ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN VE İLKÖĞRETİM OKULLARINDA ÖZEL EĞİTİM ALAN ÖĞRENCİLERE BASİT DÜZEYDE ÖZ BAKIM VE GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ KAZANDIRMAK İÇİN ÇOKLU MEDYA İLE DESTEKLENMİŞ EĞİTSEL YAZILIM TASARIMI
Proje Amacı : İlköğretim okullarında özel eğitim gören hafif düzey zihinsel yetersizliği olan öğrencilere çoklu medya kullanılarak günlük öz bakım becerilerini kazandırmaktır.
Okulda öğrenilen öz bakım becerilerinin eğitim yazılımı kullanarak pekiştirmek Bireyin yaşamsal işlevlerini bağımsız olarak sürdürebileceği öğrenme materyali tasarlamak Bilişim teknolojilerinin zihinsel engelli bireyler için faydalı olabileceğini gösterebilmek Zihinsel engelli bireylerin sürekli çalışabilecekleri öğrenme materyalleri sağlamak Kullanılan işitsel ve görsel uyarıcılarla öğretimin etkililiğini artırmak
Proje Yöntemi : Bu kısımda proje iki aşamada gerçekleştirilecektir. İlk aşama proje tasarımı, ikinci aşama ise projenin uygulanma aşamasıdır. İlk basamak olan tasarım aşamasında öğretim tasarımı modellerinden biri olan ADDIE modeli temel alınacaktır.
İlk Aşama: Proje Tasarımı Analiz Basamağı a)İhtiyaç Analizi b)İçerik Analizi c)Öğrenci Analizi Tasarım Basamağı Geliştirme Basamağı Uygulama Basamağı Değerlendirme Basamağı
İkinci Aşama : Projenin Uygulanması Örneklem Seçimi Çalışmanın Uygulama Aşamaları Veri Toplama Aşamaları Veri Analizi Projenin Raporlanması
Projenin Aşamaları : Analiz Aşaması (İhtiyaç Analizi, İçerik Analizi, Öğrenci Analizi) Materyalin Tasarlanması Çalışmanın Uygulanması ve Verilerin Toplanması Verilerin Analizi Projenin Raporlaştırılması
Proje Ekibi : 260541 Aynur BEYOĞLU 260555 S.Tuğçe İSMAİLOĞLU
İş Bölümü : Tüm aşamalar birlikte yürütülecektir.