AKADEMİK BİLİŞİM 2011 İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ / MALATYA

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
Advertisements

Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
Sistem Analizi ve Planlama
Middle East Technical University
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI «TEKNOGİRİŞİM SERMAYESİ DESTEĞİ»
‘‘21. Yüzyıl Eğitimine Doğru’’
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
SWOT Nedir ? Nasıl yapılır ?
Türkiye’deki e-Devlet Uygulamalarının Değerlendirilmesi
BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ Halil İbrahim AKÇA DPT Müsteşar Yrd. 7 Eylül 2006.
TÜRKİYE’DE TEKNONOMİ (TEKNO- EKONOMİ)
“Proje Adı” “Müşteri Kurum” “Yürütücü Kuruluşlar”.
Uluslararası Hareketlilik ve Finansman İzmir Ekonomi Üniversitesi Oturumu.
Bilim ve Teknoloji Politikaları Malzeme ve Makina Paneli
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
Sanayi Ar-Ge Proje Destek Başurusu Hazırlama Becerileri Geliştirme Çalıştayı ArGe_Projesi_Hazirlama_Calistayi (061110)
Şabanözü Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
BİLİM VE TEKNOLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Strateji Geliştirme Başkanlığı
“Kümelenme ve Uluslararasılaşma”
SWOT ANALİZİ.
Türkiye Yazılım Sektörü Sorunları ve Çözüm Önerileri
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
YENİLİK VE EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
A.Ekrem ÖZKUL Kürşat ÇAĞILTAY
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün ulusal ortağı ve temel paydaşı olduğu Kadın Dostu Kentler Programı, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu-
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
Çevre ve Temiz Üretim Enstitüsü
Sivil Toplum ve Özel Sektör ‘Ortaklıkları’. Sivil Toplum Sektörü Kamu SektörüÖzel Sektör Ortaklık Alanları... 3.
Y USIF M AMMAD - ZADA : ,000 okulmuzdaki 620,000 dersliğimizi BT ekipmanları ile donatarak eğitimde öğrenci ve öğretmenlerimiz için fırsatları.
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
İLKÖĞRETİMDE TEKNOLOJİNİN KULLANILMASI VE UYGULANMASI
Bilgi Sistemi Organizasyonlar içerisindeki kontrol ve karar verme mekanizmalarında kullanılacak bilginin toplanması, işlenmesi, saklanması ve dağıtılmasını.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Küresel Piyasalardaki Gelişmeler Işığında Türkiye Ekonomisine ve Bankacılık Sistemine İlişkin Değerlendirmeler Hüseyin Aydın Yönetim Kurulu Başkanı 1 Şubat.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Türk Eğitim Sistemi ve PISA Sonuçları
GELECEK ODTÜ’DEN BAŞLAR Haziran
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
GELECEĞİN ODTÜ’SÜ ÇÖZÜM ÖNERİLERİ 21 Mayıs
STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi -Bahçe Ziraatı Programında halen 1. Sınıfta 43 öğrenci; 2. Sınıfta 60 öğrenci olmak.
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
SANAYİ ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
ÇEKOİST IŞIL ÖZBAYIR NİLAY SEVİL ATICI
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Araştırma-Geliştirme Destek Programı
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
Strateji Geliştirme Başkanlığı SWOT ANALİZİ 2009 / ANKARA ATİLLA DURMAZ.
T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Verimlilik Genel Müdürlüğü Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Türkiye Cumhuriyeti VERİMLİLİK GENEL MÜDÜRLÜĞÜNÜN.
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı ( ):
Türk Eğitim Sistemi ve PISA Sonuçları
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Öğretmenlerin Bit Tutumları
Sunum transkripti:

AKADEMİK BİLİŞİM 2011 İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ / MALATYA Vizyon 2023 Strateji Belgesi ve Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi (FATİH) Projesi: Karşılaştırmalı Bir İnceleme AKADEMİK BİLİŞİM 2011 İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ / MALATYA

Vizyon 2023 Strateji Belgesi Vizyon 2023 Strateji Belgesi, Türkiye’nin ulusal düzeyde ilk kez yaptığı teknoloji öngörüsü panelleri ve teknoloji strateji gruplarının ortak çalışmaları sonucu ortaya çıkmıştır. Bu proje “Teknoloji Öngörü çalışması” ile birlikte Türkiye’nin bilim ve teknoloji sistemi ile ilgili nesnel verilerin derlenmesine yönelik “Teknolojik Yetenek”, “Araştırıcılar Envanteri” ve “Ulusal ARGE Altyapısı” başlıklı dört alt projeden oluşmaktadır. Akademik Bilişim 2011, 2-4 Şubat 2011 / İnönü Üniversitesi, Malatya

Vizyon 2023 Strateji Belgesi Bu çalışmaların sonucunda ulaşılmak istenen nokta, Türkiye’nin Bilim ve Teknoloji Stratejisi’nin belirlenmesi ve bu stratejinin işe koşulmasıdır. Vizyon 2023 Teknoloji Öngörü Çalışması, bu sonuca ulaşmak için aşamalı olarak dört ana konunun üzerinde durulması gerektiğini vurgulamaktadır. Akademik Bilişim 2011, 2-4 Şubat 2011 / İnönü Üniversitesi, Malatya

Ulusal Bilim ve Teknoloji Politikaları: 2003-2023 Strateji Belgesi 2023 Türkiye Vizyonu Vizyonu Destekleyecek Sosyo-Ekonomik Hedefler Hedeflere Ulaşmak için Yetkinlik Kazanmamız Gereken Öncelikli Teknolojik Faaliyet Konuları Strateji Teknoloji Alanları BİLİM VE TEKNOLOJİ STRATEJİSİ Akademik Bilişim 2011, 2-4 Şubat 2011 / İnönü Üniversitesi, Malatya

Bireyin yaratıcılık ve hayal gücünü geliştiren; Bu vizyonu oluşturan öğelerden ve çalışmaya konu olan Türkiye’nin Eğitim Sistemindeki Ulusal Vizyonu ise; Bireyin yaratıcılık ve hayal gücünü geliştiren; Bireysel farklılıkların gözetilmesi ve değerlendirilmesi ile her bireyin özellikleri doğrultusunda en üst düzeyde kendini geliştirebildiği, Zaman ve mekan kısıtlamalarından arınmış, Kendi özgün öğrenme teknolojilerini yaratmış ve değişim esnekliğiyle kendini yenileme gücüne sahip, Öğrenme ve insan odaklı bir eğitim sistemine sahip olmak. Akademik Bilişim 2011, 2-4 Şubat 2011 / İnönü Üniversitesi, Malatya

Yaşam kalitesinin yükseltilmesi; Bu vizyonu desteklemek amacıyla oluşturulan sosyo-ekonomik hedefler is 4 başlık altında toplanmıştır. Bunlar; Belirlenecek sınai üretim alanlarında, Türkiye’nin rekabet üstünlüğü kazanarak uluslararası ticaretten ciddi bir pay alır hale gelmesi; Yaşam kalitesinin yükseltilmesi; Sürdürebilirliği sağlanarak kalkınma ve Bilgiyi üretebilme, ekonomik ve toplumsal faydaya dönüştürebilme yeteneğini kazanabilmemiz için bilgi ve iletişim teknolojileri altyapımızın güçlendirilmesi. Akademik Bilişim 2011, 2-4 Şubat 2011 / İnönü Üniversitesi, Malatya

Vizyonu destekleyecek sosyo – ekonomik hedeflere ulaşmak için yetkinlik kazanmamız gereken öncelikli teknolojik faaliyet konuları 8 ana başlık altında toplanmıştır. Akademik Bilişim 2011, 2-4 Şubat 2011 / İnönü Üniversitesi, Malatya

Vizyonu destekleyecek Teknolojik Faaliyet Konuları Bilgi ve İletişim Teknolojileri Biyoteknoloji ve Gen Teknolojileri Nanoteknoloji Mekatronik Üretim Süreç ve Teknolojileri Malzeme Teknolojileri Enerji ve Çevre Teknolojileri Tasarım Teknolojileri Akademik Bilişim 2011, 2-4 Şubat 2011 / İnönü Üniversitesi, Malatya

Ulusal Bilim ve Teknoloji Strateji Politikası Stratejik teknoloji alanlarının belirlenmesinin ardından oluşan bilim ve teknoloji stratejisinin uygulama aşamasında iki önemli unsur dikkati çekmektedir. Bunlar; Siyasal Sahiplenme Toplumsal Farkındalık Akademik Bilişim 2011, 2-4 Şubat 2011 / İnönü Üniversitesi, Malatya

Ulusal Bilim ve Teknoloji Strateji Politikası (2) Akademik Bilişim 2011, 2-4 Şubat 2011 / İnönü Üniversitesi, Malatya

Fırsatları Arttırma ve Teknolojiyi İyileştirme (FATİH) Projesi

FATİH Projesi 22.11.2010 tarihinde Milli Eğitim Bakanlığı ve Ulaştırma Bakanlığı arasında imzalanan bir protokolle «Fırsatları Arttırma ve Teknolojiyi İyileştirme» (FATİH) isimli bir proje başlatılmıştır. FATİH projesi ile, Kırk bin okulda, Altı yüz bine yakın derslik, Akıllı sınıf formuna dönüştürülmesi Akademik Bilişim 2011, 2-4 Şubat 2011 / İnönü Üniversitesi, Malatya

FATİH Projesi (2) Evrensel Hizmet Fonu (EHF) ile finanse edilecek olan FATİH projesinin üç yılda tamamlanması öngörülmektedir. Bu süreç içerisinde; 614 bin 364 adet dizüstü bilgisayar ve projeksiyon cihazı 38 bin 688 çok amaçlı fotokopi makinesi ve akıllı tahta 40 bin okuldaki 620.000 derslikte öğrenim görenlerin kullanımına sunulmuş olacaktır. Akademik Bilişim 2011, 2-4 Şubat 2011 / İnönü Üniversitesi, Malatya

FATİH Projesi (3) Uygulamanın ortaöğretimden ilköğretim birinci kademe ve okulöncesine doğru aşamalı bir şekilde gerçekleştirilmesi planlanmaktadır. Akademik Bilişim 2011, 2-4 Şubat 2011 / İnönü Üniversitesi, Malatya

FATİH Projesinin Temel Hedefi Eğitim - öğretimde fırsat eşitliğinin sağlanması Okullardaki teknolojik altyapının iyileştirilmesi, Bilişim teknolojileri araçlarının en verimli şekilde kullanımının sağlanması. Akademik Bilişim 2011, 2-4 Şubat 2011 / İnönü Üniversitesi, Malatya

FATİH Projesinin Bileşenleri Donanım ve Yazılım Altyapısının Sağlanması Öğretim Programlarında Etkin BT Kullanımı Öğretmenlerin Hizmetiçi Eğitimi Bilinçli, Güvenli, Yönetilebilir ve Ölçülebilir BT Kullanımının Sağlanması Eğtitsel e-içeriğin Sağlanması ve Yönetilmesi Akademik Bilişim 2011, 2-4 Şubat 2011 / İnönü Üniversitesi, Malatya

FATİH Projesi FATİH projesinin toplam bütçesi hakkında kaynaklarda 1,5 milyar TL ile 3 milyar TL arasında değişen rakamlar telaffuz edilmektedir. Burada önemli olan okta, Proje için ayrılan kaynağın, sadece donanım bileşeni ile sınırlı kalmayıp, projenin temelinin oluşturan diğer bileşenlere de orantılı olarak dağıtılması gerekliliği, Projenin sürdürebilirliği için de kaynak ayrılması gerekliliği Akademik Bilişim 2011, 2-4 Şubat 2011 / İnönü Üniversitesi, Malatya

Karşılaştırmalı bir KEFE analizi Vizyon 2023 stratejisinin başarıya ulaşması için «siyasi iradenin karalılığı ve sürekliliği, devletin her kurum, birim ve çalışanının, Vizyon 2023 ve bunu destekleyen hedefler doğrultusunda bilinçlendirilmeleri ve toplumun her kesiminde, bilgi temelli ekonomi ve bu ekonomiyi kurmaya yönelik faaliyet ve hedefler konusunda farkındalık düzeyinin artırılması» gibi bir takım ölçütler geliştirilmiştir. Bu temel hususların FATİH projesi için de geçerli olduğu söylenebilir. Akademik Bilişim 2011, 2-4 Şubat 2011 / İnönü Üniversitesi, Malatya

Vizyon 2023 Strateji Belgesi ile FATİH Projesinin Ortak Noktaları: Ülke için stratejik olan teknoloji alanlarına ve bu alanları destekleyecek bilimsel araştırma olanlarına odaklanma, ARGE’ye kaynak ayırma, Gerekli insan gücünü yetiştirme ve bunun için gerekli kaynağı ayırma, Siyasi sahiplenme Toplumsal katmanlarda farkındalık yaratma, Alınan sonuçları ölçmek ve değerlendirmek için süreklilik kazandırılmış bir sistemin kurulması, Değişen sosyo-ekonomik koşullar ve uygulamadan alınan sonuçlar dikkate alınarak sistemin belli aralıklarla gözden geçirilmesini sağlayacak bir sistemin kurulması. Akademik Bilişim 2011, 2-4 Şubat 2011 / İnönü Üniversitesi, Malatya

İlgili Alanyazın ve Strateji Ne Diyor? Fatih projesinin uygulanması sürecince Altyapıdan ve Sistemin büyüklüğünden kaynaklanan bir takım sorunlar yaşanması olasıdır. Akademik Bilişim 2011, 2-4 Şubat 2011 / İnönü Üniversitesi, Malatya

İlgili Alanyazın ve Strateji Ne Diyor? (2) Karşılaşılabilecek bu sorunlar hakkında öngörüde bulunma ve olası çözümlerin mantıksal temellerde üretilebilmesi için karşılaştırılmalı bir KEFE analizi yapmak yararlı olacaktır. KEFE (SWOT) analizi, herhangi bir kuruluşun, tekniğin, sürecin veya durumun kuvvetli ve eksik yönlerini belirlemekte ve dış çevreden kaynaklanan fırsat ve engelleri saptamakta kullanılan bir tekniktir. Bu teknik, iç ve dış etkenleri dikkate alarak, var olan kuvvetli yönler ve fırsatlardan en üst düzeyde yararlanmak ve engeller ile eksik yönlerin etkisini en aza indirecek plan ve stratejiler geliştirmek amacıyla kullanılır. Akademik Bilişim 2011, 2-4 Şubat 2011 / İnönü Üniversitesi, Malatya

Vizyon 2023 Strateji Belgesi ve FATİH Projesinin Bilim ve Teknoloji Açısından Kesişim Gösteren Kuvvetli ve Eksik Yönleri ile Fırsat ve Engeller

Kuvvetli Yönler Uluslararası bilim topluluğu ile yakın ilişki içinde olan bir bilim topluluğunun varlığı. Ülkenin bilim ve teknoloji alanında öngörü yapacak, «ne?» sorusundan «nasıl?» ve «ne zaman?» sorularına cevap arayan bir düzeye gelmiş olması. Akademik Bilişim 2011, 2-4 Şubat 2011 / İnönü Üniversitesi, Malatya

Kuvvetli Yönler (2) Çok yönlü geliştirmeye muhtaç olsa da; gelişen bilişim (enformasyon) ve iletişim altyapısı, teknoparklar, üniversite sanayi ortak araştırma merkezleri, özgün ürün ve üretim teknolojileri geliştirme altyapısına sahip firmalar, ArGe teşvik mekanizmaları, sanayide ArGe yardımları ve proje destekleri gibi, «Ulusal Yenilik Sistemi» altyapısını teşkil eden kuvvetli bileşenlerin varlığı. Akademik Bilişim 2011, 2-4 Şubat 2011 / İnönü Üniversitesi, Malatya

Kuvvetli Yönler (3) Sürükleyici ulusal projeler: Savunma tedarik programları, ulusal programlar, ulusal ArGe altyapısı programları, eDevlet, ULAKBİM, OkulNet gibi Ulusal enformasyon ve iletişim altyapısı programları, büyükşehir altyapı projeleri Akademik Bilişim 2011, 2-4 Şubat 2011 / İnönü Üniversitesi, Malatya

Eksik Yönler Eğitim sisteminin araştırıcılığı ve yaratıcılığı tetikleyen bir yapıda olmaması; araştırma ve teknoloji bilincinin eksikliği; ileti teknoloji alanlarında uzmanlaşmanın yetersizliği ve bu alanlardaki araştırmacılar için gerekli kritik araştırıcı kitlesinin olmayışı. Devletin, uzun vadeli Ulusal politika ve stratejileri hayata geçirmek için, başta bilgi temelli topluma dönüşüm sürecinin itici gücü olan enformasyon ve iletişim teknolojileri alanında olmak üzere, sanayileşme ve teknoloji geliştirme çalışmalarını kamu tedarik politikalarıyla desteklemede yetersiz kalması; uzun vadeli ve büyük ölçekli tedarik programlarında uygulanacak ArGe’ye dayalı tedarik mekanizmalarının yetersizliği. Akademik Bilişim 2011, 2-4 Şubat 2011 / İnönü Üniversitesi, Malatya

Eksik Yönler (2) Kamuoyunun ve kamuoyunu yönlendiren odakların, ülkenin bilim ve teknoloji geleceğine ilişkin konularda yeterli duyarlılık ve iradeye sahip olmaması; bilim ve teknoloji alanındaki çalışmaları yönlendirecek, hızlandıracak ve sisteme geri besleme verecek tartışmaların ilgili tüm kesimlerin katılımıyla yapılmasını sağlayacak sistem ve mekanizmaların olmaması. Akademik Bilişim 2011, 2-4 Şubat 2011 / İnönü Üniversitesi, Malatya

Eksik Yönler (3) Hazırlanmış politika ve strateji dokümanlarının yürüyen süreçlerle ilişkilendirilmemesi; toplumun her kesiminde, sorunları çözmekten ziyade tespite yönelik bir yaklaşımın yaygınlığı. Kurumlar arası görev, yetki ve sorumluluk paylaşımı, iş birliği, eşgüdüm kurumsal öğrenme gibi hususlardaki gelişmelerin yetersiz kalması; bireysel yaklaşım ve kaygıların baskın olması; organizasyon ve takım çalışması eksikliği. Akademik Bilişim 2011, 2-4 Şubat 2011 / İnönü Üniversitesi, Malatya

Eksik Yönler (4) Ölçme ve denetim mekanizmalarının yetersizliği, sağlıklı veri ve istatistiki bilgi oluşturmada görülen zaafiyet; ülke genelinde ve her alanda bilgi ve verilerin toplanması, depolanması, işlenmesi ve herkesin kullanımına açılmasını sağlayacak Ulusal ağ yapı ve veritabanlarının yetersizliği. Akademik Bilişim 2011, 2-4 Şubat 2011 / İnönü Üniversitesi, Malatya

Fırsatlar Avrupa Birliği üyeliği perspektifi ve başta Avrupa Birliği 6. Çerçeve Programı olmak üzere çeşitli uluslararası fonlardan yararlanma olanağı. Akademik Bilişim 2011, 2-4 Şubat 2011 / İnönü Üniversitesi, Malatya

Engeller Dünyada bilim ve teknolojideki hızlı gelişime ayak uyduramama. Akademik Bilişim 2011, 2-4 Şubat 2011 / İnönü Üniversitesi, Malatya

Sonuç ve Öneriler

Sonuçlar ve Öneriler Bilgi toplumuna geçiş için bir yol haritası olması açısından «Ulusal Teknoloji ve Bilim Politikası Strateji Belgesi» büyük bir öneme sahiptir. Bunun yanında FATİH projesinin uygulaması aşamasında izlenebilecek bir strateji belgesi olması açısından da ayrıca önem arz etmektedir. Akademik Bilişim 2011, 2-4 Şubat 2011 / İnönü Üniversitesi, Malatya

Sonuçlar ve Öneriler (2) Bilim ve teknoloji stratejilerinin uygulama aşamasında siyasi aşamasında siyasi sahiplenme ve toplumsal farkındalığın yaratılması unsurları başarıyı yakalayabilme ve sonuca ulaşma açılarından oldukça önemlidir. Bu durum Vizyon 2023 strateji belgesi için önemli olduğu kadar FATİH projesi için de önemlidir. Akademik Bilişim 2011, 2-4 Şubat 2011 / İnönü Üniversitesi, Malatya

Sonuçlar ve Öneriler (3) Vizyon 2023 ve FATİH projesinin ortak noktalarından hareketle, FATİH projesinin başarılı olabilmesi için Vizyon 2023 strateji belgesine yönelik olarak yapılan eleştirilerin dikkate alınmasının önemli olduğunu ileri sürülebilir. Akademik Bilişim 2011, 2-4 Şubat 2011 / İnönü Üniversitesi, Malatya

Teşekkürler…  Akgün, E., Yılmaz, E. O. ve Seferoğlu, S. S. (2011). Vizyon 2023 strateji belgesi ve fırsatları artırma ve teknolojiyi iyileştirme hareketi (FATİH) projesi: Karşılaştırmalı bir inceleme. XIII. Akademik Bilişim Konferansı (AB11), 2-4 Şubat 2011, İnönü Üniversitesi, Malatya. . Akgün, E., Yılmaz, E. O., & Seferoğlu, S. S. (2011). Vision 2023 strategy document and increasing opportunities and improvement of technology project: A comparative analysis (in Turkish). XIII. Academic Informatics Conference (AB11), February 2-4, 2011, Inonu University, Malatya. Akademik Bilişim 2011, 2-4 Şubat 2011 / İnönü Üniversitesi, Malatya