ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN VE İLKÖĞRETİM OKULLARINDA ÖZEL EĞİTİM ALAN ÖĞRENCİLERE BASİT DÜZEYDE ÖZ BAKIM VE GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ KAZANDIRMAK İÇİN ÇOKLU.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Advertisements

Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Resimlerin Kullanımı.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Temel Kavramlar
Bütünleşik Müfredat ve “Bilgisayar” Dersi
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek.
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
Yaş Basamaklarına Göre Eğitim Gereksinimleri. Yaş Basamakları  8-11 Yavrukurt  İzci  Ergin İzci.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
PROJE TABANLI ÖĞRENME Konu Adı: Dünyamızın İklim Zenginliği.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 6.Görsel Tasarımın Unsurları: Destekleyici Unsurlar.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
SİBEL KURNAZ SERAP ARIMAN YAKUP ARSLAN
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN VE İLKÖĞRETİM OKULLARINDA ÖZEL EĞİTİM ALAN ÖĞRENCİLERE BASİT DÜZEYDE ÖZ BAKIM VE GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ KAZANDIRMAK İÇİN ÇOKLU.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 15
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN VE İLKÖĞRETİM OKULLARINDA ÖZEL EĞİTİM ALAN ÖĞRENCİLERE BASİT DÜZEYDE ÖZ BAKIM VE GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ KAZANDIRMAK İÇİN ÇOKLU.
Akran destekli öğrenme
MONTESSORİ.
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
Yansıtıcılar (Projektörler)
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR VE TARİHSEL SÜREÇ
Öğretmen-Veli İşbirliği İçin Web Tabanlı Platform Projesi
DERSİMİZİN ADI NEDİR?.
Birnaz DUMAN Özlem ERAVCU Aslınur SEZGİN Fatma AK Yasin YILDIRIM
PROJE TABANLI ÖĞRENME SCIENTIX PORTAL Proje Tabanlı Öğrenme Sorgulamaya Dayalı Öğrenme.
Onur TAT Yasin ARMUTÇU Dursun ÜLKER
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ETKİLİ OKULUN ETKİLİ ÖĞRETMENİ Öğrencilerin, Fiziksel Ve Zihinsel Yeteneklerini Keşfettirir. ETKİLİ OKULUN ETKİLİ ÖĞRETMENİ.
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
Bilişşsel Yük Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
GÖRME ENGELLİLER.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
İŞ SERİMİ Öncelikle 3D modelini seçmeye karar verdik ve Bektaş TAGUR tarafından internet sitesinden bu model seçildi.
BÜTÜNLEŞİK ÖĞRETİM MARETYAL TASARIMI
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu
Projenin Amacı Projenin en temel amacı okul öncesi sınıflarında engeli olan çocuklarla çalışan öğretmenlerin sınıf içi yeterliklerinin artırılmasıdır.
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Temel Kavramlar
Sunum transkripti:

ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN VE İLKÖĞRETİM OKULLARINDA ÖZEL EĞİTİM ALAN ÖĞRENCİLERE BASİT DÜZEYDE ÖZ BAKIM VE GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ KAZANDIRMAK İÇİN ÇOKLU MEDYA İLE DESTEKLENMİŞ EĞİTSEL YAZILIM TASARIMI

Proje Amacı : İlköğretim okullarında özel eğitim gören hafif düzey zihinsel yetersizliği olan öğrencilere çoklu medya kullanılarak günlük öz bakım becerilerini kazandırmaktır.

Okulda öğrenilen öz bakım becerilerinin eğitim yazılımı kullanarak pekiştirmek Bireyin yaşamsal işlevlerini bağımsız olarak sürdürebileceği öğrenme materyali tasarlamak Bilişim teknolojilerinin zihinsel engelli bireyler için faydalı olabileceğini gösterebilmek Zihinsel engelli bireylerin sürekli çalışabilecekleri öğrenme materyalleri sağlamak Kullanılan işitsel ve görsel uyarıcılarla öğretimin etkililiğini artırmak

Proje Yöntemi : Bu kısımda proje iki aşamada gerçekleştirilecektir. İlk aşama proje tasarımı, ikinci aşama ise projenin uygulanma aşamasıdır. İlk basamak olan tasarım aşamasında öğretim tasarımı modellerinden biri olan ADDIE modeli temel alınacaktır.

İlk Aşama: Proje Tasarımı Analiz Basamağı a)İhtiyaç Analizi b)İçerik Analizi c)Öğrenci Analizi Tasarım Basamağı Geliştirme Basamağı Uygulama Basamağı Değerlendirme Basamağı

İkinci Aşama : Projenin Uygulanması Örneklem Seçimi Çalışmanın Uygulama Aşamaları Veri Toplama Aşamaları Veri Analizi Projenin Raporlanması

Projenin Aşamaları : Analiz Aşaması (İhtiyaç Analizi, İçerik Analizi, Öğrenci Analizi) Materyalin Tasarlanması Çalışmanın Uygulanması ve Verilerin Toplanması Verilerin Analizi Projenin Raporlaştırılması

Proje Ekibi : 260541 Aynur BEYOĞLU 260555 S.Tuğçe İSMAİLOĞLU

İş Bölümü : Tüm aşamalar birlikte yürütülecektir.