Oyun Tasarımında Bölüm Tasarımı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BETİMLEYİCİ ANLATIM Bu tekniği uygulayan yazarın amacı, okuyucunun görmediği bir görüntüyü, olayı, yeri, okuyucunun kafasında canlandırmaktır. Yazar.
Advertisements

Bilimsel Proje Hazırlamanın Basamakları
GETTİNG THE GAMEPLAY WORKİNG (Oyun Mekaniğinin Hayata Geçirilmesi)
SUNUMMAT MATEMATİK SİSTEMİ SAYESİNDE BİR KÂBUS OLMAKTAN ÇIKTI.
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
METİNLERİN SINIFLANDIRILMASI
Tatilde Yapılacaklar.
HAZIRLAYAN: OĞUZ SEMERCİ
Chapter 3 Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology, and Story
Playtesting Damla KIZILTAS.
Aralıklarla Öğrenme Spaced Learning. Aralıklarla öğrenme uzun süreli bellekle ilgili son dönemlerde gerçekleştirilen çalışma sonuçlarına dayanılarak oluşturulmuştur.
Güz Dönemi Ders: BTÖ 716-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Ders Sorumlusu: Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan: Hatice ÇIRALI Kaynak: Rouse III,
Oyun Geliştirme Dökümantasyonu (Game Development Documentation)
Tasarım Aşamaları.
KASIM AYINDA NELER YAPTIK? ETKİNLİKLERİMİZ KASIM AYI KAVRAMLARIMIZ KASIM AYI GEZİMİZ ŞENLİKKÖY POSTANESİ KASIM AYI TİYATROMIZ ÇİZGİ TİYATRO.
GRAFİK TASARIMI ve İLETİŞİM
Game Design - Theory & Practice, Second Edition Chapter 15: Getting the Gameplay Working Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi.
Oyunlara Giriş.
STORYTELLING Game Design Denizer Yıldırım.
GRUP: Element GRUP ÜYELERİ: Nasri BAKTAŞ Seylani KARABACAK Gürsel MEŞE
Game Development Documentation Oyun Geliştirme Dokümantasyonu.
DİNAMİK VE ADAPTİF SİSTEM TASARIMLARI İLE ALGORİTMA ÖĞRETİMİ
KOMPOZiT MALZEMELERİN GERi KAZANIM YOLCULUĞU
ARALIK-OCAK AYI PARTİMİZ
Gameplay Çalışmasına Başlamak Getting The Gameplay Working.
Bölüm 17: Oyun Geliştirme Dokümantasyonu
GAME DEVELOPMENT DOCUMENTATION
BÖLÜM V: FOCUS NAZAN SEZEN. “Akışı hisset… Akıntının bir parçası olmak için, amacı anlamalısın” Warrel Dane.
Game Design Theory and Practice
EĞİTİM OYUNLARI TASARLAMA
21.Yüzyılın etkileşimli Futbol eğlence programı !
HOŞGELDİNİZ…. HOŞGELDİNİZ… POWERPOİNT İLE… PowerPoint genellikle iş ya da okul için sunumlar hazırken kullanılır. Ancak PowerPoint çok daha eğlenceli.
Eğitsel Oyunlar.
Bölüm 23: DÜZEY TASARIMI BTÖ 616 Eğitsel Oyun Tasarımı Nazan Sezen.
ELEMENTS OF GAMEPLAY İyi bir oyun ortaya çıkarmada tasarım elemanları nelerdir? ELEMENTS OF GAMEPLAY Tabi ki bu soruya kesin bir cevap yoktur. Tasarımcılar.
TASARIM BELGELERİ DİLARA SOLMAZ.
OYUN ANALİZİ HAZIRLAYAN: MERVE SAYAR. TANITIM Tasarımcı: Will Wright Yapımcı: Maxis Yayımcı: Electronic Arts Yıl: 2000 Tür: Strateji / Yaşam Simülasyonu.
Storytelling Özge GİRAY KARADAĞ
Oyun Mekanikleri & Elementleri
Gameplay Unsurları (Chapter 7 - The Elements of Gameplay) Meryem YILMAZ BTÖ 517 Değişen Eğitim ve Yeni Teknolojiler Güz.
HİKAYE ANLATIMI.
Ders Sorumlusu: Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan: Merve Yıldız
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay,Technology & Story.
 BOKEMON NEW WORLD.   Oyuna Genel Bakış  Oyun Mekanikleri  Oyun Görselleri  Ses ve Müzik  Teknik Analiz İçindekiler.
PROBLEM ÇÖZME YAZILIMLARI
SEVİYE TASARIMI Yasemin Demiraslan.
KASIM AYI BÜLTENİMİZDE NELER VAR?
Değerler Eğitimi Sevgi-Saygı ayında. Bu konuda bir sunu hazırlayınız.
ARALIK-OCAK AYI PARTİMİZ
Endüstrİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
ÇOKLU ORTAM TASARIM İLKELERİ
TASARIM DOKÜMANLARI TOLGA KAYNAROĞLU.
BCO 623 Oyun Tasarımı DEYNEKÇİ Oyun Sunumu Ekip Betül Altındiş
Geleneksel Tasarım Araçları
Firma adı İsminiz eposta adresiniz Bu slide’da ne iş yaptığınızı söyleceksiniz!!! ELİF KALAYCI, ESKİŞEHİR 24/11/2014.
ÇOCUKLAR NEDEN TEKNOLOJİYE BAĞIMLIDIR?
OYUN GELİŞTİRME DÖKÜMASYONU BUKET ALBAYRAK 17.BÖLÜM BCO623.
Level Design Giriş Sektörünün gelişmesi sonucu bu alanla ilgili iş gücü her geçen gün artmaktadır. Seviye tasarımı da bu sektörde önemli bir yer bulmuştur.
GTA III Oyun Analizi Hasan Tanış.
The Elements of Gameplay
Bölüm Tasarımı Emre Avan.
Storytelling..
Game Design Theory And Practice
Bir Oyunun Oluşturulması: Oynanış Şekli, Teknolojisi ve Hikayesi
Ders: BTO719 Eğitsel Oyun Tasarımı
S u ve i n s a n.
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology and Story
Storytelling BTÖ716- Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
TASARIM NEDİR? Bu sunu PowerPoint'in yeni yeteneklerini gösterir ve en iyi Slayt Gösterisi'nde görüntülenebilir. Bu slaytlar, PowerPoint 2010'da oluşturacağınız.
Kural – 11 Ofsayt.
Sunum transkripti:

Oyun Tasarımında Bölüm Tasarımı İ.Emre Ertekin BCO623

Bölüm Tasarımı Nedir ? Bütün parçaların bir araya getirilmesidir.

Bölüm Nedir ? Zor bir soru  Oyundan oyuna çok farklılık gösterir ama birbirinden farklı mekanlara ve estetiğe sahip oyun alanlarına bölüm diyebiliriz.

Neden Bölüme İhtiyaç Var?

İşte bundan dolayı

“Valla bu turn son!” Neye göre ayrılır? Bölümlerin Ayrılması Teknik imkanlar. Oyunun “plot” dediğimiz içeriği. Oyuncunun limitleri.

Bölümlerin Sırası “Bir aksiyon oyununa bilmece çözerek başlamak nedir abi?!” “Önden bir tatlı alır mıydınız?” Bölümler stratejik olarak sunulmalı, tüm içeriği bir andan vermek de yanlış, saklayıp son anda vermek de. Bölümler hikayeye ve zorluğa uygun olmalı. Bölümler kendi içinde tutarlı olmalı ve akışa uygun olmalı.

God Of War

Bu kadar heyecana uygun bölüm tasarımı! Bölüm Nelerden Oluşur? Aksiyon Tasarımcının görevi: Ne kadar aksiyon? Ne kadar tansiyon ? Bu kadar heyecana uygun bölüm tasarımı!

Bölüm Nelerden Oluşur? Keşif Oyuncular savaşmıyorken ne yapacaklar ? Keşif oyundaki diğer unsurları birbirine bağlamak için köprüler kurmaktır. Oyuncu ilk defa gördüğü bir mekandan etkilenir.

Bölüm Nelerden Oluşur? Bilmece Çözme Azcık da kafayı kullanalım! Bilmeceler oyunların tamamlayıcı unsurlarıdır. Basit de olabilir, karmaşık da. Ne kadar bilmece? Nerede bilmece?

Bölüm Nelerden Oluşur? Hikaye Anlatımı Eğer hikaye ağırlıkı bir oyun ise bölüm tasarımı hikayeyi desteklemeli. Tarihi bir oyun ise gerçeklere uygun olmalı. Her bölümün bir hikayesi olmalı, bölüm kendi hikayesini kendi anlatmalı! (Skyrim)

Bölüm Nelerden Oluşur? Estetik Önemli olan iç güzellik! Süper görünen ama oynaması zor bölümlerin bir manası yok! Amaç : Hızlı yüklenen, kolay işlenebilen, oynaması zevkli, teknik imkanlar dahilinde, olabilecek en güzel görünüme sahip bölümü tasarlamak. Görünüşü değiştiren şey oynanışı da değiştiriyor!

Bölüm Nelerden Oluşur? Hepsini Dengelemek

Bölüm Akışı

Adam Gibi Bölüm Oyuncu takılıp kalmamalı. Alt görevlere sahip olmalı. Özel mekan ve işaretler olmalı. Kritik Yol. Tekrarlamaların kısılması. İlk Seferde başarı (!?) Gezilebilecek alanların açıkça belirtilmesi. Seçenekler. Kendi listeniz.

Bölüm yapmanın adımları 1. Masa başında karar verilir. 2. Kağıt kalem ile eskizler çizilir. 3. Kutular ve düzlemler ile prototip yapılır. 4. Yapı eğlenceli olana kadar değiştirilir. 5. Oyun ve oyuncu implemente edilir. 6. İnce ayarlar yapılır. 7. Test edilir. 8. İyice test edilir.

Kim bölüm tasarımı yapmalı?

Ekip Çalışması Birbirinizden haberiniz olsun ki böyle olmayasınız!

Seeeeesss! Yazar değinmemiş ama… İnsanın kaç duyu organı vardır ? Kaçı ile oyun oynarız ?

İşe Yarar Kaynaklar http://www.worldofleveldesign.com/ http://www.gamasutra.com/view/feature/131739/beginning_level_design_part_2_.php Valve’in bütün oyunları, özellikle Left 4 Dead serisi http://www.gamearch.com/2009/08/25/level-design-is-game-design/