Kemal ŞENTÜRK Biyoloji

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YAŞAYAN İNGİLİZCE.
Advertisements

KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ FARMAKOLOJİ TOKSİKOLOJİ A.B.D.
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
ÖĞRENME STİLLERİ “Her insan farklı bir dünyadır
KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ
Öğrenci Merkezli Eğitim
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
ÖĞRENME STİLLERİ.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Eğitim Öğretimde Planlama
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
ÖĞRENME ORTAMLARINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Yrd.Doç.Dr.M.BETÜL YILMAZ
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
ÖĞRENME STİLLERİ.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
AKÜ VETERİNER FATÜLTESİ
ÖĞRENME STİLLERİ.
ÖĞRENME STİLLERİ.
Öğrenme Stilleri.
ETKİN DERS ÇALIŞMA.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
ÖĞRETİMDE GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR
ÖĞRENME STİLLERİ.
ÖĞRENME STİLLERİ “Her insan farklı bir dünyadır
Çocuklar daha kolay nasıl öğrenir?
İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri
YAZMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN. YAZMA NEDİR? Yazma, bireylerin konuşma ve düşüncelerini yazılı olarak anlatmalarıdır.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
HAZIRLAYAN: HANİFE FIRAT KAZMALI
ÖĞRENME STİLLERİ.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ VE BEP HAZIRLAMA.
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
Öğrenme Stilleri.
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
Sosyal Öğrenme Kuramı (Bandura)
Öğrenme Stilleri. Öğrenme stilleri, genel olarak, herkesin en iyi öğrendiği yolu bulup, o yolu açmak ve o yolda ilerlemesini sağlamak için kullandığı.
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
ÇOCUĞUM NASIL ÖĞRENİYOR?. “Geleceğin Cahili,okumayan kişi olmayacaktır. Nasıl öğreneceğini bilmeyen kişi olacaktır. Alvin Toffler.
Uz. NÜKET GÜNDÜZ. Öğrenme stillerimiz,kan grubumuz gibi doğuştan var olan karakteristik özelliğimizdir. Öğrenme stilimiz yaşam boyu değişmez ama yaşamınızı.
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
2 SINIF YÖNETİMİ Yrd. Doç. Dr. Süleyman KARATAŞ
ÖĞRENME ORTAMINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE POWER POINT SUNUMLARININ ETKİSİ
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
Anlatım yöntemi kullanan öğretmen;  Dersine iyi hazırlanır.  Düzenli bir öğrenim planı hazırlar.  Bu planında sunu sürelerini sınırlar.  Konuyu öğrencilere.
TAM ÖĞRENME MODELİ.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
Yrd.Doç.Dr. M.Betül YILMAZ
Kültür Toplumu oluşturan insanın öğrendiği, bilgi, sanat, gelenek, görenek ve benzeri yetenek, beceri ve alışkanlıkları içine alan karmaşık bir bütündür.
Öğretim Tasarımı Analiz.
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
HIZLI DOĞRU EKONOMİK ÇÖZÜMLER İÇİN…
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta II – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ÖĞRENME STİLLERİ ENVANTERİNİN YORUMLANMASI. “Her insan farklı bir dünyadır.” “Öğrenme stillerimiz doğuştan var olan karakteristik özelliğimizdir.”
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
Sunum transkripti:

Kemal ŞENTÜRK Biyoloji 070716015 ÖĞRENME STİLLERİ Kemal ŞENTÜRK Biyoloji 070716015

ÖĞRENME STİLİ NEDİR? Bireyin öğrenmeye yönelik eğilimlerini veya tercihlerini gösteren özelliklerdir. Öğrenme stilleri, her öğrencinin yeni bir bilgiyi öğrenmeye hazırlanırken, öğrenirken, hatırlarken farklı ve kendine özgü yollar kullanmasıdır.

Her birey birbirinden farklı özellikler gösterir Her birey birbirinden farklı özellikler gösterir. Bu yüzden bireylerin öğrenmeye yönelik özellikleri de değişiklik gösterebilir. Öğrenme stili, yaşamın her anında ve her boyutunda davranışları etkiler. Kişinin yaşına, cinsiyetine, kültürüne, akademik başarı seviyesine, analitik bilgi edinme sürecindeki tercihlerine göre de değişebilir. Öğrenme stili bireylerin tanınmasına, aralarındaki farklılıkların görülmesine, anlaşılmasına ve öğrenme ortamında yanıtlar alınmasına imkan verir.

GÖRSEL İŞİTSEL KİNESTETİK DOKUNSAL ÖĞRENME STİLLERİ KİŞİLERİ 4 GRUBA AYIRIR: GÖRSEL İŞİTSEL KİNESTETİK DOKUNSAL

GÖRSELLER Gördüklerini hatırlarlar. Tertipli ve düzenlidirler. Planlı ve programlıdırlar. Liste yapmayı severler. Gördüklerini ve okuduklarını hatırlarlar. Karmaşık ve karışık ortamlarda huzursuz olurlar.

İŞİTSELLER İşittiklerini hatırlarlar. Yazmaktan çok konuşmayı severler. Gürültüden rahatsız olurlar. İsimleri hatırlarlar. Resimlerden ve resimli anlatımlardan hoşlanmazlar. Uzun anlatımlarda bile anlatılanların içinde kaybolmazlar.

KİNESTETİKLER/DOKUNSALLAR Kinestetikler daha az tertipli, planlı ve programlıdır. Dokunsallar,öğrenmek için ellerini kullanırlar. Laboratuvarda başarılıdırlar. Konuşulanları ve görülenleri hatırlamakta zorlanırlar. Okumaktan hoşlanmazlar. Dans etmeyi, koşmayı, yüzmeyi severler.

Görseller görerek, kinestetikler ve dokunsallar yaparak, işitseller işiterek ve konuşarak öğrenirler. Bu özelliklerin bazıları öğretmeni tutumuyla değişiklik gösterebilir.

Birey kendi öğrenme stilini bildiğinde; Öğrenme sürecine,öğrenme stilini devreye sokabilir. Etkin bir sorun çözücü durumuna gelir. Benlik saygısını geliştirir. Kendine güveni artar. Okula karşı olumlu tutum sergiler. Etkili ve başarılı öğrenme gerçekleşir.

Öğretmen, öğrencilerin öğrenme stillerine dayalı olarak öğretimi planlarken; Öğrenciye kazandırılacak amaçlara göre öğrenme etkinlikleri düzenlemelidir. Duyu organlarını harekete geçiren farklı araçlar kullanmalıdır. Gereksinim duyan öğrencilerin sorumluluklarını algılamalarını, gereksinim duymayan öğrencilerin serbest olmalarını sağlayabilir. Öğrencilerin tercihlerine göre bireysel çalışmalar veya grup çalışmaları düzenleyebilir. Öğrencilerin nasıl güdülendiğini belirleyerek içsel ya da dışsal pekiştireç almasını sağlayabilir.

Öğrenme Stillerinin Sınıflandırılması Dunn ve Dunn‘ın Öğrenme Stilleri Modeli Grasha ve Riechman’ın Öğrenme Stilleri Modeli Kolb’un Öğrenme Stilleri Modeli Reinert’in Öğrenme Stilleri Modeli Jung’un Öğrenme Stilleri Modeli Harvey Silver-J.Robert Hanson Öğrenme Stilleri Modeli Gregorc’un Öğrenme Stilleri Modeli Honey ve Mumford’un Öğrenme Stilleri Modeli

Dunn ve Dunn’ın Öğrenme Stilleri Modeli 4 alandır ve her alanın alt basamağı vardır: Çevresel Koşullar Duyuşsal Özellikler Sosyal Tercihler Fiziksel Özellikler

Çevresel Koşullar Duyuşsal Özellikler Ses düzeyi Işık düzeyi Isı düzeyi Ortam Güdülenme Sorumluluk Süreklilik Öğrenmede yapılanmışlık

Sosyal Tercihler Fiziksel Özellikler Öğrenme grupları Otorite görüntüsü Öğrenmenin çeşitli yolları Duyusal tercihler Yiyecek Günün zamanları Hareket

Öğretmenin,öğrencinin öğrenme sürecini kullanmasına yardımcı olması,öğrencilerin yaş,cinsiyet,zeka düzeyi,ilgi ve yetenekleri,gelişim özellikleri gibi bireysel nitelik yanında öğrenme stillerine de bağlıdır. Öğrencilerin öğrenme sürecindeki tercihleri değerlendirilerek,belirlenmiş ölçme araçlarıyla öğrenme stillerinin belirlenmesinde yarar vardır.

Öğrenme stillerinin temel amacı, bireylerin öğrenme sürecini en etkili biçimde oluşturmalarına ve bireylerin öğrenme süreçlerinin özelliklerine uygun olarak düzenlemelerine yardımcı olur. Öğretmenler,öğrencilerin öğrenme süreçlerine yönelik beklentilerini ve bireysel farklılıklarını değerlendirmeye açık olduklarında daha çok başarı sağlanabilecektir.