T.C. MERSİN ÜNİVERSİTESİ SİLİFKE MESLEK YÜKSEKOKULU TEKNİK PROGRAMLAR BÖLÜMÜ SU ÜRÜNLERİ PROGRAMI 2008-2012 STRATEJİK PLANI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Prof.Dr.Erdal BEŞER ADÜ Tıp Fakültesi ADÜ SEM Müdürü
Advertisements

STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
SİLİFKE MESLEK YÜKSEKOKULU
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ KLİNİK ARAŞTIRMALAR BİRİMİ (KABİ)
Eğitim Bilimleri Bölümü
ADÜ Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü Stratejik Planı,

Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları.
Mersin Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü Stratejik Planı.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ UYGULAMALI TEKNOLOJİ VE İŞLETMECİLİK YÜKSEKOKULU İŞLETME BİLGİ YÖNETİMİ BÖLÜMÜ 2008 – 2012 STRATEJİK PLANI Şubat 2008.
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
NÜKLEER TIP ANABİLİM DALI
S.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
KOÜ HUKUK FAKÜLTESİ «Adalet gücü bağımsız olmayan bir milletin, devlet halinde varlığı kabul olunmaz.»
1 T.C. MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ HALK SAĞLIĞI ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANLAMASI.
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
T.C. MERSİN ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ SİNEMA-TV BÖLÜMÜ 2008 – 2012 STRATEJİK PLANLAMA RAPORU Kasım, 2006.
GAZİ ÜNİVERSİTESİ PATENT DESTEK BİRİMİ İstanbul, 07 Haziran 2010.
1. GENEL BİLGİLER 1.1. Tarihçe:
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
MERSİN ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 2008–2012 STRATEJİK PLANI Şubat 2008.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
Şekillendirme ve üretim teknikleri konularında, klasik yöntemler yanında günümüz bilgisayar programları ve yazılımları kullanılarak donanımlı.
Kilis 7 Aralık Üniversitesi
Önsöz: tarihli 5018 sayılı “Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu”nun 9. maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Klinik Bakteriyoloji ve Enfeksiyon Hastalıkları Anabilim Dalı Stratejik Plan Taslağı.
ME.Ü. EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE EĞİTİMİ BÖLÜMÜ STRATEJİK PLANLAMA RAPORU
MERSİN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANI ( )
1.2. Eğitim Öğretim Programı Yüksek Lisans programımız alandaki yenilikler ve öğretim üyesi kadromuzun gelişmesi unsurları da dikkate alınarak yeniden.
SİLİFKE MESLEK YÜKSEKOKULU TEKNİK PROGRAMLAR BÖLÜMÜ SERACILIK PROGRAMI
İÇERİK DURUM ANALİZİ Tarihi Gelişim
2006 – 2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
İÇERİK GİRİŞ DURUM ANALİZİ Tarihsel Gelişim
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Stratejik Plan Formatı
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
Yüksek kalite standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Şubat, 2012
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Yüksek kalitede standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Hacettepe Üniversitesi – Eğitim Fakültesi STRATEJİK AMAÇLARIMIZ Vizyon ve misyonumuza dayalı olarak oluşturulan.
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
T.C. ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ FİZYOLOJİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANI.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
Mühendislik Laboratuvarı Yüzüncü Yıl Üniversitesi
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ ZİRAAT FAKÜLTESİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI (3. PLAN DÖNEMİ)
KTÜ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SAĞLIK YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MİSYON Histoloji ve Embriyoloji alanında mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası düzeyinde eğitim ve öğretim kapsamında bilimsel düzeyde eğitim vermek, Araştırma.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

T.C. MERSİN ÜNİVERSİTESİ SİLİFKE MESLEK YÜKSEKOKULU TEKNİK PROGRAMLAR BÖLÜMÜ SU ÜRÜNLERİ PROGRAMI STRATEJİK PLANI

İÇİNDEKİLER ÖNSÖZ 1.GENEL BİLGİLER 1.1.Tarihçe 2. STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi Eğitim Akademik personel durumu Araştırma Hizmet Fiziki altyapı 2.2. Paydaşlar 2.3. G.Z.F.T 2.4. Varsayımlar 3. STRATEJİK PLAN 3.1. Misyon 3.2. Vizyon 3.3. Değerler 3.4. Stratejik Amaçlar ve Hedefler, Uygulama Stratejileri 4. İZLEME ve DEĞERLENDİRME

ÖNSÖZ Mersin Üniversitesi Silifke Meslek Yüksekokulu Stratejik Planı, tarihli ve 5018 sayılı “Kamu Mali Yönetimi ve Kontrolü” Kanunu’nun 9. maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.

1.GENEL BİLGİLER 1.1.Tarihçe Mersin Üniversitesi Silifke Meslek Yüksekokulu Teknik Programlar Bölümü Su Ürünleri Programı eğitim-öğretim yılında açılmıştır. 2.STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1.Durum Analiz Eğitim Eğitim-Öğretim yılında Su Ürünleri Programında yürütülen ön lisans dersleri aşağıda verilmiştir.

Çizelge 1. Su Ürünleri Programı ön lisans dersleri Ders Kodu Dersin adıTeorikUygulamaToplam Kredi SUR101GENEL BİYOLOJİ303 SUR103EKOLOJİ202 SUR105BALIK MORFOLOJİSİ223 SUR107GENEL MİKROBİYOLOJİ223 KİM101KİMYA202 MAT101MATEMATİK202 BİL101BİLGİSAYAR223 TD101TÜRK DİLİ202 AİL101ATATÜRK İLK.VE İNK.TARİHİ202 YD101YABANCI DİL303 SUR102PLANKTON VE KÜLTÜRÜ223 SUR104SU KİMYASI VE KİRLİLİĞİ223 SUR106SU OMURGASIZLARI202 SUR108BALIK SİSTEMATİĞİ223 SUR110LİMNOLOJİ202 SUR114UYGULAMALI SU ÜRÜNLERİ-1041 SUR116SU ÜRÜNLERİ MEV.VE KOOP.202 TKR102TEKNİK RESİM122 TD102TÜRK DİLİ-2202 AİL102ATATÜRK İLK.VE İNK.TARİHİ202 YD118YABANCI DİL-2303

SUR201OŞİNOGRAFİ202 SUR203BALIK BESL.VE YEM TEKN.202 SUR207BALIK HASTALIKLARI223 SUR209BALIK ÜRETİM TEKNİKLERİ223 SUR211KAB.VE EKLEM BAÇ.YETİŞ.202 SUR213AKVARYUM BALIKLARI YETİŞTR.223 SUR215BALIK BİYOLOJİSİ202 SUR219UYGULAMALI SU ÜRÜNLERİ-2041 SUR221AV ARAÇLARI VE YAPIM TEKNİĞİ223 SUR202BALIK ÜRETİM TESİSLERİ VE PLANLAMA202 SUR206BALIK PARAZİTOLOJİSİ223 SUR208BALIK İŞLEME TEKNOLOJİSİ303 SUR212İLK YARDIM VE SU ALTI TEKNİKLERİ122 SUR216UYGULAMALI SU ÜRÜNLERİ-3041 SUR218BALIKÇI TEKN.VE NAVİGASYON202 SUR220MESLEKİ ÇALIŞMA SEMİNERİ041 SUR222BALIK AVLAMA YÖNTEMLERİ123 GENEL TOPLAM694474

Akademik personel durumu Yüksekokulumuz akademik personel sayısındaki değişimler, öğrenci sayıları ve öğretim elemanı başına düşen öğrenci sayısı ve öğretim elemanı başına düşen ders saatleri aşağıda verilmiştir. Çizelge 2. Su Ürünleri Programı Öğretim Elemanı Sayısı Unvan Yrd.Doç.Dr Öğ.Gör Öğ.Elemanı* Çizelge 3. Su Ürünleri Programı öğrenci sayıları ve öğretim elemanı başına düşen öğrenci sayısı Akademik yıl Öğrenci sayısı Öğretim elemanıÖğretim elemanı başına düşen öğrenci sayısı *7, *5, *7, *7, *6, *7,3

ÖĞRETİM ELEMANLARI Ög.Gör.Şanser DELİOĞLAN Ög.Gör.Azize EGEMEN Ög.Gör.Mustafa ERSOY Çizelge Eğitim-Öğretim yılında Su Ürünleri Programında öğretim elemanı başına düşen ders saati Ders saati Öğretim elemanıÖğretim elemanı başına düşen ders saati 11338,7 *10 *Ücret karşılığı görevlendirilen öğretim elemanı sayısı.

Araştırma ME. Silifke Meslek Yüksekokulu Teknik Programlar yayınları, yürüttüğü projeler aşağıda verilmiştir. Çizelge 5. Yıllara göre yayınlar ve yürütülen projeler Toplam TOPLAM MAKALE Ulusal1 12 Uluslar arası SCI/SSCI/AHCI ATIF SAYISI KİTAP KİTAP BÖLÜMÜ BİLDİRİ Ulusal 1 Sözlü 1 Poster Uluslar arası Sözlü Poster BİLİMSEL ETKİNLİKLER BİLİMSEL ÖDÜLLER

Çizelge 6. Yıllara göre öğretim elemanı başına düşen makale sayısı Yıl Öğretim elemanı sayısı UlusalUluslar arası Oran , , ,33

Hizmet Fiziki altyapı Kapalı ortamda balık yetiştiriciliği yanında açık havuz sisteminde balık yetiştiriciliği uygulamaları yapılması amacı ile beton havuzlar yaptırılmış ve Haziran 2001 tarihinden itibaren havuzlarda balık üretimi ve yetiştiriciliği faaliyetine geçilmiştir. Halen bir adet 350 ton kapasiteli, 1 adet 200 ton kapasiteli iki adet üretim ve yetiştiricilik için beton havuz ile 1 adet havuz süs balığı üretim ve yetiştiriciliği için 50 ton kapasiteli beton havuz ve 1 adet yavru yetiştiriciliği için havuzları mevcuttur. Çizelge 7. Teknik Programlar fiziki mekan durumu OFİSLER Oda sayısı Bölüm Başkanlığı1 Öğretim Görevlileri1 Çizelge 8. Su Ürünleri Programı derslik ve laboratuar sayısı DERSLİK SAYISI 2 LABORATUAR SAYISI -

2.2. Paydaşlar Yüksekokulumuz ile doğrudan ve dolaylı olarak ilişkisi bulunan paydaşlar aşağıda verilmiştir. Paydaşlar Hizmet alanlarÇalışanlarTemel ortakStratejik ortak Akademik personelxX İdari personelxX Öğrencilerx Velilerx MüdürlükXx RektörlükXx YÖKXx BAPXx ÜAKx Tarım Bakanlığıx Çevre Bakanlığıx Maliye Bakanlığıx TÜBİTAKXx DPTXx Diğer Meslek Yüksekokullarıx Programlarımızla ilgili Fakülteler x Meslek kuruluşlarıxx Üreticilerxx Kooperatiflerxx Bilimsel dergilerx

2.3. GZFT Analizi Güçlü yanlarımız -Genç bir kadroya sahip olmamız. -Özverili çalışan personelimizin olması. -Öğrencilere mesleki deneyim ve pratik kazandıracak uygulama alanlarımızın olması. -Bilgi erişimi için internet altyapısına sahip olmamız. Zayıf yanlarımız -Hem akademik personelin hem de idari personelin kendi içlerinde ve birbirleri arasındaki iletişim eksikliği. -Öğretim elemanlarımız ile meslek kuruluşları ve özel sektör arasında işbirliği ve iletişim eksikliği. -Ulusal ve uluslar arası kurs, seminer, kongre, sempozyum vb. etkinliklere katılamama. -Yüksekokulumuz Su Ürünleri Programı uygulama ünitesinde çalışan tekniker olmayışı. -Yüksekokulumuz eğitim-öğretim binası ile uygulama alanlarımız arasında ulaşımı sağlayacak bir aracımızın bulunmayışı. -Gerek Yüksekokulumuz, gerekse Merkez Kütüphanede özellikle su ürünleri ile ilgili kaynakların yok denecek kadar az olması. -Laboratuvarımızın olmayışı. -Öğretim üyesinin olmayışı.

Fırsatlar -Yüksekokulumuzun, su ürünleri üretimi ve avcılığının olduğu bir bölgede olması. -Ara elemana duyulan ihtiyacın artması. -Bölge halkının gelişmeye ve yeniliklere açık olması. Tehditler -İş bulma olanaklarının zorluğu Varsayımlar Yüksekokulumuz akademik ve idari personelin stratejik planı sahiplenmemesi, bu planın başarılı uygulanmasını etkileyecektir.

3. STRATEJİK PLAN 3.1. Misyonumuz Yenilikçi, gelişmeye açık, üretken, çağdaş, analitik düşünebilen bireyler yetiştirmek, bu suretle bireylerin yaşam standardını yükseltmektir Vizyonumuz Yüksekokulumuzun Su Ürünleri Programını, üniversite adayları tarafından bilinçli olarak tercih edilen bir program konumuna getirmek, bölgesinde sorunlara yanıt verebilecek; danışmanlık yapabilecek bir merkez olmak, istihdam edilmek üzere aranır teorik bilgi ve pratik becerilerle donatılmış bireyler yetiştirmektir Değerler Misyonumuzu yerine getirmek için sahip olduğumuz ve Yüksekokul personelimize rehberlik eden ilkeler şunlardır: -Atatürk ilke ve devrimlerine bağlı olmak, -Dürüstlük, -Güvenilirlik, -Katılımcılık, -Sorumluluk, -Bilimsellik, -Çağdaşlık, -Evrensellik, -Takım bilinci, -Etik değerlere bağlı olmak, -Yaratıcılık ve yenilikçilik, -Toplumsal yararlılık.

3.4. Stratejik Amaçlar ve Hedefler, Uygulama Stratejileri Stratejik Amaç-1. Eğitim-Öğretimde Kaliteyi Yükseltmek. Yüksekokul öğrencilerimizin teorik bilgi ve pratik becerilerini artırmak. Stratejik Hedef Yüksekokulumuzda öğretim elemanı, özellikle de öğretim üyesi sayısını artırmak. Stratejik Hedef Hali hazırdaki ders programları ve içeriklerini yeniden incelemek ve gerekli değişiklikleri yapmak. Stratejik Hedef Yılda bir kere haftalık teknik gezi düzenlemek suretiyle öğrencilerimizin mesleki deneyimlerini artırmak. Uygulama Stratejisi- Kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektörün sponsor olmasını sağlayarak teknik gezi düzenlemek. Stratejik Amaç-2. Danışmanlık Hizmeti Vermek. Yöreden gelecek talepleri karşılamak. Stratejik Hedef Eğitim Birimi oluşturmak suretiyle, yöre halkının bilgilenmesi ve bilinçlenmesini sağlamak, sorunlarına çözüm getirmek, taleplerine yanıt vermek. Uygulama Stratejisi- Yöre halkından gelen talepleri değerlendirerek, eğitim seminerleri düzenlemek.

Stratejik Amaç-3. Akademik Personelin Niteliğini ve Verimliliğini Artırmak. Yüksekokulumuzun belirlenen hedeflere ulaşmasını ve çalışmaların sürekliliğini sağlanmak. Stratejik Hedef Akademik personeli pedagojik formasyon konusunda bilgilendirerek; eğitici kimliği kazandırmak. Uygulama Stratejisi- Üniversitemiz Eğitim Fakültesi ile görüşerek pedagojik formasyon konusunda yardım almak. Stratejik Hedef Akademik personelin yurt içi ve yurt dışı bilimsel etkinliklere katılımını teşvik etmek. Uygulama Stratejisi- Yüksekokul bütçesinden hali hazırdaki duruma göre daha fazla kaynak ayırmak. Stratejik Hedef Akademik personelin halka açık seminerler vermesini sağlamak ve bunu sürekli kılmak. Uygulama Stratejisi- Eğitim-öğretim yılı başında seminer programı yaparak buna uyulmasını sağlamak. Stratejik Hedef Yüksekokulumuz uygulama alanlarını Kayraktepe Kampus alanına taşımak ve böylece zaman ve emek kaybını önleyerek verimliliği artırmak. Uygulama Stratejisi- Kurum içi ve dışı kaynak sağlayarak.

4. İZLEME ve DEĞERLENDİRME 4.1. Öğrenci Memnuniyeti Her yıl yapılacak “Öğrenci Memnuniyet Anketi” ile öğrencilerimizin, öğretim elemanı, aldıkları eğitim ve yaptıkları uygulamalara ilişkin memnuniyetleri belirlenecektir. Bu oranın % 70 ve üzerinde olması başarılı olduğumuzu gösterecektir ÖSS Puanı Yüksekokulumuz Eğitim-Öğretim yılında taban puanla Su Ürünleri Programına, taban puanla Su Ürünleri Programına öğrenci almıştır. Bu taban puanların yükselmesi Yüksekokulumuzun Su Ürünleri Programının tercih edildiğini düşündürecektir.