Özel Eğitim için Yenilikçi Eğitim Teknolojileri ve ÖZTEK Kürşat Çağıltay, Filiz Çiçek, Necdet Karasu, Hasan Çakır, Göknur Kaplan Akıllı ODTÜ & Gazi Üniversitesi
ÖZTEK Özel Eğitim Öğrencilerine Yönelik, Teknoloji ile Zenginleştirilmiş Öğrenme Ortamları Kullanarak, Temel ve Bilişsel Kavramların Öğretimi ve Etkililiğinin Araştırılması TÜBİTAK – SOBAG 111K394
Neden ÖZTEK
Araştırma Sorularımız ÖZTEK, zihinsel engelli çocukların özel eğitim süreçlerinde önemli bir farklılığa yol açmakta mıdır? ÖZTEK’in, özel eğitim süreçlerinde öğrencilerin işbirlikli çalışmalarına olumlu veya olumsuz bir etkisi var mıdır? ÖZTEK’in öğretmenler tarafından kullanılabilirliği (etkililik, verimlilik ve memnuniyet) nedir?
ÖZTEK - oztek.odtu.edu.tr
Klavye ve fare kullanımı gerektirmeyen dokunmatik masa ve tablet ÖZTEK - Ürünler Klavye ve fare kullanımı gerektirmeyen dokunmatik masa ve tablet Akıllı/Etkileşimli Oyuncaklar Vücut hareketleri ile çalışan uygulamalar
ÖZTEK – Dokunmalı masa/tablet
ÖZTEK – Dokunmalı masa/tablet
Tablet Uygulaması Bulgular 29 çocuk, 28 zihinsel engelli, 1 Otistik Yaşam becerileri uygulamaları Yer slime Çorba hazırlama Elektrik süpürgesi kullanma İçecek hazırlama Beceri öğretiminde büyük aşama kaydettiler
Yer silme Elektrik süp. Çorba Haz. İçecek Haz.. Pre % Post % 18 100 10 5 91 72 71 14 52 25 78 58 59 75 56 27 67 44 86 55 92 33
FATIH Etkileşimli Tahta ile Kullanım Mustafa Kemal Öztürk Kocaeli
Akıllı Oyuncaklar Etkileşimli Hikaye Anlatımı
Akıllı Giysiler
Akıllı Giysiler
İlk Bulgular Başlangıç performansı %25 olan katılımcıların uygulama aşamasında doğruluk performansı %90’lara çıktığı görülmektedir
Vucut ile Etkileşim .
Vucut ile Etkileşim Bir çocukla test
Bulgular Geliştirilen teknolojiler hem öğretimsel hem motivasyon açısından çok etkin Tablet uygulamaları okulda ve evde kullanılabilir, eğitimin devamı Oyuncaklar etkileşimi sanallıktan çıkarıp gerçek dünya ile de bağlıyor Vücut hareketleri ile etkileşim uygulamalarının potansiyeli yüksek ancak geliştirme süreci teknik zorluklar içeriyor.
Uygun öğretimsel yaklaşım farklılıkları Basiti yapmak zor Zorluklar Uygun öğretimsel yaklaşım farklılıkları Basiti yapmak zor Hedef kitle çok yaygın özellikler gösteriyor Sürecin içine entegre etmek Evlere ulaşmak
Teşekkürler Adresimiz: oztek.odtu.edu.tr