Dr. Yasemin KARAMAN KEPENEKCİ Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi.
“TEARUF” Kavramı ve İlişkili Görülen Kavramlar Açısından Metin Analizi- Kuruluma esas olan metin: M. Selçuk, Birlikte Yaşamaya Kur’anî Bir Yaklaşım ( Kültürel.
Ahlak Gelişimi - Kohlberg
AHLAK KANITI -Bu kanıtın çeşitli türleri vardır.
Sosyal Etki ve Uyma Sosyal Etki Uyma Davranışı Benzerlik (Sosyal Davranış Düzenliliği)
DENEME.
DENEME
Sunum transkripti:

MİLGRAM DENEYİ

İnsanların erk (otorite) sahibi bir kişi veya kurumun isteklerine, İnsanların erk (otorite) sahibi bir kişi veya kurumun isteklerine,erk kendi vicdani değerleriyle çelişmesine rağmen itaat etmeye ne ölçüde istekli olduklarını ölçme amacını güden bir deneyler dizisinin genel adıdır. kendi vicdani değerleriyle çelişmesine rağmen itaat etmeye ne ölçüde istekli olduklarını ölçme amacını güden bir deneyler dizisinin genel adıdır. vicdaniitaatvicdaniitaat

DENEY SONUÇLARI Sadece görevlerini yapan, kendi başlarına vahşi işlere kalkışmayan sıradan insanlar, korkunç bir yok etme işleminin bir parçası olabilmektedir. Katılan deneklerin %60 lık kısmı, yaptıkları işin yıkıcı sonuçlarını apaçık görmelerine rağmen devam etmiş, %40 lık bölümü ise temel ahlak değerleriyle çelişen bu görevi reddetmişlerdir.

Kitle iletişim araçları bireyi ortadan kaldırıp tek tip, düşünemeyen bir kalabalık üretir. baskıcı rejimin elindeki bu çağdaş iletişim araçları, hayatı adeta cehenneme çevirip insanları koşulsuz İtaate zorlar. Otoriteye mutlak itaat sözkonusudur.

Sahtekarlığın evrensel düzeyde egemen olduğu dönemlerde, gerçekleri söyleyebilmek devrimci bir eylemdir George Orwell

BASKI VE OTORİTE

Günümüz otorite profili Baskıcı otorite profili Katı disiplin, kayıtsız şartsız itaat sağlanır. Korku ve belirsizlik hakimdir. Bireyleri gurup ve ekip çalışmasına yönlendirerek birlikten doğan kuvveti tehlike olarak yorumlamaz.

Günümüz otorite profili Baskıcı otorite profili Özgürlük ve hukuk sadece üst tabaka için uygulanabilir kurallardır. Seçme özgürlüğü sunar, tercihlere saygılıdır.

Günümüz otorite profili Evrensel doğruları benimser, farklılıkları fark eder. Farklılık olması teşvik edilen bir olgudur. Baskıcı otorite profili Tek doğru, tek düşünce ve tek yetki vardır. Gruplar yerine bireyleri hedef alan projeler üretir ve uygular.

Günümüz otorite profili Teknolojiyi ve teknolojinin sunduğu tüm imkanları toplumun gelişimi için kullanır. Baskıcı otorite profili Teknolojiyi ve teknolojinin sunduğu tüm imkanları baskı aracı olarak kullanır.

Demokratik öğretmen, farklılıkların farkındadır. Otoriter öğretmen, tek doğru, tek düşünüş ve tek yetkiyi temsil eder.

Farklı bakış açılarını dinler. Olumlu ve olumsuz yönleri betimler. Olumluları da söyler olumsuzları da… Demokratik öğretmen Öğrenciler için en iyisine o karar verir Otoriter öğretmen,

Övgüye çok az yer verir. Notu bir silah olarak kullanır. Öğrencilerle ilişkilerde mesafeli, bazen de serttir. Otoriter öğretmen, Benimsemese bile onlara güvenilir bir sınıf atmosferi sunar Demokratik öğretmen

Otoriter öğretmen, Öğrenciler itaatkar fakat öğretmenlerinden nefret etme eğilimi içinde olurlar Bir arada yaşamının ve etkinlikte bulunmanın hazzını kazandırır.

Teşekkürler…