Akran destekli öğrenme

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Advertisements

Ahmet AYPAY Engin KARADAĞ Mehmet Ali DOMBAYCI Mehmet ÜLGER
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
Görev Analizi Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
Sosyal Beceri Eğitimi.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
POZANTI ATATÜRK ORTAOKULU
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Öğretim Tasarımı
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
Eğitimde Program Geliştirme Temel Kavramlar
BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN VE İLKÖĞRETİM OKULLARINDA ÖZEL EĞİTİM ALAN ÖĞRENCİLERE BASİT DÜZEYDE ÖZ BAKIM VE GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ KAZANDIRMAK İÇİN ÇOKLU.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
Sosyal Beceri Eğitimi.
9 - PERFORMANS ÖLÇÜLMESİ
Sınıfta Etkili Araç Gereç Kullanımımı
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
ÖZEL EĞİTİME İHTİYACI OLAN ÇOCUKLARA EĞİTİMİ VEREN ÖĞRETMENLER İÇİN EĞİTİM YÖNTEMLERİ Hazırlayan: Ayşegül GÜNGÖR Özel Eğitim Formatörü.
DAVRANIŞ SORUNU OLAN ÇOCUK VE GENÇLERLE SAĞLIKLI İLETİŞİM
ÜNİTE 11: DEĞERLENDİRME Ünitenin hedefleri
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler BÖLÜM 4 Öğretimin Değerlendirme ile Yapılandırılması.
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ VE ÖĞRETİM TASARIMI
AKRAN İLİŞKİLERİ.
REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ a)Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü b)Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölümü.
BE P BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI. BEP ; özel eğitim gereksinimi olan her birey için yazılı olarak geliştirilmiş ve özel eğitim gereksinimi olan.
YANLIŞSIZ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Öğr. Gör. Fidan Özbey
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
HİZMET İÇİ EĞİTİM VE YÜKSEK YÖNETİCİLERİN YETİŞTİRİLMESİ.
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
Sistem Yaklaşımı.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Doç. Dr. Murat Özdemir Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
EĞİTİM BİR KÜLTÜRLEME ARACIDIR Kasıtlılık: Planlı olma.
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI.
ÖZEL EĞİTİM NEDİR? Özel eğitime ilişkin devlet ve akademisyenler tarafından yapılan çeşitli tanımlar mevcuttur. Özel eğitime ilişkin M.E.B. tarafından.
Programlı Öğretim.
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 1: Değerlendirme Basamakları Gönderme Öncesi Süreç Prof. Dr. Tevhide Kargın.
ÖĞRENME ORTAMINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
Öğretimin Planlanması
Sosyal Kabulün Artırılması
Spor Psikolojisi Psikolojik Beceri Antrenmanı.
BE BEP NEDİR ?.
Öğretim Tasarımı Analiz.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI (BEP)
Sunum transkripti:

Akran destekli öğrenme Akran destekli öğretim, bir bireyin diğer bir bireye belirlenen konuyu materyaller kullanarak usta çırak ilişkisi içinde tecrübe aktarımı yoluyla öğrettiği, bireylerin akademik ve sosyal becerilerini geliştirmeyi hedef alan bir öğretim yöntemidir. Akran destekli öğretim; bireylerin hem öğreten hem de öğrenen akran rolünde ya da sadece öğreten ve sadece öğrenen akran olduğu öğretim yöntemidir.

Akran destekli öğretim yöntemi üç ayrı kategoride toplanmaktadır. Bunlar; Tüm sınıf akran destekli öğretim yöntemi: Adından da anlaşıldığı gibi bu yöntemde tüm sınıftaki bireyler Farklı yaş akran destekli öğretim yöntemi: Yaşça büyük olan bireyin yaşça küçük olan bireye eğitim vermesi durumu söz konusudur. Aynı yaş akran destekli öğretim yöntemidir: Bu yöntemde öğretimi verecek olan akranın hedeflenen becerilerde eğitimi verecek bir düzeye sahip olması gerekmektedir. Düşük performansa sahip birey için öğretim programı hazırlanır ve nasıl öğretilmesi gerektiği öğreten akran olarak seçilen bireye kazandırılır. Sonrasında öğreten akran, bu öğretim programını akranına uygular.

Akran destekli öğretim programının basamakları şu şekildedir: 1. Öğretimi içeriğinin seçilmesi, 2.Öğreten akranın yetiştirilmesi, 3.Öğretimin planlanması(programın han gün hangi saatte uygulanacağı, hangi materyaller kullanılacağı, rollerin belirlenmesi,vb. 4.Programın uygulanması, Uygulama öncesi bireyleri değerlendirme, Öğreten ve öğrenen akran çiftlerinin bir araya getirme, Uygulama, Uygulama sonrası değerlendirme, Programı gözden geçirme ve eksiklikleri tamamlama, 5.Etkinliğin degerlendirilmesi