PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, 2009. Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
Advertisements

KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
YASAL TEMELLER BİTLİS AR-GE BİRİMİ STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ.
BELEDİYELERDE FAALİYET RAPORU
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık 2010
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı, Mart 2013
MALİ İSTATİSTİK DEĞERLENDİRME RAPORU
KADEB İ B MAHALLİ İDARELER MUHASEBE YETKİLİLERİ TOPLANTISI TARİH: SAAT: 14:00.
Bütçe Türleri: Genel yönetim kapsamındaki idarelerin bütçeleri;
DPT MUSTESARLIGI CALISMA GRUBU. TÜRKİYE’DEKİ MEVCUT BÜTÇE SİSTEMİ  Ülkemizde devlet bütçesi yasal dayanağını Anayasa ve 5018 sayılı Kanundan almaktadır.
1 Ahmet DEMİRCAN Daire Başkanı 22 MAYIS ANTALYA PERFORMANS BÜTÇE VE RAPORLAMA DAİRE BAŞKANLIĞI.
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Gider süreci)
MERSİN ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANLAMA ÇALIŞMASI
Ahmet Emre Öz Maliye Uzmanı 21 kasım 2013
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Bütçe Sisteminin Yasal Düzenlemesi
HARCAMA YETKİLİSİ-GERÇEKLEŞTİRME GÖREVLİLERİ
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
İÇİŞLERİ BAKANLIĞI İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ İÇ KONTROL SİSTEMİ
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
İç kontrol Bilgilendirme Toplantısı 10 Nisan 2014 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
KIRIKKALE İL ÖZEL İDARESİ
Genel İdari Yapı Ferhan ERGÜN –Maliye Uzmanı
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
MALİYE BAKANLIĞI TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SÜRECİ
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI Kurum ve Süreç Performans.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Başbakanlık Proje Grubu Ankara 3 Şubat Mevzuat Merkezî yönetim bütçe kanununda; yılı ve izleyen iki yılın gelir ve gider tahminleri, varsa bütçe.
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI İÇ KONTROL DAİRE BAŞKANLIĞI.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
1 ÇEVRE ANALİZİ Ocak-2007 T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI.
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İKS İLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER ROL VE SORUMLULUKLAR
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
İL DÜZEYİNDE KAMU KURUM VE KURULUŞLARININ YÜRÜTTÜKLERİ FAALİYETLERİN STRATEJİK PLAN VE PERFORMANS PROGRAMLARINA UYGUNLUĞUNA İLİŞKİN DEĞERLENDİRME RAPORU.
Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
2011 YILI PERFORMANS PROGRAMI ve BÜTÇE HAZIRLIKLARI: B İ R İ M DÜZEY İ NDE PERFORMANS PROGRAMI TEKL İ FLER İ Doç. Dr. Hakkı Hakan Yılmaz AÜ Kurumsal Geli.
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık Aralık 2010.
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama Tuğba DİNÇER 25 Nisan 2011
T.C. BAŞBAKANLIK Hazine Müsteşarlığı TÜRKİYE İÇİN ÇOK YILLI HARCAMA ÇERÇEVESİNİN TASARLANMASI.
11 Kamu Mali Yönetimi Eğitimi Ekonomi ve Maliye Müdürlükleri İle Strateji Geliştirme Başkanlıklarının Konumu 1. Gün, 1. Bölüm Ankara, Şubat - Mart 2007.
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK ATİLLA BACAK İNSAN KAYNAKLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM UZMANI.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
Performans Esaslı Bütçeleme Harcama Yetkilileri ve Yetki Devri
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
BAKANLAR KURULU ORTA VADELİ PROGRAM KABUL EDİLİR. MAYIS AYI SONUNA KADAR RESMİ GAZETEDE YAYIMLANIR DPT.
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
Performans Programları/ Eylem Planları
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Merkezî yönetim bütçesinin hazırlanması
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME BİRİMİ KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR.
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
DÜZCE ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI.
DÖNEMİ ANKARA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI HAZIRLIK SÜRECİ
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME VE FAALİYET RAPORU
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
Sunum transkripti:

PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, 2009

Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans Programına İlişkin Bazı Temel Kavram ve Sorular Hazırlık Süreci Hazırlık Süreci Aşamalarına İlişkin Değerlendirme Hazırlık Süreci Sonrası Sonuç ve Genel Değerlendirme 2

3

Yeni Kamu Yönetimi Anlayışının Fikri Geri Planı 4 Stratejik Yönetim Bütçenin Kontrol Altına Alınması Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetim ve Kontrol Kanunu 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetim ve Kontrol Kanunu

Stratejik Plan (Uzun Vadeli)Performans Programı (Kısa Vadeli 1 Yıl)Bütçe (Kısa Vadeli 1 Yıl)Faaliyet Raporu (Kısa Vadeli 1 Yıl) 5

6

Stratejik Plan ile bütçe arasındaki bağı kuracak olan bir araçtır. 7

Performans programları bütçe belgesinin tamamlayıcı unsurudur. Bütçe ile performans programı birlikte düşünülmelidir. Performans programları bütçenin hazırlanmasında temel bir belge niteliğindedir. 8

Sayılı KMYK 9. Madde Bütçe ve Kaynak Tahsisleri; Stratejik Planla Uyumlu Olacaktır. Sonuç: Misyonum, Vizyonum, Amacım, Hedeflerim ve Performans Hedeflerimle Uyumlu Bir Bütçe İstiyorum.

10 Harcama Yetkilisi SunuşuGenel Bilgiler Performans Bilgileri - Amaç ve Hedefler - Performans Hedef ve Göstergeleri - Faaliyet ve Projelere İlişkin Değerlendirme - Performans Verilerinin Kaynakları ve Güvenilirliği Mali BilgilerEkler

11

Bütçesi hazırlanan yıl ve izleyen iki yıldır. ▫Örnek: İçişleri Bakanlığı’nın ilk performans programı 2010 yılına ilişkin olacak ve 2011, 2012 yıllarını da içerecektir. 12

Harcamacı Birimlerin Doldurması Gereken Tablolar; II.CII.B III.II.D

14

Üst Yönetici ve Harcama Yetkilileri tarafından katılımcı bir anlayışla aşağıdaki hususlar gerçekleştirilecektir: ▫İlk Olarak Program Dönemi İçin Öncelikli Amaç ve Hedefler, ▫Performans Hedef ve Göstergeleri ▫Hedeflerden Sorumlu Harcama Birimleri belirlenecektir. Nihai olarak, üst yönetici (Müsteşar) tarafından çalışmaların neticesi ve belirlenen hususlar “harcama birimlerine” duyurulur. Bütün Bu Aşamalar “En geç 2009 yılı Mayıs ayı” itibariyle tamamlanmış olacaktır. 15

Üst Yönetimin İdare Performans Programına İlişkin Temel Kararları Almasını Müteakip “En geç Mayıs ayında” Üst Yöneticinin Duyurusuyla Birimler Performans Programlarını Hazırlamaya Başlayacaklardır. 16

17 Öncelikli Stratejik Amaç ve Hedeflerin Belirlenmesi Üst Yönetici Başkanlığında Harcamacı Birimler Bakanlığın Performans Hedef ve Göstergelerinin Belirlenmesi Üst Yönetici Başkanlığında Harcamacı Birimler Bakanlık Birimlerinin Kendi Performans Programlarını Hazırlamaları Harcamacı Birimler İdare (Bakanlık) Performans Programının Hazırlanması SGB

1 Öncelikli Stratejik Amaç ve Hedeflerin Belirlenmesi Sürecini Yönetmek Koordinasyon 18

2 Harcamacı Birimlerin Performans Programlarını Hazırlamaları İçin Gereken Çalışmaları Yapmak Yazışma Bilgi ve Belgelerin Temini Hazırlık Süreci Boyunca Uzman Personel ile Danışmanlık 19

3 Bakanlık Birimlerinden Gelen Performans Programlarını Konsolide Ederek, İdare Performans Programını Oluşturmak. 20 İçişleri Bakanlığı 2010 Yılı Performans Programı e-bütçe Sistemi Üzerinden Hazırlanacaktır. Bütün Tablo ve Belgeler de Yine Bu Sistemden Üretilecektir.

21

22 Hazırlanan Stratejik Planın Sistematiği Açısından Bu Aşama Atlanarak Mevcut Amaç ve Hedeflerin Tamamı Öncelikli Kabul Edilecektir. Bakanlık Stratejik Planının hazırlanması sürecinde amaç ve hedefler belirlenirken izlenen yöntem şu şekildedir: Bakanlığın, faaliyet alanına giren ve bu kapsamda üstlenmiş olduğu bütün görevleri, bütçelendirilebilmeleri amacıyla “stratejik amaç ve hedefler” kapsamında değerlendirilmiş olup, bir öncelik tespitinin yapılması mümkün görülmemektedir.

23 Bu Aşama Tamamlanmış Olup, Herhangi Bir Çalışmayı Gerektirmemektedir

24 Üst Yönetici imzalı bir yazıyla harcamacı birimlere konuyla ilgili talimat verilecektir. Birimlerin kullanacakları tablo ve diğer bilgiler “e-bütçe” sisteminden üretilecektir. Üst yönetici imzalı bir yazıyla harcamacı birimlere konuyla ilgili talimat verilecektir. Birimler tarafından hazırlanacak olan performans programının bütün aşamalarında Strateji Geliştirme Başkanlığı’nca harcamacı birimlere danışmanlık hizmeti verilecektir.

25 Strateji Geliştirme Başkanlığı’nca Birim Performans Programları Kontrol ve Konsolide Edilerek Bakanlık Performans Programı Hazırlanacaktır. Strateji Geliştirme Başkanlığı’nca İdare Performans Programı sistem olarak “e-bütçe” üzerinden Maliye Bakanlığına iletilecektir. Performans Programı hazırlanırken İdare Bütçesinin de rakamları ortaya çıkacaktır ve bu rakamlar “e-bütçe” sistemi vasıtasıyla Maliye Bakanlığına bildirilecektir.

26

Bütçe Teklifleri ile birlikte Maliye Bakanlığı ve DPT Müsteşarlığına gönderilir. 27

Bütçe Görüşmelerinde Değerlendirilir. 28 Bütçe Kanun Tasarısının TBMM’ne sunulmasını müteakip tasarıda yer alan büyüklüklere göre revize edilerek, Bakanlık Bütçe Tasarısının görüşülmesinden en geç 3 (üç) gün önce Plan ve Bütçe Komisyonunun bilgisine sunulur.

29 En geç Şubat ayının 15’ine kadar Maliye Bakanlığı ile DPT Müsteşarlığına gönderilir. Bütçe Kanunu ile nihai şekli verilen Performans Programı Bakan tarafından Ocak ayı içinde kamuoyuna açıklanır

30

Performans Programı hazırlama süreci bir “Bütçe Süreci”dir. Program hazırlama çalışmaları neticesinde Bakanlık Stratejik Planı ile İdare Bütçesi arasında güçlü bir bağ oluşacaktır. Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Stratejik Yönetim Anlayışının yerleşebilmesi için bu sürecin önemli bir ayağı olan Performans Programı ve bu doğrultuda Performans Esaslı Bütçeleme Sisteminin sağlıklı bir şekilde işlemesi büyük önem arz etmektedir. Performans Programına klasik bir mali belge olarak bakılmamalıdır. Performans Programını, stratejik planın başarıya ulaşmasında ve bu bağlamda idarenin amaç ve hedeflerine ulaşma performansı ile bütçenin de bu doğrultuda yönlendirilmesi ve kontrolünün sağlanması için çok hayati bir araç olarak algılamamız gerekmektedir. 31

32