SİLİFKE MESLEK YÜKSEKOKULU TEKNİK PROGRAMLAR BÖLÜMÜ SERACILIK PROGRAMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Prof.Dr.Erdal BEŞER ADÜ Tıp Fakültesi ADÜ SEM Müdürü
Advertisements

FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
SİLİFKE MESLEK YÜKSEKOKULU
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ KLİNİK ARAŞTIRMALAR BİRİMİ (KABİ)
Stratejik Plan Otomasyonu
Eğitim Bilimleri Bölümü
ADÜ Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü Stratejik Planı,

Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları.
Mersin Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü Stratejik Planı.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ UYGULAMALI TEKNOLOJİ VE İŞLETMECİLİK YÜKSEKOKULU İŞLETME BİLGİ YÖNETİMİ BÖLÜMÜ 2008 – 2012 STRATEJİK PLANI Şubat 2008.
NÜKLEER TIP ANABİLİM DALI
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
KOÜ HUKUK FAKÜLTESİ «Adalet gücü bağımsız olmayan bir milletin, devlet halinde varlığı kabul olunmaz.»
1 T.C. MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ HALK SAĞLIĞI ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANLAMASI.
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
T.C. MERSİN ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ SİNEMA-TV BÖLÜMÜ 2008 – 2012 STRATEJİK PLANLAMA RAPORU Kasım, 2006.
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
1. GENEL BİLGİLER 1.1. Tarihçe:
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
MERSİN ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 2008–2012 STRATEJİK PLANI Şubat 2008.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
Prof.Dr. Kırali MÜRTEZAOĞLU Mühendislik Fakültesi Dekanı
Şekillendirme ve üretim teknikleri konularında, klasik yöntemler yanında günümüz bilgisayar programları ve yazılımları kullanılarak donanımlı.
Kilis 7 Aralık Üniversitesi
Önsöz: tarihli 5018 sayılı “Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu”nun 9. maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Ders KoduDers AdıTUK Hazırlık Dersleri HZS001YBC. DİL HAZIRLIK DERSLERİ-1 HZS002YBC. DİL HAZIRLIK DERSLERİ-2 1. Dönem Dersleri TDE101TÜRK DİLİ.
STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi -Bahçe Ziraatı Programında halen 1. Sınıfta 43 öğrenci; 2. Sınıfta 60 öğrenci olmak.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Klinik Bakteriyoloji ve Enfeksiyon Hastalıkları Anabilim Dalı Stratejik Plan Taslağı.
ME.Ü. EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE EĞİTİMİ BÖLÜMÜ STRATEJİK PLANLAMA RAPORU
T.C. MERSİN ÜNİVERSİTESİ SİLİFKE MESLEK YÜKSEKOKULU TEKNİK PROGRAMLAR BÖLÜMÜ SU ÜRÜNLERİ PROGRAMI STRATEJİK PLANI.
1.2. Eğitim Öğretim Programı Yüksek Lisans programımız alandaki yenilikler ve öğretim üyesi kadromuzun gelişmesi unsurları da dikkate alınarak yeniden.
İÇERİK DURUM ANALİZİ Tarihi Gelişim
2006 – 2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
Yöntem, Proje Ekibi, Araştırma Olanakları, Yaygın Etki/Katma Değer
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Stratejik Plan Formatı
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
Yüksek kalite standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Yüksek kalitede standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
KASTAMONU HALK EĞİTİMİ MERKEZİ VE AKŞAM SANAT OKULU.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Hacettepe Üniversitesi – Eğitim Fakültesi STRATEJİK AMAÇLARIMIZ Vizyon ve misyonumuza dayalı olarak oluşturulan.
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
T.C. ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ FİZYOLOJİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANI.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
3. ULUSAL AÇIK ERİŞİM ÇALIŞTAYI AÇIK ERİŞİM ÜNIVERSİTELERDE NELERİ DEĞİŞTİRECEK? Ekim 2014 Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı BİLKENT ANKARA İlkay Holt.
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ ZİRAAT FAKÜLTESİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI (3. PLAN DÖNEMİ)
TÜRK MUSİKİSİ DEVLET KONSERVATUVARI’NA HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
KTÜ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SAĞLIK YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MİSYON Histoloji ve Embriyoloji alanında mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası düzeyinde eğitim ve öğretim kapsamında bilimsel düzeyde eğitim vermek, Araştırma.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
Makine Resim Ve Konstrüksiyon Programı ve amaçları
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

SİLİFKE MESLEK YÜKSEKOKULU TEKNİK PROGRAMLAR BÖLÜMÜ SERACILIK PROGRAMI T.C. MERSİN ÜNİVERSİTESİ SİLİFKE MESLEK YÜKSEKOKULU TEKNİK PROGRAMLAR BÖLÜMÜ SERACILIK PROGRAMI 2008-2012 STRATEJİK PLANI

İÇİNDEKİLER ÖNSÖZ 1.GENEL BİLGİLER 1.1.Tarihçe 2. STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi 2.2.1. Eğitim 2.1.1.1. Akademik personel durumu 2.1.2. Araştırma 2.1.3. Hizmet 2.1.3.1. Fiziki altyapı 2.2. Paydaşlar 2.3. G.Z.F.T 2.4. Varsayımlar 3. STRATEJİK PLAN 3.1. Misyon 3.2. Vizyon 3.3. Değerler 3.4. Stratejik Amaçlar ve Hedefler, Uygulama Stratejileri 4. İZLEME ve DEĞERLENDİRME

ÖNSÖZ Mersin Üniversitesi Silifke Meslek Yüksekokulu 2008-2012 Stratejik Planı, 10.12.2003 tarihli ve 5018 sayılı “Kamu Mali Yönetimi ve Kontrolü” Kanunu’nun 9. maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.

1.GENEL BİLGİLER 1.1.Tarihçe Mersin Üniversitesi Silifke Meslek Yüksekokulu Teknik Programlar Seracılık Programı 1994-1995 eğitim-öğretim yılında faaliyete başlamıştır. 2.STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1.Durum Analizi 2.1.1. Eğitim 2005-2006 Eğitim-Öğretim yılında Seracılık Programında yürütülen ön lisans dersleri aşağıda verilmiştir.

Çizelge 1. Seracılık Programı ön lisans dersleri Ders Kodu Dersin adı Teorik Uygulama Toplam SER 101 Bahçe Bitkileri ve Üretimi 3 SER 103 Botanik 2 SER 105 Toprak Bilgisi SER 107 İklim Bilgisi SER 109 Tarımsal Ekoloji SER 111 Genel Seracılık SER 113 Uygulamalı Seracılık 1 4 1 KİM 101 Kimya MAT 101 Matematik TD 101 Türk Dili AIL 101 Atatürk İlke ve İnkılap Tarihi YD 101 Yabancı Dil-1 SER 102 Tarım Ekonomisi SER 106 Sera Yapım Tekniği SER 108 Genel Sebzecilik SER 112 Sera Bitkileri Fizyolojisi SER 114 Bitki Besleme SER 116 Uygulamalı Seracılık-2 SER 122 Bitki Koruma BİL 102 Bilgisayar TD 102 AIL102 YD 102 SER 201 Tarımsal Yayın ve Haberleşme SER 203 Seralarda Sebze Yetiştiriciliği-1 SER 205 Seralarda Süs Bitkileri Yetiştiriciliği

SER 207 Uygulamalı Seracılık-3 4 1 SER 209 Sebze Hastalık ve Zararlıları 2 SER 211 Organik Tarım SER 213 Seralarda Sulama ve Drenaj SER 219 Seralarda İklimlendirme 3 SER 204 Seralarda Sebze Yetiştiriciliği-2 SER 206 Süs Bitkileri Hastalık ve Zararlıları SER 208 Uygulamalı Seracılık-4 SER 210 Sera Ürünleri Muhafazası SER 212 Tarımsal Pazarlama SER 214 Süs Bitkileri Yetiştiriciliği-2 SER 216 Seralarda Gübreleme BİL 218 Mesleki Çalışma Semineri GRS 220 Girişimcilik(Seçmeli) Toplam 78 24 71

2.1.1.1. Akademik personel durumu Çizelge 2. Seracılık Programı Öğretim Elemanı Sayısı Unvan 1996-2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 Yrd.Doç.Dr. - 1 Öğ.Gör. 3 4 Öğ.Elemanı 15 8 6 5

Çizelge 4. 2005-2006 Eğitim-Öğretim yılında Seracılık Programında Çizelge 3. Seracılık Programı öğrenci sayıları ve öğretim elemanı başına düşen öğrenci sayısı Akademik yıl Öğrenci sayısı Öğretim elemanı Öğretim elemanı başına düşen öğrenci sayısı 2000 61 - 2001 68 4+8* 5,7 2002 48 5+8* 3,7 2003 52 5+6* 4,7 2004 46 5+5* 4,6 2005 42 4,2 2006 70 7,0 *Ücret karşılığı görevlendirilen öğretim elemanı sayısı. Çizelge 4. 2005-2006 Eğitim-Öğretim yılında Seracılık Programında öğretim elemanı başına düşen ders saati Ders saati Öğretim elemanı Öğretim elemanı başına düşen ders saati 102 5 10,2 5* *Ücret karşılığı görevlendirilen öğretim elemanı sayısı.

2.1.2. Araştırma Çizelge 5. Yıllara göre yayınlar -2000 2001 2002 2003 ME. Silifke Meslek Yüksekokulu Teknik Programlar yayınları, yürüttüğü projeler aşağıda verilmiştir. Çizelge 5. Yıllara göre yayınlar -2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 Toplam TOPLAM MAKALE 4 3 2 1 14 Ulusal Uluslar arası SCI/SSCI/AHCI ATIF SAYISI KİTAP KİTAP BÖLÜMÜ BİLDİRİ 5 10 Sözlü Poster

Öğretim elemanı sayısı Çizelge 6. Yıllara göre öğretim elemanı başına düşen makale ve bildiri sayısı Yıl Öğretim elemanı sayısı Bildiri (Ulusal) Makale Oran -2000 3 1,67 - 2001 4 0,5 2002 5 0,4 0,8 2003 0,2 0,6 2004 2005 2006 Çizelge 7. Yapılan projeler ve yıllara göre dağılımı Proje türü -2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 BAP T1 D1 T: Tamamlanmış D: Devam eden

2.1.3. Hizmet 2.1.3.1. Fiziki altyapı ÖĞRETİM ELEMANLARI Yüksekokulumuzun sebze yetiştiriciliği yapılan 500 m2’lik ve süs bitkileri yetiştiriciliği yapılan 100 m2’lik cam sera, 150 m2’lik araştırmaların yürütüldüğü cam serası bulunmaktadır. ÖĞRETİM ELEMANLARI Yrd.Doç.Dr. Sevgi RAD Dr. Kadir YALI Dr. Garip YARŞI Zir. Yük.Müh. Sefa POLATÖZ Zir.Müh. Yusuf ÇELİK Çizelge 8. Teknik Programlar fiziki mekan durumu OFİSLER Oda sayısı Bölüm Başkanlığı 1 Öğretim Görevlileri 3 DERSLİK SAYISI 2 LABORATUAR SAYISI -

2.2. Paydaşlar Çizelge 9. Yüksekokulumuz ile doğrudan ve dolaylı olarak ilişkisi bulunan paydaşlar Paydaşlar Hizmet alanlar Çalışanlar Temel ortak Stratejik ortak Akademik personel x X İdari personel Öğrenciler Veliler Müdürlük Rektörlük YÖK BAP ÜAK Tarım Bakanlığı Çevre Bakanlığı Maliye Bakanlığı TÜBİTAK DPT Diğer Meslek Yüksekokulları Programlarımızla ilgili Fakülteler Meslek kuruluşları Üreticiler Kooperatifler Bilimsel dergiler

2.3. GZFT Analizi Güçlü yanlarımız Zayıf yanlarımız -Genç bir kadroya sahip olmamız. -Özverili çalışan personelimizin olması. -Öğrencilere mesleki deneyim ve pratik kazandıracak uygulama alanlarımızın olması. -Bilgi erişimi için internet altyapısına sahip olmamız. Zayıf yanlarımız -Hem akademik personelin hem de idari personelin kendi içlerinde ve birbirleri arasındaki iletişim eksikliği. -Öğretim elemanlarımız ile meslek kuruluşları ve özel sektör arasında işbirliği ve iletişim eksikliği. -Ulusal ve uluslar arası kurs, seminer, kongre, sempozyum vb. etkinliklere katılamama. -Yüksekokulumuz uygulama alanlarında çalışan tekniker/teknisyen olmayışı. -Yüksekokulumuz eğitim-öğretim binası ile uygulama alanlarımız arasında ulaşımı sağlayacak bir aracımızın bulunmayışı. -Gerek Yüksekokulumuz, gerekse Merkez Kütüphanede özellikle tarımla ilgili kaynakların yok denecek kadar az olması. -Laboratuarımızın olmayışı. -Yüksekokulumuzda yeterli sayıda öğretim üyesinin olmayışı.

2.4. Varsayımlar Fırsatlar Tehditler -Yüksekokulumuzun, ekonomisi tarıma dayalı bir ilçede olması. -Ara elemana duyulan ihtiyacın artması. -Bölge halkının gelişmeye ve yeniliklere açık olması. Tehditler -Tarımsal programlara olan öğrenci talebinin azalması. - Tarımsal programlardan mezun olan öğrencilerin iş bulma kaygılarının olması 2.4. Varsayımlar Yüksekokulumuz akademik ve idari personelin stratejik planı sahiplenmemesi, bu planın başarılı uygulanmasını etkileyecektir.

3. STRATEJİK PLAN 3.1. Misyonumuz Yenilikçi, gelişmeye açık, üretken, çağdaş, analitik düşünebilen bireyler yetiştirmek, bu suretle bireylerin yaşam standardını yükseltmektir. 3.2. Vizyonumuz Yüksekokulumuz Seracılık Programını, üniversite adayları tarafından bilinçli olarak tercih edilen bir yüksekokul konumuna getirmek, bölgesinde sorunlara yanıt verebilecek; danışmanlık yapabilecek bir merkez olmak, istihdam edilmek üzere aranır teorik bilgi ve pratik becerilerle donatılmış bireyler yetiştirmektir. 3.3. Değerler Misyonumuzu yerine getirmek için sahip olduğumuz ilkeler şunlardır: -Atatürk ilke ve devrimlerine bağlı olmak, -Dürüstlük, -Güvenilirlik, -Katılımcılık, -Sorumluluk, -Bilimsellik, -Çağdaşlık, -Evrensellik, -Takım bilinci, -Etik değerlere bağlı olmak, -Yaratıcılık ve yenilikçilik, -Toplumsal yararlılık.

3.4. Stratejik Amaçlar ve Hedefler, Uygulama Stratejileri Stratejik Amaç-1. Eğitim-Öğretimde Kaliteyi Yükseltmek –Program öğrencilerimizin teorik bilgi ve pratik becerilerini artırmak. Stratejik Hedef 1.1.- Öğretim üyesi sayısını artırmak. Stratejik Hedef 1.2.- İstihdam olanakları ve beklentileri dikkate alınarak; yeni programlar açmak ve hali hazırdaki ders programları ve içeriklerini yeniden incelemek ve gerekli değişiklikleri yapmak. Uygulama Stratejisi- Sektör yöneticileri ve insan kaynaklarından sorumlu kişilerle görüşerek veya anket yaparak veri toplamak Stratejik Hedef 1.3.- Yılda bir kere haftalık teknik gezi düzenlemek suretiyle öğrencilerimizin mesleki deneyimlerini artırmak. Uygulama Stratejisi- Kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektörün sponsor olmasını sağlayarak teknik gezi düzenlemek. Stratejik Hedef 1.4. Ders notlarının basılı hale getirilmesi Uygulama Stratejisi- Öğretim elemanlarının ders notlarını güncellemek suretiyle basılı kaynak haline getirmesini sağlamak.

Stratejik Amaç-2. Danışmanlık Hizmeti Vermek Stratejik Amaç-2. Danışmanlık Hizmeti Vermek. Yöreden gelecek talepleri karşılamak. Stratejik Hedef 2.1.- Yöre halkının bilgilenmesi ve bilinçlenmesini sağlamak, sorunlarına çözüm getirmek, taleplerine yanıt vermek. Stratejik Hedef 2.2.-Seracılık Programı ile ilgili sertifikalı eğitim seminerleri düzenlemek suretiyle yöre halkına bilgi ve beceri kazandırmak. Uygulama Stratejisi- Yöre halkından gelen talepleri değerlendirerek, eğitim seminerleri düzenlemek.

Stratejik Amaç-3. Akademik Personelin Niteliğini ve Verimliliğini Artırmak. Yüksekokulumuzun belirlenen hedeflere ulaşmasını ve çalışmaların sürekliliğini sağlanmak. Stratejik Hedef 3.1.- Akademik personeli pedagojik formasyon konusunda bilgilendirerek; eğitici kimliği kazandırmak. Uygulama Stratejisi- Üniversitemiz Eğitim Fakültesi ile görüşerek pedagojik formasyon konusunda yardım almak. Stratejik Hedef 3.2.- Akademik personelin yurt içi ve yurt dışı bilimsel etkinliklere katılımını teşvik etmek. Stratejik Hedef 3.3.- Akademik personelin halka açık seminerler vermesini sağlamak ve bunu sürekli kılmak. Uygulama Stratejisi- Eğitim-öğretim yılı başında seminer programı yaparak buna uyulmasını sağlamak. Stratejik Hedef 3.4.- Yüksekokulumuz seralarını Kayraktepe kampus alanına taşımak ve böylece zaman ve emek kaybını önleyerek verimliliği artırmak. Uygulama Stratejisi- Kurum içi ve dışı kaynak sağlayarak.

4. İZLEME ve DEĞERLENDİRME 4.1. Öğrenci Memnuniyeti Her yıl yapılacak “Öğrenci Memnuniyet Anketi” ile öğrencilerimizin, öğretim elemanı, aldıkları eğitim ve yaptıkları uygulamalara ilişkin memnuniyetleri belirlenecektir. Bu oranın % 70 ve üzerinde olması başarılı olduğumuzu gösterecektir. 4.2. ÖSS Puanı Yüksekokulumuz 2006-2007 Eğitim-Öğretim yılında Seracılık programına 227.09 taban puanla öğrenci almıştır. Bu taban puanların yükselmesi Yüksekokulumuz Seracılık Programının tercih edildiğini düşündürecektir. 4.3. Düzenlenen Eğitim Programı Sayısı ve Katılımcı Sayısı ile Danışmanlık Hizmetleri İçin Başvuru Sayısı Yörede iş olanağı yaratmak için düzenlenecek eğitim seminerleri ve bu seminerlere katılanların sayısı başarı ölçütü olarak kullanılacaktır. Danışmanlık hizmeti için Yüksekokulumuza gelen talep sayısı da stratejik hedefimizin ne oranda gerçekleştiğini gösterecektir.