EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
Advertisements

İŞ BİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
TÜRKİYE’DE ÇAĞCIL DEMOKRASİ, DEMOKRATİK KÜLTÜR VE OLGUNLUK
EĞİTİMDE AMAÇLAR VE FELSEFE
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
TEMEL İZCİLİK BİLGİLERİ
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN İLKELERİ
EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE YEREL KALKINMA
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
SOSYOLOJİ DERSİ 2.ÜNİTE TOPLUMSAL YAPI.
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
REHBERLİK.
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
REHBERLİK DERSİ III.
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
BİR SOSYAL KURUM OLARAK
İyi ve etkili bir vatandaş yetiştirmektir.
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
Eğitimin ve Toplum.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
6. BÖLÜM EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
EĞİTİM-YAYIM İHTİYAÇ ANALİZİ ARAŞTIRMASI PROJESİ
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
KÜLTÜREL MİRASIN ÖNEMİ VE RESTORASYON SORUNLARI
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
EĞİTİMİN POLİTİK TEMELLERİ
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM
EĞİTİMİN SOSYOLOJİK (TOPLUMSAL) TEMELLERİ
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ TEMEL KAVRAMLAR.
EĞİTİMİN İŞLEVLERİ Bireysel İşlevleri Toplumsal İşlevleri.
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
İNSAN & TOPLUM Hazırlayan= Beyza ER FİDAN
Toplumsal Cinsiyet Eşitliği
AİLENİN TANIMI, ÖNEMİ VE TARİHSEL GELİŞİMİ
Program Geliştirmede Temel Kavramlar
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
TÜRK Eğitim Sistemi.
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ Hayat Boyu Rehberlik
YAYGIN EĞİTİM.
Eğitimin Sosyolojik (Toplumsal) Temelleri
Kültür Toplumu oluşturan insanın öğrendiği, bilgi, sanat, gelenek, görenek ve benzeri yetenek, beceri ve alışkanlıkları içine alan karmaşık bir bütündür.
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Toplumsal değerlerin temel özellikleri şunlardır: Toplumsal değerler, toplumun bütünü ya da toplumsal grup üyeleri tarafından bilinir, benimsenir ve bunlara.
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
REHBERLİK DERSİ III.
TOPLUMSALLAŞMA - SOSYALİZASYON
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR

TOPLUMSAL KURUM OLARAK Eğitimin Toplumsal Temelleri TOPLUM Sınırları belirli bir doğal çevrede, ortak amaçlar için biraraya gelen, karşılıklı benimsenen kurallara bağlı, işbirliği ve dayanışma anlayışında olan insanlardan oluşur. TOPLUMSAL KURUM OLARAK EĞİTİM KURUMLARI 1. Toplumun gereksinimlerinin bir bölümünü karşılar. 2. Diğer kurumlarla etkileşim içindedir. 3. Düzenli ve örgütlenmiş statüler (konumlar), roller ve normlar bütünüdür.

AİLE SİYASET EKONOMİ EĞİTİM KÜLTÜR TOPLUMSAL SİSTEMLER HUKUK

EĞİTİM KURUMLARININ İŞLEVLERİ Toplumsallaştırma Bireyin çevresiyle etkileşim kurarak, toplumun bir üyesi haline gelmesi, toplumsal kimliği kazanması sürecidir. Bu süreçte birey, gereksinimlerini toplumun beklentilerine uygun biçimde karşılanmasını, toplumsal rollerle onları destekleyen tutumları, yaşamını sürdürmesi için gerekli bilgi ve becerileri öğrenerek, toplumla uyumlu ve topluma yararlı bir varlık haline gelir.

Eğitimin Toplumsal İşlevi Kültürel mirası bireylere aktarmak Bireyin toplumsallaşmasını sağlamak Toplumun devamlılığını ve gelişimini sağlamak Eğitimin “kasıtlı kültürleme süreci” işlevini gerçekleştirmek Okul, toplumun kendisi olmalı düşüncesinden hareketle, toplumsal sorunları çözme becerisi kazandırmak

Kültür Mirasını Aktarma Kültür; doğada varolanlar dışında, insanın yaşam, geçim ve düşünce biçemine dayalı olarak ürettiği; ortaya koyduğu; bilgi, beceri, alışkanlıklar, sanat, gelenek ve görenekler vb. içine alan karmaşık bir bütündür. Eğitim, kültürün yeni kuşaklara aktarılması, geliştirilmesi ve değiştirilmesi rolünü üstlenmiştir.

Siyasal Düzeni Koruma Eğitim kurumları, bireylere ulusal ideolojiyi, değerleri ve idealleri kazandırmayı, onları mevcut siyasal düzene bağlı yurttaşlar olarak yetiştirmeyi hedefler. Her ülke, eğitim sistemini, siyasal rejimini devam ettirmesine yardımcı olacak şekilde düzenler. Her ülke, kendisine özgü olan ideolojisini, ilkelerini ve temel felsefesini eğitimin çeşitli kademelerinde bireylere benimsetmek için faaliyetlerde bulunur.

Eğitimin Siyasal İşlevi Ülkenin anayasal yapısını ve siyasal düzenini koruyan bireyler yetiştirmek Liderler yetiştirmek Ulus bilinci oluşturmak Vatandaşlık hak ve sorumluluklarının bilincinde bireyler yetiştirmek Demokratik birey özellikleri kazandırmak Bilinçli seçmen yapmak

Ekonomik - Toplumsal Kalkınma Ekonomi, toplumsal kurumlar içerisinde önemli bir yere sahiptir. Ekonomi üretim, tabiat, kapital, teşebbüs ve emek gibi öğelerden oluşmaktadır. Ekonominin en temel unsuru insan kaynağıdır. İnsan kaynağını geliştirme, bir toplumun bireylerini bilgi ve beceri yönlerinden geliştirmedir. Ülkelerin ekonomik gelişmelerinde bir çok faktör rol oynasa da özellikle eğitimin insan gücü yetiştirme yönü ağırlık taşımaktadır. Ekonomistler ölçme güçlüklerine rağmen, üretimin artış oranında eğitimin önemli rolü olduğunu göstermişlerdir.

Eğitimin Ekonomik İşlevi Bilinçli üretici ve tüketici yetiştirmek Bireylere, ülke kaynaklarını daha verimli kullanmada gerekli olan bilgi ve anlayışı kazandırmak Ülke kalkınmasında gerekli olan nitelikli insan gücünü yetiştirmek

Seçme ve Yöneltme Eğitim kurumlarının en önemli işlevlerinden biri, öğrencileri ilgi, yetenek ve kabiliyetleri ölçüsü ve doğrultusunda eğitmektir. Eğitim kurumları, çeşitli yeteneklerdeki çocukların en iyilerini, en yeteneklilerini seçerek onlara iyi bir eğitim sağlamak zorundadır. Eğitimin bir işlevi de, öğrencilerin ilgi, yetenek ve kabiliyetlerini belirleyerek, bu yönde yönlendirmedir.

Bireyi Geliştirme Her birey kalıtım ile getirdiği özellikler nedeni ile genel olarak farklı yeteneklere sahiptir. Bireylerin bu farklı yetenekleri dikkate alınarak seçilmesi, onlara uygun eğitim imkanları oluşturulması ve onlardan ileride geniş ölçüde yararlanılmasını sağlamak, eğitimin bireyi geliştirme işlevidir. Bu durum aynı zamanda Temel Eğitim Kanunumuzda da ilke olarak yer alan “fırsat ve imkan eşitliğinin” de bir gereğidir.