Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Özdeğerlendirme Kurulu Raporu 30 Haziran 2010 Ankara.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
Advertisements

SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE

TÜRKİYE DE TIP EĞİTİMİNE BAKIŞ
Prof.Dr. Ünsal Özgen İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
Araştırma Görevlilerinin Öğrenci Laboratuvarlarına Katılımı
Kurulu ş Misyon Vizyon Amaçlar ve Hedefler E ğ itim-ö ğ retim alt yapısı Fakülte Bina Proje Süreci Akademik Kadro Da ğ ılımı Eylem Planı Stratejik Plan.
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
Mustafa Kemal Üniversitesi
ADÜ TIP FAKÜLTESİ TEB MÜFREDAT VE ENTEGRASYON ALT BİRİMİ Başkan Doç.Dr. Mustafa ALTINIŞIK.
Meslek Yüksekokulu Akademik Genel Kurul Toplantısı 11 Haziran 2013 Çankırı.
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
ERASMUS ÖĞRENİM&STAJ HAREKETLİLİĞİ “TANINMA” DEĞERLENDİRME TOPLANTISI Uluslararası İlişkiler ve AB Birimi Tuba Alkanat Akman 9 Haziran 2010.
Yenİ kurulan Ünİversİtelerdekİ
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Prof.Dr. Kırali MÜRTEZAOĞLU Mühendislik Fakültesi Dekanı
İTF Eğitiminde Mevcut Durum Tespiti WFME-UTEAK-TTB Tıp Fakültelerinin Misyon ve Hedefler Temel Alanı Ölçütleri ile İlgili Değerlendirmeleri Misyon.
Tıp Fakültesi Prof. Dr. Elif N. Özmert. Dekanlık Seçimi ( ) Dört Aday Fakülte Akademik Kurulu ( ) Öğretim elemanları, tüm asistanlar.
YALOVA MESLEK YÜKSEKOKULU MUHASEBE ve VERGİ BÖLÜMÜ
VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ Gizem Tomaşan, UTEK 2010 VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2-5 Haziran 2010, Adnan Menderes Üniversitesi, AYDIN Akreditasyonda.
2014 Tıp Eğitimi Çalıştayı Program Değerlendirme ve Geliştirme Kurulu sunumu.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Klinik Bakteriyoloji ve Enfeksiyon Hastalıkları Anabilim Dalı Stratejik Plan Taslağı.
Türkiye’den Program Örnekleri. Tıp Bilişimi Eğiticisi Kim Olacak?
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
GRUP C4 IQ.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI KAMU İDARELERİ İÇİN STRATEJİK PLANLAMA KILAVUZU GELECEĞE YÖNELİM 2 1 Mehmet ÇİÇEK Millî Eğitim Uzman Yardımcısı.
Uzmanlık Eğitiminin Akreditasyonu süreci neden gerekli ?
Hayat Boyu Öğrenme –LLP (Lifelong Learning Programme) ERASMUS PROGRAMI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları DEÜ Mühendislik Fakültesi 2011/2012.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
Yüksek kalite standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
BOLOGNA SÜRECİ İŞ PLANI
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ’NDE ÖLÇME DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
Akademik Genel Kurul Toplantısı
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Hacettepe Üniversitesi – Eğitim Fakültesi STRATEJİK AMAÇLARIMIZ Vizyon ve misyonumuza dayalı olarak oluşturulan.
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
Akreditasyon Ara Değerlendirme Yard.Doç.Dr. Esin Kulaç Tıp Eğitimi AD Tıp Eğitimi Çalıştayı Mayıs 2014.
Türkiye’de Tıp Eğitiminde Eşyetkilendirme (Akreditasyon)
BIŞKEK, HAZIRAN FAKÜLTE HAKKINDA BILGILER Fakülte Hakkında Bilgiler Fakülte Dekanı: Prof. Dr. Ulan Brimkulov.
AKADEMİK KURUL TOPLANTISI
İÜ AUZEF VİZYON VE STRATEJİ ÇALIŞTAYI Melih Arat ve Hakan Turgut
Özürlü Öğrenci Birimleri Engelsiz Üniversite Birimleri 17.MAYIS.2010 Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu
Prof. Dr. Cemil Öztürk EPDAD Başkanı Marmara Üniversitesi
TIP EĞİTİMİNDE AKREDİTASYON
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ BİLGİ VE BELGE YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
TÜRK MUSİKİSİ DEVLET KONSERVATUVARI’NA HOŞGELDİNİZ
MİMARLIK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MİMARLIK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Hülya Aybek*, Nural Cevahir**
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
1 Kasım 2017 Tıp Fakültesi Dekanlığı
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
MİSYON Histoloji ve Embriyoloji alanında mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası düzeyinde eğitim ve öğretim kapsamında bilimsel düzeyde eğitim vermek, Araştırma.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu Sunumu
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Özdeğerlendirme Kurulu Raporu 30 Haziran 2010 Ankara

Ulusal Tıp Eğitimi Akreditasyon Kurulu UTEAK 9 Anabaşlık 41 Temel Standart “olmazsa olmaz” 30 Gelişim Standartı “niteliği artırmaya yönelik” www.uteak.org/

Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Özdeğerlendirme Kurulu Dekan Prof. Dr. Serhat Ünal Dekan Yardımcıları Prof. Dr. Elif N. Özmert Prof. Dr. Sarp Saraç 8.11.2010’dan İtibaren Dekan Prof. Dr. Sarp Saraç Dekan Yardımcısı Prof. Dr. Elif N. Özmert Özdeğerlendirme Koordinatörü Prof. Dr. Figen Söylemezoğlu Mezun Dr. Gülsün Polatkan Dr. Yılmaz Yıldız Asistan Dr. Mustafa Göktaş Öğrenci Filiz Kerdiğe Yusuf Çamırcı Burak Bahadır İdari Personel Serap Tekiner Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Meral Özgüç Prof. Dr. Mehmet Emin Şenocak Prof. Dr. Mustafa Arıcı Prof. Dr. Aycan Uğur Kayıkçı Doç. Dr. Pergin Atilla Doç. Dr. Ali Düzova Doç. Dr. Selçuk Dağdelen Yrd. Doç. Dr. İlkan Tatar Yrd. Doç. Dr. Orhan Odabaşı

Özdeğerlendirme Raporu Fakültenin Tanıtımı Mezuniyet öncesi tıp eğitimi ulusal standartlarının karşılanma durumu Amaç ve hedefler -misyon, vizyon -genel, yıl, ders kurulu, staj bazında Eğitim programı -eğitim modeli, yöntemler -topluma dayalı özellikler -ÇEP uyumu Öğrencilerin değerlendirilmesi -yöntemler, duyurulma -geçerlilik, güvenirlik çalışmaları 4. Öğrenciler -seçimi -öğrenci temsiliyeti, eğitim yönetimine katılım -danışmanlık, iletişim -Sosyal, kültürel, sanatsal, sportif olanaklar Program değerlendirme -sistemi, paylaşımı Öğretim elemanları -akademik kadro politikası -seçim, atama, yükseltme kriterleri -öğretim görevlilerinin görev ve sorumlulukları -eğitici gelişim programları -sürekli mesleksel gelişim Eğitsel kaynaklar ve olanaklar -akademik birim, alt yapı, olanaklar -klinik eğitim ortamı -araştırma eğitimi fırsatları -ulusal, uluslararası işbirliği Yönetim yürütme -fakülte yönetim yapısı -eğitim örgütlenmesi -yönetim kadrosu Sürekli yenilenme ve gelişim C. Ekler

1 Güçlü yönler Zayıf yönler Amaç ve hedefler Amaç ve öğrenim hedeflerinin açık, anlaşılabilir, erişilebilir ve ölçülebilir olması Amaç ve öğrenim hedeflerinin belirlenmesi sürecinde öğrenci katılımının yeterince sağlanmamış olması

2 Güçlü yönler Zayıf yönler Eğitim programı Klinik öncesi dönemlerde yatay / dikey entegrasyonun öğrenmeyi geliştirecek biçimde kurgulanmış olması Programın hekimin toplumdaki rol ve sorumluluklarını yerine getirmesine yönelik yetkinlikte olması Tıp Bilim Doktoru (MD, PhD) Bütünleşik Programının olması Programda öğrenen merkezli eğitim yöntemlerinin yer alması İyi Hekimlik Uygulamaları Programının bulunması Klinik stajlarda yatay/dikey entegrasyonun yeterince sağlanmamış olması

3 Güçlü yönler Zayıf yönler Öğrencilerin değerlendi-rilmesi Öğrenci değerlendirmesinde çoklu yöntemlerin (çoktan seçmeli sınav, kısa cevaplı yazılı sınav, sözlü sınav, öğrenci gelişim dosyası, YOKS, bilgisayar temelli) kullanılması Dönem I’de elektronik öğrenci gelişim dosyalarının kullanılması Öğrenci sayısındaki artış ile birlikte çoklu yöntemlerin sürdürülmesinde altyapı ve yetişkin insan gücü gereksiniminin yeterince karşılanamaması

4 Güçlü yönler Zayıf yönler Öğrenciler Üniversite Seçme Sınavında ilk %1’lik dilimden öğrenci alınması Eğitimde öğrenci temsiliyetinin ve katılımının sağlanması Öğrenci alımı konusundaki Fakülte politikasının her zaman uygulanamaması

5 Güçlü yönler Zayıf yönler Program değer-lendirme Program değerlendirme çalışmalarının öğrencilerle birlikte en geniş katılım ile yapılması ve bu çalışmaların “Gökkuşağı Projesi” ile uygulamaya geçirilmesi Öğrenci sayısının öğrenen merkezli çalışmaları güçleştirmesi nedeni ile sürecin olumsuz etkilenmesi

6 Güçlü yönler Zayıf yönler Öğretim elemanları Bilimsel yetkinliği yüksek düzeyde, örnek öğretim üyelerine sahip olunması, Eğitici eğitim programlarının uygulanılıyor olması Performansı hizmet odaklı belirleyen sağlık politikalarının eğitimi öncelememesi

7 Güçlü yönler Zayıf yönler Eğitsel kaynak ve olanaklar Öğrencilere yeterli klinik deneyim sağlayacak eğitim hastanelerinin olması, Üniversitenin alt yapı projelerini desteklemesi, Gelişkin ulusal ve uluslararası işbirliğinin kurulmuş olması Artan öğrenci sayısının klinik dönemde de eğitim olanaklarını olumsuz etkileyecek aşamaya gelmesi

8 Güçlü yönler Zayıf yönler Yönetim ve yürütme Yetkin, deneyimli, kurumsal belleği güçlü, multidisipliner çalışma becerisi yüksek yönetim yapısı ve kadrosunun olması Öğrenci katılımının yeterince sağlanamaması

9 Güçlü yönler Zayıf yönler Sürekli yenilenme ve gelişim Fakültenin tıp eğitimindeki vizyonu ve misyonunu gerçekleştirecek eğitim yapısı ve öğretim üyelerine sahip olması Sürekli yenilenme ve gelişimin, ölçülebilir değerlendirme yöntemleriyle yeterince izlenmiyor olması