Akran destekli öğrenme Akran destekli öğretim, bir bireyin diğer bir bireye belirlenen konuyu materyaller kullanarak usta çırak ilişkisi içinde tecrübe aktarımı yoluyla öğrettiği, bireylerin akademik ve sosyal becerilerini geliştirmeyi hedef alan bir öğretim yöntemidir. Akran destekli öğretim; bireylerin hem öğreten hem de öğrenen akran rolünde ya da sadece öğreten ve sadece öğrenen akran olduğu öğretim yöntemidir.
Akran destekli öğretim yöntemi üç ayrı kategoride toplanmaktadır. Bunlar; Tüm sınıf akran destekli öğretim yöntemi: Adından da anlaşıldığı gibi bu yöntemde tüm sınıftaki bireyler Farklı yaş akran destekli öğretim yöntemi: Yaşça büyük olan bireyin yaşça küçük olan bireye eğitim vermesi durumu söz konusudur. Aynı yaş akran destekli öğretim yöntemidir: Bu yöntemde öğretimi verecek olan akranın hedeflenen becerilerde eğitimi verecek bir düzeye sahip olması gerekmektedir. Düşük performansa sahip birey için öğretim programı hazırlanır ve nasıl öğretilmesi gerektiği öğreten akran olarak seçilen bireye kazandırılır. Sonrasında öğreten akran, bu öğretim programını akranına uygular.
Akran destekli öğretim programının basamakları şu şekildedir: 1. Öğretimi içeriğinin seçilmesi, 2.Öğreten akranın yetiştirilmesi, 3.Öğretimin planlanması(programın han gün hangi saatte uygulanacağı, hangi materyaller kullanılacağı, rollerin belirlenmesi,vb. 4.Programın uygulanması, Uygulama öncesi bireyleri değerlendirme, Öğreten ve öğrenen akran çiftlerinin bir araya getirme, Uygulama, Uygulama sonrası değerlendirme, Programı gözden geçirme ve eksiklikleri tamamlama, 5.Etkinliğin degerlendirilmesi