Engelli Bireylerin Öğrenim Hayatında Çektikleri Zorluklar.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ TOPLUMSAL DUYARLILIK PROJESİ
Advertisements

REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
3 ARALIK DÜNYA ENGELLİLER GÜNÜ
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
ÖZEL EĞİTİMDE SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
Uzaktan Eğitimin Temelleri
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
ÖĞRETMENİ ÖĞRENCİYE YAKLAŞTIRAN VE ÖĞRENCİDEN KAÇIRAN SEBEPLER Hazırlayan: Mustafa KARA İlköğretim Müfettişi Manisa
10-16 Mayıs Engelliler Haftası.
HOŞGELDİNİZ.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
İNSANLAR KONUŞA KONUŞA ELFİN AKŞAM 2-A TÜRKKONUT İLKOKULU.
DÜŞÜNCELERİMİZİ NASIL KORUYALIM? ETKİNLİĞİ
OKUL KORKUSU(FOBİSİ) İLKNUR NURKAN
Akran destekli öğrenme
OKUL KURALLARIMIZ.  Okul işleyişi,eğitimin kesintiye uğramaması,çocuğumuzun grubuna ve öğretmenine daha kolay ve çabuk uyum sağlaması açısından aşağıda.
İLETİŞİM ENGELLERİ.
Ş ÜKRAN ÖZTÜRK PS İ KOLOJ İ K DANI Ş MAN ET İ HOLD İ NG İ LKÖ Ğ RET İ M OKULU PDR SERV İ S İ
ÖZEL EĞİTİME MUHTAÇ ÇOCUKLARIN AİLELERİNE ÖNERİLER
ETKİLİ İLETİŞİM.
ÇOCUK VE GENÇLERDE İNTERNET BAĞIMLILIĞI
ÇATIŞMA YÖNETİMİ.
MEKTUP ARKADAŞIM PROJE ÇALIŞMASI
SUÇ VE ŞİDDET.
Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.
Araklı Anadolu Öğretmen Lisesi Rehberlik Servisi.
EŞİT BİR EĞİTİM İÇİN ENGELSİZ KAMPÜS
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM NEDEN ÖNEMLİDİR ?
«Okulöncesi ve İlköğretim Dönemi Öğrencilerinin Tanılanması Öncesinde Okulları Tarafından Yapılan Çalışmaların Değerlendirilmesi» Mustafa AYRAL, Şadan.
Rehberlik Servisi Tanıtımı
ADASOKAĞI İLOKULU PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Eğitimde Engelsiz Bilişim. FATİH Projesi’nin temel amaçlarından biri, eğitim-öğretimde fırsat eşitliğini sağlamaktır. Bu amaçla okullarımız bilişim teknolojileri.
ÖZÜRLÜLÜK(ENGELL İ )NED İ R? Bedensel, zihinsel ve ruhsal özelliklerinden belirli oranda fonksiyon kaybına neden olan organ yokluğu ve bozukluğu sonucu.
DEKORATİF AHŞAP BOYAMA KURSU. HALK OYUNLARI KURSU ADI SOYADI: FATMA DÜZÜN BRANŞI: HALK OYUNLARI ANAMUR YÖRESİ TEL: ADRESİ: TÜM İLÇE İLKÖĞRETİM.
Prof. Dr. Rana ÖZEN KUTANİS
DİĞER TUTUMLAR.
Kişisel Rehberlik.
ŞAHİNBEY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ REHBER ÖĞRETMEN SEDA SEZER
HOŞGELDİNİZ MELEKLERİM
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA DİL GELİŞİMİ
1.Sınıfımızdaki arkadaşlarımızla benzerlikleriniz veya farklılıklarınız nelerdir ? Söyleyiniz.
Televizyon Engelini Aşın  Televizyon programları, çeşitlilik ve konu açısından oldukça zengin yayınlar sunmakta ve farkında olmadan ciddi zaman kayıplarına.
ÜNİVERSİTELERDE YAPILMASI GEREKEN TEMEL UYARLAMALAR FUNDA ACARLAR Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Bölümü.
Edebiyat ve sosyal bilimler alanlarındaki ilgi ve yetenekleri üst düzeyde olan öğrencileri bu alanlarda yüksek öğretime hazırlar. Ayrıca öğrencilerin.
BATMAN YUNUS EMRE ANADOLU LİSESİ
REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ OKUL TANITIMLARI. ZEYNEL BEY ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ 2.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
İLETİŞİM ENGELLERİ.
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
Mesleki Rehberlik - I Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Özel Gereksinimli Bireyler için Haklar ve Hizmetler
EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YAŞIYORUZ YAZIYORUZ” DENİZ GÖKSU AYDAN AYKAÇ 16 Nisan 2011.
Sosyo-Kültürel Kuram Dr. Sadiye KELEŞ.
ÖZGÜVEN DUYGUSU VE BENLİK KAVRAMI
OKULLARDA SOSYAL BECERİ EĞİTİMİ
BATMAN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ
Başlık Stratejik plan çalışmaları kapsamında yapılan Mezun öğrenci Anket SONUÇLARI.
ERGENLİKTE ARKADAŞLIK ve ANNE BABALARA ÖNERİLER
SINIF YÖNETİM MODELLERİ
AKRAN ZORBALIĞI.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI OKUL REHBER ÖĞRETMENİ ZEHRA KOCA
Sağlık Bilimleri Fakültesi
* ZEDELENME : Bireylerin psikoloji fizyolojik ya da anatomik özelliklerinde geçici yada kalıcı işleyiş bozukluğudur. Vücudun bir parçasının olmayışı.
GELİŞİM DÖNEMLERİNE GÖRE ÇOCUĞUN CİNSEL GELİŞİMİ
ENGELLİLER İÇİN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR
Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığı
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Engelli Bireylerin Öğrenim Hayatında Çektikleri Zorluklar

İlköğretim  FİZİKSEL SORUNLAR  Ulaşım (servis, otobüs...).  Uygun olmayan sıralar.  Üst katlardaki sınıflar ve tuvaletler.  Okulun engelli öğrenciye göre düzenlenmemesi.

İlköğretim  SOSYAL SORUNLAR  Sınıf arkadaşları tarafından dışlanma.  Bu deli bu tehlikeli yaklaşımı.  Öğretmenin yaptığı dışlama. (Eskiden öğretmenin engelli öğrenciyi kabul etmeme durumu. Şimdi yasal değil.)  Müdürlerin öğrenciyi kabul etmemesi.  Fiziksel engelli bireye zihinsel engelliymiş gibi yaklaşmak. (gurur kırıcı, incitici.)

İlköğretim  Okul gösterilerinde pasif rol.  Küçük roller ve az sorumluluk vererek bireyin kendine güvenini düşürme.  Bu yapamaz, Yeteneksiz düşüncesiyle etkinliklere alınmama.

Lise  Bu dönemde sınıf arkadaşları tarafından dışlanma azalır. Engelli bireyin sınıf arkadaşları daha duyarlı davranmaya başlar.  Ancak fiziksel engeller hala vardır.  Ulaşılabilirlik kısıtlıdır.  Yakın arkadaşlık kurmakta zorluk.  Sadece diğer engellilerle arkadaşlık kurma.  Müdürlerin caydırıcı, vazgeçtirmeye yönelik konuşmaları. (Okulun engelli bireye uygun olmadığını belirtmesi.)

Lise  Veliler bu dönemde de sorun yaratabilir.  Engelli bireyin kendi çocuklarıyla arkadaşlık kurmasını istememe.  Öğretmenlerin dışlayıcı tavrı.

Üniversite  Fiziksel ulaşılabilirlik. (hem kampüse ulaşım hem kampüs içi ulaşım.)  Barınma. (yurtların uygunsuzluğu)  Kampüs içindeki fiziksel tehlikeler. (yüksek kaldırımlar, hayvanlar...)  Öğretmenlerin duyarsızlığı.

Ege TEMİZKAN TEŞEKKÜRLER