EKONOMİK VE SOSYAL KONSEY

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖZÜRLÜ VE ESKİ HÜKÜMLÜ PROJELERİ
Advertisements

KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
SENDİKALAR MEVZUATININ İNCELENMESİ
Prof.Dr.Erdal BEŞER ADÜ Tıp Fakültesi ADÜ SEM Müdürü
Meriç Belediyeler Birliği
STRTEJİK PLAN HAZIRLAMA TAKIMININ OLUŞTURULMASI. Hazırlık Dönemi Çalışmaları ve Takımın Oluşturulması Stratejik planlama çalışmalarının başarısı plan.
Yataklı Tedavi Kurumları Enfeksiyon Kontrol Yönetmeliği
İŞ KANUNUNDA ÜÇLÜ DANIŞMA KURULU VE EKONOMİK SOSYAL KONSEY AYŞE KÜÇÜK ZİYA AK MEHMET ÜSTBAŞ
Millî Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü
AB HUKUKU DOÇ. DR. MUSTAFA ÇEKER.
Öğrenci Temsilcilikleri Seçimi Mühendislik Fakültesi.
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
Yerel Yönetim Reform Programına Destek Projesi Bratislava Regional Center 1 MİB’nin temsil (lobi) rolü: Üyelerinin çıkarlarını korumak ve temsil etmek;
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
Mali İstatistik Kullanım Alanları
GÜMRÜK KIYMETİ TEKNİK KOMİTESİ Ek:II. 1. Bu Anlaşmanın 18 inci Maddesine göre, teknik düzeyde yorum ve uygulama birliği sağlamak amacıyla Gümrük İşbirliği.
Güvenlik Kültürü ile İSG Politikaları Oluşturulmasında ve Uygulamalarında Sosyal Diyalogun Rolü Prof. Dr. Serpil AYTAÇ.
11 11 Mayıs 2012 YATIRIM ORTAMINI İYİLEŞTİRME KOORDİNASYON KURULU (YOİKK) ÇALIŞMALARI.
TURGUT ÖZAL ÜNİVERSİTESİ
Türkiye’nin AB Üyeliği Süreci
 BİRİMİMİZİN GÖREV VE SORUMLULUKLARI * Odanın faaliyetlerinin yerel ve ulusal basın aracılığı ile odamızca çıkarılacak bülten ve dergiler aracılığıyla.
Valilikler koordinasyonunda illerde yapılan çalışmaların Türkiye’nin Yeni AB Stratejisi ve AB İletişim Stratejisi’ne katkı sağlaması İçişleri Bakanlığı.
KLASİK DEMOKRASİ Eski Yunan şehir devletlerine dayanır. En iyi uygulayıcısı ve o dönemde en güçlü şehir olan Atina’dan dolayı Atina demokrasisi olarak.
E.Ü. PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
EKONOMİK İŞBİRLİĞİ VE KALKINMA TEŞKİLATI (OECD)
1 KURUMSAL YÖNETİM KOMİTESİ EYLEM PLANI (Yapılan Çalışmalar, Mevcut Durum ve Planlanan Çalışmalar) Ender ÇOLAK Sermaye Piyasası Kurulu Başkan Yardımcısı.
Kurulun İnceleme ve Araştırması
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
YOLSUZLUKLA MÜCADELEDE SON GELİŞMELER BAŞBAKANLIK TEFTİŞ KURULU 2009.
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK ATİLLA BACAK İNSAN KAYNAKLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM UZMANI.
Comenius Hazırlık Ziyaretleri ve İrtibat Seminerleri Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Hayatboyu Öğrenme Programı (LLP)
1) İşveren veya vekili (okul/kurum müdürü)
Kamu Görevlileri Etik Kurulu
İL YATIRIM PROGRAMI HAZIRLIK VE İZLEME SÜRECİ
Meslek Odaları ve örgütlerine AB Platform, Meslek Odaları ve örgütlerine alternatif olarak kurulmamıştır alternatif olarak kurulmamıştır. Aksine.
Ekonomik ve Sosyal Konsey
Gülgün GÜNGÖR Sedef ÇİFTÇİ Aslı KIZILTAŞ
Avrupa Birliğinin Kurumları
Bayram AKBAŞ MYK Başkanı MÜSİAD Mesleki Eğitimde Yeni Açılımlar Çalıştayı, Şubat 2011/İstanbul MESLEKİ EĞİTİME İLİŞKİN ANAHTAR KAVRAMLAR 1.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME BİRİMİ KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR.
İş Hukuku Yrd. Doç. Dr. Alptekin AKTALAY
Özlem Keçim.
İSG BİRİMLERİNİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
ULUSAL VE ULUSLARARASI KURULUŞLAR
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanlık Bürosu Müdürlüğü’nün başlıca görevleri arasında; Yönetim Kurulu ve Meclis toplantılarının gündemlerini.
Slide 1 AVRUPA’YA GİDEN YOL – MUHASEBE RAPORLAMA VE KURUMSAL GÜÇLENDİRME PROGRAMI Avrupa Muhasipler Federasyonu (FEE) nasıl yardımcı olabilir? Henri Olivier.
Çocuklarla Daha Güçlüyüz
TUNCAY ÖZOĞLU. AVRUPA BİRLİĞİ ORGANLARI  Avrupa Parlamentosu, AB kurumları içinde doğrudan halk tarafından seçilen organdır.  AB üyesi ülkelerin vatandaşları.
AVRUPA BİRLİĞİ KURUMLARI
1 T.C. GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI ESNAF VE SANATKÂRLAR GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 14 Ocak 2016.
AB KURUMLARI VE KARAR ALMA YÖNTEMLERİ Avrupa Birliği Maliyesi Sakarya Üniversitesi/SBF-Maliye Yrd. Doç. Dr. Harun KILIÇASLAN.
Çocuk Hakları Konusunda Türkiye'de Yapılan Çalışmalar.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KURULLARI OCAK İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KURULLARI OLUŞUMU EĞİTİMİ VE ÇALIŞMA PROSEDÜRÜ.
1 Türkiye’de Yatırım Ortamının İyileştirilmesi Reform Programı.
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANI
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI
PROJE SOSYAL DİYALOG KOMİTESİ TOPLANTISI GÜNDEMİ (1)
TEŞKİLAT VE YÖNETİMİ GELİŞTİRME
KALİTE GÜVENCESİ SİSTEMİ MEVZUATI
HUKUKUN KAYNAKLARI Hukukun kaynakları, asıl kaynaklar ve yardımcı kaynaklar olarak ikiye ayrılır. Asıl kaynaklar: Yazılı ve yazısız kaynaklar Yardımcı.
BİRLEŞMİŞ MİLLETLER
Dernek, kazanç paylaşma dışında belirli ve ortak bir amacı gerçekleştirmek için bir araya gelen kişi topluluğudur. Derneğin unsurları şunlardır: Kişi.
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
OTP karar alma süreci Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ULUSLARARASI SOSYAL POLİTİKA
Sunum transkripti:

EKONOMİK VE SOSYAL KONSEY 2006463091 GÖZDE TURGAYLI 2005463057 HAKAN NURGÖZ

EKONOMİK VE SOSYAL KONSEY Ülkemizde ekonomik ve sosyal konsey 1961 anayasasının hazırlanma aşamasında olduğu gibi,1982 anayasasının hazırlanma aşamasında da gündeme gelmiş, fakat kurucu irade tarafından kabul görmemiştir. 1995 yılında Başbakanlık Genelgesiyle Ekonomik ve sosyal politikaların oluşturulmasında toplumsal uzlaşma ve işbirliği sağlamak, sürekli ve kalıcı bir ortam yaratarak ortak görüş belirlemek amacıyla oluşturulmuş, yasal bir çerçeveye kavuşturulması 11 Nisan 2001 tarih ve 4641 sayılı Kanun ile gerçekleştirilmiştir.

EKONOMİK VE SOSYAL KONSEY Ekonomik ve Sosyal Konseyin oluşturulmasındaki temel amaç,sosyal devlette devletin, ekonomik ve sosyal hayatı düzenlerken, siyasi iktidarlar ile bu düzenlemelerden etkilenecek olan sosyal ekonomik güçler arasında bir işbirliğin sağlanmasıdır.Ekonomik ve sosyal konsey, sosyal devlet içinde sosyal ekonomik demokrasiyi daha sağlıklı bir şekilde gerçekleştirmeyi amaçlar.

EKONOMİK VE SOSYAL KONSEY Türkiye’de Ekonomik ve Sosyal Konsey, bugüne kadar,hükümetin zor duruma düştüğü zamanlarda başvurduğu ve iktidarı için adeta bir can simidi olarak gördüğü;kendi iktidarını sınırlamak yada bilgi edinmek için değil de, kendi durumunu ve ya kararlarını meşrulaştırmak için, dilediği zaman başvurduğu sağlam hukuksal temele dayanmayan, bir kurul olarak karşımıza çıkmaktadır.

EKONOMİK VE SOSYAL KONSEY Ülkemizde konsey, her hükümet değişikliğinde bir başbakanlık genelgesiyle yeniden düzenlenen ve her defasında sanki ilk defa kuruluyormuş gibi yeniden oluşturulan ve bu yola daha çok iktidarın kendisi güçsüz ve yalnız hissettiği; kamuoyu desteğine ihtiyaç duyduğu ekonomik kriz dönemlerinde ya da yeni kurulan hükümetin toplumun güven ve desteğine ihtiyaç duyduğu dönemlerde başvurulan kurul olmuştur.

EKONOMİK VE SOSYAL KONSEY Özellikle 1995 de ilk defa bir başbakanlık genelgesiyle Ekonomik ve Sosyal konsey’in oluşturulması, 2001 yılında da olduğu gibi son yıllarda Türkiye’de yaşanan büyük ekonomik krizler sonrasında, ülkede güven bunalımı yaşandığı dönemlerde, iktidarın sorumluluğunu paylaşacak bir organa ihtiyaç duyduğu,toplumun önünde kaybedilen güvenin yeniden sağlanması gereksiniminden kaynaklandığını söyleyebiliriz.

Ekonomik ve Sosyal Konseyin oluşumu Yürütme organına bağlı tamamen istişari nitelikte bir danışma organı olarak düzenlenen konseyde,hükümet kısmını temsilen, başta başbakan olmak üzere 3 başbakan yardımcısı,9 bakan,2 müsteşar ve devlet personel başkanı bulunmakta kamuyu temsilen 16 kişi ile meslek odaları, işçi ve işveren sendikaları konfederasyonları temsilen de 24 kişi bulunmaktadır.

Ekonomik ve sosyal konseyin yapısı

Ekonomik ve sosyal Konseyin Yapısı Konsey başkanı Başbakandır. Başbakanın toplantılara katılmaması halinde toplantıya, Başbakanın görevlendireceği Başbakan yardımcısının başkanlık etmesi öngörülür. Ayrıca üç başkan yardımcısı belirlenecektir.

Ekonomik ve sosyal Konseyin Yapısı 4641 sayılı kanunda kurulan ekonomik ve sosyal konsey’in oluşumuna , 1958 Fransız Anayasasında yer alan ekonomik ve Sosyal Konseyin örnek teşkil ettiği söylenebilirse de, konseylerin kompozisyonu açısından farklılık bulunmaktadır.

Ekonomik ve Sosyal Konseyin Görev ve Yetkileri Konsey ‘in kuruluş amacı olarak, kuruluş Kanunu’nun 1. maddesinde “ekonomik ve sosyal politikaların oluşturulmasında, toplumsal uzlaşma ve işbirliğini sağlayacak, sürekli ve kalıcı bir ortam yaratarak, istişari mahiyette ortak görüş belirlemek” olarak ifade edilmiştir.

Ekonomik ve Sosyal Konseyin Görev ve Yetkileri Konsey, hükümetin ekonomik ve sosyal politikalarının oluşturulmasına, toplumdaki ekonomik ve sosyal birimlerin katılımlarını sağlayarak, hükümet ile toplum kesimlerinin kendi aralarında diyalog, uzlaşma ve işbirliğini güçlendirecek çalışmalar yapar. Böylece, toplumun geniş kesimleri, sesini duyurabilecek, iktidarı etkileyerek yönetime katılma olanağı elde eder.

Ekonomik ve Sosyal Konseyin Görev ve Yetkileri Konseyin temel işlevi: hükümetin makro planda ekonomik ve sosyal politikalarının oluşmasına katkıda bulunmaktan ibarettir. Yoksa, ekonomik ve sosyal nitelikte somut her yasa tasarısının, zorunlu olarak, görüşü alınmak üzere Konseye sunulması söz konusu değildir.

Ekonomik ve Sosyal Konseyin Görev ve Yetkileri Yasaya göre , Konsey ancak ve ancak “Hükümetin istemi üzerine, ekonomik ve sosyal nitelikli her türlü konusunda, ekonomik ve sosyal yaşamı doğrudan etkileyen kanun tasarısı ve kalkınma planı ile yıllık programların hazırlanması sırasında görüş bildirecektir.”

Ekonomik ve Sosyal Konseyin Görev ve Yetkileri Toplumdaki ekonomik ve sosyal birimlerin, Hükümetin ekonomik ve sosyal politikalarının oluşturulmasına katılımlarını sağlamak, Hükümet ile toplumsal kesimler arasında ve toplumsal kesimlerin kendi aralarındaki uzlaşma ve işbirliğini güçlendirecek çalışmalar yapmak,  Oluşturduğu görüş, öneri ve raporları Hükümet’e, Türkiye Büyük Millet Meclisi’ne, Cumhurbaşkanı’na ve kamuoyuna sunmak, görüş bildirilirken uzlaşılan ve uzlaşılamayan hususları ayrı ayrı belirtmek,  Sürekli ve geçici nitelikte çalışma kurulları kurmak ve üyelerini belirlemek, bu kurulların raporlarını görüşmek, 

Ekonomik ve Sosyal Konseyin Görev ve Yetkileri Türkiye-Avrupa Birliği Karma İstişari Komitesi üyelerini Avrupa Birliği Ekonomik ve Sosyal Komitesinin yapısı ve özelliklerini dikkate alarak belirlemek ve Komitenin çalışmalarını izlemek,  Amaçları doğrultusunda ulusal ve uluslararası düzeyde seminer ve toplantılar düzenlemek, uygun görülecek toplantılara temsilci göndermek,  Ekonomik ve sosyal konularda yayınlar ve araştırmalar yapmak ve yaptırmak. 

Konsey Toplantıları Konsey, üç ayda bir, Başkanın davetiyle olağan, Başkanın daveti veya Başbakanca belirlenecek olanlar dışında kalan temsilcilerin üçte 1’inin yazılı istemleri üzerine olağanüstü toplanabilir. Toplantı yetersayısı, Başbakanca belirlenecek olanlar dışında kalan temsilcilerin salt çoğunluğudur. Konsey toplantılarının gündemine ilişkin hazırlıklar, Konseyi oluşturan kuruluşlardan birer temsilcinin katılımı ile sekretarya tarafından yapılır ve toplantı gündemi Başkanlık Divanı tarafından belirlenir, sekretarya tarafından temsilcilere duyurulur.

Konsey Toplantıları Konsey toplantılarına ilişkin esas ve yöntemleri, çalışma kurulları ile çalışma gruplarının kuruluş, çalışma esas ve yöntemlerine ilişkin ayrıntılar, Konseye katılanların görüşleri alınarak başbakanlık tarafından çıkarılacak yönetmelikle belirlenir. Konsey genel kurulu ayda iki defa toplanır. Görüşmeler gizlidir, ancak oylamalar açık oy esasına göre yapılır.

Çalışma Kurulları Konsey ihtiyaç duyulan konularda görüş bildirmek üzere geçici ve daimî nitelikli çalışma kurulları oluşturabilir. Çalışma kurulları, gerektiğinde geçici nitelikli çalışma grupları oluşturabilirler. Çalışma kurulları ile çalışma grupları, çalışmalarına ve toplantılarına, bilgi ve veri sağlamak ve görüş oluşturulmasına katkıda bulunmak amacıyla, Başbakanlık, ilgili Bakanlık veya diğer kamu kurum ve kuruluşlarının temsilcilerini davet edebilir. Kamu kurum ve kuruluşlarının temsilcileri, toplantılara katılmak ve Devlet sırrı dışındaki tüm bilgi ve verileri sağlamakla yükümlüdür.

Ekonomik ve Sosyal Konsey Mevzuatı Ekonomik ve Sosyal Konseyin kuruluşu, Çalışma esas ve Yöntemleri hakkında kanun (4641) Kamu Görevlileri Sendikaları Kanunu (4688-madde44) Ekonomik ve Sosyal Konseyin Teşekkülü ile Çalışma usulleri hakkında Yönetmelik Genelgeler

Sonuç Olarak Konsey, devletin siyasi kurumlarıyla toplumdaki ekonomik ve sosyal güçler arasında sürekli bir toplumsal uzlaşma platformu oluşturacaktır. Konsey, ülke sorunlarının bir diyalog ve uzlaşma yoluyla ele alınıp çözüme kavuşturulmasını, toplumun çeşitli menfaatlerini ülke menfaatleriyle bağdaştırarak, diyalog ve işbirliğini kurumsallaştırarak, karar alma mekanizmasına katılımını sağlayacaktır.

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.