DEĞERLER EĞİTİMİ KONAK RAM 2014.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

“SINIF ARKADAŞIM AİLEM”
BATIKENT İLKYERLEŞİM ANAOKULU
NEDEN KAREKTER EĞİTİMİ?
SİLVAN İMAM LİSESİ FAHRETTİN KAYA
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ BAĞLAMINDA EĞİTİM İHTİYACI VE KONYA’DA MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: 1.
CUMHURİYET ORTAOKULU BENCHMARKİNG 4.ALT GRUP. 1-OKUMA SAATLERİ Okullarımızda okuma saatleri planlanarak başlatıldı.. Dönerli ve 7.ve 8 sınıflarda 7.saatte.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
DEĞERLER EĞİTİMİ Selahattin Altınışık Nisan 2012.
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
REHBERLİK DERS II.
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
REHBERLİK.
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
DUYGU KUMBARAMDA DOSTLUK BİRİKİYOR!
GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİ
SERBEST ETKİNLİK SAATİ UYGULAMALARI
DEĞERLER EĞİTİMİ KUMKALE ORTAOKULU EKİM 2013.
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
YARDIM ETME Amaç : Öğrencilerin yardım etme duygularının geliştirilmesi Düzey : 1. sınıf ve üstü Materyal: Yazı tahtası,kalem,fon kağıdı Süre.
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
CANSU ALTIN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
DEĞERLER EĞİTİMİ.
KAYSERİ İLE OKUMAK PROJESİ
DEĞERLER EĞİTİMİ KONAK RAM 2014.
MEHMET SİNAN DERELİ ORTAOKULU
SINAV KAYGISI VE AİLE.
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
YIL SONU SEMİNER ÇALIŞMASI
T.C MEB MUSTAFA PARS İLKOKULU EĞİTİM -ÖĞRETİM YILI
Tanıtım webinarı: Tanıtım eğitimi anket sonuçları 11 Mart 2015.
KELİME KUMBARAM.
ANNE BABALAR EV ÖDEVLERİNE NASIL YARDIMCI OLABİLİRLER?
ÖĞRENCİ TAKİP SİSTEMİ BTS HAZIRLAYAN ABDURRAHMAN ÇİÇEK 75
REHBERLİK SERVİSİNİN TANITIMI VE ORYANTASYON ÇALIŞMALARI
NİÇİN DEĞERLER EĞİTİMİ ?
PROJENİN HEDEFİ İstanbul’da faaliyet gösteren, eğitilebilir öğretilebilir düzeyde zihin engeline sahip çocuk ve gençlerin öğrenim gördüğü 2 İş Okulu’nda.
Aile Atölyeleri Projesi
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
HOŞGÖRÜ VE SAYGI.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI.
ETKİLEŞİM ve İŞBİRLİĞİ
KÜÇÜK MUCİTLER ÖĞRENİYOR VE ÖĞRETİYOR
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Hazırlayan: Rabia Ayşenur Kurnaz
YILDIZ SINIFI OKULUM VE BEN Tarih/Sayı: Ekim 2017/1
BULUT SINIFI OKULUM VE BEN Tarih/Sayı: Ekim 2017/1
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF OKULA UYUM PROGRAMI
ENGELLİLERE YÖNELİK TUTUMLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
ZORBA OLMA, ARKADAŞ OL… MuRaT BaYHaN Psikolojik Danışman ADNAN KAHVECİ İLKOKULU Rehberlik Servisi.
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
MEB DERGİ MAKALE İNCELEMESİ SAYI 211
Sağlık Bilimleri Fakültesi
REHBERLİK DERS II.
Nuray Taşçı / Ayperi Dikici Sığırtmaç
TÜRKİYE'DE ERGEN PROFİLİ
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

DEĞERLER EĞİTİMİ KONAK RAM 2014

DEĞER NEDİR? Toplumsal anlamda değerler, toplum tarafından en iyi, en doğru ve en faydalı olduğu kabul edilen genelleştirilmiş davranış prensipleridir. Bir başka tanım; Bir nesneye, varlığa veya faaliyete, bireysel ve toplumsal açıdan tanınan önem ya da üstünlük demektir.

DEĞER EĞİTİMİ NEDEN GEREKLİ? 1- Yükselen şiddet eğilimleri, 2- Sahtekârlıkta artış (yalan söyleme, kopya çekme ve hırsızlık), 3- Anne-babaya, öğretmene, yetkili kişilere karşı gelme, 4- İş ahlâkında düşüş, 5- Kişisel ve toplumsal sorumluluk bilincinde azalma, 6- Kendine zarar verici davranışlarda (madde bağımlılığı) artış,

DEĞERLER EĞİTİMİNİN AMACI Değerlere karşı duyarlılık oluşturulması ve onların davranışa dönüştürülmesi Öğrencilere temel insani değer ve erdemlerin kazandırılması Çocuklarda insan,hayvan ve doğa sevgisinin aşılanması Toplum tarafından kabul gören değerlerin uygun okul ortamı oluşturularak geliştirilmesi ve pekiştirilmesi Değerler eğitimi ile ailenin farkındalık düzeyinin arttırılması.

DEĞER EĞİTİMİ NEDİR, NE DEĞİLDİR? Çok yönlü öğrenmedir İnsanlaştırma sanatıdır Kişilik oluşturmaktır O ana ve geleceğe biçim verme gayretidir Süreç gerektirir Sosyo-kültüreldir Mekanik öğrenme değildir Robotlaştırma değildir Bilgi küpü inşa etmek değildir Yalnızca kuralları nakletmek değildir Anlık değildir Kalıtsal değildir

DEĞERLER EĞİTİMİ (Sevgi Değeri) ORTAOKUL PİLOT UYGULAMALARI

1.HAFTA OKUL ETKİNLİĞİ Etkinlik adı: Öğretmenimi Seviyorum Sınıf:6.Sınıflar Süre:15 Dakika Ortam: Sınıf Araç-Gereç:Büyük kalp şeklinde kesilmiş açık renk fon kartonları, boya kalemleri

1.HAFTA OKUL ETKİNLİĞİ (Öğretmenimi seviyorum) Hedefi/Amacı Öğretmen ve öğrencilerin sevgilerini ifade etmelerini sağlamak Sınıfta olumlu bir hava yaratmak ve öğrencilerin ortak çalışma becerilerini arttırmak

1.HAFTA OKUL ETKİNLİĞİ (Öğretmenimi seviyorum) Uygulanışı Sevgi Kartına Yazılacak Örnek Cümleler Sizi çok seviyorum. İyi ki bizim öğretmenimizsiniz. Bizimle çok ilgileniyorsunuz. Saçınızın rengi size çok yakışıyor. Bana gülümsemenizi çok seviyorum. Sayenizde her gün yeni bilgiler öğreniyorum.

1.HAFTA OKUL ETKİNLİĞİ (Öğretmenimi seviyorum) Uygulanışı Her sınıftan seçilen ve üç öğrenciden oluşan SEVGİ TİMLERİ, sınıftaki tüm arkadaşlarına Sınıf Rehber Öğretmenine sevgilerini anlatan birer cümleyi Sevgi Kartına yazdırarak kartı öğretmenlerine sürpriz olarak sunarlar.

1.HAFTA SINIF ETKİNLİĞİ Etkinlik adı: İyi ki arkadaşımsın, çünkü…. Sınıf: Tüm sınıflar Süre:1ders saati Ortam: Sınıf Araç-Gereç: Kalem, Post-it

1.HAFTA SINIF ETKİNLİĞİ (İyi ki arkadaşımsın, çünkü….) Uygulanışı Öğretmen öğrencileri ikişerli gruplara ayırır. Ve grup kurallarını oluşturur. Oluşturulan ikili gruplardaki öğrenciler birbirlerine olumlu özelliklerini içeren “İyi ki Sınıf Arkadaşımsın, Çünkü….” ile başlayan cümleler söylerler. Ve cümlelerini post-itlere yazarlar. Sırayla cümlelerini sınıf önünde birbirlerine söylerler. Ardından sınıf sevgi ormanına post-itlerini yapıştırırlar.

1.HAFTA AİLE ETKİNLİĞİ Etkinlik adı: Sevgi Kumbarası Sınıf: Tüm sınıflar Süre:1ay Ortam: Sınıf Araç-Gereç: Kutu, Boyalar, Kağıtlar

1.HAFTA AİLE ETKİNLİĞİ (Sevgi Kumbarası) Uygulanışı Okul Psikolojik Danışmanı öğrencilere Sevgi Avcısı olduklarını söyleyerek 1 ay boyunca evde ailelerinin sevgi ifadesi olduğunu düşündükleri davranışlarını yazıp kumbaraya atmalarını söyler. Sevgi ifadesi olarak değerlendirdikleri her cümleyi ya da davranışı yazabilirler. Öğrencilere yazdıklarını haftalık olarak aileleri ile paylaşabileceklerini söyler. Aylık olarak sınıfta Sınıf Rehber Öğretmenleri ve arkadaşları ile paylaşabileceklerini söyler.

1.HAFTA AİLE ETKİNLİĞİ (Sevgi Kumbarası) Uygulanışı Örnek sevgi cümleleri: Babacığım benimle film izlediğin için teşekkür ederim. Anneciğim bana sarılman çok hoşuma gidiyor. Bana aldığın kıyafet tam zevkime göre Aldığım notu takdir ettin.

2. HAFTA OKUL ETKİNLİĞİ Etkinlik adı: Sevgi Duvarı Sınıf: Tüm sınıflar Süre:1hafta Ortam: Okul ortamı Araç-Gereç: Pano, Kağıtlar ,Boya Kalemleri

2. HAFTA OKUL ETKİNLİĞİ (Sevgi Duvarı) Uygulanışı Okulda Sevgi Duvarı olarak kullanılacak alana beyaz kartondan pano hazırlanır. Okul Psikolojik Danışmanı öğrencilere Sevgi Duvarı olarak hazırlanan panoya sevgiyi ifade eden düşüncelerini teneffüslerde yazabileceklerini söyler.

2. HAFTA SINIF ETKİNLİĞİ Etkinlik adı: AİLEMİ SEVİYORUM Sınıf: 6.Sınıflar (Tüm sınıflara da uygulanabilir) Süre: 1 Hafta Ortam: Sınıf Ortamı Araç-Gereç: Kartpostal, Zarf, Kalem

2. HAFTA SINIF ETKİNLİĞİ (Ailemi Seviyorum) Etkinliğin Amacı/ Hedefi Öğrencilerin ailelerine yönelik sevgi ifadelerini kartpostallar yardımıyla söylemelerini sağlamak. Sınıf içinde hazırlanan kartpostalların hazırlandıktan sonra öğrenciler tarafından aileleri ile paylaşmalarını sağlamak.

2. HAFTA AİLE ETKİNLİĞİ Etkinlik adı: EVDE PİŞER, OKULA DÜŞER Sınıf: Tüm Okul Öğrencileri Süre: 1 Hafta Ortam: Okul ve ev ortamı Araç-Gereç: Kek, Kurabiye, Börek vs.

2. HAFTA AİLE ETKİNLİĞİ (Evde pişer,okula düşer) Uygulanışı Sınıf rehber öğretmeni tarafından planlama yapılır. Sınıf rehber öğretmeni öğrencilerle birlikte etkinlik gününü belirler. Aileleriyle birlikte bir yiyeceği hazırlama, pişirme ve servis aşamalarını fotoğraflamalarını söyler. İsteyen öğrencilerin bu çalışmayı sınıfta paylaşmalarını sağlar. Evde yapılan kurabiye, kek vs. sınıfa getirilip paylaşılabilir.

3.HAFTA OKUL ETKİNLİĞİ Etkinlik adı: Kırmızı Kurdela Sınıf: Tüm Sınıflar Süre : Bir hafta / belirlenen bir gün Araç-gereç: Kırmızı Kurdela

3.HAFTA OKUL ETKİNLİĞİ (Kırmızı Kurdela) Etkinliğin Hedefi/Amacı Okul Müdürümüze, öğretmenlerimize, arkadaşlarına ve diğer okul çalışanlarına kırmızı kurdelenin sevgiyi sembolize ettiğini ve sevgiden yana olduklarını anlatmalarını sağlamak. Değerler eğitiminin bir parçası olan sevgi değerine öğrencilerin ve velilerin dikkatini çekmek. Bu değer çerçevesinde öğrencilerin davranış kazanmalarına katkıda bulunmak.

3.HAFTA OKUL ETKİNLİĞİ (Kırmızı Kurdela) Etkinliğin Uygulanışı Çalışma yapılmadan önceki hafta Rehberlikçi yada sınıf rehber öğretmenince öğrencilerden yapılacak çalışmada kullanılacak olan kırmızı kurdela getirmeleri duyurulur, kurdelanın takılma amacı anlatılır. Etkinliğin uygulandığı hafta/ gün boyu kırmızı kurdela fiyonk yapılarak yakaya yada kola bağlanılarak takılır.

3.HAFTA SINIF ETKİNLİĞİ Etkinlik adı: Şekerim Sınıf: Tüm Sınıflar Süre: Bir ders saati Araç-Gereç: Renkli şeker ya da boncuk

3.HAFTA SINIF ETKİNLİĞİ (Şekerim) Etkinliğin Hedefi/Amacı Öğrencilerin kendilerinde bulunan iyi özelliklerin farkına varmalarını sağlamak Kendilerinin de sevgiyi hak eden bireyler olduğunu vurgulamak.

3.HAFTA SINIF ETKİNLİĞİ (Şekerim) Etkinliğin Uygulanışı Sınıf Rehber öğretmeni daha önceden öğrencilerden renkli şeker ya da boncuk getirmelerini ister Getirilen şeker/boncuk bir kaseye konur ve öğrencilerden istedikleri kadar almaları söylenir. Her öğrencinin aldığı şeker/boncuk kadar kendisinde olan iyi özellik yazması/söylemesi istenir. Şeker/boncuklar toplanır, istenirse tekrar öğrencilere dağıtılır. Şekerler etkinlik amacı ile dağıtılırken açıklama yapılmamalı ancak ‘’tüm sınıfa yetmesi gerekir çok mu almak yoksa az mı almak daha iyi acaba’’ diyerek öğrencilerin çok almasının kontrol etmek faydalı olacaktır.

3.HAFTA AİLE ETKİNLİĞİ Etkinlik Adı: Sevgi Günü Sınıf: Tüm Sınıflar Süre: Bir gün Ortam: Ev Ortamı

3.HAFTA AİLE ETKİNLİĞİ (Sevgi Günü) Etkinliğin Hedefi/Amacı Ailenin ortak bir günde karar vermeleri ve sevgi günü ilan edilen günde ortak birlikte hareket etmeleri.

3.HAFTA AİLE ETKİNLİĞİ (Sevgi Günü) Etkinliğin Uygulanışı Sınıf Rehber Öğretmenleri Rehberlikçi tarafından uygulama ile ilgili bilgilendirilir. Öğrenciler aileleri ile birlikte sevgi gününü ve bu günde yapılacak faaliyeti belirlerler.(sessiz sinema ,bilgisayar ya da grup oyunları,film izleme gibi) İstekli öğrenciler yaptıkları sevgi günü etkinliğini sınıfla paylaşır, fotoğraflarını çekip arkadaşlarına gösterebilir.

4.HAFTA OKUL ETKİNLİĞİ Etkinlik adı: SEVGİ ZİNCİRİ Sınıf:Tüm Sınıflar Süre:1 Ders Ortam:Sınıf Ortamı Araç-Gereç: beyaz veya renkli A4 kağıtları,Keçeli kalemler

4.HAFTA OKUL ETKİNLİĞİ Sevgi Zinciri Hedefi/Amacı Öğrencilerden bir ay boyunca yapılan çalışmalar sonunda öğrendiklerini veya en sevdikleri etkinliği bir mesaj biçiminde yazmaları istendi.Yazılan mesajlar şeritler halinde kesilen kağıtlara geçirilerek birbirine bağlandı.Sınıf veya okul içinde istedikleri alana sergilemeleri sağlandı. Etkinlik sürecinde öğrencilerin birbirleri çalışmaları sırasında kullandıkları dil ve davranışları etkinliği yapan öğretmenlerce gözlemlendi. Öğrencilerin duygularını farklı biçimlerde ifade edebilmeleri sağlandı.

4.HAFTA OKUL ETKİNLİĞİ Sevgi Zinciri (Uygulanışı) Örnek cümleleri: Abimin beni motorda gezdirmesini çok seviyorum. Babamın bana yakın davranmasından hoşlanıyorum. Herkes birbirini sevmeli. Şekerim etkinliği harika.. Dünyanın 7 harikası varsa benim tek harkam ANNEM.. Aile etkinliği “Kendin Pişir” çok güzeldi.

4.HAFTA SINIF ETKİNLİĞİ Etkinlik adı: 4-2 HAFIZA OYUNU Sınıf:Tüm Sınıflar Süre:1 Ders Ortam:Sınıf Ortamı Araç-gereç: Renkli fon kartonları, Keçeli kalemler

4.HAFTA SINIF ETKİNLİĞİ (Hafıza Oyunu) Hedefi/Amacı Öğrenciler sınıfta fon kartonlarından kare şeklinde hafıza kartları hazırlarlar. Sonra sevgi sözcüklerini kartlara ikişerli olarak yazarlar. ‘özveri-kalp-paylaşım-ilgi-sıcaklık-aile-dost-kardeş-kabul-sarılmak-mutluluk-emek-gülümseme-huzur-destek-iyilik” Sınıfta hazırlanan kartlar ile eşleştirme oyunu oynanır. Etkinlik okul web sayfasında yayınlanır.

SEVGİ DEĞERİ GÖZLEM, SONUÇ, GERİBİLDİRİM Yapılan çalışma sonucunda öğretmenlerin motivasyonu, ailelerin okula olan ilgisi arttı. Öğrenciler ders dışında bir etkinlikte yer almanın verdiği heyecan ve merakla okula daha istekli devam ettiler ve tüm çalışmalara büyük bir hevesle katıldılar. Öğrenciler etkinliklerde hem öğrendi hem de eğlendi. Onlar eğlenirken ortaya renkli görüntüler çıktı. Çalışmalar tüm öğrencilerin, öğretmenlerin, velilerin ve zaman zaman çevrenin katılımıyla geniş bir çevreye yayıldı.

SEVGİ DEĞERİ GÖZLEM, SONUÇ, GERİBİLDİRİM Öğrenciler, veliler ve çevre sakinlerinden olumlu geri bildirimler alındı. Öğrenciler etkinlikler sırasında sınıf içinde aktif olarak çalıştıkları için çok keyif aldı. Öğrencilerin kendilerine yönelik olumlu duygu ve düşüncelerini fark etmelerini sağlandı. Etkinliklerin çoğunun grup çalışması ile yapılması, öğrencilerin birbirlerini daha iyi tanımalarını sağladı ve grup çalışmalarına uyumlarını arttırdı.

SEVGİ DEĞERİ GÖZLEM, SONUÇ, GERİBİLDİRİM Öğretmenlerin çalışmalar sürdükçe öğrencilerdeki farklılık ve istekliliği görmeleri etkinlikleri daha istekli yapmalarını sağladı. Etkinlikler süresince bazılarının süresinin 1 ders saati ile sınırlı olması dışında sıkıntı oluşmadı.